Se indlæg
 Udskriv debat
Er Thailand slidt op?
sank
Wink Ak ja Pattaya kan vi altid diskutere kontra rismarken. Og heldigvis er der da nogen som kan have det godt ude i landsbyerne ? og jeg kender da nogle stykker ?? men efter kortere eller længere tid kommer de til Pattaya med fruen og holder ferie Rolll og dem som gerne vil blive er såmænd fruerne ? de elsker at ose rundt i byen medens manden få snakket noget dansk og får en øl med rødderne ? men mest snak for det savner de fleste. Men som natty skriver Chiang mai har helt sikker en meget stor plads i mit hjerte og har været der mange gange Men 14 dage så savner jeg vandet derfor blev det Pattaya som jeg mener har alt hvad vi skal bruge ? og da vi ikke render ud om natten så mærker vi jo kun til daglig dagen Og så kan vi da lige rejse en tur nord på næsten hvert år. Men nu er vi jo kun i Thailand ½ års så det gør jo en forskel.

journalistdk
Burde vi måske ikke vende spørgsmålet om Thailand er slidt op, til om vi selv har fået en overdosis?

Jeg har selv oplevelser der ligner Jan Jensens.
I øvrigt meget vel skrevet og beskrevet.

Har selv haft mange gode oplevelser i Pattaya trods byens dårlige ry, men omvendt også elsket livet på landet.

Men engang imellem trænger vi til forandring. Det behøver ikke nødvendigt vis være i nabolandene, Thailand er så stort, at der er masser af muligheder for at søge nye oplevelser et andet sted i landet.

Alle steder forandrer sig, og jeg må da indrømme at Pattaya ikke er det samme, jeg holdt af for 10-12 år siden.

Men København er heller ikke den samme by, som for samme antal år siden.

flyer
Det er naturligvis også forkert af mig at skrive at Pattaya er et gammelt slidt lokum, for der er jo masser af godt og nye tiltag, jeg burde nok bare havde skrevet fra Walking Street og 3-400m ind i landet, det er simpelthen plum råddent og slidt ned til kantstenen, grav det område op og lav en ny flot marinaGrin
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

thaikurt1
Hvorfor grav det områder op ?

Når der er en udmærke marina i forvej ?

Der er så meget der er plum råddent i thailand men alligevel kommer mange turister til thailand og nogen vælger at bosætte sig her.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
sank
Smile Ja de er jo i fuld gang med en ny flot Marina for enden af Walking street.

Anonym Bruger
Spørgsmålet er om det er godt at Pattaya bliver fornyet? Er det ikke ok at der findes et fristed for øl, fisse og hornmusik i Thailand? Har Thailand ikke lidt brug for det?

Risikere det ikke bare at blive for pænt? De nye typer turister, især Russerne er efter min mening ved at skabe en familiedestination...honeymoon, børnefamilier og den slags...det mener jeg ikke at Pattaya egner sig til, det klæder ikke Pattaya...der er fx. Hua Hin meget mere oplagt.

Jeg tror nu altid at barmiljøerne vil være en del af byen og en transformation sker ikke lige imorgen, men der ses tegn på en ændring af det...pænere, dyrere og højere krav...ligesom de klassiske steder i Bangkok...

flyer
@thaikurt

Ja du har fuldstændig ret! Vi ser alle forskelligt på det tingene, heldigvis da! Vi har jo alle vores små oaser i Thailand... ellers kom vi der jo nok ikke! Vel?
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

jydetampen
JS skrev:

Spørgsmålet er om det er godt at Pattaya bliver fornyet? Er det ikke ok at der findes et fristed for øl, fisse og hornmusik i Thailand? Har Thailand ikke lidt brug for det?

Risikere det ikke bare at blive for pænt? De nye typer turister, især Russerne er efter min mening ved at skabe en familiedestination...honeymoon, børnefamilier og den slags...det mener jeg ikke at Pattaya egner sig til, det klæder ikke Pattaya...der er fx. Hua Hin meget mere oplagt.

Jeg tror nu altid at barmiljøerne vil være en del af byen og en transformation sker ikke lige imorgen, men der ses tegn på en ændring af det...pænere, dyrere og højere krav...ligesom de klassiske steder i Bangkok...

Nej js hua hin er ikke for russere,men de er nok svære at holde væk,sidst jeg var dernede kom der 2 russiske par på den resturant,hvor kæresten og jeg spiste,først var de dybt chocket over at de ikke kunne bestille på russisk og da de efter mange og lange diskutioner med dem selv og tjerneren endelig fik peget og bestilt,så åbner den ene dame sgu sin håndtaske og op kommer 4 dåse øl,må håbe de var varme.
Jeg mener at alle russere skulle fanges i lufthavnen også i nogle busser der fik dem kørt til et lukket område,hvor de får menukort på russisk,og lunkne øl.

Djan
Hvad er det for nogle russere, der kommer til Pattaya? Lyder som om de er proletar-agtige.
Pattaya er sgu ikke en familie-destination (eller var det ikke sidst jeg var der).
Lægger de overhovedet nogle penge (i forhold til vestlige mænd på en 14 dages druktur)?
Hvis de havde lidt penge, så tog de sgu da til Phuket, hvor strandene er noget flottere end lokummet i Pattaya (muligt de har rengjort den, men føj den stank af kloak, da jeg var der).

thaikurt1
Det er russere der har penge dem jeg vil kalde nyrige der har tjent der penge
tro ikke at den alminding russere har råd til at tage til Pattaya.

Hvis du ikke har lagt mærk til det er der mange russere familie det er mange få arabisk / muslimsk familie men mangen enlig arabisk der kommer til Pattaya.

Mange steder er menu kortet på russeres hvis man vil tjene penge da fåtallig af russer taler engelske hvor mange thai forstå Russisk?

Jeg vil give dig ret i at strandene / vandet kunne være bedre men bare for et par år siden var det være men der vil går lang tid før at de er lige så gode som på Phuket men det går langsom fremad.

Hvorfor tro du at russere fortrækker Pattaya frem for Phuket det er fordi at prisen på Phuket er 50% dyre en i Pattaya og selv og strandene / vandet kan man opleve kolonier af russer på stranden der også går i vandet.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
bitten
Når man læser denne tråd , så slår det mig, at så mange syntes dårligt om Thailand.
Ja Vietnam må også stå for hård kritik. I de år vi har kommet i østen har der været en rivende udvikling og jeg tror det har været svært for de enkelte lande i østen at følge med.

Det er ikke nemt, at gøre alle tilpas, men vores oplevelser med dels russere og dels japanere er hårdrejsende.
De spiser på små steder og nægter at betale, De kører bahtbus og vil ikke betale , de påstår det er med i deres rejse.

Japanerne er altid i store grupper og man føler atvære i vejen når de tromler frem. De bruger heller ikke mange penge.

Så det er ikke nemt at være Thai, de skal på få måneder tjene ind til resten af året , for de fastboende udlændinge af mange nationaliteter brugre nemlig heller ikke så mange penge.

Angel

jydetampen
bitten skrev:

Når man læser denne tråd , så slår det mig, at så mange syntes dårligt om Thailand.
Ja Vietnam må også stå for hård kritik. I de år vi har kommet i østen har der været en rivende udvikling og jeg tror det har været svært for de enkelte lande i østen at følge med.

Det er ikke nemt, at gøre alle tilpas, men vores oplevelser med dels russere og dels japanere er hårdrejsende.
De spiser på små steder og nægter at betale, De kører bahtbus og vil ikke betale , de påstår det er med i deres rejse.

Japanerne er altid i store grupper og man føler atvære i vejen når de tromler frem. De bruger heller ikke mange penge.

Så det er ikke nemt at være Thai, de skal på få måneder tjene ind til resten af året , for de fastboende udlændinge af mange nationaliteter brugre nemlig heller ikke så mange penge.

Angel

jeg tror alle her holder meget af Thailand ,men ser forskelligt på hvad der er sket og hvad der måske burde ske.

Anonym Bruger
Djan skrev:

Hvad er det for nogle russere, der kommer til Pattaya? Lyder som om de er proletar-agtige.
Pattaya er sgu ikke en familie-destination (eller var det ikke sidst jeg var der).
Lægger de overhovedet nogle penge (i forhold til vestlige mænd på en 14 dages druktur)?
Hvis de havde lidt penge, så tog de sgu da til Phuket, hvor strandene er noget flottere end lokummet i Pattaya (muligt de har rengjort den, men føj den stank af kloak, da jeg var der).

Proletar og proletar…det måske så meget sagt…meeen:

1) Rusland har en overklasse, denne er bestående af tidl. kommunistfolk og andre tidl. og nuværende politiske topfolk samt tidl. KGB folk (Putin og co.) og deres efterkommere. Mange af disse overtog driften af de store firmaer (bl.a. olie og stålindustrien) under privatiseringsperioden mod krav om aldrig at gå ind i politik via deres magt (penge). Nøjagtigt som i Kina (hvor det idag også er tidl. kommunister ved magten).

Denne Russiske nyrige overklasse ser du stort set ikke i Pattaya, de holder enten til andre steder i Thailand (Krabi/Hua Hin), men mere ofte i andre og mere mondæne lande fx Sydfrankrig (Cote D’Azur) og lignende.

Men en del af dem har også fundet vej til Pattaya, typisk som bagmænd for mafiaen og bag en masse opkøb af hoteller, lejligheder, restauranter, bådfart osv…dels fordi de har penge og dels fordi de kom før de andre…før udrejse fra Rusland var normalt/tilladt for andre end KGB og statsfolk.

2) Og så har du middelklassen (el. den almindelige russer, ej at forveksle som 'nyrige') det er dem du ser i Pattaya (gerne i tøj der ligner noget fra 80/90’ernes Europa), de er typisk fra Moskva og med uddannelse. Huslejerne/priserne i Moskva er de fleste steder højere end i København, det siger lidt om deres indtjening. Men der kommer også en masse folk fra Sibirien og øvrige Rusland. Alle efterspørger de billige priser og sol.

Det er Pattaya de ser i deres kataloger, og deres kendskab (og interesse) til det øvrige Thailand er begrænset. Desuden har U-Tapao (lufthavnen tæt på Pattaya) direkte flyvninger til/fra Rusland.

Så selvom Pattaya aldrig har været en familiedestination el. været tiltænkt dette, så er det den vej udviklingen går, fordi russerne ser det som dette og fordi Pattaya har sol og billige priser. De kommer gerne med børn el. som par/familier. Ungkarle gæsterne er også begyndt at komme og man begynder at se Thai/Russiske par (og børn), hvilke i øvrigt understreger thaipigernes fuldstændige uvidenhed/ligegyldighed og hvor langt de er villige til at gå for en bedre økonomisk fremtid (selv har jeg set flere thai/arabiske par m. børn osv). Så synker man sgu ikke lavere efter min mening.

Men via deres antal (russerne) er de godt i gang med at ændre på Pattaya, hvad de efterspørger, styrer udviklingen og priserne. Flere familievenlige attraktioner og hoteller. Mere familie venlig underholdning. Men måske det er i overkanten når man kan se thaikvinder stå og synge russiske sange på russer barene i Pattaya. Men det er antallet der styrer dem og her er vi snart i undertal.

Russerne er ikke ’big spenders’ ligesom europæerne og amerikanerne der smider om sig med penge som var det papir, som regel for at være mere generøs end de andre (og derfor tror at man score point). Russerne har lavere købekraft, men de er kommet for at blive og de skal stadig have hotelværelser, købe lejligheder og have noget at spise og souvenirs. De tænker mere økonomisk og køber fx deres drikkevare i billige kiosker/supermarkeder frem for på restauranter osv. de prutter også om priserne ved køb af seksuelle ydelser og alt andet for den sags skyld.

Rusland har 140 mio. indbyggere, deres økonomi vokser, det samme gør deres middelklasse. I 2011 kom der 850.000 turister fra Rusland. Det er mere end fra Tyskland, UK (England, Skotland, Wales, Nordirland), USA, Australien, Skandinavien, Indien…ja faktisk det største antal turister udenfor Asien. Og svare til 5 % af al turisme i Thailand. Og har de seneste år haft den største stigning i antal af besøgende (+60 % pr. år)..

Velkommen til fremtidens Pattaya (og det nye Thailand)…
Redigeret af Anonym Bruger d. 15/07-2012 00:02

Anonym Bruger
15/07-2012:

In doing so, the TAT will be focusing on the development of popular tourism-related products for the market with high purchasing power, particularly Russia, China, South Korea and Australia.

Mr. Suraphon added that travel packages for niche markets, such as golfers, newly-weds and shoppers, will have to be emphasized alongside the maintenance of existing markets of Malaysia, Japan and the US.

http://www.thaivi...l-in-2015/

Frank
JS: Du fremstiller russerne i et ganske positivt lys. Med fornuftige økonomiske overvejelser hvor de ikke blot kaster rundt med sedlerne. Fuldstændigt ligesom mange Dansk Thai Website brugere, for hvem billige flybilletter, hotelværelser mm. fylder meget.

Men jeg er lidt nysgerig på den med prisprutning ved køb af seksuelle ydelser. Jeg er helt sikker på, at Dansk Thai Website brugere, som selv skal handle, sætter stor pris på, at priserne ikke presses i vejret. Men hvordan har du opnået indsigt i denne fornuftige forhandling, som russerne foretager? Og modsat, at europæere og amerikanere ikke foretager sig tilsvarende?

Anonym Bruger
Frank skrev:

Men jeg er lidt nysgerig på den med prisprutning ved køb af seksuelle ydelser. Jeg er helt sikker på, at Dansk Thai Website brugere, som selv skal handle, sætter stor pris på, at priserne ikke presses i vejret. Men hvordan har du opnået indsigt i denne fornuftige forhandling, som russerne foretager? Og modsat, at europæere og amerikanere ikke foretager sig tilsvarende?

Fordi jeg er en observer Frank, ikke fra bunden af en ølflaske....jeg er nysgerrig af natur...og at jeg egentlig er sød og rar og behandler folk jeg møder som jeg selv vil behandles hjælper mig..at jeg kan snakke thai er heller ikke en dårlig ting når man vil ind på livet af folk....

For at svare på dit spørgsmål så har jeg det fra sælgerne selv. Og nu tænker I sikkert at jeg er faldet for det klassiske trick hvor sælgerne fortæller dig hvor dumme og nærige de andre kunder er, således at du selv punger ud for ikke selv at fremstå nærig. Den køber jeg ikke. Jeg har en god fornemmelse for hvad ting koster og hvor det er fair for begge parter. Desuden misforstå du mig lidt, billige flybilletter og hoteller er noget andet end seksuelle ydelser, taxiture og drinks...men min holdning er stadig at hvis du vil have en familieferie med gode badestrande er Pattaya absolut discount løsningen, bare uden discount...

Selvfølgelig finder det også sted blandt europæere og amerikanere...men i mindre omfang på grund af flere faktorer. Og selvfølgelig er det godt ikke bare at være naiv og blive taget i røven el. kaste om sig med penge....alt med måde...men jeg beskriver i overstående indlæg nærigheden som et generelt træk ved russerne. Det kommer vel af at de fleste er født før Sovjetunionens fald i 1991.

Om de så bare er det mere smarte end andre må være individuelt, min mening er dog at man skal betale for det man køber og vil man ud og spille fandango må man også betale for det. At gå og presse prisen på alt ting er ikke en fed ferie for mig, det er nærigt og usympatisk. Ligeledes gider jeg ikke sidde på mit hotelværelse og drikke billige øl fordi jeg vil spare det som det koster på en klub el. medbringe selv på en restaurant.

.....russerne, inderne og araberne kan seriøst stå og bruge 45 min. på at forhandle en pris 100 baht med...de starter som regel på 300 baht..Det er trods alt et andet mennesker som man er på vej til at indlede noget intimt med, men det lyder som om du finder denne metode ganske sympatisk.....nu snakker vi seksuelle ydelser, jeg er klar over at det fx. på markeder o.lign. bør forhandles fra ca. halvdelen af det beløb du får af vide...

Stickman idag (inder tricket):

Another Indian story reached me this week from a bar manager. 10 Indians entered a Soi Cowboy bar and ordered 5 drinks, the idea being that they would share 5 drinks amongst the 10 of them. The manager told them that they had to order one drink per person if they all wished to remain in the bar. After a little discussion, 5 of the group left the venue. The 5 left who stayed inside nursed their drinks for a while and enjoyed the show. 3 of them then went outside and played tag team with those who had left earlier who came back into the bar, sitting where their compatriots who had just left had been sitting - and took over their drink, negating the need to buy themselves a drink! This continued until everyone in the group had had a chance to watch the show and then they eventually left.

An open letter to the misogynists!

Does this sound like you? You had bad luck with women and you blame it on feminism. Or your ex-wife. Or Western Society. Or Christianity. Or your mother. You came to Thailand and you think you found the pot of gold, the fountain of youth, paradise on earth. You finally feel like a winner. If that's you here's what I want to say: Stop whining and suck it up. You were born white and male in the First World. You had more opportunities than 99.9% of the human beings who have ever lived on this planet. But you screwed up. You made some bad decisions and you were unhappy. It happens. Get over it. And for Pete's sake stop writing letters and blog posts and books (BOOKS!) about how you're some kind of Superman because you can pay for sex in Asia. Anybody can pay for sex in Asia. It's not rocket science. With twenty bucks in your pocket you can pay for sex ten minutes after you clear Customs. It's nothing special. You're not special. You're just a normal guy who feels sorry for himself and hasn't got the guts to keep on living without liquor and commercial sex. You're boring, so shut up

Redigeret af Anonym Bruger d. 15/07-2012 13:03

Boes
JS
Rigtigt gode citater...Grin
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Frank
OK - du har det fra sælgerne. Så må det jo være sandt. Smile

Min mor har ligeledes fortalt om amerikanere, som lavede frokostmadpakker fra hotellets morgenbuffet. Så den med at amerikanerne smider om sig med penge holder ikke.

tigerdut
Med hensyn til Russere.
De er også kommet helt ned til Koh Chang.
Råber og skriger i byen (ligesom tyskerne gjorde engang) Drikker sig sanseløs berusede og banker gerne de piger de har købt !
Helt anderledes end det vi andre kender og mange købepiger vil simpelthen ikke med dem (hvis de kan slippe)

Frank
Nå er du nu heller ikke tilladt at drikke sig i hegnet, når man holder ferie.Angry

Spring til debat: