Se indlæg
Rejsehold sættes ind mod sociale bedragere
|
|
olejensen |
Lagt på d. 20/07-2011 06:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
Robert skrev. Min danske kone og jeg var ikke på overførelsesindkomst, da vi var skilt, men jeg husker da jeg blev kaldt op på Ishøj Kommune, og her spurgte idioten, som jeg hader ud over alle grænser, om jeg boede hos min ekskone, for de havde set mig i hendes område. Hm, jeg har to børn med hende, så det er vel logisk. Nå, så ville de gerne hjem til mig nu og se mit hjem for at kontrollere, om det så ud, som jeg boede der. Det afviste jeg af princip, da den slags mennesker ikke skal ind i mit hjem, så det kom de heller ikke. Hvis i er skilt må u bo hos din ex lige så meget det passer jer, men Den kontrol er ganske almindelig overfor mennesker der modtager forhøjet børnetilskud som enlig, og måske boligsikring, sådan har det været i mange mange år. Intet nyt i det og kommunerne har sparet rigtig mange penge på den konto. Men jeg mener nu ikke, at bare fordi vi bor i Thailand skal vi have ret til socialbedrageri. Men vi kan nok ikke finde nogle politikere der vil lave om på forholdene. Og det er godt nok også noget svært, at forstå de 2 danskere der begge er på førtidspension, hvor den ene får tilsendt ca 25-30.000 baht og den anden mellem 55-70.000 baht. Og bor de så begge på Samui ja så bliver balladen der og ikke overfor politikerne. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/07-2011 07:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Men er vi ikke snart kommet langt væk fra emnet? skrev Natty. Og det har Natty helt ret i. Maaske skulle der oprettes en traad "Livet paa Samui set med en foertidspensionists briller" |
|
|
mussehund |
Lagt på d. 20/07-2011 10:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
Efter alle disse kasten med sten indlæg, kunne det da være yderst interessant at få belyst, fra alle jer, om,..... Skal vi tilbage til tiden mellem 1940 0g 1945 hvor stikkersamfundet fik sin værdi, ved kontant afregning ved kasse et, når man angav nogen, som misbrugte- eller ikke have samme ide om systemet. Måske er det løsningen i Thailand og for den sags skyld også Tyrkiet, for så kunne vi som flere jo i Thailand allerede praktisere lege selvbestaltede politimænd.. Jeg er da ikke spor misundelig på de mennesker, som ikke har en sparet en dyt op hele livet, og som så får i hoved og røv når uheldet så er ude.. Ikke spor siger jeg bare, men dermed ikke ment, at jeg mener det er rigtigt. Jeg er da heller ikke spor misundelig på alle dem, og jeg er overbevist om det er mange, for jeg kender da de første skal vi sige plus 10 plus, der er kolde over for, systemets ret og rimeligheds krav. Jeg vil bare fremkomme med et eksempel, fordi denne mand desværre er død nu. Han levede hele sit lange liv i Thailand med adresse i Danmark, så fuld pension kunne opnås. Dertil skal det lige siges, at hans varmehjælp selvfølgelig på lige fod med alle andre pensionister også blev udbetalt.. For man sveder jo i Thailand. Som det ærede medlem skeptikeren engang sagde. Lad os som en computer få aktiveret disse politikere, så systemet kan gøres retfærdigt for alle med pension. Ingen forskelsbehandling hverken skattemæssigt, udbetalingsmæssigt...lige varmehjælpen undtaget..., så ville det være retfærdigt.. Ingen og jeg siger det ærligt...ingen folketingsmedlemmer vil røre denne sag med en ildtang, for der er for det første ikke hjemlige stemmer i dette, og for det andet går det jo egentligt godt nok, uden hensynstagen til disse sol hungrende pensionister, som har set sig varm på de thailandske specialiteter... Sol og alt det andet......!!!!!!!!! KÆRE ÆREDE MEDLEMMER, LAD OS DA FØLGE OP OM DEN KÆRE HITLERS MÅDE... Lad os alle blive stikkere og dyne løftere, så alle disse nassere bliver fanget... VELBEKOMMEN...siger jeg bare |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 20/07-2011 12:21
|
KÆRE ÆREDE MEDLEMMER, LAD OS DA FØLGE OP OM DEN KÆRE HITLERS MÅDE... Lad os alle blive stikkere og dyne løftere, så alle disse nassere bliver fanget... VELBEKOMMEN...siger jeg bare Ja man behøver nu ikke at rejse så langt tilbage i tiden, bare tænk på uenigheden og skole/børnehjem da var der da masser af oplæg til undersøgelser af pension og ikke mindst om firma adresse m.m. men det kunne vi jo slet ikke finde på. Men det kan alle de andre, så ja velkommen til dobbeltmoralens paradis. |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 20/07-2011 12:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
Lung Per skrev: Og lad mig så lige gentage det væsentlige i mit indlæg - der er jo en del der ikke har fattet det: Systemet er sygt. Det skal laves om. Stavnsbåndet blev ophævet for over 200 år siden. Er den så feset ind? Jo, jo, den er skam feset ind. Du vil gerne have systemet lavet om, så der kan trille flest muligt skattekroner ned i dine lommer uden at det bliver kontrolleret om du er berretiget til pengene. Det er forstået. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/07-2011 14:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
enig med filihankat... hvorfor tror folk at skatten er deres egen lille private opsparing? skatten er en solidarisk fælleskasse som skal få flere ting til at hænge sammen i samfundet...det handler ikke kun om hvad man har betalt fra sin konto og hvad man får ind igen...og når det kommer til stykket er langt de fleste danskere en udgift for resten af danskerne/fælleskassen..så nej, samfundet skylder ikke dig noget! hvis folk er så sure, så skulle de have oprettet en privat forsikring, men så længe man sutter på fællespikken, så må man acceptere fællespikkens regler, og dem som fastsætter fælleskassens regler bor ikke i Thailand, så de er nok pænt ligeglade...mennesker gør (og stemmer) som regel hvad der er bedst for dem selv og mindretal vil altid tabe i et demokrati.. op på skulderen og bøvs... følger man reglerne = intet problem m. kontrol...og hvorfor så gå op i det med liv og sjæl? færre snydere = flere penge til os andre og mindre behov for "dyneløfteri"... kald det stasi el. dyneløfteri, faktum er at der bliver snydt og de offentliggjorte lufthavnsbesøg viser at det ikke drejer om ”et par sølle mennesker for en sølle skilling”, men hundredevis af mennesker og systematisk...og selvfølgelig skal der holdes en smule opsyn med dette...ellers kunne vi jo ligeså godt nedlægge politiet o.lign mens vi er igang...er det anarki der ønskes? de sociale ydelser er ikke som at gå ind på et pizzaria og sige: "jeg vil gerne se på en #13 førtidspension med det hele tak" el. "jeg vil gerne bede om en efterløn m. smadret ryg tak..." det er ydelser som skal hjælpe folk der virkelig har brug for hjælp og ikke ville kunne klare sig uden, til netop minimum at kunne klare en tilværelse i perioden mens dette står på...man bliver ikke rig af at være på offentlig forsørgelse, men alligevel ter folk sig som små konger og tror at fælleskassen kun er til for dem....dette på trods af at ikke ret mange lande har ligeså fine ydelser som Danmark.. det er et brandvarmt emne på dtw og har været det i årevis...sjovt at møllen bliver ved.. nyd livet mens i har det |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/07-2011 15:05
|
Efter alle disse kasten med sten indlæg, kunne det da være yderst interessant at få belyst, fra alle jer, om,.. skrev Mussehund. Jeg ved ikke om det er kasten med sten indlaeg, men der kommer nogle som ikke er relevante for emnet. Det det drejer sig om er at alle skal stilles ens og det er hvad enten man bor i Thailand, Spanien eller i langtbortistan som pensionist. Derfor oprettede jeg en traad om emnet pensionist i Thailand. Der er regler og regler skal foelges, men der er ingen der kan forklare logikken i disse regler. Man henfoerer til samarbejdsaftaler osv osv. Med hensyn til foertidspensionisten paa Samui saa ville det vaere interessant hvis han kunne oplyse dette forum hvordan han er i stand til at vaere bosat der hele aaret paa en minimum foertidspension ? Men det faar nok ikke noget at vide om. For nogle maaneder siden var der en traad om DRs udsendelse om danskere i Pattaya. I udsendelsen loed det som om det var det rene slaraffenland at leve der, man hoerte ikke anderledes. Hvad man manglede at spoerge om fra DRs side, var hvad med sygesikring ? hvordan klarer i det ? hvad med visa ? osv osv. Det var ren flaeskesteg og roedkaal. Eller maaske havde DR faaet at vide at det maatte man ikke spoerge om ? Med hensyn til check af danskere her i Thailand maa man formode er stoerstedelen er registreret paa den danske ambassade. Saa opgaven lyder let. Ved fornyelse af pas paa ambassaden kan man der se hvilken form for visa folk har (arbejdstilladelse, retirement, saa det er ogsaa let nok. Pensionister i Danmark skal oplyse kommunen hvis man er bortrejst mere end 2 maaneder, saa det lyder ogsaa til at vaere let at kontrollere. Pensionsstyrelsen modtager hvert aar de noedvendige dokumenter med hensyn til leveattest, adresse og civilstandserklaering. Saa de har alle oplysninger. Saa hvis jeg faar besoeg af rejseholdert har jeg ingen problemer med at forklare hvorfor jeg har en dame boende, saa er det fordi det er min hustru og saa vil jeg spoerge vedkommende : hvor er mit pensions tillaeg for hende ? og hvor er mit skattefradrag for hende ? osv osv. Saa hvis ens papirer er i orden, ikke noget problem. Saa funktionen kunne ogsaa virke den anden vej, nemlig hvad har de danske pensionister bosat i Thailand af klagemaal. Saa opgaven for den kommende medarbejder paa ambassaden er nok ikke saa vanskelig endda. Nu er det saa spoergsmaalet om at finde en kvalificeret medarbejder som kan baade flydende Thai og dansk. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 20/07-2011 15:46
|
hugobørge spurgte Med hensyn til foertidspensionisten paa Samui saa ville det vaere interessant hvis han kunne oplyse dette forum hvordan han er i stand til at vaere bosat der hele aaret paa en minimum foertidspension ? Men det faar nok ikke noget at vide om. Ja men det er da meget enkelt for det er jo tilladt, at tage førtidspensionen med til Thailand, hvis man har søgt, og den pension er idag Førtidspension er 199.128 kr. om året (2011), hvis du er enlig. Er du gift eller har en samlever, er grundsatsen 169.260 kr. om året (2011). Så selv beløbet kan være godt nok til visa, hvor der forlanges indtægt på 800.000 baht. Så bare forskellen på enlig og samboende er 30.000 ddk om året og det kan man jo lave en god forsikring for særlig hvis man ikke er så gammel. Så retfærdigheden overfor de gamle der har været med til at skaffe gode forhold for syge (førtidspensionister) kan da godt føle sig noget snydt ved, at højst kunne modtag 5.400, hvis de vil bo i samme land som de syge pensionister. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/07-2011 16:36
|
Utroligt ! Tak til olejensen for den forklaring. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 21/07-2011 01:03
|
Lige en anden ting mht beloebet saa lyder det rigtig, men for retirement visa skal man vaere over 50 aar gammel og det er vores foertidspensionist paa Samui vist ikke. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 21/07-2011 03:48
|
hugoboerge skrev: Lige en anden ting mht beloebet saa lyder det rigtig, men for retirement visa skal man vaere over 50 aar gammel og det er vores foertidspensionist paa Samui vist ikke. Ja hugobørge, men det er her en thai vielsattest kan klare problemet, og det bliver jo ikke registreret i Danmark, hvis ikke man selv oplyser det. |
|
|
Lagt på d. 21/07-2011 03:49
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Man må sige der kommer nogle synspunkter frem som ikke alle er lige nemme at sluge for en fastboende. Men hugoboerge rammer rigtigt på mange punkter. Med hensyn til den (eller de 3) udsendelser så var jeg en af dem der blev brugt, men i en meget begrænset form. Vi talte i mere end 3 timer og vi var hele vejen rundt. Journalisten var en god spørger og lytter, men der er jo ingen sensation i at høre om en herboendes genvordigheder med at få det til at løbe rundt økonmisk, og med sygeforsikringer og alt det andet. Lytterne hjemme vil jo helst høre om: "Juleaften i det fremmede, faderen der køber ludere til sine 2 sønner o.s.v., o.s.v." Så ingen hjemme får en hylende fis ud af det virkelige liv her ude for en pensionist. Altså igen en skuffende oplevelse fra pressen der hjemme i den lille andedam. Jeg har skrevet det før, næsten som hugoboerge skriver det: En hvilken som helst udsending skal være hjertelig velkommen her, og spørge om alt det han/hun vil, men det bliver ude på den anden side af lågen og jeg, før jeg svarer på noget vil vifte om næsen med LEVEATTESTEN! Det må da for fanden være nok. Der er for mig ingen tvivl om at de nok skal få fat i og straffet dem der snyder men jeg tror ikke det bliver nemt. Jeg kan ikke forestille mig at politiet eller emigration eller domstolene vil afsætte resourcer til en medhjælp for at fange nogle pensionsbdragere fra lille DK, man taler jo ikke om milliarder. For når man ser hvilken beføjelser en frivillig har hos div. politi så er det lig nul, de må kun gøre noget hvis der en en RIGTIG pollertibetjent med, med kasket og pistol i bæltet. Og de må kun gå ind på privat grund med en ransagningskendelse fra en dommer. Så det bliver en svær opgave for de danske myndigheder. Men jeg håber da inderligt at alle disse snydetampe bliver knaldet. De behøver jo blot at sætte sig stille ned i et hjørne af en danskerbar og så se hvor meget chefen medvirker i driften og så sammenligne det med skatteoplysninger og sygesikring og fast adresse hjemme i DK eller Spanien eller....???. Der er mange andre muligheder!!!! Lung Pers opråb om stavnsbåndet og ny regering er jo tåbesnak idet der intet vil ske på pensionsfronten uanset om du får en rød eller blå regering. De er komplet kolde, der er ingen stemmer i os der er flyttet udenlands, selv om vi har vores pas og betaler skat, og dem der er hjemme stemmer uden al tvivl på Rengøringskonen, og kan ikke læse mellem linierne at hun ikke er fem potter pis værd anden end som: RENGØRINGSKONE! Skeptikeren |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 21/07-2011 04:45
|
Ja hugobørge, men det er her en thai vielsattest kan klare problemet, og det bliver jo ikke registreret i Danmark, hvis ikke man selv oplyser det.[/quote] Det er igen rigtigt, men det lyder ikke som om foertidspensionisten er gift, han skriver at han har en hund, men den kan man nok ikke opnaa at faa et visa paa. Han er nok paa "studentervisa" |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 21/07-2011 05:10
|
Der er for mig ingen tvivl om at de nok skal få fat i og straffet dem der snyder men jeg tror ikke det bliver nemt. Jeg kan ikke forestille mig at politiet eller emigration eller domstolene vil afsætte resourcer til en medhjælp for at fange nogle pensionsbdragere fra lille DK, man taler jo ikke om milliarder. For når man ser hvilken beføjelser en frivillig har hos div. politi så er det lig nul, de må kun gøre noget hvis der en en RIGTIG pollertibetjent med, med kasket og pistol i bæltet. Og de må kun gå ind på privat grund med en ransagningskendelse fra en dommer. Så det bliver en svær opgave for de danske myndigheder. Jeg tror ikke det bliver så svært, for jeg tror der vil komme mange opkald til den person der skal finde sociale bedragere. Og så gør man nok som i Danmark, lukker kassen, og beder personen komme og forklare hvordan han/hun lever ved et personlig fremmøde. Og så er der måske nogen der lever i Thailand, der skal på den danske ambassade/konsulat i Spanien og forklare, nogle andre skal forklare sig i Sverige, for det er jo der de bor. Selv anonyme anmeldelser kan stoppe udbetalingen, hvis en sagsbehandler tror der kan være noget om det, så tror faktisk personen på det nye job får det rimelig nemt. Mon ikke vi allesammen kunne komme op af stolen hvis der ikke kom pension på kontoen, jeg tror det. Og der har slet ikke været det store menageri med politi, dommerkendelser, o.s.v. for husk på det efterhånen er sådan, at alt udbetalt fra stat/kommune er som hos skat. Borgeren skal bevise at man ikke har modtaget for meget efter reglerne. |
|
|
mussehund |
Lagt på d. 21/07-2011 08:23
|
OleJensen bliver desværre nødt til at give dig ret.. Jeg er selv blevet anonymt anmeldt 3. gange til det danske system. De første gange var det lidt træls, for det koster en masser energi, fordi nogle pludselig ikke kan lide en. Den sidste gang fik jeg bare besked på, at jeg endnu engang var blevet anmeldt af en unavngiven person. Da systemet i gamle dage forlangte navn og adresser på en anmelder, og da man ved aktindsigt kunne få tilgang til navnene. Da var det fair, og ingen anmeldte bare for at personen havde en anden hårfarve eller mening.. Jeg mener det i dag er blevet for let, at bare skrive en anonym mail, for at genere andre. Jeg ville da gerne ud over den enkelte, som jeg ved en beklagelig fejl fik oplyst navnet på , havde erfaring med, hvem der benytter sig af slige ting i Thailand...Tyrkiet og andre steder.. De to sidste navne har jeg ikke kunne få oplyst. Det er da bare blevet for nemt, at man bare kan skrive en anonym mail, og den sølle person med rent mel i posen, så skal til at bruge oceaner af tid på at forsvare sig selv. fordi en tumpe pludselig ikke kan lide en. Da det jo er anonyme anmeldelser, og i de fleste tilfælde, har den anmeldte ikke en chance for at finde en sådan charlatan, for at få svar på den noget simple fremgangsmåde. Lad anmelderne blive trukket frem med navns nævnelse. Hvis anmeldelsen er falsk. Lad anmelder forblive anonym, hvis den er berettiget. Lad anmelder få en alvorlig straf for falsk anmeldelse. Jeg har aldrig lært noget af et menneske, som var enig med mig. Redigeret af mussehund d. 21/07-2011 08:43 |
|
|
Lagt på d. 21/07-2011 08:50
|
|
Begynder Antal indlæg: |
For mit vedkommende er det så nemt, de kan anmelde alt det de vil, jeg får minimum og intet andet. jeg er 72 og bor fast her, hvem kan forestille sig at nogen ville antage sådan en gammel knark og uden work-permit? Nej jeg tror det er alle de med fiktive adresser i DK de vil jagte og der har de jo ind og udrejsestempler til kontrol, samt div. viseringer på Emigration enten her eller ved ture til naboland. Jeg tror ikke på de bare kan droppe inbetalingen når de har leveattesten så må bevisbyrden være deres. Men måske er jeg naiv. Men du har helt ret, disse anononyme anmeldelser er en pestilens, men sådan har det jo altid været og i alle samfund. Pudsigt nok har det altid vist sig at det er dem med dårligst samvittighed der anmelder. Skeptikeren |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 21/07-2011 10:42
|
Nej jeg tror det er alle de med fiktive adresser i DK de vil jagte og der har de jo ind og udrejsestempler til kontrol, samt div. viseringer på Emigration enten her eller ved ture til naboland. Jeg tror ikke på de bare kan droppe inbetalingen når de har leveattesten så må bevisbyrden være deres. Men måske er jeg naiv. Nu ved jeg faktisk ikke om man udfylder en leveattest, hvis man har sin adresse indenfor EU, men dine ubetalinger kan sagtens stoppes, hvis de mener der bliver udbetalt noget uretmæssigt. Og man bliver nok bedt om, at tage passet med til mødet, man bliver indkaldt til. Så sagsbehandlere har faktisk meget magt over os. |
|
|
mussehund |
Lagt på d. 21/07-2011 10:56
|
Kan da kun give dig ret Skeptikeren, men din alder og min alder har vel ikke så meget med, at en person bliver ansat på ambassaden som dyneløfter. Giver dig da ret i, at hvis denne person bruger jeres bar miljø i Pattaya, så var der jo nok ikke så meget behov for stikkere, for de mennesker udlevere da helt klart sig selv. Det samme vil sikkert også ske alle de andre miljøer.. HuaHin, KohSamui , Pattaya i Tyrkiet m.v.. Det, der vel skal koges suppe på er.. Skal lovlydige borgere finde sig i, at en meget meget stor procentdel af de danskere på overførelsesindkomster, der befinder sig et eller andet sted i verden med fordele, skal kunne misbruge det danske velfærds system. Det var vel det... At snyde systemet er vel for mange, som at spille LOTTO.. Chancen for at vinde den store gevinst i lotto, vil jeg taksere som den samme, som at blive opdaget for omgåelse af vedtagne love, men Kims ballon har da givet folk noget at tænke over.. dejligt... Jeg vil da gerne have et sådant job.. hvis jeg fik garanti for at jeg kunne få 30 procent af de indrevne midler.. Jeg tror jeg vil blive meget rig.... eller måske opnå min plads templets top... og overskue alle disse snyltere, nå nej udfordre af det danske system... |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 21/07-2011 13:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nu får jeg IKKE noget tillæg til min pension, men for lderfor kunne jeg ikke drømme om ,at melde nogen,fejlen ligger hos den danske stat, der bortdømmer dem der bor i thailand medens dem der bor i spanien har bedre betingelser,staten kunne jo starte med at ligestille sine borgre, så slap man for meget kontrol.man har jo penge nok i dk. når man kan give en komplet udulig dsb. direktør 10 mill. i fratrædelse for at køre dsb first i sænk |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 21/07-2011 13:32
|
chaingmai skrev: nu får jeg IKKE noget tillæg til min pension, men for lderfor kunne jeg ikke drømme om ,at melde nogen,fejlen ligger hos den danske stat, der bortdømmer dem der bor i thailand medens dem der bor i spanien har bedre betingelser,staten kunne jo starte med at ligestille sine borgre, så slap man for meget kontrol.man har jo penge nok i dk. når man kan give en komplet udulig dsb. direktør 10 mill. i fratrædelse for at køre dsb first i sænk I forbindelse med den uduelige dsb direktoer har man jo "fulgt reglerne" og det er regler man altid henholder sig til naar talen drejer sig om forskelsbehandling. |
|
Spring til debat: |