Se indlæg
Pattaya
|
|
Lagt på d. 10/10-2010 22:51
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jomtien strand ved lavvande, gad vide hvad der kommer ud af det rør. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/10-2010 03:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
bkk skrev: Jomtien strand ved lavvande, gad vide hvad der kommer ud af det rør. FISKE FODER! |
|
|
natty |
Lagt på d. 11/10-2010 03:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
DK skrev: bkk skrev: Jomtien strand ved lavvande, gad vide hvad der kommer ud af det rør. FISKE FODER! Der kommer lort ud af det rør, var der hvor vi lavede "bådene" "song Krang", drenge stod i lort til halsen, og fik penge for at sætte bådene ud. hmm ikke noget kønt syn. Men det var i Pattaya Beach. Det stank og jeg fik byld på foden bag efter. Redigeret af natty d. 11/10-2010 03:20 |
|
|
Lagt på d. 11/10-2010 04:50
|
|
Gokinok, dit indlæg #74 i den første henvisning omkring rotter på Pattaya Beach, fik mig til at mindes mine mere end 30 års sommerophold på Ajstrup Strand syd for Århus, hvor rotteplagen var et tilbagevende problem i alle årene. Årsagen til rotterne var alt det hvide trach fra Århus der kom ud og skulle have vasket ugens møj og skidt af, samtidig med at de medbragte kassevis af burgere og andet lækkert. Dette var selvklart kun når solen skinnede og det var drønende varmt, hvordan og hvornår de badede alle de andre af årets dage skal jeg ikke kunne sige. Når det blev mørkt måtte man simplethen tage sine havemøbler/låger ind og døre forsikres behørigt, alle de unge gik på jagt i hele området og stjal alt brændbart, så de kunne ligge i bålenes skær og voldbolle de unge århusianske møer, som forinden var blevet behørigt tildrukket. Så strande her og strande der er der vist ikke meget forskel på. Med hensyn til dine henvisninger om andre kendtes problem med sygdommen Maniodepressiv, skal det være en forklaring på dit had til Pattaya? Kan så undre mig over at de tusinder fastboende alle til hobe skulle være splitter ravende sindsyge, fordi de har valgt Pattaya som fast bopæl i kort eller lang tid - desværre kan jeg ikke genkende billedet. Apropos strande og sygdomme, så undrer jeg mig en del over Trutiduttens rent ud sagt sygelige trang til at lede efter strandvaskerbilleder på nettet. Kunne det tænkes at han er en af dem der fiser op på cyklen når han hører et udrykningshorn for at komme først ud og se blod, bræk og materie. Han er sikkert også fra Århus? Natty, dit sidste indlæg er tågetale for mig. Det billede du viser er som fortalt fra Jomtien, har intet med lort at gøre men er regnvandsafløb oppe fra Pratamnak Hill. Afløbet blev lavet for nogle år siden, under stor bevågenhed fra det offentlige, de måtte op til flere gange bede Contractor om at ændre på det de var i gang med. Der blev indlagt diverse filtre undervejs ned ad Soi 5 og det sidste mægtig store kan man se nede hvor man parkerer. Ved ikke hvor tit det bliver renset for div plastic og andet. Men i hvert fald kan man se at der ikke slipper noget stort forbi de forskellige net der er i brønden. At der så kan være en idiot der har skidt i et afløb oppe på højen et sted, det kan ingen jo gardere sig imod. Problemet med at man kan se røret især ved lavvande er at man ikke kunne få det gravet dybt nok ned, tiden mellem flod og ebbe var/er ikke lang nok til at man kunne grave dybt nok. Der er, ved jeg, afsat penge til på et senere tidspunkt at bygge en spunsvæg langt ud og så derefter grave dybt nok, men det er altså ren regnvand. Og husk så på, Prinsessen har bolig lige bag ved det rør, så hun ville sku ikke finde sig i alt det snavs der var for 10 år siden, Så når der er skidt i strandkanten kommer det drivende ned langs kysten fra Bangkok. Det du nævner om lort ved Pattaya Beach forsstår jeg simpelthen ikke. Der er ingen rør ud der som du kan se. Rensningsanlægget ligger lige før Walking Street, og rigtig nok i den tørre tid kan der lugte grufuldt af farang lort, det "rensede" føres i et rør meget langt ud, faktisk ud der hvor tømmerflåden med alle de japanske turister flyver faldskærm, det er nok derfor de er mere brunlødede når de kommer i land. Nok for nu fra Skeptikeren som bare er hel vild med Pattaya og omegn. Men måske er jeg lige så skør som dem fra Århus? |
|
|
moon |
Lagt på d. 11/10-2010 05:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
natty skrev:
DK skrev: bkk skrev: Jomtien strand ved lavvande, gad vide hvad der kommer ud af det rør. FISKE FODER! Der kommer lort ud af det rør, var der hvor vi lavede "bådene" "song Krang", drenge stod i lort til halsen, og fik penge for at sætte bådene ud. hmm ikke noget kønt syn. Men det var i Pattaya Beach. Det stank og jeg fik byld på foden bag efter. |
|
|
moon |
Lagt på d. 11/10-2010 05:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
man kan jo også bylder andre steder end på foden i Pattaya så endlig var du vel heldig Luckie guy Mvh Moon |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 11/10-2010 06:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
natty skrev: LORT TILTRÆKKER LORT.
DK skrev: bkk skrev: Jomtien strand ved lavvande, gad vide hvad der kommer ud af det rør. FISKE FODER! Der kommer lort ud af det rør, var der hvor vi lavede "bådene" "song Krang", drenge stod i lort til halsen, og fik penge for at sætte bådene ud. hmm ikke noget kønt syn. Men det var i Pattaya Beach. Det stank og jeg fik byld på foden bag efter. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Payanak |
Lagt på d. 11/10-2010 07:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
sonny skrev: Jeg tror at mange af dem som ikke kan li pattaya, det er fordi de har fundet deres kone der på en bar. så nu vil de ikke komme der,fordi andre mænd måske kan genkende deres kone,som barpige. Jeg kender til flere tilfælde af det,hvor mændene nu hader pattaya,af den grund. Sikken en latterlig hypotese. Omvendt så tror du vel også at dem med en pæn kone gerne kommer i Pattaya??? Jeg kan afsløre at det forholder sig fuldstændigt omvendt. Pæne thaier hader det stinkende hul de kalder Pattaya, og de ønsker ikke at blive set med en farang, da alle vil tro at hun også er luder. Rigtigt mange thaier anser Pattaya for at være Thailands røvhul! Nogle af os befinder os sådan midt imellem med delte meninger om byen. Pattaya har mange muligheder, men krimiminaliteten er for fremherskende Og sammenholdt med den noget uskønne natur, så bliver Pattaya aldrig en yndling for os der kender bedre. |
|
|
Lagt på d. 11/10-2010 09:53
|
|
fckguld! Jeg må altså rose dig for dine umådeligt begavede kommentarer. Hvad ville DTW dog være uden sådanne kloge ord. Du er virkelig en videnbank DTW's medlemmer kan trække på Skeptikeren PS! Men du forstår vel ikke ironien i dette???? |
|
|
sony |
Lagt på d. 11/10-2010 10:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Skeptikeren skrev: fckguld! Jeg må altså rose dig for dine umådeligt begavede kommentarer. Hvad ville DTW dog være uden sådanne kloge ord. Du er virkelig en videnbank DTW's medlemmer kan trække på Skeptikeren PS! Men du forstår vel ikke ironien i dette???? Det skal du ikke være sikker på skep, jeg tvivler Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/10-2010 10:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
LORT TILTRÆKKER LORT. Fckguld Hvad siger din kone dog til det siden du er tiltrukket af hende. Men det tør du vel ikke sige til hende |
|
|
Lagt på d. 11/10-2010 10:44
|
|
fckguld, jeg undskylder mange gange at jeg glemte at rose dig for dit brug af billedvalg. Ikke mindre end fire gange vises det samme billede, og så skal du LIIIIIGE pointere dit guldkorn med et 5. Flot, flot!! Du skal nok blive til noget - engang!! Skeptikeren som ønsker dig alt mulig held med tilværelsen med eller uden hjerne PS! Kunne man så komme tilbage til det tråden handler om, gerne lidt kloge indlæg tak! |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 11/10-2010 11:21
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Lad os lige undgå det personfnidder og selvfølgelig også de "firkantet" udmeldinger som lort tiltrækker lort. En ting er at man har en mening om emnet, men det er vel ikke nødvendigt med sådanne udtalelser.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/10-2010 12:12
|
Antal indlæg: 3779 |
Det var dog utroligt, som en snak om Pattaya kan få begge lejre op i det røde felt - vi taler om en by, og om man bryder sig om den eller ej, så er det bare en by... Hilsen, Robert |
|
|
lung |
Lagt på d. 11/10-2010 13:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
pattaya en en dejlig by, har haft bolig her i byen siden 1988 med nogle super Thai naboer, OG aldrig haft indbrud..jeg kan nu heldigvis opholde mig her i byen et halvt ar ad gangen indtil jeg bliver folkepensionist.. jeg vil da gerne medgive at byen ikke er blevet skonnere med tiden med mange af de uheldige ellementer der er blevet tiltrukket men det problem er jo ikke specielt for pattaya, det findes ogsa i flere byer i danmark... en tur pa phoenix golfbane en tidlig morgen...skonnere landskab findes ikke, men det har de farreste inc. doc gonokok sikkert provet, da skal der jo knaldes tommermand af.. mvh lung Pattaya |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 11/10-2010 13:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Robert Kronberg skrev: Det var dog utroligt, som en snak om Pattaya kan få begge lejre op i det røde felt - vi taler om en by, og om man bryder sig om den eller ej, så er det bare en by... Hilsen, Robert Pattaya er en sindstilstand! Derfor den vilde debat, for og imod, og det kan tydeligt konstateres hvem der har været rigtig længe i Thailand (Skeptikeren) og har lært den fornemme lokale kunst at ignorere fakta og glatte ubehageligheder væk med en strøm af banaliteter! Doc G. |
|
|
Trutidutten |
Lagt på d. 11/10-2010 14:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 102 |
Insider job.. Mon ik' ? 11th October 2010 A Danish ex-pat and his Thai Wife returned to Pattaya from a trip to Surin Province in the North-East of Thailand, to find their house had been broken into. Mr. Steffen Petersen aged 64 and his wife returned from a week-long trip to their house at the Egmongkol Village in Soi Chaiyapreuk in Jomtien and realized a metal gate behind the front door to the house had been removed. The master bedroom had been ransacked and a safe had been broken-into. Mr. Petersen revealed that 130,000 Baht’s worth of Danish Krona and some gold had been taken. A computer and mobile phone had also been taken from the house. Police were able to take fingerprint impressions from around the house which are now being analyzed by forensic officers. Mr. Petersen was clearly frustrated as this was the second time his house had been broken into. There were no witnesses to the crime and Police suggest that capture of those involved in the theft is unlikely. [img]http://www.pattayaone.net/wp-content/uploads/2010/10/11_10_53_2_3-300x236.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.pattay...-break-in/ |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 11/10-2010 14:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Joh, eller naboer! Doc G. |
|
|
sony |
Lagt på d. 11/10-2010 14:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Nå men det jo så ikke altid i pattaya der sker kriminelt kan man se Må man spørge hvad er forskellen på luder kvarterene i bkk og pattaya, phuket, hua hin og alle andre steder hvor der er købe damer? Der har jo aldrig været nogle tvivl om at der hvor der foregår sådan noget sker der en del andre kriminelle ting, bare se istedgade herhjemme. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 11/10-2010 14:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Ja en fantastisk debat der er hvergang Pattaya bliver nævnt... Nogle elsker byen mens andre hader den, og hvad er så lige årsagen til dette? Nogle elsker Nørrebro og andre hader den, nogle elsker storbyer og andre elsker at bo langt langt ude på landet. Husk vi er forskellige, og jeg syns vi alle skal respektere dette. Jeg selv er født og opvokset på landet, men har nu boet i byen i 35 år, og ville aldrig vende retur til landet igen. Men derfor hader jeg altså ikke de landlige omgivelser, og jeg kunne aldrig finde på at flytte på nørrebro, men derfor skriver jeg ikke negativt om dette område, for jeg tror da at alle der bor der elsker det. Hvad er det så mange kommer til tasteturet hvergang Pattaya bliver nævnt? Er det folk som aldrig har været der, eller er det folk som er blevet snyt, bedraget, eller lign.? Er det folk som har fundet kærligheden, men alligevel er blevet snydt og bedraget for en del Danske kroner. Er det folk som har fundet sin barlady, og som de nu er gift med, og derfor hader byen,ja jeg stille mig selv mange af disse spørgsmål. Er det alle de tykke fordrukne Danske farlanger som er i byen, der er problemet? Dem er der nu en del flere af i DK, så nej..... Jeg har rejst en del rundt i Thailand, men hver gang er jeg endt i Pattaya, og jeg må indrømme at i Pattaya findes alt hvad jeg drømmer om i Thailand. Infrastrukturen er bare kanon, priserne er billigere, der findes resturanter fra alle verdensdele, strand og vand ( ja nok ikke de smukkeste ) men til gengæld de smukkeste golfbaner. Ønsker man en smuttur, ja så er der ikke langt til BKK lufthavn og videre ud i verden. Go go barene, barene, pigerne, ja dem er der jo nok af, og tilbuddene er til at betale hvis man ønsker dette miljø. Jeg indrømmer gerne at jeg elsker byen, men kunne helt sikkert også trives i længere til i Nordthailand hvis der var strand og vand der. De har en dejlig natur, men jeg savner vandet. At bo i Nordøst Thailand kan jeg ikke, det er for kedeligt til mig, men dejligt at der er andre som ikke kan leve andre steder.... Alt denne negativitet der er om Pattaya, tror jeg stammer fra bristet kærlighed, eller man selv har fundet sin kone der, for jeg tænker tit over at alle medlemmer her på DTW har fundet deres koner andre steder, og de alle er højt uddannede, mystisk i mine øjne....................... Så til alle......... kom op på hesten igen, selvom i har en kone som har levet livet i barene i Pattaya, og er blevet tilfredsstillet af mange farlanger inden i fandt hende, eller er også er blevet skilt igen og tabt en formuer på barkonen..... Kom videre i livet, og accepter vi alle er forskellige......... |
|
Spring til debat: |