Se indlæg
 Udskriv debat
I dag er SK973 til Bangkok aflyst
natty
per p skrev:

Det er sgu da mærkeligt at SAS bliver ved med at aflyst på ruten CPH Bangkok, det kan ikke være fordi en af deres A340 er på værksted de har leaset 2 A330 det skulle rigeligt opveje tabet af en af deres A340 de har leaset 2 fly fra Hi Fly, men mon det ikke mere noget om der er ikke soldt pladser nok, dette er bare mine ideer.Bvdrrr


Hvorfor skulle de lease 2 fly, hvis der ikke er solgt nok pladser? Det er sgu da super dyrt.
Og nej, jeg er ikke en SAS undskylder, men anklagerne bør vel være rimelige.
PS SAS's 330 Airbus kan ikke flyve til BKK, det skal deres 340 til.
Mener iøvrigt at afgangene er som de plejer at være nu.
Redigeret af natty d. 13/04-2012 23:56
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
fjelle123
Sas afgangen d. 10 april fløj planmæssigt, bortset fra en mand der " faldt sammen" i sædet bag os, min kone hørte at han gispede og vi tilkaldte personalet, jeg tror vi var 1 min fra at lette, personalet stoppede flyet og manden blev henete i ambulance, det gav vel en forsinkelse på 20 - 25 min. Han rejste heldigvis let med kun håndbagage. Bortset fra det så syntes jeg det er fantastisk at rejse med sas, ok mad - sjældent med højrøstede fulde stoddere der stinker af værtshus, vi nyder ferien i 33 grader. Go dag.
 
Webmaster
Faldt over denne artikel i dag om langruteaflysningerne hos SAS:

Hvert år rejser omkring 1.250.000 flypassagerer med SAS på de interkontinentale ruter, der primært udgår fra Københavns Lufthavn, men også suppleres af ruter fra Oslo og Stockholm.

Langdistanceruterne er som udgangspunkt baseret på transfer-trafik og som sådan dyrest for et luftfartsselskab at producere.

Med blot 11 langdistancefly i flåden er SAS meget sårbar overfor driftsforstyrrelser eller kommer i situationer, hvor tekniske fejl eller uplanlagt vedligehold kræver, at de enkelte fly tages ud af produktion. I modsætning til flyvningerne på de korte ruter har SAS ingen erstatningskapacitet at sætte ind.

Derfor må SAS i stedet gribe til aflysninger, hvilket indtil videre er sket 37 gange i år. Heruodver er der allerede varslet yderligere 34 aflysninger i juli, august og november primært som følge af planlagt vedligeholdelse.

Læs resten af artiklen på: Check-In.dk
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Det ser ud til at vi skal forvente en del problemer hos SAS i den nærmeste tid:

Et Airbus A330-fly har i den sidste uges tid været ude af drift med en brændstoflækage, og dette fly forventes genindsat i trafikken onsdag i denne uge. Værre så det ud med et andet Airbus A330-fly, der søndag aften blev beskadiget i Chicago O´Hare lufthavnen under et særdeles kraftigt uvejr.

"Flyet stod parkeret ved gaten, men i forbindelse med et særdeles kraftigt uvejr kom et orkanagtigt vindstød og ramte flyet, der herefter blev skubbet ind i passagerbroen ved siden af. Der er en beskadigelse i næsehjulssektionen samt flere mindre buler og skader på skroget," fortæller Flemming Jensen, der er Chief Operating Officer i SAS.

At der er taget to langdistancefly ud af produktion næsten samtidigt, har sat sine spor i trafikprogrammet, idet SAS har været tvunget til at aflyse en række interkontinentale afgange. I sidste uge kostede det aflysninger af returflyninger fra København til henholdsvis New York og Tokyo, mens en afgang til Bangkok blev voldsomt forsinket. I indeværende uge rammer det i første omgang en rundtur fra Stockholm til Chicago samt en annnuleret returflyvning fra København til såvel Beijing og Tokyo tirsdag den 3. juli.

SAS bekræfter, at der arbejdes på højtryk med at ombooke de berørte passagerer til andre selskaber, men på grund af begrænset kapacitet hos samarbejdspartnerne er det en kompliceret opgave.

Læs nærmere på: Skadet fly i Chicago skaber problemer for SAS
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
Peder1968
Det er ikke ligefrem god reklame for SAS, læs også:


http://www.check-...leID=63906


Over 100 langruteaflysninger om året hos SAS
27-06-2012
Indtil videre har SAS i år gennemført og annonceret over 70 aflysninger på selskabets interkontinentale flyafgange på grund af såvel planlagt som uplanlagt flyvedligeholdelse. En stramt koordineret tidtabel levner ikke plads til uforudsete hændelser.

(læs mere på ovenstående link)
 
Saendaeng
Peder1968 skrev:

Det er ikke ligefrem god reklame for SAS, læs også:


http://www.check-...leID=63906


Over 100 langruteaflysninger om året hos SAS
27-06-2012
Indtil videre har SAS i år gennemført og annonceret over 70 aflysninger på selskabets interkontinentale flyafgange på grund af såvel planlagt som uplanlagt flyvedligeholdelse. En stramt koordineret tidtabel levner ikke plads til uforudsete hændelser.

(læs mere på ovenstående link)


Fløj selv med SAS den 1 Juli. Den var forsinket 3 timer.
Michael B Kristensen
 
http://www.globalwindservice.com
kkn3122
Peder1968 skrev:

Det er ikke ligefrem god reklame for SAS, læs også:


http://www.check-...leID=63906


Over 100 langruteaflysninger om året hos SAS
27-06-2012
Indtil videre har SAS i år gennemført og annonceret over 70 aflysninger på selskabets interkontinentale flyafgange på grund af såvel planlagt som uplanlagt flyvedligeholdelse. En stramt koordineret tidtabel levner ikke plads til uforudsete hændelser.

(læs mere på ovenstående link)


Personligt har jeg ikke nogen intentioner, om nogensinde at benytte SAS igen.
På min sidste tur til Thailand, blev både ud/hjemrejse cancelled.
Altså 24 timer forsinket begge veje.
Planlagte eller ikke. Med alle de aflysninger, som de tilsyneladende har.
Så forstår jeg sgu ikke, hvordan SAS kan fremhæve sig selv, som det mest punktlige selskab.
Der er noget som ikke stemmer. Hvis det er timer, eller som i mit tilfælde, et helt døgn vi taler om.
Så tæller det måske ikke med i statistikken?

Jeg siger bare: ALDRIG MERE SAS!!

M.V.H.
 
jydetampen
kkn3122 skrev:

Peder1968 skrev:

Det er ikke ligefrem god reklame for SAS, læs også:


http://www.check-...leID=63906


Over 100 langruteaflysninger om året hos SAS
27-06-2012
Indtil videre har SAS i år gennemført og annonceret over 70 aflysninger på selskabets interkontinentale flyafgange på grund af såvel planlagt som uplanlagt flyvedligeholdelse. En stramt koordineret tidtabel levner ikke plads til uforudsete hændelser.

(læs mere på ovenstående link)


Personligt har jeg ikke nogen intentioner, om nogensinde at benytte SAS igen.
På min sidste tur til Thailand, blev både ud/hjemrejse cancelled.
Altså 24 timer forsinket begge veje.
Planlagte eller ikke. Med alle de aflysninger, som de tilsyneladende har.
Så forstår jeg sgu ikke, hvordan SAS kan fremhæve sig selv, som det mest punktlige selskab.
Der er noget som ikke stemmer. Hvis det er timer, eller som i mit tilfælde, et helt døgn vi taler om.
Så tæller det måske ikke med i statistikken?

Jeg siger bare: ALDRIG MERE SAS!!

Jeg mener nu kun det var på eoropa flyvninger,sas var det mest puntklige selskab.
Jeg har også blacklistet sas til Thailand,mest for deres elendige service ombord og afrejse tidspunktet i København.




M.V.H.
 
natty
Saendaeng skrev:

Fløj selv med SAS den 1 Juli. Den var forsinket 3 timer.


Jeg mener at det er ca. 7 dage siden, jeg kørte af Kystvejen, rundt om lufthavnen. Hvad ser jeg lande ved 14-15 tiden? En B747 fra Thai lande.
Hvis det var det sædvanlige fly, var det godt nok også forsinket.
For en del år siden brokkede min kammarat bosat i Thailand men ofte i Danmark, sig over at CPH flyet ofte var forsinket og han tit måtte overnatte på hotel til næste morgen.
Han fik aldrig oplysning om forsinkelsen eller aflysningen før han stod i lufthavnen.
Den gang havde Thai måske heller ikke så mange back-up fly, og hans teori var, at hvis der var noget galt med et fly, prioriterede Thai Frankfurt, London, Paris osv ftemfor CPH, fordi på disse ruter var der betalende First og Businessclass passagerer. Og det var der de fleste penge lå samt at disse passagerer var vigtigere for Thai end en turist på en billig billet fra Roskilde (intet galt med Roskilde Grin )
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
VIP
jydetampen skrev:

kkn3122 skrev:

Peder1968 skrev:

Det er ikke ligefrem god reklame for SAS, læs også:


http://www.check-...leID=63906


Over 100 langruteaflysninger om året hos SAS
27-06-2012
Indtil videre har SAS i år gennemført og annonceret over 70 aflysninger på selskabets interkontinentale flyafgange på grund af såvel planlagt som uplanlagt flyvedligeholdelse. En stramt koordineret tidtabel levner ikke plads til uforudsete hændelser.

(læs mere på ovenstående link)




Personligt har jeg ikke nogen intentioner, om nogensinde at benytte SAS igen.
På min sidste tur til Thailand, blev både ud/hjemrejse cancelled.
Altså 24 timer forsinket begge veje.
Planlagte eller ikke. Med alle de aflysninger, som de tilsyneladende har.
Så forstår jeg sgu ikke, hvordan SAS kan fremhæve sig selv, som det mest punktlige selskab.
Der er noget som ikke stemmer. Hvis det er timer, eller som i mit tilfælde, et helt døgn vi taler om.
Så tæller det måske ikke med i statistikken?

Jeg siger bare: ALDRIG MERE SAS!!

Jeg mener nu kun det var på eoropa flyvninger,sas var det mest puntklige selskab.
Jeg har også blacklistet sas til Thailand,mest for deres elendige service ombord og afrejse tidspunktet i København.




M.V.H.


Uanset, at jeg kan være enig med dig i ovenstående, er jeg vildt uenig i, at afrejse tidspunktet fra København
med SAS er dårligt.

Det passer perfekt, til min naturlige sove rytme i modsætning til Thai's afgang kl. 14.20 om eftermiddagen.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
 
jydetampen
VIP skrev:

jydetampen skrev:

kkn3122 skrev:

Peder1968 skrev:

Det er ikke ligefrem god reklame for SAS, læs også:


http://www.check-...leID=63906


Over 100 langruteaflysninger om året hos SAS
27-06-2012
Indtil videre har SAS i år gennemført og annonceret over 70 aflysninger på selskabets interkontinentale flyafgange på grund af såvel planlagt som uplanlagt flyvedligeholdelse. En stramt koordineret tidtabel levner ikke plads til uforudsete hændelser.

(læs mere på ovenstående link)




Personligt har jeg ikke nogen intentioner, om nogensinde at benytte SAS igen.
På min sidste tur til Thailand, blev både ud/hjemrejse cancelled.
Altså 24 timer forsinket begge veje.
Planlagte eller ikke. Med alle de aflysninger, som de tilsyneladende har.
Så forstår jeg sgu ikke, hvordan SAS kan fremhæve sig selv, som det mest punktlige selskab.
Der er noget som ikke stemmer. Hvis det er timer, eller som i mit tilfælde, et helt døgn vi taler om.
Så tæller det måske ikke med i statistikken?

Jeg siger bare: ALDRIG MERE SAS!!

Jeg mener nu kun det var på eoropa flyvninger,sas var det mest puntklige selskab.
Jeg har også blacklistet sas til Thailand,mest for deres elendige service ombord og afrejse tidspunktet i København.




M.V.H.


Uanset, at jeg kan være enig med dig i ovenstående, er jeg vildt uenig i, at afrejse tidspunktet fra København
med SAS er dårligt.

Det passer perfekt, til min naturlige sove rytme i modsætning til Thai's afgang kl. 14.20 om eftermiddagen.


Ja det er rigtig med søvnen,men tidpunktet man lander i Bangkok er mega træls,mange i immergration og ikke mindst så brugte jeg næsten 3 timer i taxi for at komme ind til Bangkok,og med thai air så tager det hele max 1 1/2 time før jeg er på mit hotel,så tager jeg en lille lur der og vupti så er døgnet vendt.Smile
 
natty
jydetampen skrev:


Ja det er rigtig med søvnen,men tidpunktet man lander i Bangkok er mega træls,mange i immergration og [b]ikke mindst så brugte jeg næsten 3 timer i taxi for at komme ind til Bangkok[/b],og med thai air så tager det hele max 1 1/2 time før jeg er på mit hotel,så tager jeg en lille lur der og vupti så er døgnet vendt.Smile



???? Nu ved jeg ikke hvor du boede i Bangkok for at det tog 3 timer at komme dertil, det er godt nok mange år siden jeg har oplevet noget lignende.
Var der specielle årsager til det?

Jeg lander ofte ved 14-15 tiden og bor som regel i Sathorn/Silom området, jeg vil skyde på at det tager mellem 30 miniutter, hvis jeg er meget heldig, ellers mellem 3 kvarter til højst 1 time med toll-way, fra jeg er ved taxi-skraknen og indtil jeg er på hotellet.

Men under alle omstændigheder, 3 timer eller bare derop af, har jeg aldrig været ude for.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
jydetampen
natty skrev:

jydetampen skrev:


Ja det er rigtig med søvnen,men tidpunktet man lander i Bangkok er mega træls,mange i immergration og [b]ikke mindst så brugte jeg næsten 3 timer i taxi for at komme ind til Bangkok[/b],og med thai air så tager det hele max 1 1/2 time før jeg er på mit hotel,så tager jeg en lille lur der og vupti så er døgnet vendt.Smile



???? Nu ved jeg ikke hvor du boede i Bangkok for at det tog 3 timer at komme dertil, det er godt nok mange år siden jeg har oplevet noget lignende.
Var der specielle årsager til det?


Jeg lander ofte ved 14-15 tiden og bor som regel i Sathorn/Silom området, jeg vil skyde på at det tager mellem 30 miniutter, hvis jeg er meget heldig, ellers mellem 3 kvarter til højst 1 time med toll-way, fra jeg er ved taxi-skraknen og indtil jeg er på hotellet.

Men under alle omstændigheder, 3 timer eller bare derop af, har jeg aldrig været ude for.


Vi holdte bare i kø vi holdte over en time på rampen ned fra tollway også var det bare stop and go hele vejen in til sukhumvit road. og dette var 2010 mindten af november
Redigeret af jydetampen d. 04/07-2012 17:47
 
natty
Det lyder da godt nok trælst. Grin

Minder mig lidt om de "gode gamle" Dong Muang dage, hvor min taximand faldt i søvn, fordi vi holdt så længe på "rampen". Da han faldt sammen over rattet trode jeg sgu han var død, men efter jeg havde rusket i ham, sprættede han op med forskrækket og overrasket ansigtsudtryk. Jeg ved ikke om han troede han lå sammen med konen. Hehe-guy
Redigeret af natty d. 04/07-2012 18:15
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
jydetampen
hahahahah heldig i ikke skulle ud på en længere tur,så kunne det går rigtig galt.
 
msr - Martin Rasmussen
I april havde jeg bestilt hotel hjemmefra, de tilbød "vip" service, det gik ud på at blive hentet ved flydøren, og derefter blive kørt udenom alle stop på vejen til ens kuffert pris 1600 thb pr. person. Lidt dyrt så jeg stod i kø med alle de andre.

Vh Martin
 
http://www.winepusher.dk
Robert Kronberg
VIP-service i lufthavnen er, mig bekendt, afskaffet.

Hilsen, Robert

msr - Martin Rasmussen skrev:

I april havde jeg bestilt hotel hjemmefra, de tilbød "vip" service, det gik ud på at blive hentet ved flydøren, og derefter blive kørt udenom alle stop på vejen til ens kuffert pris 1600 thb pr. person. Lidt dyrt så jeg stod i kø med alle de andre.

Vh Martin
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
natty
Robert Kronberg skrev:

VIP-service i lufthavnen er, mig bekendt, afskaffet.

Hilsen, Robert



Her er ihvertfald et link, hvor de påstår at de tilbyder VIP-service

http://www.limous...ation.html

Iøvrigt kan det anbefales, hvis det første immigrationsområde er godt fyldt op, at man lige går lidt længere, og checker det næste immogrationsområde, hvor der måske kan være meget mindre kø.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
msr - Martin Rasmussen
Robert Kronberg skrev:

VIP-service i lufthavnen er, mig bekendt, afskaffet.

Hilsen, Robert

msr - Martin Rasmussen skrev:

I april havde jeg bestilt hotel hjemmefra, de tilbød "vip" service, det gik ud på at blive hentet ved flydøren, og derefter blive kørt udenom alle stop på vejen til ens kuffert pris 1600 thb pr. person. Lidt dyrt så jeg stod i kø med alle de andre.

Vh Martin


Jeg har lige fået en mail fra President Park i sidste uge, der tilbyder de igen "VIP" service, Limousine og uden om immigration kø.. 2.500 thb, hvis jeg kommer igen inden årets udgang ( 2012 )
Normalt koster det 1600 + 1200 pr. person
Jeg ved ikke bedre end hvad de tilbyder, sidste gang ( April 2012 ) benyttede jeg mig kun af deres limousine service, det var iorden = Ny bil, venlig chauffør, koldt vand osv.
Det er stadig på deres hjemmeside, men det kan jo være en fejl... Fast Track Immigration service Cost THB 1,600 per person/way

Vh Martin
 
http://www.winepusher.dk
Lung Yao
msr - Martin Rasmussen skrev:
.....................................................................
Jeg har lige fået en mail fra President Park i sidste uge, der tilbyder de igen "VIP" service, Limousine og uden om immigration kø.. 2.500 thb, hvis jeg kommer igen inden årets udgang ( 2012 )
Normalt koster det 1600 + 1200 pr. person
Jeg ved ikke bedre end hvad de tilbyder, sidste gang ( April 2012 ) benyttede jeg mig kun af deres limousine service, det var iorden = Ny bil, venlig chauffør, koldt vand osv.
Det er stadig på deres hjemmeside, men det kan jo være en fejl... Fast Track Immigration service Cost THB 1,600 per person/way Vh Martin

Hmmmmmm Hmmmmmm = << I dag er SK973 til Bangkok aflyst >>

Ville VI mon få yderligere rabat hvis VI viser denne her annonce for President Park , VIP service Read the rules Tuttelu Tralla


.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
Spring til debat: