Se indlæg
Bankgaranti - RKI
|
|
Fido |
Lagt på d. 19/07-2010 14:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Selvfølgelig kan der ikke gøres udlæg i en bankgaranti. Problemet er vel, at finde en bank som er villig til at stille en garanti til en person som i forvejen har kreditorer stående i kø for at få deres tilgodehavende. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 19/07-2010 14:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 154 |
Jeg vil nu også mene at der godt kan tages udlæg i en bankgaranti banken har stillet. Den ligger jo så bare og venter til den bliver frigivet hvorefter banken udbetaler den til dem der nu skyldes penge. Med mindre det altså er en bankgaranti der er stillet for lånte penge. Lige som hvis man har et indskud stående. Der bliver pengen heller ikke udbetalt før man flytter da det jo er udlejeres sikkerhed for at man betaler husleje og overholder sin opsigelses periode. Men der er stadigvæk gjort udlæg i pengene til udbetaling senere hvis der skulle være penge i overskud. Så hvis der nu blev gjort udlæg i en bankgaranti og man ikke overholde reglerne så US hævede pengen så er de væk og udlægget til fogden forsvinder også. |
|
|
Lagt på d. 19/07-2010 15:01
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Efter et besøg i banken kan følgende oplyses: fogeden kan gøre udlæg i alt af værdi, og penge er det bedste for fogeden. altså, fogeden kan gøre udlæg i en sikkerhedsstillelse og et indskud i lejlighed. nej fogeden står ikke i banken hver den 1., de fleste RKI-kunder laver en aftale for at få fred for kreditorerne. Men problemet er vel, at garantien kun skal gælde for et 3. måneders besøg, damen rejser hjem, garantien fritstilles og hvis fogeden opdager det, ja så snupper han nok pengene! |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 19/07-2010 15:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Her er en dom fra Østre landret (2008) , hvor der er en der får ørene i "skattemaskinen", men det sker jo kun fordi han har tilsvarende beløb stående på en anden konto i banken !...ikke særlig gennemtænkt, hvis man skylder !. Kunne pengene ikke bare have stået på konens konto eller en vens ? Se dommen ... http://www.skat.d...ID=1782808 Redigeret af sabai sabai d. 19/07-2010 15:13 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
Fido |
Lagt på d. 19/07-2010 15:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Fra Skat.dk: "I UfR 1992, 352 ØLK, blev det fastslået, at der ikke kan foretages udlæg i en bankgaranti. Nogle købere af en fast ejendom havde stillet en bankgaranti for købesummens erlæggelse. Efter handelens ophævelse og efter at have opnået dom over køberne ville sælgeren gøre udlæg i bankgarantien. Dette var ikke muligt, da garantien ikke var noget aktiv for de domfældte." http://www.skat.d...oID=143296 One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 21/07-2010 03:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 154 |
Lige en lille ny ting ang. bankgaranti? Er der noget min bank har misforstået eller hvodan er det? Har idag fået afvide af min bank at man kan blive trukket for flere penge end ens bankgaranti dækker for i specielle tilfælde. De kunne dog ikke lige fortælle hvad det skulle være. Men det skulle være i nogle tilfælde som rejseforsikringen den ikke dækkede. Må sige at jeg godt nok er stået lidt af i forhold til det at få min kæreste her op og overvejer kraftigt at flytte til Sverige istedet og så få hende her op på den måde. Det må da vel ikke være så besværligt som det er her i landet eller? |
|
|
Lagt på d. 21/07-2010 03:16
|
|
Begynder Antal indlæg: |
funnyboy, det var præcis den måde jeg gjorde det på, og nej det er langt fra så besværgeligt. men det kræver jo i er gift for du kan få hende med tilbage til dk |
|
Spring til debat: |