Se indlæg
 Udskriv debat
Syvårig sendes tilbage til Thailand
natty
sudsakhon skrev:
@natty.
ja, jeg har givetvis en nedladende stil.

Om den så er dårlig er vel et partsindlæg

Under alle omstændigheder er det min holdning, og jeg kan ikke se hvorfor at jeg skulle afholde mig fra at give udtryk for de tåbeligheder jeg ser.

For at vende tilbage til stil, så er der vist også divergerende meninger om både den, form og indhold i mine indlæg..

Er man politisk uenig med mig, er det fint. Så kan man debattere, og alle parter kan enten få bekræftet sine meninger, eller en anden tilgang til emnet, man ikke lige havde tænkt på.

men at projicere en politisk uenighed ned til at ville regulere stil eller indhold i debatten er ikke en diskurs jeg agter at acceptere.

Jeg er sådan set 100% skråt op ligeglad med din stil.
Men da du selv indrømmer at have en nedladende stil, vil jeg da afdæmpet tilføje at en nedladende stil ikke ligefrem fremmer en seriøs debat...og har aldrig gjort det, dermed får modparten nemlig ikke en anden tilgang til et emne, som du så smukt formulerer det. Stilen kommer nemlig til at virke, med et ord du sikkert godt kan lide, kontraproduktivt.
Din stil virker sådan lidt "har I set mig, har I hørt mig", fremført på en bedrevidende facon.
Denne sætning illustrerer det ganske godt: er ikke en diskurs jeg agter at acceptere
Dertil kan jeg kun sige: My God, har man hørt en loppe gø? og tilføje at vi andre kan være fuldstændig ligeglade med hvilken diskurs du agter at acceptere.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

natty
Hvis nogen er interesseret i diskurser og diskursanalyser er her en ganske god artikel, skrevet af Niels Bredsdorff, forskningsbibliotekar på Roskilde Universitetsbibliotek:
http://www.biokem...icles/1945

og så kunne vi måske komme tilbage til emnet "Syvårig sendes tilbage til Thailand", med eller uden diskurser Grin

sudsakhon
Natty.
Det er slående så meget du interesserer dig for mine hensigter, samt at nedgøre min person og måden jeg skriver på, trods du er:

Jeg er sådan set 100% skråt op ligeglad med din stil.

de samme 100% kan du jo tillægge min interesse i hvad du så ellers måtte mene, og de råd du synes, at du er den rette til at belære mig om.

I din samme iver efter at belære mig, hvor du tilsyneladende selv mener at have en position, der retfærdiggør dette, er jeg sikker på at den loppe du hører gø, nok nærmere er din egen utilstrækkelighed.

Jeg har forstand på hvad jeg skriver om. Jeg ved noget om emnet.
kan du ikke tåle det, så lav en hat af sølvpapir og stil dig op på en sæbekasse.

For jeg er i al fald:

Jeg er sådan set 100% skråt op ligeglad .....

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
natty
Netop den sætning du citerer, ville jeg gerne have slettet, da jeg fortrød den, men mit indlæg var "låst" da jeg ville redigere. Beklager tonen i sætningen.

Men resten, og den vigtigste del af mit indlæg, essensen, står jeg naturligvis ved.
Redigeret af natty d. 10/12-2011 23:13

sudsakhon
Jamen, så læs du bare mit svar igen..

Og træk du bare dine fortrudte citater fra, essensen af mit svar er uændret.

Thjaa
nu er der kommet en ny sag op hvor en far har givet husly til sin datter som er udlovlig i danmark hun er16 aar nu hun opholler sig ved sin far i danmark PGA at ingen kan tage sig af denne pige i sit ejen hjemland nu er far blevet politi andmelt og risiker at blive fenksel for at give SIN EJEN datter husly og food

selom hun ikke kan vende hjem til sit ejen land da der ikke er nogen til at tage sig af hin men politiet mender at far skulle have prasset sin ejen datter til at rejse ud af danmark selom hun vil staa helt alene i sit ejen hjemland
Unskyl mig men er vi ikke bare alt forlang ude i danmark
Hvad bliver det naeste ???

Far risikerer fængsel for at huse sin datter
10. dec. 2011 17.50
En herboende marrokansk mand står til at ryge í fængsel for at have sin 16-årige datter boende. Problemet er, at den 16-årige pige aldrig har fået opholdstilladelse og derfor er i landet illegalt.

Datteren kom til Danmark som 11-årig, efter at hendes bedstemor døde og hendes mor og dennes nye mand ikke ville have hende i Marokko. Siden har hun boet her i landet og taler flydende dansk.

Nu står hendes herboende far, Lakil Fa Kalat, til fængsel, fordi hun faktisk befinder sig illegalt i Danmark:

Har det ikke godt
- Vi prøver at få en opholdstilladelse, men de siger altid nej. Han har ikke gjort noget forkert. Men jeg har det ikke godt, fordi min far skal i fængsel på grund af mig, siger datteren, Nadjat Khalat, til DR Nyheder.

Desuden burde faderen havde opfordret datteren til at tage retur, står der i anklageskriftet.

- De siger, at hvis du ikke sender din datter tilbage til Marokko, skal du i fængsel eller får en stor bøde. Jeg er chokeret, siger Lakil Fa Kalat.

Lov klar om tre måneder
Johanne Schmidt Nielsen fra Enhedslisten er forbavset over forløbet:

- Jeg synes ikke, man kan fortænke en far i at gøre alt, hvad han overhovedet kan for at beskytte sit eget barn, siger hun.

Med den nye regering er der kommet en lov, der ville kunne give datteren opholdstilladelse, men den er endnu ikke trådt i kraft. Det sker først til marts.

Ifølge DR Nyheders oplysninger er sagen sat i bero i forløbigt tre måneder.

Familien kan bo i Marokko
Dansk Folkepartis udlændingeordfører Martin Henriksen afviser at ændre reglerne på baggrund af sagen

- Vi kan ikke have mennesker boende illegalt i Danmark, og når reglerne overtrædes, skal der selvsagt være nogle konsekvenser. Der er iøvrigt, så vidt jeg ved, ikke noget til hindrer for, at de kan etablere sig i Marokko og leve deres liv der. Den løsning foretrækker jeg, siger Martin Henriksen (DF).

[url]www.dr.dk[/url]
Redigeret af Thjaa d. 11/12-2011 00:42
Livet er forkort til store problemmer

Ongs mor
Kære allesammen
Jeg er Wilawan (den 7 år piges mor fra Thailand)
Jeg vil gerne bare sige tusind tak for jeres støtter og kommentarer. Vores familen er meget glad at Ongs få lov at være her og holder jul sammen med os for føste jul. Vi ved ikke hvad vil ske næste en måned, nu hun skulle ikke rejse væk fra os er bedst vores julegave.
Beklager.....jeg kan ikke skrive perfekt på dansk. Men tusind tusind tak fra allesammen fra Nielsen familien fra Herning.
Jeg ønsker at I har en rigtig god jul sammen med familien og godt nytår både for nogle der bor I Thailand eller Danmark
Kærlig hilsen
Wila
Redigeret af Ongs mor d. 11/12-2011 01:13

natty
Kære Wila og Ongs mor, du skriver rigtigt godt dansk, bedre end mange danskere Smile Vær du bare stolt af det.
Jeg håber I får en god jul og nytår, og håber det bedste for jer i fremtiden og i det nye år.
Prøv at tænke positivt...det skal nok lykkes.
Hilsen til hele familien herfra
Natty
Redigeret af natty d. 11/12-2011 01:07

phom
hej Ongs mor

det var godt ar se at jeres nødråb blev hørt, især det at i fik pressedækning, betød at der skete noget, men sådan er det jo med så mange ting i danmark.

god jul

Thjaa
@ Ongs mor

jeg kan kun unskylle den gammel ragering med DF i haanden har oedlagt Danmark og fjernet naesten alt menskekerlighed til ander mensker i denne verden dette vil jeg gerne unskylle for

jeg haaber af mit hele hjerde at en dag at den danske befolknig snart forstaar at alle mensker i denne verden er boern af Gud
maa i have jer en ragti GOD jul og maa jeg haabe at i faar den stoeste julegave nemlig at din datter maa blive for aldtid

MvH
Thjaa

thaikurt1
F
ar risikerer fængsel for at huse sin datter
10. dec. 2011 17.50
En herboende marrokansk mand står til at ryge í fængsel for at have sin 16-årige datter boende. Problemet er, at den 16-årige pige aldrig har fået opholdstilladelse og derfor er i landet illegalt.

Datteren kom til Danmark som 11-årig, efter at hendes bedstemor døde og hendes mor og dennes nye mand ikke ville have hende i Marokko. Siden har hun boet her i landet og taler flydende dansk.

Nu står hendes herboende far, Lakil Fa Kalat, til fængsel, fordi hun faktisk befinder sig illegalt i Danmark:

Har det ikke godt
- Vi prøver at få en opholdstilladelse, men de siger altid nej. Han har ikke gjort noget forkert. Men jeg har det ikke godt, fordi min far skal i fængsel på grund af mig, siger datteren, Nadjat Khalat, til DR Nyheder.

Desuden burde faderen havde opfordret datteren til at tage retur, står der i anklageskriftet.

- De siger, at hvis du ikke sender din datter tilbage til Marokko, skal du i fængsel eller får en stor bøde. Jeg er chokeret, siger Lakil Fa Kalat.

Lov klar om tre måneder
Johanne Schmidt Nielsen fra Enhedslisten er forbavset over forløbet:

- Jeg synes ikke, man kan fortænke en far i at gøre alt, hvad han overhovedet kan for at beskytte sit eget barn, siger hun.

Med den nye regering er der kommet en lov, der ville kunne give datteren opholdstilladelse, men den er endnu ikke trådt i kraft. Det sker først til marts.

Ifølge DR Nyheders oplysninger er sagen sat i bero i forløbigt tre måneder.

Familien kan bo i Marokko
Dansk Folkepartis udlændingeordfører Martin Henriksen afviser at ændre reglerne på baggrund af sagen

- Vi kan ikke have mennesker boende illegalt i Danmark, og når reglerne overtrædes, skal der selvsagt være nogle konsekvenser. Der er iøvrigt, så vidt jeg ved, ikke noget til hindrer for, at de kan etablere sig i Marokko og leve deres liv der. Den løsning foretrækker jeg, siger Martin Henriksen (DF).

Der er mange her der synes at man bare skal lukke mennesker fra andre lande ind i dammark fordi danske skal være så humaniteten for menneskerne også selv og de bo her ulovlig så skal ingen afvise eller hvis man for tåle ophold selv og man har begår flere kriminaletter og at man kan blive ved med at bliver i Danmark selv og man har fået afslag.

Der stadig danskerne der mener at en stram udlændingelov og der skal være mere kontrol med hvem man lukke ind og når man give tåle ophold.

Hvis man begår en ulovligheder og det har marokkansk far jo ved at havde sin datter boede illegalt i Danmark og fået afslag på opholdstilladelse.

Skal hun sende hjem med det samme og ikke havde mulighed for at blive i Danmark så det passe med at den nye lov tre måneder trådt i kraft.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
paulsenp
sudsakhon skrev:
Eller er der noget, jeg har overset?

Ja:

Grundloven hjemler det ufravigelige (jo, ville selvf. kunne fraviges ved en Grundlovsændring) faktum, for lovarbejde.

Der er desuden regler for folketingets arbejde.
Det fremgår af Forretningsordenen, kap IV.

Forretningsordenen ændres løbende, men i den gældne, kan lovarbejdet sagtens afvikles som jeg har beskrevet.

Som sagt, ændres Forretningsordenen løbende, dog med hensyntagen til Grundloven..

Jamen det er da ganske rigtigt, der er jo også folketingets forretningsorden, og det er netop her, arbejdet med lovforslag reguleres.
Ikke i grundloven, som du et par gange har fremført.

Om man lige kan vedtage en lovændring på to uger, tre uger eller
et andet kort tidsperspektiv er dels en teoretisk diskussion, dels afhængigt at lovforslagets beskaffenhed og stemmeafgivelse.

Det jeg hæfter mig ved, er at uanset hvor lang tid det tager at gennemføre proceduren for vedtagelse af et givet lovforslag, har rød blok end ikke FREMSAT noget som helst ændringsforslag..

Og her er vi så enige. Der er ikke fremsat ændringsforslag. Det kunne måske skyldes det virvar af ændringer der er foretaget gennem DF's regeringstid. Det kan jo være, at man ønsker at lave nogle love, der ikke bare er lap på lap på...., men et sammenhængende lovkompleks. Det kan man selvfølgelig kun gisne om, sålænge der endnu ingen lovforslag findes.

Det eneste man kan høre, er da Morten Bødskov blev fanget på kamera og sagde:
Det må vi kigge på til foråret..

Sammenholdt med den megen kritik FØR valget, synes problemet lige pludselig ikke at være interessant mere..

DET var baggrunden til en del af mine RØDE knopper

Peter

fckguld
Ongs mor skrev:
Kære allesammen
Jeg er Wilawan (den 7 år piges mor fra Thailand)
Jeg vil gerne bare sige tusind tak for jeres støtter og kommentarer. Vores familen er meget glad at Ongs få lov at være her og holder jul sammen med os for føste jul. Vi ved ikke hvad vil ske næste en måned, nu hun skulle ikke rejse væk fra os er bedst vores julegave.
Beklager.....jeg kan ikke skrive perfekt på dansk. Men tusind tusind tak fra allesammen fra Nielsen familien fra Herning.
Jeg ønsker at I har en rigtig god jul sammen med familien og godt nytår både for nogle der bor I Thailand eller Danmark
Kærlig hilsen
Wila
Stort tillykke , håber det bedste for jer alle-God Jul
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

sudsakhon
@paulsenp

Du er da velkommen til at vise mig hvor mig nøjagtigt, hvor jeg tager fejl i min juridiske metode som du anfører.

Jeg er også enig med dig i, at med DF's indflydelse før valget, var reglerne meget stramme.

Denne politik var før og under valget genstand for voldsom kritik, som umenneskelig og kynisk.

Det kunne sagtens være som du skrev:

Der er ikke fremsat ændringsforslag. Det kunne måske skyldes det virvar af ændringer der er foretaget gennem DF's regeringstid. Det kan jo være, at man ønsker at lave nogle love, der ikke bare er lap på lap på...., men et sammenhængende lovkompleks. Det kan man selvfølgelig kun gisne om, sålænge der endnu ingen lovforslag findes.

Jeg tror bare ikke på, at forholder sig sådan.

Jeg tror nærmere, at det forholder sig som jeg tidligere skrev:

Populært sagt, så er det kendt at EL og RV vil slå Danmarks døre op på vid gab.. SocDem har altid haft en lidt mere realistisk indgang til det spørgsmål.
Enhver kan jo synes, at der er synd for en sød lille asiatisk pige, selv DF vil give hende ophold.
Men ændres reglerne, så søde små asiatiske piger får opholdstilladelse, så åbnes Pandoras æske, og man står med et kæmpe problem med at specielt muslimske børn og unge. Både adgang til familiesammenføring og også genopdragelsesrejser
(De fleste af disse søger jo selv familiesammenføring med deres ægtefælle, når de er blevet gift væk til en fra hjemlandet)

Det er en ren tabersag for regeringen at pille ved. Hvor ONDT det end er for en stakkels sød lille asiatisk pige..

Bliver der først pillet ved det, så får blå blok (mest DF) jo ret i den skræmmekampagne de kørte i valgkampen..
Når Marianne og Johanne bestemmer indvandringen, udleveres der gratis nøgler til hele verden..
Derfor står Morten Bødskov og tisser sig selv ned af benet lige nu.. Og blå blok hygger sig. Martin Henriksen DF, har været ude at støtte at den søde lille asiatiske pige ikke skal i klemme i reglerne (som de selv indførte)
Rent drilleri til en tabersag fordi regeringen hykler med deres løftebrud..

Hvem der har "ret" må fortabe sig i de politiske tåger..

Det, der er vigtigt, er de familier, som vi har set i medierne ikke skal adskilles i julen.
Jeg tænker bare, at havde disse historier ikke været så massivt omtalt i medierne, havde Morten Bødskov INTET foretaget sig.

Han sagde jo først, at han intet kunne gøre, og ville se på loven "til foråret"

EL og RV har jo på samtlige kanaler været ude for at kritisere reglerne, som de selv nu er ansvarlige for.

Morten Bødskov har stærkt presset trukket sig tilbage til sit elfenbenstårn, men er pga. intern mediedækning, "pludselig" kommet på andre tanker.
EL og RV er stadig på samtlige kanaler for at kritisere.

DET er ikke en politisk forvaltning, som gør mig tryg.

Hvor glad jeg end er for at lille Ong kan blive for nu, kan jeg ikke lade være at tænke på alle de andre, der ikke lige nu fik Hr. Morten Bødskovs pludselige interesse.

Thjaa
thaikurt1 nu er der jo ikke tale om en person som gaar rund og stikker ander folk ned med kniv vi taler om en 16 aar pige som kom til danmark som 11 aar og mender du virklig at vi bare skal smige en pige ud som 11 aar til en andet land hvor ingen mensker er til at tage sig af denne pige .. ja ok hun er 16 i dag men da dette starte med at de sage nej til at hun kunne bo ved sin FAR som har lov til at bo i danmark var hun kun 11 aar helt erlig hvor dypt kan man falle unskyl jeg spoere

thaikurt1
Der må være en begrundet for at hun har fået afslag og at så far gør noget ulovlig ved at beholde hende i dammark i sted for at sende hende til Marokko.

Jeg tro ikke på at hendes far ingen familie har i Marokko der kan tage sig af hende.

Det er ikke et spørgsmål om hvor dybt man kan falde men at loven skal overholdet og da hun har fået afslag på opholdstillade så man også forlade landet.

Hvis det var her ville du blive sat på det første fly til Danmark de thailands myndigheder er ligeglad med hvor mange år du havde boede her om du har kone / samlevere og børn.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
paulsenp
@sudsakhon

Hvor har jeg udtalt mig om din juridiske metode?

Det, jeg har sagt, er jo blot, at grundloven ikke i sig selv påvirker varigheden af arbejdet med at gennemføre et lovforslag. Stort set det eneste, der står, er, at lovforslaget skal gennem tre behandlinger i folketinget.
Peter

sudsakhon
@paulsenp
Det er også det, som kaldes juridisk metode.

jeg copy/paster til dig:
juridisk metode, fremgangsmåde ved stillingtagen til juridiske problemer. Metoden består for det første af en beskrivelse og identifikation af de retskilder, som gyldigt kan inddrages i en juridisk argumentation; for det andet af læren om, hvordan retskilderne fortolkes

Du spørger,
Hvor har jeg udtalt mig om din juridiske metode?

Det har du her:
Jamen det er da ganske rigtigt, der er jo også folketingets forretningsorden, og det er netop her, arbejdet med lovforslag reguleres.
Ikke i grundloven, som du et par gange har fremført.

Prøv at læse, grundigt, hvad jeg har skrevet. Og du vil opdage, at der ikke er fejl i mine hjemmelshenvisninger.

Hvis dit formål med denne vedholdenhed omkring en uvæsentlig detalje, er at ville tage en forfatningsretlig diskussion med mig, så gør jeg gerne det.
Men foreslår en ny tråd.

Mit argument for at regeringens snøvleri for en lovændring, ikke er grundighed, men hykleri, er at vi nu ser EL og RV offentligt kritiserer loven.
En lov, de før og under valgkampen kritiserede voldsomt.

Men at de nu selv intet har gjort, og det er tilsynelsdende nødvendigt at gå på alle medier for at vække Morten Bødskov i sit elfenbenstårn.
Samme Morten Bødskov som intet ville have foretaget sig, hvis sagen ikke var dækket af medierne

paulsenp
@sudsakhon,

Ja men så siger vi det. Vi er inde i en juridisk argumentation.

Men for at vende tilbage til mit udgangspunkt, hvad er det så egentlig, der står i grundloven, og som har indflydelse på, hvor lang tid behandlingen af et lovforslag tager?

Stort set kun de 3 behandlinger forslaget skal igennem.

Eller er du uenig?
Peter

natty
@thaikurt: "Hvis det var her ville du blive sat på det første fly til Danmark de thailands myndigheder er ligeglad med hvor mange år du havde boede her om du har kone / samlevere og børn"

Fortæl mig hvornår det sidst er sket, at en dansker med kone og børn, og som kan forsørge sig selv, er blevet udvist fra Thailand, please.

Spring til debat: