Se indlæg
Så er den nye udlændingeaftale på plads:
|
|
natty |
Lagt på d. 20/11-2010 22:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
swed skrev: 2009 , 30 fra Somalia oh skræk, oh gru, horderne vælter ind over landets grænser. |
|
|
Lagt på d. 20/11-2010 23:34
|
|
Begynder Antal indlæg: |
bare rolig flygninge er ikke berørt af denne aftale, det er kun thaier og de andre der kommer fra såkaldte ikke-flygninge lande der nu får problemer, alle flygninge kan stadigvæk få familiesammenføring, endda med starthjælp fra staten. men det ved alle DF'er jo, så mon ikke alle muslimerne sender en sød tanke til pia og de andre banditter |
|
|
Lagt på d. 21/11-2010 00:16
|
|
læs evt. denne blok http://nielskraus...ment-32175 Peter Skaarup har i forbindelse med aftalen erklæret, at nu er det slut med, at kvinder fra Somalia kan hentes til Danmark af somaliske indvandrere. Og det skal nok passe. Det har i øvrigt stort set været tilfældet indtil nu. Til gengæld har danske politikere ingen mulighed for at hindre somaliske flygtninge i at hente en ægtefælle til landet - og de fleste somaliere i Danmark er flygtninge. men alt det her ved alle DF'er, folk der elsker/stemmer på DF, hader thaier og alle andre "frie nationer" imens de glæder sig over at danmark nu kun får muslimer ind i landet, Redigeret af d. 21/11-2010 00:17 |
|
|
Lagt på d. 21/11-2010 00:55
|
|
jeg kom til at linke til min egen kommentar, artiklen kan ses her, eller ved at rulle helt op til toppen http://nielskraus...n-indhold/ |
|
|
natty |
Lagt på d. 21/11-2010 01:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Men en ganske præcis analyse af Niels Krause, for mig sætter den problemerne lige i solar plexus,
Redigeret af natty d. 21/11-2010 01:23 |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 21/11-2010 02:29
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
natty skrev: Men en ganske præcis analyse af Niels Krause, for mig sætter den problemerne lige i solar plexus, Solar plexus kan vel diskuteres.... Andre øjne mener måske nok at han nærmere rammer et sted ude i det ydre rum. Nu skal det jo hellere ikke være nogen hemmelighed at Niels Krause-Kjær's hovedbeskæftigelse (må vi antage) er hos Danmark's prodagandmaskine nummer 1, hvor han har mere eller mindre har direkte adgang til at lukke sine underfundige politiske budskaber direkte ud i æteren. Det er utrolig synd at en så ellers veluddannet og veltalende person som Niels Krause-Kjær bare negligere alt hvad store dele af befolkningen anser som store bekymrende problemer i dagligdagen og hvilket belæg har Niels Krause-Kjær overhovedet for at konstatere at udlændingekortet er grunden til befolkningen har sat deres kryds som de nu engang har gjort ved de 3 sidste valg. Niels Krause-Kjær konstatere bare, støttene til nogle statistikker, uden reelt at vide en skid om hvad der rør sig hos befolkningen. Jeg skal være til første til at give Niels Krause-Kjær og andre ret i at de tiltag vi har set i de sidste par uger og ved de seneste stramninger på familiesammenføringsområdet absolut hellere ikke er min kop te og jeg vil også gerne indrømme at jeg gerne så nogle andre og bedre løsninger. Men derfra og så til at konstatere at der overhovedet ikke er problemer, så langt kan jeg under ingen omstændigheder rykke mig. For der er desværre problemer og det er de problemer som får folk til at sætte deres kryds som de nu engang gør - ja bortset fra dem som bruger begrundelsen at sådan gjorde mine forældre så det gør jeg også. Nå tilbage til statistikkerne som Niels Krause-Kjær alene støtter sig til. Fordi for at understøtte hele sin pointe i artiklen, så hiver Niels Krause-Kjær lige lidt andre kort på bordet for at kunne underbygge hans konstateringer. Nemlig at risikoen for at blive pandet ned aldrig har været mindre end i dag. Det bliver lige i farten underbygget af en undersøgelse fra Det Kriminalpræventive Råd. Det den gode mand Niels Krause-Kjær lige glemmer i farten er at sådanne opgørelse som reglen bygger på anmeldelser til politiet og antallet af anmeldelser er ganske rigtigt faldet for det er nærmeste umuligt at få politiet til at rykke ud i dag eller at få dem til at register en anmeldelse. Desuden har store dele af befolkningen også mistet troen på politiet, eller måske ligefrem bosat i en bydel hvor den slags problemer løses af det lokale religiøse overhoved/den med det længste skæg. Så skal man kunne tage Niels Krause-Kjær og hans budskaber uanset om de er med eller uden politikske undertoner seriøst, så ville det klæde ham umådeligt meget at han tog udgangspunkt i den dagligdag store dele af befolkningen har i dag og ikke alene den virkelighed man kan finde i diverse statistikker hos Danmarks Statistik. Desuden burde Niels Krause-Kjær anerkende at folk har andre meninger end ham og prøve at sætte sig lidt ind i den tankegang og de følelser som disse mennesker har i stedet for bare at negligere det som om de er hjernedøde og viljeløse. Med lidt indsigt tror jeg at Niels Krause-Kjær kunne kommer længere med hans idéer og meninger. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Djan |
Lagt på d. 21/11-2010 14:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
Webmaster skrev: natty skrev: Men en ganske præcis analyse af Niels Krause, for mig sætter den problemerne lige i solar plexus, Solar plexus kan vel diskuteres.... Andre øjne mener måske nok at han nærmere rammer et sted ude i det ydre rum. Nu skal det jo hellere ikke være nogen hemmelighed at Niels Krause-Kjær's hovedbeskæftigelse (må vi antage) er hos Danmark's prodagandmaskine nummer 1, hvor han har mere eller mindre har direkte adgang til at lukke sine underfundige politiske budskaber direkte ud i æteren. Det er utrolig synd at en så ellers veluddannet og veltalende person som Niels Krause-Kjær bare negligere alt hvad store dele af befolkningen anser som store bekymrende problemer i dagligdagen og hvilket belæg har Niels Krause-Kjær overhovedet for at konstatere at udlændingekortet er grunden til befolkningen har sat deres kryds som de nu engang har gjort ved de 3 sidste valg. Niels Krause-Kjær konstatere bare, støttene til nogle statistikker, uden reelt at vide en skid om hvad der rør sig hos befolkningen. Jeg skal være til første til at give Niels Krause-Kjær og andre ret i at de tiltag vi har set i de sidste par uger og ved de seneste stramninger på familiesammenføringsområdet absolut hellere ikke er min kop te og jeg vil også gerne indrømme at jeg gerne så nogle andre og bedre løsninger. Men derfra og så til at konstatere at der overhovedet ikke er problemer, så langt kan jeg under ingen omstændigheder rykke mig. For der er desværre problemer og det er de problemer som får folk til at sætte deres kryds som de nu engang gør - ja bortset fra dem som bruger begrundelsen at sådan gjorde mine forældre så det gør jeg også. Nå tilbage til statistikkerne som Niels Krause-Kjær alene støtter sig til. Fordi for at understøtte hele sin pointe i artiklen, så hiver Niels Krause-Kjær lige lidt andre kort på bordet for at kunne underbygge hans konstateringer. Nemlig at risikoen for at blive pandet ned aldrig har været mindre end i dag. Det bliver lige i farten underbygget af en undersøgelse fra Det Kriminalpræventive Råd. Det den gode mand Niels Krause-Kjær lige glemmer i farten er at sådanne opgørelse som reglen bygger på anmeldelser til politiet og antallet af anmeldelser er ganske rigtigt faldet for det er nærmeste umuligt at få politiet til at rykke ud i dag eller at få dem til at register en anmeldelse. Desuden har store dele af befolkningen også mistet troen på politiet, eller måske ligefrem bosat i en bydel hvor den slags problemer løses af det lokale religiøse overhoved/den med det længste skæg. Så skal man kunne tage Niels Krause-Kjær og hans budskaber uanset om de er med eller uden politikske undertoner seriøst, så ville det klæde ham umådeligt meget at han tog udgangspunkt i den dagligdag store dele af befolkningen har i dag og ikke alene den virkelighed man kan finde i diverse statistikker hos Danmarks Statistik. Desuden burde Niels Krause-Kjær anerkende at folk har andre meninger end ham og prøve at sætte sig lidt ind i den tankegang og de følelser som disse mennesker har i stedet for bare at negligere det som om de er hjernedøde og viljeløse. Med lidt indsigt tror jeg at Niels Krause-Kjær kunne kommer længere med hans idéer og meninger. Hvad i alverden har den her smøre med familiesammenføringer at gøre? Fakta er, at langt de fleste familiesammenførte er fra Thailand og Filippinerne. Render de og deres børn rundt i gaderne og skyder? Hvad forhindrer en veluddannet BURKA-klædt kvinde i at blive sammenført med sin pakistansk/danske mand? Eller fra Tyrkiet, hvor det siden Atatürk har været forbudt at gå med tørklæde på universiteter (offentlige rum), men nu pga. en øget radikalisering er blevet tilladt.. I øvrigt er det helt sort, at det giver point for IKKE at bosætte sig i en ghetto. Med den nye lov må man formode, at det gælder om at få de ressource-stærke til landet - og der er blevet talt op og ned ad stolper om, at de svage skal ud af områderne og de stærke skal ind. Et dansk/thai par må vel gå ind under ressourcestærkt. Som Ritt Bjerregaard sagde om stramningerne på familiesammenføringerne: "Hvad er problemet? Det er så uendeligt et lille antal" Tror folk blander indvandring og familiesammenføring sammen. Stil alle de krav til indvandrere som I vil - de dygtige har allerede valgt Danmark fra pga. skat og fremmedhad. Men helt ærligt, lad dog mennesker, der elsker hinanden, bo sammen, hvor de vil. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 21/11-2010 18:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Hej swed Du er ufattelig provokerende,men kan alligevel ikke lade være,at grine. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 21/11-2010 19:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
klippet fra DR NYHEDER : Regeringen lynbehandler love 21. nov. 2010 14.19 Indland Dårligere lovgivning og paragraf-sjusk bliver konsekvensen af at regeringen har kortet høringsfristerne for lovforslag ned - nogle gange helt ned til ganske få dage Det mener interesseorganisationer over hele landet, som skal have fart på, hvis de vil have deres synspunkter taget i betragtning. Under en uge Politiken har lavet en optælling af de 18 lovforslag, som ministerierne i den forgangne uge sendte i høring. 14 af forslagene havde en høringsfrist på under en uge. Dårligere love Konsekvensen er, at lovene bliver dårligere, fordi organisationerne ikke har tid til at gå til bunds i forslagene, siger Helene Toxværd, som er landsformand i Lejernes Landsorganisation. - Det er en form for virkelighedstjek. Og der er det en vigtig del, at vi får tid til at gå ned i vores tillidskreds og spørge, om der er bemærkninger, siger hun til DR Nyheder. Og det er der ikke tid til på to, tre eller seks dage. - Det er utilfredsstillende, og det er uacceptabelt også i forhold til vores demokratiske proces herhjemme. En illusion Ole Espersen, som er juraprofessor og Retssikkerhedsforeningens formand, mener at de korte høringsfrister direkte skader demokratiet, fordi interesseorganisationer og andre ikke når at komme til orde. - Man lader som om, at deres synspunkter og erfaringer kan få betydning for lovforslagets endelige indhold. Men det er i mange, mange til fælde en stor illusion, siger han til DR Nyheder. og her kommer den nye nye udlændinge aftale med, føj for en klam skid, men sådan er det når man render og sutter røv på DF & deres slæng. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Lagt på d. 21/11-2010 20:04
|
|
I dag har både den danske part der inventere og den udenlandske part, ingen mulighed for at få penge i de første 7 år. Men de har begge værsgo at betale skat til det velfærdssamfund, som de gang på gang får at vide at de misbruger, på tros af at de ikke har en chance for at udnytte velfærdssamfundet. At nytiden familiesammenførte udnytter velfærdssamfundet er ren spind og bedrag som politikkerne har fået overbevist 99 % af befolkningen om, og at de mest erhvervsaktive nu heller ikke må bo i en ghetto mere, giver da hellere igen mening. Som jeg tidligere har skrevet så burde man ikke tillade andre end de nyeste familiesammenførte, at bo i ghettoerne. Bandekrigen og alle de andre ting der sker med ”mørkemænd” er et biprodukt af dårlig integration, en machokultur i nogle muslimske familier, ligesom at et par procent af alle mænd altid vil ende i fængsel, ligegyldigt hvilke samfund i de bor i. Langt størsteparten af de kriminelle indvandres familier, som ofte har boet her i indtil flere årtier, ville aldrig havde en chance for at få permanent opholdtilladelse i dagens Danmark. Og disse familier og deres afkom tåler da ingen sammenligning med nutiden selvforsøgende familiesammenførte. man kan frygte at DF har valgt ikke at hjemsende alt for mange, for hvis det synlige problem forsvinder, så forsvinder opbakningen til DF også. |
|
|
Trutidutten |
Lagt på d. 21/11-2010 20:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 102 |
Syntes nu det er ganske rimmeligt, med stramninger på familiesammenføring's området , der kan sgu' da snart ikke presses flere, "højtuddannet" thaipiger ind i nedlagte landejendomme og fugtige kælderlokaler i skumle sidegader. En side gevinst er .. en mindre arbejdsbyrde for sagsbehandlerne på krisecentere, statsforvaltning, kommune osv. [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue ! |
|
|
bruno |
Lagt på d. 21/11-2010 21:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
bkk skrev: I dag har både den danske part der inventere og den udenlandske part, ingen mulighed for at få penge i de første 7 år. Men de har begge værsgo at betale skat til det velfærdssamfund, som de gang på gang får at vide at de misbruger, på tros af at de ikke har en chance for at udnytte velfærdssamfundet. At nytiden familiesammenførte udnytter velfærdssamfundet er ren spind og bedrag som politikkerne har fået overbevist 99 % af befolkningen om, og at de mest erhvervsaktive nu heller ikke må bo i en ghetto mere, giver da hellere igen mening. Som jeg tidligere har skrevet så burde man ikke tillade andre end de nyeste familiesammenførte, at bo i ghettoerne. Bandekrigen og alle de andre ting der sker med ”mørkemænd” er et biprodukt af dårlig integration, en machokultur i nogle muslimske familier, ligesom at et par procent af alle mænd altid vil ende i fængsel, ligegyldigt hvilke samfund i de bor i. Langt størsteparten af de kriminelle indvandres familier, som ofte har boet her i indtil flere årtier, ville aldrig havde en chance for at få permanent opholdtilladelse i dagens Danmark. Og disse familier og deres afkom tåler da ingen sammenligning med nutiden selvforsøgende familiesammenførte. man kan frygte at DF har valgt ikke at hjemsende alt for mange, for hvis det synlige problem forsvinder, så forsvinder opbakningen til DF også. Du rammer fuldstændig plet. De problemer vi ser i dag, med nogle muslimer, har overhovedet ikke noget med de udlændinge der er kommet landet igenmen de sidste 10 år. Vi kan overhovedet ikke realiter til dem problemer til de nye stramninger vi ser ud over en dårlig politisk undskyldning ligesom at bruge den undskyldning at det forbundet med store økonomiske udgifter for samfundet. Faktisk så har, dansker med udenlandske ægtefælde og ægtefælden ikke samme muligheder for at få fra den fælles kasse, som alle andre få men kun få lov til at betale det samme. En dansker med en ægtefælde på FS, der eksempelvis kommer ud for en arbejdesulykke og bliver sygmeldt, kan virklig komme i klemme, ofte vare der før der kommer en erstatning, kan ikke modtag omskoling (revalidering) som mange andre vil komme under hvis uheldet er ude. Dem der ikke har en Ægtfælde på FS i landet burde være taknemlig, for det at de bidrager med det samme som alle andre til fælleskassen. De nye stramninger har overhovedet ikke noget med nogle som helst problemer, at gøre men ren skær valgkamp. |
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 12:13
|
|
Desværre Thaikurt, DF er blevet totalt gjort til grin med den aktivitet. Det er sådan at folk klapper sig på lårene af grin over hvor fjollede og uvidende det er de opfører sig. Ved ikke om du kunne se Debatten på DR2 omkring det nye point system - her kunne man opleve 2 helt originale fjolser nemlig Lene Espersen og Pia K - de kunne slet ikke begå sig i diskussionen og lignede små fornærmede skolepiger hver gang de blev klemt op i en krog - det var morsomt at se. Og så fatter jeg ikke en meter over de brugere der er her på siden som STØTTER det nye system - i burde skamme jer på egne og andres vegne - en ting er sikkert - enten er i ikke i Danmark og kan være ligeglade, eller også har i ingen tilknytning til Thailand - og for den sags skyld heller ingen familiesammenført hustru/mand. thaikurt1 skrev: har thaikurts kageblad ikke nogle eksempler på familiesammenførte fra 2010 der lever af overførselsindkomst, og som nu udgør en store fare for befolkningen i ghettoerne Gamle dansk ordsprog som passe udmærker til dit svar. Den der le sidste le bedst Da man oprette Facebook-gruppen 'Send en citronmåne til Dansk Folkeparti!', i sted for det bliv negativ for Dansk Folkeparti med de citronmåne har det vis det har givet masser af opmærksomhed desværre for dig ikke negativ er det blevet prostiv omtale af DF. At man nu på Lokalavisen.dk fået skrabe spillet citronhalvmåner har 25.000 læsere forsøgt at skrabe sig frem til de tre citronhalvmåne. til Torsdag eftermiddag. Som er blevet en god reklame for DF http://lokalavise...19203/1051 |
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 12:16
|
|
Det var dog en lam kommentar. Det kan være din kone opholder sig sådan et sted - men lad mig gætte - du har ikke nogen, men ytrer dig bare negativt - hvad laver du her på siden? Den slags burde føre til direkte exit fra siden uden yderligere røde prikker. Trutidutten skrev: Syntes nu det er ganske rimmeligt, med stramninger på familiesammenføring's området , der kan sgu' da snart ikke presses flere, "højtuddannet" thaipiger ind i nedlagte landejendomme og fugtige kælderlokaler i skumle sidegader. En side gevinst er .. en mindre arbejdsbyrde for sagsbehandlerne på krisecentere, statsforvaltning, kommune osv. |
|
|
HJB |
Lagt på d. 22/11-2010 13:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 71 |
Trutidutten skrev: Syntes nu det er ganske rimmeligt, med stramninger på familiesammenføring's området , der kan sgu' da snart ikke presses flere, "højtuddannet" thaipiger ind i nedlagte landejendomme og fugtige kælderlokaler i skumle sidegader. En side gevinst er .. en mindre arbejdsbyrde for sagsbehandlerne på krisecentere, statsforvaltning, kommune osv. Gud fader befri mig dog for en intetsigende/hjernelam kommentar du der kom med... det kan da UMULIGT være studenterhuen der klemmer.... Du må da være en troll.... Redigeret af HJB d. 22/11-2010 13:44 |
|
|
bruno |
Lagt på d. 22/11-2010 14:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Leif godt at se du aktiv går ud og oplyser de uoplyste mensker på tros af folks fordomme. http://www.skivef.../711209993 |
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 14:09
|
|
Tak Bruno, Det er nemlig det det handler om. Vore politikkere kender end ikke de nuværende (gamle) regler for FS. Ved ikke om du har set artiklerne i JP og Skive Folkeblad. Jeg har åbenbart fået rørt i gryden og er lige blevet interviewet til en dansk avis CPH Post, som udkommer på engelsk også - der er gang i den!! |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 22/11-2010 14:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Trutidutten skrev: Syntes nu det er ganske rimmeligt, med stramninger på familiesammenføring's området , der kan sgu' da snart ikke presses flere, "højtuddannet" thaipiger ind i nedlagte landejendomme og fugtige kælderlokaler i skumle sidegader. En side gevinst er .. en mindre arbejdsbyrde for sagsbehandlerne på krisecentere, statsforvaltning, kommune osv. Her rammer "Trut i dutten" sørme plet! Ingen grund til at blive fornærmet Leif og alle i andre, i er jo ordentlige folk, ikke? Men helt sikkert havner der mange på landejendommene og i kældrene, og derefter på krisecentrene = udgift på udgift. Problemet er bare at alle i pæne mennesker ikke gider beskæftige jer med den problematiske side af indvandringen... Doc Gok |
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 14:22
|
|
at arbejde sort, fx som luder, er en af de ting som loven klart beskriver som en ting man kan hjemsendes for. selv de menneskehandlede afrikaner hjemsendes indenfor ganske kort tid i Danmark, Trutidutten indlæg er en bekræftelse på alle de andre fordomme som kører i befolkningen om at familiesammenførte lever af overførselsindkomst, eller på anden måde er en ren udgift for samfundet. men han har da ret i at rigtig mange thaipiger arbejder som ludere, men alle de nye regler bla aktivt medborgerskab, har gjord dette meget sværere, der er derfor især ”de gamle”, og alle dem der kommer hertil 3 måneder af gangen der lever på denne måde, men naturligvis skal der da nok værre enkelte, der endnu familiesammenføres så de kan arbejde her som luder. Redigeret af d. 22/11-2010 14:25 |
|
|
Lagt på d. 22/11-2010 14:40
|
|
[quote]leifkr skrev: Tak Bruno, Det er nemlig det det handler om. Vore politikkere kender end ikke de nuværende (gamle) regler for FS. Ved ikke om du har set artiklerne i JP og Skive Folkeblad. Jeg har åbenbart fået rørt i gryden og er lige blevet interviewet til en dansk avis CPH Post, som udkommer på engelsk også - der er gang i den!! [quote] god at se at du aktivt går ud og forkynder det glade budskab, at familiesammenførte i dagens Danmark ikke er et problem længere, men en gevinst, derfor er flere stramninger grundløse. jeg kan kun give dig ret i at politikkerne ikke kender reglerne, de ændres jo også hele tiden, ligesom især deres evige kommentar om at overførselsindkomst er et problem, for familiesammenførte igen steder hører hjemme. Dette siges fordi deres spinddoktorer har bedt dem om at sige det. For dette forventer vælgerne at høre, de fleste danskere holdes af politikkerne og medierne, hen i uvidenhed omkring området. Jeg kan kun opfodre alle andre, tit at skrive aktivt på alle de aviser og andre debatforummer i kommer forbi hvor familiesammenførings debatten kører, herinde er der for længst opnået konsensus bland største parten af brugerne, ligesom siden her jo i grunden handler om thailand. det er vigtig at i deler det gode budskab, til alle disse stakler som regeringen holder hen i uvidenhed. |
|
Spring til debat: |