Se indlæg
 Udskriv debat
Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa
Bjarke85
Hej hhp,

Du har ikke læst guiden ordenligt igennem, samt links i guiden ser det ud til.

Det er et krav at den besøgende (din thaikæreste) har tilstrækkelige midler, hvis du skulle smide hende ud, så hun ikke står uden en krone på lommen i et fremmed land.

Kravet er sat til 40.000 baht, det fremgår i checklisten Robert linker, hvilket er det samme link som i min guide :-)

zapper
hhp skrev:

Jeg har prøvet læse div. sider. Har ikke kunne finde det krav om 40000 baht. Er det noget man få at vide når man søger om visum til pigen ?

Hilsen og tak hhp

Der skal være 350 baht pr. dag, I søger om på pigens bankbog.

zapper
her kan du læse om bankbogen mv.

http://thailand.u...G%20TH.jpg

Bjarke85
Der skal være 40.000 baht på hendes konto, og udskriften skal helst være fra samme dag.

Documentation of funds to cover the trip (for example
applicants/guardians bank statement , original bank book + 1 copy of each used
page) (adult 40,000THB/90 days, children 20,000THB/90 days)
เอกสารทางการเงิน เช่น สมุดบัญชีของผู้สมัครหรือผู้ปกครองในกรณีที่ผู้สมัครเป็นผู้เยาว์ ตัวจริงและสาเนา 1 ชุด

Jeg har det i øvrigt også i en mail, da jeg spurgte Eva, chefen for visum sektionen, om vi stadig skal fremvise 40.000 baht på hendes konto, selvom vi er gift og har været sammen "længe"

Og det skal vi stadig..

Robert Kronberg
Hvis der ikke har været bevægelser på kontoen i et lille stykke tid, så kan man ikke se, at udskriften er ny, men i så fald kan en ATM-slip med opdateret balance vedhæftes.

VFS kan selv finde på at anmode om en ATM-slip, hvis der ikke har været bevægelser i et stykke tid, men så går man bare lige ud og får den, hvorpå man kommer tilbage effter 10 minutter.

Hilsen, Robert

Bjarke85 skrev:

Der skal være 40.000 baht på hendes konto, og udskriften skal helst være fra samme dag.

Documentation of funds to cover the trip (for example
applicants/guardians bank statement , original bank book + 1 copy of each used
page) (adult 40,000THB/90 days, children 20,000THB/90 days)
เอกสารทางการเงิน เช่น สมุดบัญชีของผู้สมัครหรือผู้ปกครองในกรณีที่ผู้สมัครเป็นผู้เยาว์ ตัวจริงและสาเนา 1 ชุด

Jeg har det i øvrigt også i en mail, da jeg spurgte Eva, chefen for visum sektionen, om vi stadig skal fremvise 40.000 baht på hendes konto, selvom vi er gift og har været sammen "længe"

Og det skal vi stadig..

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
zapper
Nu er den ged da vist barberet. Tuttelu Tralla

Eller skal vi ha en runde mere til ære for prins Knud Big eyes

Bjarke85
Robert, det var nu mere at de 350 per dag ikke er korrekt, da 350x90 = 31500, hvilket ikke ville være nok og visum ville blive afvist, da kravet er 40.000 baht :-)

Men nu er det sådan at der er dato ud fra alle deposit/withdrawals på en bank udskrift, så hvis der er sat 40.000 ind 20 dage før, og du så har en udskrift fra den dag du søger visum, hvor der ikke er nogen udtrækninger siden den dag du satte 40.000 ind, ja så er der stadig 40.000, ellers ville det stå på bankudskriften.

Og så var den ged vidst barberet LOL LOL

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Robert, det var nu mere at de 350 per dag ikke er korrekt, da 350x90 = 31500, hvilket ikke ville være nok og visum ville blive afvist, da kravet er 40.000 baht :-)

Men nu er det sådan at der er dato ud fra alle deposit/withdrawals på en bank udskrift, så hvis der er sat 40.000 ind 20 dage før, og du så har en udskrift fra den dag du søger visum, hvor der ikke er nogen udtrækninger siden den dag du satte 40.000 ind, ja så er der stadig 40.000, ellers ville det stå på bankudskriften.

Og så var den ged vidst barberet LOL LOL

Mener ikke det var Robert der kom op med de THB 350 per dag. Men bortset fra det saa staar der ikke en dyt om THB 350 per dag i checklisten, mens der helt klart staar THB 40,000.-.

Nu skulle geden vist vaere barberet helt ned.

Bjarke85
Hugo jeg ved ikke om du er blind, men zapper skrev et indlæg EFTER jeg skrev det var 40.000, hvor han skriver at det er 350 baht per dag.

Og det retter jeg så, og siger det er forkert, det er 40.000.

Inden du blander dig, burde du pudse brillen og rent faktisk se hvad der står i indlæggene ellers burde du blande dig udenom.

Og det burde være til at se hvad der står, der er ingen der quoter og skriver kommentarer inden i andre folks quotes ligesom du plejer at gøre.. Hvilket er vildt irriterende, men tyder på manglen på viden om hvordan det her computer og internet fungere. Men sådan er det jo for nogen Cool

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Hugo jeg ved ikke om du er blind, men zapper skrev et indlæg EFTER jeg skrev det var 40.000, hvor han skriver at det er 350 baht per dag.

Og det retter jeg så, og siger det er forkert, det er 40.000.

Inden du blander dig, burde du pudse brillen og rent faktisk se hvad der står i indlæggene ellers burde du blande dig udenom.

Og det burde være til at se hvad der står, der er ingen der quoter og skriver kommentarer inden i andre folks quotes ligesom du plejer at gøre.. Hvilket er vildt irriterende, men tyder på manglen på viden om hvordan det her computer og internet fungere. Men sådan er det jo for nogen Cool

Tag lige og slap lidt af. Du har faaet karantaene foer og du har aabenbart ikke laert noget som helst. Jeg naevner bl.a. at Robert ikke har naevnt noget om THB 350 og at det heller ikke er naevnt i checklisten og det er der er ingen der har givet et pip om.

Saa fald lige lidt ned. Tak.

zapper
Bjarke85

Jeg opgiver dig snart for du er som min xkone, du vil ha det sidste ord, og du bliver ved med at ævle........

De 40.000 er stadig kun en rettesnor efter at du søger om 90 dage.
Hvis du kun skal søge fx 30 dage skal du ikke vise 40.000 baht, derimod skal du så kun vise 30x350 baht

Nu er det ikke noget jeg bare gætter mig til. Nej jeg snakker udfra personlig erfaring, og de 350 baht blev oplyst mig på den danske ambassade i BKK..Efter DERES vejledning blev visum ansøgning afleveret og siden godkendt uden problemer.

For en god ordensskyld så gider jeg ikke kommenterer mere på dig bjarke85 hvad angår denne tråd.
Jeg skrev for flere indlæg siden, at geden er barberet, men du bliver veeeeeeeeeeeeeeeeeeeed. Nu er geden også parteret, så slut herfra.

Bjarke85
Ja men jeg snakker om 90 dages visum. Og ved 90 dage skal du vise 40.000 baht. Det fremgår både af checklisten, og personlig mail korrespondance mellem visum chefen og jeg selv.

og 90x350 giver ikke 40.000. Men ved under 90 dage, har du sikkert ret :-)

hugo, hvor gør jeg noget forkert ? Du bræer op og citere mig, og prøver at rette og skriver så er den ged vidst helt barberet. Men åbenlyst har du ikke læst og forstået indlæggene, siden du citere mig og skriver det du gør.

Har jeg nævnt at robert har nævnt noget om 350 baht per dag? Det var zapper der gjorde det, så forstår slet ikke du citere mig og skriver det du gør. Det giver jo ingen mening, ligesom så mange af dine andre quotes ikke gør.

Og hvorfor snakker du om karantæne ? Jeg hverken sviner dig til, truer dig eller noget andet. Jeg spørger bare om du er blind ? Da du skriver noget helt mystisk som ikke svare til det jeg skriver.

At jeg så pointere at du ofte skriver mystisk med folks quotes osv. er jo heller ingen tilsvining, blot fakta ? Der er flere der er irriteret over det har vi jo set Smile måske du skal melde dig til et IT kursus ? Smile (bemærk smiley, ikke nogen tilsvining) da det vil udrydde en masse misforståelser og irriterende læsning for mange personer.

Mvh
Bjarke

hugoboerge
@Bjarke85, du skrev selv foelgende og du refererer til Robert, saa jo da jeg kan laese og mine briller har det helt godt. Saa tag nu lige og slap af. Paa forhaand tak. Mvh.

Og så var den ged vidst barbere

milex
Interessant betragtning Bjarke fremfører.

Bare man sætter smileys ind hist og pist, så har man lov til at svine andre mennesker til.

Skal jeg huske.

Bjarke85
Hugo, ja det skriver jeg, fordi hvis du læser hvad Robert skriver, giver mit svar mening. Robert citere mig, og skriver omkring hvordan man beviser pengene er på kontoen, men det var ikke det jeg betvivlede og svarede på, jeg svarede på det zapper skrev, omkring 350 baht per dag. Robert citere så mig, og svare på den lille sætning jeg skrev omkring at udskriften helst skal være fra samme dag.

Forstår du ??

-----------------------

Milex, der er det problem med tekst, at der mangler kropssprog, mimik og tonefald. Derfor kan det nemt blive misforstået.

At jeg skriver til hugo han burde tage nogle IT kurser, kan opfattes negativt eller positivt. Derfor hjælper en smiley på at det skal opfattes som positivt ment og ikke en tilsvining af hans IT kundskaber.

Forstår du hvad jeg mener ?

Det betyder ikke man kan skrive "Milex du er en idiot :-)" og så er det okay, fordi der er en smiley.. Men det kan gøre udfaldet om noget er negativt eller positivt ment, for at undgå misforståelser.

Men igen, det er nok noget os yngre, er bedre til at forstå, vi er født og opvokset med chat/forum verdenen.

clydehaumann
Der tale om 350 DKK pr dag og ikke BTH. At det for thailændere er blevet til 40.000 BTH skyldes at ambassaden har lov til at tilpasse beløbet til lokale forhold.
Så simpelt er det.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Hugo, ja det skriver jeg, fordi hvis du læser hvad Robert skriver, giver mit svar mening. Robert citere mig, og skriver omkring hvordan man beviser pengene er på kontoen, men det var ikke det jeg betvivlede og svarede på, jeg svarede på det zapper skrev, omkring 350 baht per dag. Robert citere så mig, og svare på den lille sætning jeg skrev omkring at udskriften helst skal være fra samme dag.

Forstår du ??

-----------------------

Milex, der er det problem med tekst, at der mangler kropssprog, mimik og tonefald. Derfor kan det nemt blive misforstået.

At jeg skriver til hugo han burde tage nogle IT kurser, kan opfattes negativt eller positivt. Derfor hjælper en smiley på at det skal opfattes som positivt ment og ikke en tilsvining af hans IT kundskaber.

Forstår du hvad jeg mener ?

Det betyder ikke man kan skrive "Milex du er en idiot :-)" og så er det okay, fordi der er en smiley.. Men det kan gøre udfaldet om noget er negativt eller positivt ment, for at undgå misforståelser.

Men igen, det er nok noget os yngre, er bedre til at forstå, vi er født og opvokset med chat/forum verdenen.

Hvorfor skulle jeg tage et IT kursus ? for at deltage i et forum ? Jeg er velbevandret i Excel, Word, Power Point osv. Ligeledes er jeg velbevandret i god opfoersel i modsaetning til andre.

Men igen, tag lige og slap lidt af. Det er normalt et godt raad. Mvh.

clydehaumann
Undskyld mig men handler denne tråd ikke om visumansøgninger?

Skriver man et korrekt dansk i et simpelt sprog vil hvad man skriver blive forstået af alle.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

milex
@bjarke, ja en tekst kan let misforståes.

Derfor burde du måske moderere dit sprog en anelse - som minimum.

Iøvrigt har du ingen anelse om min alder.

At du skulle have en bedre forståelse af chat/forum-verdenen end vi andre har tvivler jeg på.

Det er ihvertfald ikke det dine udgydelser tyder på.

Bjarke85
Hugo, jeg snakker selvfølgelig om, at du ofte citere og skriver inde i de citater, og ikke helt har forstået hvordan det fungere endnu. Men lad nu det ligge.

Tråden handler om visum ja, eller er egentlig bare en guide til hvordan man søger og hvad man skal have styr på.

Spring til debat: