Se indlæg
 Udskriv debat
Integration !
thaikurt1
paulsenp

Det er nok ikke sandsynlig at fordi Danmark har indført regler at Thailand saa ville gore det samme.

Saa mit svar vil vaere at jeg bo her sammen med min fammile og kan saa glaede mig over at danmark har gjort det rigtig ved at indført regler

http://nej
high-tower
Der er for så vidt intet galt i at indføre regler og restriktioner - det jeg er imod er at man vedtager et regelsæt for at ramme en gruppe mennesker der misbruger systemet - og over en kam gør det nærmest umuligt for danske statsborgere at blive familie sammenført.

Det er lidt som den holdning med at alt for mange unge kører for stærkt og er til fare - og at man så lige vedtager en lov at nu er det forbudt at få kørekort før man er 24 år.

Så rammer man selvfølgelig de 5-10% der måske gør det, men resten bliver også straffet.

Men det er jo nemt nok at sige "nåja, jeg er over 25, så for mig er det helt ok".

Hvis der pludselig kommer en regel om at det kun kan lade sig gøre at få udbetalt sin pension hvis man bor og opholder sig i DK 100% af tiden - og skal kunne bevise det, så kan vi nadre jo også bare sige nåja, vi er jo ikke pensionister.

Webmaster
Du har fuldstændig ret High-Tower.
Jeg ville også sætte pris på at man gik målrettet efter dem der var og er problemet, istedet for at skyde med spredhagl efter alt og alle.

Vi mangler simpelthen nogle politikere der tør kalde en spade for en spade og stå ved det. Og for mit vedkommen så ser jeg intet problem i at Danmark udmelder sig af de konventioner der forbyder forskelsbehandling. Jeg er af den overbevisning at forskelsbehandling akkurat er løsningen på utrolig mange problemer - også løsningen på disse integrationsproblemer.

Vi er alle forskellige, har forskellige stærke og svage sider... Hvorfor skal vi så behandles som en stor kønsløs, nationalløs, religionsløs, individløs og meningsløs masse og ikke som de individer vi nu engang er ??? Selv grøntsager må vi behandle forskelligt, men ikke mennesker.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
paulsenp
thaikurt skrev:
paulsenp

Det er nok ikke sandsynlig at fordi Danmark har indført regler at Thailand saa ville gore det samme.

Saa mit svar vil vaere at jeg bo her sammen med min fammile og kan saa glaede mig over at danmark har gjort det rigtig ved at indført regler

Nej, Thaikurt, Thailand indfører næppe foreløbig regler, der ligner de danske, men det var også mest ment som et tankeeksperiment.

Prøv at forestille dig situationen, hvis begge lande (eller alle lande for den sags skyld) havde de samme regler. Så ville de fleste af os være stavnsbundne. Det ville være en meget sørgelig verden at leve i.
Peter

rolan
hvis vi havde samme regler som thailand skulle vi til sverige var det vær måned eller hver 3 måned

Mads_T
paulsenp skrev:
thaikurt skrev:
paulsenp

Nej, Thaikurt, Thailand indfører næppe foreløbig regler, der ligner de danske, men det var også mest ment som et tankeeksperiment.

Prøv at forestille dig situationen, hvis begge lande (eller alle lande for den sags skyld) havde de samme regler. Så ville de fleste af os være stavnsbundne. Det ville være en meget sørgelig verden at leve i.

paulsenp,

Jeg tror ikke, at thaikurt er meget for tankeeksperimenter af den art.

Så kunne han jo risikere at måtte give dig ret bagefter ! Shock Wink

Mads

thaikurt1
Mads_T Det har du ret i. Wink
Redigeret af thaikurt1 d. 15/12-2005 05:20

Mads_T
thaikurt skrev:
Mads_T Det har du ret i. Wink

Hold da op, så blev vi enige alligevel, det er da dejligt! Smile

Mvh. Mads

Mads_T
bamsen skrev:
Mads_T skrev:
paulsenp skrev:
thaikurt skrev:
paulsenp

Det er sjovt med tanke experiment
Tænk hvis vi have åbne grænser, så ville der sikker være så mange muslimer, at vi ikke selv kunne tillade os at være kristne i danmark
Så hvad er bedst
Je foretrækker søde pia og de gode regler vi har
bamsen

paulsenp,

Jeg tror ikke, at thaikurt er meget for tankeeksperimenter af den art.

Så kunne han jo risikere at måtte give dig ret bagefter ! Shock Wink

Mads

Hej Bamsen,

Lige da jeg så dit indlæg, blev jeg godt nok lidt forvirret, havde du egentlig skrevet noget ?
Men så fandt jeg de seks linier inde midt inde i Paulsenp´s tekst.
Måske skulle du " hive " de seks linier ud derfra og placere dem forneden, så man bedre kan se, at du har skrevet dem. Smile

Mvh. Mads

thaikurt1
Mads_T nu er jeg forvirret du skriver forst i dit iindlaeg
Hej Bamsen.

Men er det ikke paulsenp der har skrivet det.

Og jeg blivere mere forvirret da jeg laese dit indlaeg da jeg saa laese disse linier> Je foretrækker søde pia og de gode regler vi har
bamse

Jeg har saa laest alle indlage med kan ikke finde de linier du fremhaever.

Saa kun jeg god taanke mig at vide hvem har skrvet det og hvor staa det
Redigeret af thaikurt1 d. 16/12-2005 02:36

jorn
Se nu er det, at debatten loeber toer! Nu er det ikke laengere intragration, men enkelte personers indlaeg vi debaterre!Shock

Skidt/pyt med det!

Debatten var om integration og dansk politk paa omraadet.

Jeg har ikke saa meget mere at sige uden. at det vil blive en gentagelse af hvad jeg allerede har sagt!

Jeg vil dog lige kommenterre tankespindet omkring sandsynligheden for at Thailand indfoere ligne regler!

Hvis man ser paa den nye aftale mellem Rusland og Thailand for fremtidig turisme imellem to lande, saa har de netop lavet en retifikation der fjerner turistvisaet, gensidigt, for begge lande! aftalen betyder dog ogsaa stramninger for ind og udvandring imellem landende og reglene bliver stort set ens for begge lande.

Saa jo man kan godt forestille sig at Thailand vil, omend ude i fremtiden, have et oenske om lign. regler med Shengen landene og en maaede Thailand kan opnaa det paa, kunne vaere at lave stramninger der kopier voeres.

Pt. Er det dog utaenkeligt af helt aaben yse oekonomiske aarsager!

Men vi skal ikke vaere saa naive, at tro, at naar vi smaekker doeren i saa lader alle andre landende doeren staa aaben for os! Det bliver ikke tilfaeldet.

Jeg tror heller ikke at andre shengen lande bliver ved med at accepterre at vi "flytter" danskestatsborgere, samt aegtefaeller over paa de oevrige Shengen lande og deres visa system. De oensker heller ikke flere indvandere, heller ikke os med etniske med etniske kaerste, bare fordi vi kommer fra det lille egegode Danmark.

Men ligger det i kortene at vores poltiker onsker shengen aftalen ophaevet?

Vi er idag det mest lukket land i verden med verdens strammeste regler for turisme og indvandring! Mon det tjener os bedst i fremtiden? Jeg tvivler!

“Music is the only language I whirly understand"

thaikurt1
jorn det er ikke lob et af sporet med jeg vil gerne havde nogen svare paa det indlaeg derfor stille jeg ham saa nogen sporgsmaal for at for fuldstadig klarehed, hvad han mener med det han skriver.

Jeg mener ikke at jeg bliver personlig
Redigeret af thaikurt1 d. 16/12-2005 05:21

jorn
jorn det er ikke lob et af sporet med jeg vil gerne havde nogen svare paa det indlaeg derfor stille jeg ham saa nogen sporgsmaal for at for fuldstadig klarehed, hvad han mener med det han skriver.

Jeg mener ikke at jeg bliver personlig
Det mener jeg heller ikke du goer! Smile

Jeg udtaler mig paa egne vejneWink

Ind imellem saa faar vi skrevet lidt hurtigt og faar sendt et velment indlaeg af sted som er svaert for andre at forstaa, normalt faar vi det rettet eller hvis der er "koed" paa debatten, saa skimmer vi det, laeser det naeste og komentere. Smile

Men naar debatten loeber "toer" saa "graver" vi mere i de enkeltes "fejltagelser" ogsaa vaelter det ind med indlaeg om andres indlaeg!Grin

Jeg er ikke efter dig Thaikurt! Vi har forskellige synspunkter, men det er alt!Wink

thaikurt1
jorn ja eller det modsager saa forstaa de andre ikke det man har skrevet.

Jeg er udmarke klar over du ikke er efter mig og ja vi har forskellige synspunkter.

high-tower
Jorn, Jeg er meget enig i dine betragtninger.

Tyskland og Sverige kunne måske godt i fremtiden blive trætte af danskere med en udenlandsk kæreste.

Et eller andet sted er det fuldkomment sindsygt at folk nærmest er lands forvist på grund af kærligheden til et andet menneske.

Det er fint der er regler - bevares, de fleste syntes nok det er rimeligt at udenlandske statsborgere ikke fra starten ligger vores velfærds samfund til last.

Ligeledes at man "skik følge eller land fly" så nye medborgere indordner sig efter de danske normer, uden at begå kriminalitet eller at de vil have samfundet til at indordne sig efter deres religiøse tilbøjeligheder.

Det hovedløse ligger i at folk der er født og opvokset i det her land, som er i stand til at forsørge deres ægtefælle, intil denne selv er i stand til komme ud på arbejdsmarkedet, i den grad bliver forfulgt.

Ene og alene fordi man i for mange år har ladet stå til, så invandrere kunne hente fætre, kusiner og mor og far herop - eller blive tvangs gift med en en fra hjemlandet. - Eller de har nasset på vores åhh så gode velfærdsstat.

Jeg mener det der foregår nu nærmest er grundlovs stridigt, ejendomsretten er ukrænkelig siger man... jotak, men politiet kan jo få til opgave at kontrollere om ens kone/kæreste nu virkelig opholder sig på adressen osv.

Man er myndig når man er 18 år i Danmark - så kan man gifte sig, få kørekort og stemme.

Men i forhold til at gifte sig med en udlænding er man pludselig umyndiggjort.

Ak ja, det er sørgeligt at det er blevet sådan...

thaikurt1
high-tower

Men hvordan har du saa taenk dig at loven skulle udformen saa det ikke rammer en bestemmet gruppe samtide med den skal virker forbyggen over for tvangs aegeskab og det du skriver i dit indlaeg
Redigeret af thaikurt1 d. 16/12-2005 06:44

Mads_T
thaikurt skrev:
Mads_T nu er jeg forvirret du skriver forst i dit iindlaeg
Hej Bamsen.

Men er det ikke paulsenp der har skrivet det.

Og jeg blivere mere forvirret da jeg laese dit indlaeg da jeg saa laese disse linier> Je foretrækker søde pia og de gode regler vi har
bamse

Jeg har saa laest alle indlage med kan ikke finde de linier du fremhaever.

Saa kun jeg god taanke mig at vide hvem har skrvet det og hvor staa det

Thaikurt,

Jeg kan da godt forstå, at du er forvirret, det var jeg også, da jeg så bamsens oprindelige indlæg.
Han var kommet til at skrive sin tekst inde i paulsenp´s indlæg i stedet for nedenunder, og det var bare det, jeg ville gøre ham opmærksom på.
Men i stedet for at rette det har han åbenbart benyttet sig af sine administrator rettigheder og har slettet indlægget.
Ikke særlig smart, synes jeg. !

Men her er det, han skrev, trukket ud af paulsenp´s tekst:
"
Det er sjovt med tanke experiment
Tænk hvis vi have åbne grænser, så ville der sikker være så mange muslimer, at vi ikke selv kunne tillade os at være kristne i danmark
Så hvad er bedst
Je foretrækker søde pia og de gode regler vi har
bamsen

"

I øvrigt har jeg aldrig argumenteret for, at vi skal have åbne grænser. Jeg har skrevet om, at vi skal have en integrationspolitik, der virker, og ikke bare det ene forbud efter det andet.

Mvh. Mads

thaikurt1
Mads_T nu er jeg ikke forvirret mere efter havde laese din indlaeg.

Det er jo det vi ikke kan bliver enig om hvordan man faa en integrationspolitik der virker.

Jeg tro hvis ikke nogen her har argumenteret for aaben grænser.
Redigeret af thaikurt1 d. 16/12-2005 09:48

Mads_T
thaikurt skrev:
Mads_T

Det er jo det vi ikke kan bliver enig om hvordan man faa en integrationspolitik der virker.

Thaikurt,

Det er jo heller ikke nogen nem opgave at få en integrationspolitik, der virker.
Men helt grundlæggende tror jeg , man er nødt til at vise respekt for andre mennesker, og det gælder jo for alle, også for indvandrerne.

En måde at få en bedre debat i Danmark om integration er efter min mening, at man fremover skelner mellem flygtninge og indvandrere. Fordi disse to grupper ikke nødvendigvis har meget andet tilfælles, end at de er udlændinge.
Flygtninge er ganske vist også indvandrere, men kan altså generelt ikke sammenlignes med f.eks familiesammenførte indvandrere.
Vi hører jo så mange gange i medierne om, hvordan indvandrerne belaster vores samfund, fordi de f.eks. modtager bistandshjælp.
Men almindelige indvandrere som f.eks. familiesammenførte thailændere modtager jo ikke bistandshjælp, fordi det er en betingelse for deres opholdstilladelse, at deres ægtefælle kan forsørge dem.
Derimod modtager mange flygtninge sikkert bistandshjælp, for de er jo typisk kommer her til landet uden at kende nogen her, så for dem er offentlig forsørgelse en nødvendighed, i det mindste i en periode. Ydermere kan de netop på grund af deres flygtningestatus have sværere ved at blive integreret end andre "indvandrere" f. eks. fordi de har været udsat for tortur i deres hjemland og er blevet syge af den grund.
Ikke et ondt ord om det, vi har selv ved vores ratifikation af internationale konventioner i et eller andet omfang forpligtet os til at modtage flygtninge.
Men det ville være bedre at fortsætte med at benævne dem som flygtninge, også efter at de har fået opholdstilladelse, fordi vilkårene for opholdstilladelse er grundlæggende forskellige.

Så ville vi få et bedre overblik over, hvor problemerne med manglende integration er og kunne sætte ind der.

Som et eksempel på forplumring af debatten kan jeg nævne en omtale for ca. to uger siden i Danmarks Radio af en rapport, som Integrationsministeriet har fået lavet.
Omtalen i 9-radioavisen lød sådan, at indvandrerkvinder i stor stil fik kontanthjælp og understøttelse.
Det var ligesom om, at DR ikke rigtigt havde læst rapporten( den var også på 127 sider)
Efterhånden som DR fik læst rapporten så fik vi senere på dagen at vide, at det var en undersøgelse specifikt rettet mod tyrkiske kvinder, grundlaget var interview med 60 kvinder og 15 mænd med oprindelse i Tyrkiet.

På det grundlag synes jeg ikke, at rapporten kan bruges til andet end netop at fortælle om tyrkiske kvinder i Danmark, men omtalen lød i første omgang bare på " indvandrerkvinder "

Det er vigtigt at vide, hvad vi taler om i integrationsdebatten, og den her beskrevne måde tror jeg kan hjælpe med til at klare begreberne.

Mvh. Mads

jorn
High-tower, jeg er i det store hele enig!Wink

Naturligvis boer vi have regler og retningsliner, det er noedvendigt i et hvert samfund.Smile

og nej, vi kan ikke rette op paa fortidens sociale problemer ved at lave danmark om til en faestning.En faestning skabt af overparanoide politiker.Shock

Den sygelige angst som mange har for at vi bliver overrendt af muslimer, samfundnassere, og vaesner fra gud ved hvilken verden ville for faa aar siden have foert til en psykriatrisk diagnose og straks have udloest en behandling! Grin

Men verden har set det foer! At peroner med psykiske lidelser kommer til magten! Smile og verden vender det blinde oeje til.....Cool

Som min gamle bedstemor altid sagde "naar skidt kommer til aere"....................Wink

Spring til debat: