Se indlæg
Baht stiger over for d.kr.
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 12/07-2012 18:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Hvis man går ind på grafen på THB og f.eks klikker på 6 mdr. http://www.valuta...aid=492430 Hvis man omsætter grafen til en profil over en etape i Tour De France, vil det være en profil over en hård bjergetape med en afsluttende stigning af "uden for kategori" Hvis det fortsætter på den her måde, tør jeg ikke at tænke på hvad kursen så vil være om et halv år. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/07-2012 18:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det er fint nok, at du er modstander af euroen, men det er altså ikke euroen, der er skyld i den forværrede kurs. Det er krisen i vesten. Euroen er kun lidt svækket i dag i forhold til baht, når du sammenligner med euroens start i 1999. Til gengæld er euroen noget stærkere over for dollar end dengang. Tilføjelse: Jeg sammenlignede med 1999, men reelt blev euroen først indført i 2002, og sammenligner vi med det tidspunkt, er baht faktisk faldet i forhold til euro. Redigeret af Kim Ludvigsen d. 12/07-2012 18:20 |
|
|
milex |
Lagt på d. 12/07-2012 18:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
30411717 skrev: ja gør det for bare vent og se jeg har snkket med nogle der ved om det det bliver sådan vis der ikke sker noget det kan du jo selv se den stiger og stiger thailand.b men en ting der bliver bæder hotel værlser bliver biliger[/quote]milex skrev: quote]hej det bliver være i nu om ca 3 år så får man ca for 1000 danske kr ca 2300 thai .b Hvis du virkelige mener det, så ville jeg straks begynde at spekulere i valutaen. Det må dog være rart at være så klog. Du har bare check på det hele. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 13/07-2012 08:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Puha http://www.busine...uroregning |
|
|
30411717 |
Lagt på d. 13/07-2012 09:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
milex skrev: jaja det er det også ser du jeg kenner nogle som ved noget om det30411717 skrev: ja gør det for bare vent og se jeg har snkket med nogle der ved om det det bliver sådan vis der ikke sker noget det kan du jo selv se den stiger og stiger thailand.b men en ting der bliver bæder hotel værlser bliver biligermilex skrev: quote]hej det bliver være i nu om ca 3 år så får man ca for 1000 danske kr ca 2300 thai .b Hvis du virkelige mener det, så ville jeg straks begynde at spekulere i valutaen. Det må dog være rart at være så klog. Du har bare check på det hele. [/quote] |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 13/07-2012 09:51
|
He he, jeg tænkte på dig, da jeg læste nyheden i nat. Men vi har nu stadig haft en stor fordel af at være bundet op på euroen. |
|
|
Djan |
Lagt på d. 14/07-2012 17:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
"He he, jeg tænkte på dig, da jeg læste nyheden i nat. Men vi har nu stadig haft en stor fordel af at være bundet op på euroen." Svenskerne har da klaret sig fint uden at være bundet op den: http://borsen.dk/...aekst.html Danskere har altid været fremragende kræmmere - blandt andet derfor vi er rige. De fleste spottede allerede i 1992, at det var en dårlig forretning. Gudsketakoglov for det! |
|
|
tigerdut |
Lagt på d. 14/07-2012 20:23
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
bliver lidt trist at komme til TH næste gang. Må trøste mig med at mit hus på Koh Chang er 400.000 DKR mere værd siden jeg købte i 2008. Til gengæld er mit hus i DK 1 mill DKR mindre værd |
|
|
Frank |
Lagt på d. 15/07-2012 11:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
tigerdut skrev: bliver lidt trist at komme til TH næste gang. Må trøste mig med at mit hus på Koh Chang er 400.000 DKR mere værd siden jeg købte i 2008. Til gengæld er mit hus i DK 1 mill DKR mindre værd Op med humøret. Det betyder først rigtigt noget den dag, hvor du ønsker at sælge. |
|
|
Fido |
Lagt på d. 15/07-2012 12:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Frank skrev: tigerdut skrev: bliver lidt trist at komme til TH næste gang. Må trøste mig med at mit hus på Koh Chang er 400.000 DKR mere værd siden jeg købte i 2008. Til gengæld er mit hus i DK 1 mill DKR mindre værd Op med humøret. Det betyder først rigtigt noget den dag, hvor du ønsker at sælge. ... eller hvis det er belånt til op over skorstenen One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Frank |
Lagt på d. 15/07-2012 12:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Fido skrev: Frank skrev: tigerdut skrev: bliver lidt trist at komme til TH næste gang. Må trøste mig med at mit hus på Koh Chang er 400.000 DKR mere værd siden jeg købte i 2008. Til gengæld er mit hus i DK 1 mill DKR mindre værd Op med humøret. Det betyder først rigtigt noget den dag, hvor du ønsker at sælge. ... eller hvis det er belånt til op over skorstenen 55, nej, nej, det er ikke noget problem. Men man kan selvfølgelig ikke optage flere lån i den situation. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/09-2012 07:57
|
Sendte 8000 dkr. afsted til Kasikornbank i fredags, i dag er de gået ind på kontoen. 41.590 baht hvilket svarer til 7893,78 dkr.i dagens kurs. Har givet 40 kr. for transaktionen til Arbejdernes Landsbank, til sammenligning syntes jeg at Kasikornbank har været lige dygtige nok. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 04/09-2012 08:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
vandango skrev: Sendte 8000 dkr. afsted til Kasikornbank i fredags, i dag er de gået ind på kontoen. 41.590 baht hvilket svarer til 7893,78 dkr.i dagens kurs. Har givet 40 kr. for transaktionen til Arbejdernes Landsbank, til sammenligning syntes jeg at Kasikornbank har været lige dygtige nok. Ja du har ret. Kasikorn eller hvor mange banker pengene skal igennem først, tager noget/meget for det. Det syntes jeg ikke har oplevet før. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/09-2012 10:44
|
Sidst jeg sendte penge var i baht fra Danske Bank til Kasikorn. Gebyr i Kasikorn: 475 baht - udelukkende for at tage mod pengene. Danske Bank tog 40 kroner plus 1,5% i overkurs for at veksle. |
|
|
lumbye |
Lagt på d. 04/09-2012 16:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
jeg sender gennem nykredit, og de sender videre tiil danske bank, hvor man. saa betaler ca 50 kr ekstra, da nykredit ikke ha fillial her, og modtagelse af pengene her er ca 500 baht. og overforslen tager 3 bankdage |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 04/09-2012 17:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
I Nordea synes jeg at det er en fair pris, vi får en bedre kurs end købekurs, da vi er fordelskunde og pengene er fiktive (set ud fra de ikke skal beatille pengene. Vi får nationalbanken kurs +0.75%, det er den kurs vi veksler til (har hørt noget om, den hedder 0.80% nu men er ikke sikker og det koster 40 kr at overføre og det tager 2 dage til de er til rådighed i Bangkok Bank, hvor de hæver 200-260 Baht. det jeg synes er underlig det ikke er fast beløb, men 9/10 gange er det 225 eller 250 baht der bliver hævet. Vi overføre 5250 Bhat hver mdr. Har hørt det det er dyrere hvis de er overført i DKR, men vi har faktisk altid overført i Baht, kun en gang i kr og det var dyrere (men det er 2-3 år siden) |
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/09-2012 17:54
|
Tumut skrev: I Nordea synes jeg at det er en fair pris, vi får en bedre kurs end købekurs, da vi er fordelskunde og pengene er fiktive (set ud fra de ikke skal beatille pengene. Vi får nationalbanken kurs +0.75%, det er den kurs vi veksler til (har hørt noget om, den hedder 0.80% nu men er ikke sikker og det koster 40 kr at overføre og det tager 2 dage til de er til rådighed i Bangkok Bank, hvor de hæver 200-260 Baht. det jeg synes er underlig det ikke er fast beløb, men 9/10 gange er det 225 eller 250 baht der bliver hævet. Vi overføre 5250 Bhat hver mdr. Har hørt det det er dyrere hvis de er overført i DKR, men vi har faktisk altid overført i Baht, kun en gang i kr og det var dyrere (men det er 2-3 år siden) Har overført - danske kroner - amerikanske dollars - Thailandske baht - til min konto i Kasikornbank, at overføre danske kroner, har altid givet mig den bedste kurs, hvorfor dette er gjort gennem årene. Det værste jeg har gjort, har været at overføre via Eik/Skandiabanken, de snuppede først deres bid af kagen, hvorefter de sendte overførslen videre til Den Danske Bank, det blev dyrt inden pengene havnede på kontoen i Thailand. |
|
|
natty |
Lagt på d. 04/09-2012 18:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
vandango skrev: Tumut skrev: ..... Har hørt det det er dyrere hvis de er overført i DKR, men vi har faktisk altid overført i Baht, kun en gang i kr og det var dyrere (men det er 2-3 år siden) ...at overføre danske kroner, har altid givet mig den bedste kurs, hvorfor dette er gjort gennem årene. Uha den har vist været oppe at vende mange gange før og jeg er aldrig blevet rigtig klog på hvad der bedst kan betale sig. Jeg er meget nysgerrig på det, da jeg tænker at oprette en konto næste gang jeg er i Thailand. Jeg tror jeg holder mig til, at det bedst kan betale sig at overføre i danske kroner og fordele udgifterne mellem den danske og thailandske bank. Jeg gør det ud fra den betragtning, at jeg oplever at selve kursen næsten altid er bedre i Thailand end i DK. Her ser jeg bort fra ATM gebyrer osv og den "straf procent" mine danske kort udstedere ligger på kursen når de omregner, for det er vel ligegyldigt når man benytter et Thai-kort. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
banwan |
Lagt på d. 05/09-2012 14:23
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
natty skrev: vandango skrev: Tumut skrev: ..... Har hørt det det er dyrere hvis de er overført i DKR, men vi har faktisk altid overført i Baht, kun en gang i kr og det var dyrere (men det er 2-3 år siden) ...at overføre danske kroner, har altid givet mig den bedste kurs, hvorfor dette er gjort gennem årene. Uha den har vist været oppe at vende mange gange før og jeg er aldrig blevet rigtig klog på hvad der bedst kan betale sig. Jeg er meget nysgerrig på det, da jeg tænker at oprette en konto næste gang jeg er i Thailand. Jeg tror jeg holder mig til, at det bedst kan betale sig at overføre i danske kroner og fordele udgifterne mellem den danske og thailandske bank. Jeg gør det ud fra den betragtning, at jeg oplever at selve kursen næsten altid er bedre i Thailand end i DK. Her ser jeg bort fra ATM gebyrer osv og den "straf procent" mine danske kort udstedere ligger på kursen når de omregner, for det er vel ligegyldigt når man benytter et Thai-kort. Piv-Piv! Nu forstaar jeg bedre hvorfor nogle af Dansk Thai Website's verdensfarer selv medbringer en elpisker.... Haaber baht stiger, stiger og stiger saa vi herude kan komme af med alle de foertidssnyltere.... |
|
|
natty |
Lagt på d. 05/09-2012 14:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
banwan skrev: natty skrev: vandango skrev: Tumut skrev: ..... Har hørt det det er dyrere hvis de er overført i DKR, men vi har faktisk altid overført i Baht, kun en gang i kr og det var dyrere (men det er 2-3 år siden) ...at overføre danske kroner, har altid givet mig den bedste kurs, hvorfor dette er gjort gennem årene. Uha den har vist været oppe at vende mange gange før og jeg er aldrig blevet rigtig klog på hvad der bedst kan betale sig. Jeg er meget nysgerrig på det, da jeg tænker at oprette en konto næste gang jeg er i Thailand. Jeg tror jeg holder mig til, at det bedst kan betale sig at overføre i danske kroner og fordele udgifterne mellem den danske og thailandske bank. Jeg gør det ud fra den betragtning, at jeg oplever at selve kursen næsten altid er bedre i Thailand end i DK. Her ser jeg bort fra ATM gebyrer osv og den "straf procent" mine danske kort udstedere ligger på kursen når de omregner, for det er vel ligegyldigt når man benytter et Thai-kort. Piv-Piv! Nu forstaar jeg bedre hvorfor nogle af Dansk Thai Website's verdensfarer selv medbringer en elpisker.... Haaber baht stiger, stiger og stiger saa vi herude kan komme af med alle de foertidssnyltere.... Jeg kan overhovedet ikke se at jeg på nogen måde piver i mit indlæg, jeg kunne heller ikke finde på at medbringe en el-pisker og jeg er heller ikke nogen "førtidssnylter." Nu har jeg læst to af dine indlæg og du er både sur, negativ, uforskammet og nedladende i dine ytringer. Jeg ser at du står med status "begynder", og jeg vil da foreslå at du fortsætter som sådan, da du åbenbart ikke kan komme med andet end negative kommentarer. Som du selv skriver i et indlæg fra sidste år: "Spring traaden over, hvis den generer dig!" Redigeret af natty d. 05/09-2012 14:59 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
Spring til debat: |