Se indlæg
 Udskriv debat
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
vandango skrev:

Hvis du kan bruge den konstruktion, skal jeg nok sætte en ligther i røven på dig, når den dag kommer Rolll, der er jeg selv fastboende i Thailand.

Boes
Tjaah, visse bekendte vil man have og andre vil man ikke have .....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Se venligst bort fra mit indlæg # 81 - Når der citeres, så skal det naturligvis gøres korrekt - Her kommer rettelsen:

vandango skrev:
Hvis du kan bruge den konstruktion, skal jeg nok sætte en ligther i røven, når den dag kommer, der er jeg selv fastboende i Thailand.

Rolll

Ups ... Sorry
Redigeret af d. 03/08-2012 01:44

Skeptikeren
PR52! Troede i min naivitet at det var en serios tråd omhandlende et alvorligt emne der berører en hel del mennesker økonomisk. Du mener så¨at det hele er en vits. Fin nok, kan du så ikke lige forklare en dum uvidende pensionist hvori det sjove er i den bemærkning?

Jeg forstår den simpelhen ikke!

Skeptikeren

http://www.jumplink.dk/somrak
hugoboerge
Kan kun give Skeptikeren ret. Det er et serioest problem der diskuteres her og saa fremkommer der nogle fuldstaendig irrelevante svar samt opfordringer til at snyde systemet.

thaikurt1
Skeptikeren skriver

Thja Kurt jeg vil nu ikke give dig helt ret omkring det med en fiktive adresse, der er jo derfor bl.a. jeg må nøjes med den latterlige sum hver måned. Det er og bliver snyd uanset hvordan du formulerer det.

Ydermere er det jo mange penge det drejer sig om på årsbassis, for ikke alene har de jo penge til flybilletter, de får også varme,- og huslejetilskud, medicintilskud, gratis læge og hospital og når de er hjemme kan de få gratis mimrekort til deres stransport.

Så derfor forstår jeg ikke de tumber der dybt seriøst foreslår at f.eks jeg, bare kan tage hjem, i stedet for at beklage mig, Det ville sku da alt andet lige koste den danske stat betydelig mere hver måned, og dermed mere i skat til den enkelte.

Men med hensyn til dette Kontrolteam, så mener jeg, at jeg nu har forstået at det kun er sporadiske stikprøver de fortager. Jeg er så bare en af de uheldige, og de forstår sig så åbenbart ikke på thailandsk lovgivning.

Hvad jeg der imod ikke forstår er, at de kan tillade sig at være så sløsede med at besvare en dansk statsborgers henvendelser, endda på noget de selv har udbedt sig svar på. Da det kun er stikprøver kan de jo for helvede da ikke have overvældende travlt. Var det nu alle de 432 de har registreret så ville det sige at de havde lidt mere end een personsag per dag. Kan godt forstå de sveder.

Men jeg mener også at der må være mange brodne kar bl.a. her, siden ingen vil komme frem med om de har fået henvendelse eller ikke. Eller er det bare almindelig dansk sløvsind?

Jeg vil til en hver tid kalde det at søger for sig selv når staten kan gør at fordi man vælge et andre land at bo så tage de en del af en invalidepensionist/ folkepensionist indtægt og er ligefrem skide ligeglad med invalidepensionist/ folkepensionist så snart vi forlade Danmark.

Det er jo op til en selv og man har samvittighed til at gør det.

Nu behøver man jo hele ikke at rejse til Danmark hver år hvis da man ikke lige har brug for det gudskelov for PC man kan bruge hvis man skal i kontakt med offentlige myndighed og meningen er også med tiden at alt henvende skal skal via Pc.

Hvis man mener at man har råd til at bo her med den invalidepensionist/ folkepensionist almisse som den danske stat giver en uden at snyder så indbære jo også at man kun har råd til vise ting her i livet det er fin for invalidepensionist/ folkepensionist der kan det.

Ville hele aldrig angiver andre danskerne der snyder for tænk på hvad der vil ske hvis de fast boede få det at vide.

Det er gerne dem som nægter at snyde der gør det men tag det rolig jeg angiver aldrig andre danskerne.

Men føler man sig ikke bare at efter et langt arbejdsliv at man også har lidt krav på lidt anstændig uden indblandingen fra offentlige myndighed.

Jeg har ikke fået nogen henvendelser fra dem og skulle jeg få det vil jeg ikke bare svare dem så længe det er mulig at trække tiden ud og finde ud af og det overhoved er lovlig at gøre det når man som jeg bo i thailand.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
hugoboerge
Der er bare en hage ved en fiktiv adresse i Spanien eller andet EU land. Der er noget der hedder "Leveattest" og den fremsendes til den fiktive adresse.

thaikurt1
Jeg tro ikke at når man bo inde for EU at man så skal lave en Leveattest.
Da det inde for EU er det frit for EU borger at bosætte sig hvor man vil man få også sine tillæg med når man bo i EU.

Der er mange som af økonomiser årsager bliver nødt til at havde en adresse et andre sted end der hvor de endelig bo hvorfor skal disse menneske ikke også havde lov til at bo hvor de vil hvis de ikke bryder sig om at bo i DK skal de så tvivlerne til det.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Anonym Bruger
Jeg tro ikke at når man bo inde for EU at man så skal lave en Leveattest.
Da det inde for EU er det frit for EU borger at bosætte sig hvor man vil man få også sine tillæg med når man bo i EU.

Fra Pensions styrelsen hjemmeside:

Pensionister i Norge, Sverige, Tyskland, Nederlandene og Australien er som udgangspunkt ikke omfattet af leveattestproceduren, men kan undtagelsesvist være det.

Der er bare en hage ved en fiktiv adresse i Spanien eller andet EU land. Der er noget der hedder "Leveattest" og den fremsendes til den fiktive adresse.

Ingen hage ved det, ud print den, scan den ind, mail den til pensionstyrelsen, brug evt. VPN så mail ser ud til at komme fra det land du har tilmeldt dig..

Der er en nogle her i Thailand der slet ikke modtager brevet hvert år om at indsende Leveattest & civilstandserklæringen, MEN derfor skal de indsende den, da det er borgeren egen pligt at sørger for det...

Og lade os så kommer tilbage til Skeptikeren indslag og spørgelmsål , eller lave en ny forum post om snyd hvis det er, så denne tråd ikke bliver kidnapperet ... Cheers

Bare min mening...

Skeptikeren
Badedyr du skriver: "Og lade os så kommer tilbage til Skeptikeren indslag og spørgelmsål , eller lave en ny forum post om snyd hvis det er, så denne tråd ikke bliver kidnapperet ..."

Det har du så ret i, men, men, der er den hage ved det, at det desværrehænger meget nøje sammen. Jeg er helt klar over nu, at grunden til at så få deltager i denne så vigtige debat er, at der er allerflest der har mere eller mindre fiktive adresser i Europa.

De tør simpelthen ikke komme frem med deres synspunkter af frygt for opdagelse, så skide være med os der må NØJES med smulerne fra deres rige borde. At de så samtidig, uden al tvivl må leve med en meget dårlig smag i munden er vel også klart.

Jeg tror at denne tråd dør, på samme måde som pensionist-tråden, fordi der kun er en lille (meget lille) håndfuld der tør stllle op og kæmpe mod uretfærdigheden. Hvis jeg er den eneste der har haft mod til at skrive protester til diverse incl. Ombudsmanden så hjælper det jo ikke en hylende fis. Se på de andre danske fora i Thai-regi, ikke een har bare så meget som luftet problemet.

Og når så man læser diverse indlæg fra dem der har deres på det tørre, som bare beder os (mig) om at knytte sylten og lade være med at klynke, een skrev sågar at jeg burde skrubbe hjem til Danmark i stedet for at leve på nas her. Det er jo lige vand på myndighedernes mølle, når vi ikke kan enes, så de jo intet at frygte.

Så tak for at vi i hvert fald har Dansk Thai Website til skrive i!

En nævnte Norge og Sverige. Jeg ved ikke rigtig hvad der sker i Sverige, da de ikke har denne type af åbne debatter (jeg kan i hvert fald ikke finde dem). Norge har jo store problemer, måske egentlig større end os danske, men de har dog formået at lave nogle klubber i klubberne hvor man ihærdigt protesterer. Læs f.eks. Pattaya Tidende som hver måned omtaler problemerne.

Nordmændene har så det problem at hver gang een starter en protestforening så bliver han selvfølgelig udnævnt til formand, ham der bliver forbigået i valget bliver pisse sur og så starter han en ny klub i samme regi men med et andet navn. Myndighederne i Norge modtager så diverse klager over samme emne, men underskrevet af forskellige. Så vidt jeg ved har man i dag 4 klubber i samme regi. Skrupskør norsk logik. Men dog en protest!

Og så det vigtigste Den norske Ambassade laver hvert år en rundrejse til de største byer hvor nordmænd kan møde op og fremkomme med diverse, som så debatteres åbent og redelligt og resultaterne sendes hjem til regeringens medlemmer. Hvor er den danske Ambassade? Jo de laver festlige sammenkomster et par gange om året, i Bangkok, så det bliver kun de derboende der møder op. Men de låner da lokaler ud til diverse kontrolinstanser.

Så alt i alt, jeg tror ikke vi kommer ret meget længere uden flere kommer ud af busken!

Som jeg skrev allerede i Pensionist-tråden den gang, så er jeg død hamrende træt af at skulle være næsten ene mand på barrikaderne, den eneste som virkelig gjorde en indsats var Bjarne, (så Bjarne, hvor er du nu?)

Skeptikeren

hugoboerge
Som jeg skrev allerede i Pensionist-tråden den gang, så er jeg død hamrende træt af at skulle være næsten ene mand på barrikaderne, den eneste som virkelig gjorde en indsats var Bjarne, (så Bjarne, hvor er du nu?)

Skeptikeren[/quote]

Jeg gjorde ogsaa en mindre indsats ved bl.a. at henvende mig til Aeldresagen. Efter lang tid og rykkere kom der endelig svar og det var at "Et saadant emne var ikke paa deres agenda". Aeldresagen har travlt med at kapre medlemmer og formentlig hovedsagelig dem som nyder livet i Spanien kunne jeg forestille mig.

Pensionsstyrelsen har jeg ogsaa henvendt mig til, men der henholder man sig til "aftaler med diverse lande" og Thailand er altsaa ikke et af disse lande.

Ligeledes startede jeg en traad omkring sygesikring i forventning om at der ville komme 100 vis af svar. Det gjorde der ikke og hvad kan man saa udlede af det ?

Skeptikeren
Hugoboerge, ja det husker jeg tydeligt, og derfor skriver jeg også:

"Vi få der orker" - sørgeligt mener jeg!!!

Men nu har vi da fået Kurt på banen og jeg tænker når Bjarne vågner hjemme i DK så kommer der nok nogle kloge ord. Han har jo en dejlig spids pen.

Skeptikern

vandango
Frihed

Det er det store mantra i borgerlig politik for tiden, man snakker om frihed, mens man spiser stegt flæsk og persillesovs på Vejlegården, og promoverer sig på tv.
De samme mennesker der i over 10 år, har kunnet give pensionisterne frihed, til at leve hvor de gerne vil

Men hvor er f.eks skeptikeren's personlige frihed?, kan man på pensionens grundbeløb? - minus en tvangsskat til staten, overhovedet opfylde de økonomiske krav som den Thailandske stat stiller til udenlandske borgere, der ønsker friheden til at leve sit liv i Thailand?
Er det frihed at skulle vende hver en satang på sine gamle dage?

Jeg beklager mit tidlige indlæg om svindel, og brænde Skeptikeren på bålet, men det her pensionsspørgsmål, er virkelig noget der bringer mit pis i kog.

PATINYA
Men hvor er f.eks skeptikeren's personlige frihed?, kan man på pensionens grundbeløb? - minus en tvangsskat til staten, overhovedet opfylde de økonomiske krav som den Thailandske stat stiller til udenlandske borgere, der ønsker friheden til at leve sit liv i Thailand?
Er det frihed at skulle vende hver en satang på sine gamle dage?

Nej Vandango det kan man ikke og nej det er bestemt ikke FRIHED,
jeg kan godt forstå det bringer dit pis i kog og du er bestemt ikke den eneste.

Skeptikeren
Det er jo et simpelt regnestykke - NEj det kan man ikke. Derfor måtte jeg efter Emigrations eget forslag sidste gang i december convertere mit visum fra Retirement til Thai-Married. Her behøver man jo kun 400.000 Baht og iflg. Konsulen så er det nok, når han omregner min skatteopgørelse til Baht så har jeg i det regnestykke endda overskud. Men - og det er det store problem, NEJ det er ikke nok til en dagligdag for en farang når man selv skal betale for forsikring, som for mit vedkommende er på omkring 26.000 hver ½ år (stigende hvert år). Så er der medicin som for mit vedkommende ringer mellem ca. 6.-8000 Baht hver måned. Når så vand er steget samtidig med el, så begynder det at knibe. Derfor er jeg så lykkelig over at lige netop jeg har en familie der hverken snyder eller bedrager men tværtimod hjælper både med kontanter og mad og drikke. Og mest af alt med kærlighed og omsorg.

Men man lærer jo hurtig at sætte tæring efter næring, 2-3 gange om ugen står aftensmaden på kiks med margarine og en kop varm the. Fruen klager ikke hun er opvokset under kummerlige kår oppe i landsbyen.

Det der er det svære lige nu er at man skal forsvare sådan en behandling over for de selvsamme myndigheder som giver denne lille skærv, samtidig med at men daglig læser om alle de pampere og politikere der sammen med den største part af danske befolkning (bistandsmodtagerne) der lever i sus og dus og så oven i købet klager over at de ikke kan få det til at løbe rundt når de også skal kunne betale TV-Licens, sidde på cafe m.m.m.

Så helt rigtigt nej jeg lever ikke i den FRIHED som de fleste hjemme tror at vi pensionister gør når vi har bosat os i et såkaldt lavprisland. Derfor fik den norske kontrolgruppe, der var udsendt, jo noget af et chock, da de lærte hvad det koster at leve her. Og nordmændene skal jo dog ikke selv betale forsikring som vi danskere.

Hvad kanman så gøre? Stemme på en ny regering? Ja man ser jo hvad denne såkaldte røde der skulle være social har formået, de er lige så bæ-blå som den forrige, måske oven i købet værre.

Så op på Barrikaderne - REVOLUTION! Skyd alle arabere og foder svin med dem, de penge der spares kan man sende til os fattigrøve.

Når alt dette er sagt/skrevet så endnu en gang - Jeg vil under ingen omstændighder leve resten af mit andre steder end her med mine kære.

Skeptikeren

Skeptikeren
I min vrede og arrigskab glemte jeg jo helt:

Jeg kan for helvede ikke engang stemme til et valg!

Men betale skat det skal jeg sku stadig, oven i købet et sundhedsbidrag må jeg yde 7% til.

Skeptikeren

vandango
Jeg ved godt at det lyder totalt tåbeligt åndssvagt, men det er en sag for ekstrabladet.

Hvis jeg var dig, ville jeg vende alle urimelighederne i god ro og mag, og tage dem op med en journalist fra Ekstrabladet.

Befolkningen i Danmark, har godt af at vide noget om pensionist tilværelsen i Thailand, og alle de tilsvarende lande derude, om hvordan vi behandler jer.

Så Thailand ikke altid kun handler om sex.

Er helt sikker på, at din situation vil være et godt eksempel, for at vise den almindelige dansker/vælger, hvor skidt i er blevet behandlet gennem mange år.
Nu har vi jo fået ny regering, hvad vil de gøre for at rette op på de urimelige forhold.

Jeg ville gå efter den skeptiker.
Redigeret af vandango d. 04/08-2012 10:11

Kim Ludvigsen
Når alt dette er sagt/skrevet så endnu en gang - Jeg vil under ingen omstændighder leve resten af mit andre steder end her med mine kære.

Og så er du jo fremme ved kernen af problemet: Det er dit valg.

Du er vist aldrig blevet lovet, at du som dansker frit kan vælge, hvor du vil bo, og at den danske stat så betaler. Der er borgere i andre lande, som får endnu mindre med sig, hvis de vælger at flytte til Thailand.

Løsningen for dem - og for danskere, der ikke kan leve på det som den danske stat giver - er at spare op, før de flytter. Det kan selvfølgelig være svært med tilbagevirkende kraft, men som sagt, du er aldrig blevet stillet andet i udsigt. Jeg kunne forstå brokkeriet, hvis du var blevet lovet ét beløb, og så fik et meget mindre beløb, men det er ikke tilfældet, medmindre jeg har misforstået noget.

Hvad angår snyd med adressen: Det er moralsk og juridisk forkert. Jeg kan forstå fristelsen, men det ændrer ikke på, at det er forkert.

Det er selvfølgelig helt fint, at man kæmper for at få ændret tingene politisk, det er sådan demokratiet fungerer.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Kim Ludvigsen
Skeptikeren skrev:

I min vrede og arrigskab glemte jeg jo helt:

Jeg kan for helvede ikke engang stemme til et valg!

Men betale skat det skal jeg sku stadig, oven i købet et sundhedsbidrag må jeg yde 7% til.

Du kan meget nemt slippe for både skat og sundhedsbidrag.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: