Se indlæg
Pensionsnyd
|
|
Lagt på d. 03/02-2010 15:45
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ja de kan blive kaldt til samtale indtil de er 60 år så der er nok nogen der får et kulturchok hvis de skal på arb. igen lindy |
|
|
Frank |
Lagt på d. 03/02-2010 16:02
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
juj skrev: Mmmm. Lige en stilling for mig. Rejse rundt under de varme himel stroeg med alt betalt. Og en fed hyre oven i, med div. ude tillaeg. Kunne meget hurtigt knalde de foerste 30stk. Hvis du så også fik en provisionsløn oven i den faste gage.... |
|
|
BJ |
Lagt på d. 03/02-2010 16:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
bangkoknielsen skrev: Fuldstændigt rigtigt - Brasmus! - Jeg har overhovedet intet imod, at BJ tager på en længere varende og måske blivende "ferie" i Thailand, betalt af den danske stat - for sådan er lovene givet! - MEN lovene for førtidspension indeholder også muligheden for, at kommuner eller sikringsstyrelsen indkalder pensionsmodtageren til ny kontrol, undersøgelser og samtaler, for at fastslå om berettigelsen til pensionen stadig er gældene... Jeg håber og tror, at dette snart bliver en realitet, så vi ÆGTE FOLKEPENSIONISTER kan få tilkendt pension, vi efter mange, mange stridsomme år mener at have krav på... bangkoknielsen Jeg er godt klar over vi snakker om to forskællige pensioner FKP og FP, men det med at blive indkaldt. Det har jeg endu aldrig oplevet nogen blive, og jeg kander en del. Men du kommer til 3års samtale i dag (før 2003 var det hvert 5år) for at se om du skulle være klar til arbejdsmarkedet igen. Og nogle får den kun midlertidig de 3år, men når man har været til 3års samtale, ja så er den din, hvis du stadig er uarbejdsdygtig. Men jeg vil da gerne tro at ser Kommunen en på en FP gå rundt og lave havearbejde eller lign. for andre F.eks. Ja så kan du godt regne med en indkaldelse. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 03/02-2010 16:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Ja Lindy - fra pålidelig kilde har jeg erfaret, at sådanne indkaldelser er snarligt forestående - det bli´r da sikkert morsomt for flere, når de modtager brev om at stille på angivne kontor, dato klokken dit dat, med besked om, ar såfremt fremmøde ikke sker, uden gyldig grund, vil tilkendte pension blive stoppet med øjeblikkeligt varsel... |
|
|
Frank |
Lagt på d. 03/02-2010 16:18
|
bangkoknielsen skrev: Ja Lindy - fra pålidelig kilde har jeg erfaret, at sådanne indkaldelser er snarligt forestående - det bli´r da sikkert morsomt for flere, når de modtager brev om at stille på angivne kontor, dato klokken dit dat, med besked om, ar såfremt fremmøde ikke sker, uden gyldig grund, vil tilkendte pension blive stoppet med øjeblikkeligt varsel... Og at man sidder i en bar i Pattaya, på terassen i kolonihaven i Isaan eller under en palme på en af øerne gælder tæller vel ikke som gyldig grund for udeblivelse. |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 03/02-2010 16:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Frank - jeg tror næppe, at en sådan undskyldning godtages! |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 03/02-2010 16:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Frank skrev: så må vi jo håbe staten kan sende en til thailand for at tage de samtaler. pensionisterne er jo meget syge og kan ikke tåle alt den flyven frem og tilbage. ps. jeg tror sq jeg sender et forslag til sundheds ministeren om at jeg kan få et sådanne job,så kan jeg gratis komme til thailand på statens regning og så få lidt under bordet for at skrive en rapport om at de folk der er kontaktet er for syge til arbejde så pensionen skal fortsætte
bangkoknielsen skrev: Ja Lindy - fra pålidelig kilde har jeg erfaret, at sådanne indkaldelser er snarligt forestående - det bli´r da sikkert morsomt for flere, når de modtager brev om at stille på angivne kontor, dato klokken dit dat, med besked om, ar såfremt fremmøde ikke sker, uden gyldig grund, vil tilkendte pension blive stoppet med øjeblikkeligt varsel... Og at man sidder i en bar i Pattaya, på terassen i kolonihaven i Isaan eller under en palme på en af øerne gælder tæller vel ikke som gyldig grund for udeblivelse. Redigeret af bagerbager d. 03/02-2010 16:36 |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 03/02-2010 16:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
BagerBager---> Det er genialt, det der!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
juj |
Lagt på d. 03/02-2010 16:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
bagerbager skrev: Frank skrev: så må vi jo håbe staten kan sende en til thailand for at tage de samtaler. pensionisterne er jo meget syge og kan ikke tåle alt den flyven frem og tilbage. ps. jeg tror sq jeg sender et forslag til sundheds ministeren om at jeg kan få et sådanne job,så kan jeg gratis komme til thailand på statens regning og så få lidt under bordet for at skrive en rapport om at de folk der er kontaktet er for syge til arbejde så pensionen skal fortsættebangkoknielsen skrev: Ja Lindy - fra pålidelig kilde har jeg erfaret, at sådanne indkaldelser er snarligt forestående - det bli´r da sikkert morsomt for flere, når de modtager brev om at stille på angivne kontor, dato klokken dit dat, med besked om, ar såfremt fremmøde ikke sker, uden gyldig grund, vil tilkendte pension blive stoppet med øjeblikkeligt varsel... Og at man sidder i en bar i Pattaya, på terassen i kolonihaven i Isaan eller under en palme på en af øerne gælder tæller vel ikke som gyldig grund for udeblivelse. Jeg Taaler ikke kulde, og synet af misundelige danskere, det goer mig deprimeret i svaer grad. Desuden kan Bar pigerne og div. Bar ejere slet ikke undvaere min omsaetning, saa haaber du faar jobbet |
|
|
Lagt på d. 03/02-2010 17:46
|
|
bangkoknielsen skrev: Fuldstændigt rigtigt - Brasmus! - Jeg har overhovedet intet imod, at BJ tager på en længere varende og måske blivende "ferie" i Thailand, betalt af den danske stat - for sådan er lovene givet! - MEN lovene for førtidspension indeholder også muligheden for, at kommuner eller sikringsstyrelsen indkalder pensionsmodtageren til ny kontrol, undersøgelser og samtaler, for at fastslå om berettigelsen til pensionen stadig er gældene... Jeg håber og tror, at dette snart bliver en realitet, så vi ÆGTE FOLKEPENSIONISTER kan få tilkendt pension, vi efter mange, mange stridsomme år mener at have krav på... bangkoknielsen skrev: Ja Lindy - fra pålidelig kilde har jeg erfaret, at sådanne indkaldelser er snarligt forestående - det bli´r da sikkert morsomt for flere, når de modtager brev om at stille på angivne kontor, dato klokken dit dat, med besked om, ar såfremt fremmøde ikke sker, uden gyldig grund, vil tilkendte pension blive stoppet med øjeblikkeligt varsel... Dine indlæg tyder på, at du har noget imod førtidspensionister, er det rigtigt ? Og det med " pålidelig kilde " vil jeg betegne som dagdrømmerier, ligesom når du tror, at man kan indkalde førtidspensionister til møde på den måde du beskriver ! Og tror du virkelig, at du vil få mere i folkepension, fordi nogle førtidspensionister evt. frakendes pensionen ? Men drøm endelig videre ! Redigeret af d. 03/02-2010 17:49 |
|
|
Frank |
Lagt på d. 03/02-2010 18:07
|
bangkoknielsen skrev: Fuldstændigt rigtigt - Brasmus! - Jeg har overhovedet intet imod, at BJ tager på en længere varende og måske blivende "ferie" i Thailand, betalt af den danske stat - for sådan er lovene givet! - MEN lovene for førtidspension indeholder også muligheden for, at kommuner eller sikringsstyrelsen indkalder pensionsmodtageren til ny kontrol, undersøgelser og samtaler, for at fastslå om berettigelsen til pensionen stadig er gældene... Jeg håber og tror, at dette snart bliver en realitet, så vi ÆGTE FOLKEPENSIONISTER kan få tilkendt pension, vi efter mange, mange stridsomme år mener at have krav på... Jeg spekulerer lige i øjeblikket over, hvad forskellen mellem en ægte og en uægte folkepensionist er. Jeg undrer mig desuden over, hvorfor ægte folkepensionister ikke får tilkendt pension, så længe førtidspensionister ikke indkaldes til kontrol, som bangkoknielsen skriver. Min konklusion er, at det er det rene nonsens, idet folkepension hver dag tilkendes nye personer. Og så synes jeg det er en sølle mand, der håber på at førtidspensionisterskal plages med kontrol mm. Jeg håber nu ikke, at bangkoknielsen får mavesår af misundelse. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 03/02-2010 18:28
|
Undskyld jeg retter lige mig selv, jeg kom til at skrive, ( før 2003 var det hvert 5år ) man skulle til samtale.#63 Og det jeg mente var at det var EFTER 5år, og så er den din. Nu er der en 3års samtale, thats it. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Lagt på d. 03/02-2010 22:52
|
|
BJ du har ikke ret i at alle førtidspensionister efter 1.1.2003 kan rejse udenfor EØS-landene og bo, der skal ansøges herom, og der er et par regler der skal være overholdt før tilladelse gives. Jeg antager du benytter dig af 1-års reglen med folkeregisteradresse i DK, men hvis du herefter vil være permanent i Thailand, skal du ansøge herom. Du opfylder sandsynligvis reglerne, de er lavet for Somaliere og Pakistanere samt andet godtfolk, der troede de bare kunne tage herop, få førtidspension, og derefter returnere til hjemlandet. |
|
|
Lagt på d. 03/02-2010 23:09
|
|
Abekatten: Jeg har en kammerat der som Bj har fået FP efter 2003. Han har grundigt undersøgt reglerne i dk og kan sagtens blive i Th uden problemer fra dk, så BJ har ret... Det kræver bare en fast adresse....men det er jo selvfølgelig også en regel som du skriver,,, |
|
|
juj |
Lagt på d. 03/02-2010 23:21
|
ABEKATTEN skrev: BJ du har ikke ret i at alle førtidspensionister efter 1.1.2003 kan rejse udenfor EØS-landene og bo, der skal ansøges herom, og der er et par regler der skal være overholdt før tilladelse gives. Jeg antager du benytter dig af 1-års reglen med folkeregisteradresse i DK, men hvis du herefter vil være permanent i Thailand, skal du ansøge herom. Du opfylder sandsynligvis reglerne, de er lavet for Somaliere og Pakistanere samt andet godtfolk, der troede de bare kunne tage herop, få førtidspension, og derefter returnere til hjemlandet. Ikke helt korekt du skal bare melde flytning. Der efter faar du udbetalt din pension, fra din gamle bopaels komune de foerste 6mdr. Der efter overtager pensions styrelsen din pensions udbetaling. Efter 6 mdr modtager man et brev, med hvor og i hvilken valuta man oensker pensionen sendt hen. Samt et par skemaer der skal udfyldes paa tro og love om ens sivil status og opgoerelse over indtaegter. Thats all. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 04/02-2010 05:03
|
Det med adresse har jeg skam også undersøgt på kommunen, så jeg ved godt hvad jeg laver. Men ellers skal du have tak for oplysningen. Det første år beholder jeg min adresse i DK. MVH.BJ Ps. Jeg kan ikke melde adresse om til Thailand før mit visum er udløbet om et år, da det jo er et Non imigrant "o" mulitple visum jeg har fået. Redigeret af BJ d. 04/02-2010 05:08 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
juj |
Lagt på d. 04/02-2010 11:33
|
BJ skrev: Det med adresse har jeg skam også undersøgt på kommunen, så jeg ved godt hvad jeg laver. Men ellers skal du have tak for oplysningen. Det første år beholder jeg min adresse i DK. MVH.BJ Ps. Jeg kan ikke melde adresse om til Thailand før mit visum er udløbet om et år, da det jo er et Non imigrant "o" mulitple visum jeg har fået. Visa type har ikke noget med din Evt adrs. flytning at goere. Du kan sagtens flytte din adrs. herud med et Non O, men fornuftigt nok at beholde adressen laegst muligt i Dk. Saa er du stadig daekket af det gule syge sikrings bevis. Det daekker dog ikke i Thailand, men er godt at have hvis du skulle blive alvorligt syg og flyttes til Dk. Redigeret af juj d. 04/02-2010 11:36 |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 04/02-2010 14:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Kan man virkelig bo uden for Danmark i et år uden at melde folkeregisterflytning? Det er vist ikke helt efter reglerne. Pas på ikke at komme i klemme i systemet. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 04/02-2010 17:24
|
juj skrev: BJ skrev: Det med adresse har jeg skam også undersøgt på kommunen, så jeg ved godt hvad jeg laver. Men ellers skal du have tak for oplysningen. Det første år beholder jeg min adresse i DK. MVH.BJ Ps. Jeg kan ikke melde adresse om til Thailand før mit visum er udløbet om et år, da det jo er et Non imigrant "o" mulitple visum jeg har fået. Visa type har ikke noget med din Evt adrs. flytning at goere. Du kan sagtens flytte din adrs. herud med et Non O, men fornuftigt nok at beholde adressen laegst muligt i Dk. Saa er du stadig daekket af det gule syge sikrings bevis. Det daekker dog ikke i Thailand, men er godt at have hvis du skulle blive alvorligt syg og flyttes til Dk. Tak for den oplysning juj. Det troede jeg ikke da jeg havde fået andre oplysninger, på P.B'er fra andre medlemmer. Men jeg var godt klar over, at jeg skulle oprette en forsikring, derude. Men det første halve år er jeg dækket ind under europæriske, og så havde jeg tænkt mig at spørge mine kammerater i Pattaya, hvad de gør? Og kommunen ved jeg kommer til DK på kort visit til August, så jeg har jo et halvt år til at få tingene på plads, både med adresse og en Thailandsk Forsikring. Men selvfølgelig var min socialrådgiver syg i dag, da jeg ringe for at få alt bekræftet på papir, selvom jeg har fået det en gang, men det er sgu blevet væk for mig. Så nu må jeg ringe til Kommunen, fra Thailand i næste uge. Men jeg fik da at vide de ikke rørte min FP, men du ved! Jeg vil gerne have det på skrift, skønt jeg havde en bisidder med den dag jeg var der,og fik beskeden M.h.t min FP og flytning til Thailand. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 04/02-2010 17:56 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 04/02-2010 18:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Folkeregistret spørger slet ikke om hvad visa man har. Man meddeler at fra d,xx.xx.2010 bor man fast på en given adr i Thailand. Adr flytning har ingen praktisk betydning vedr. sygesikrings kortet. Vi får kortet igen så snart vi tilmelder os en adr i dk. Tidligere var der en karrantæne periode. ved ophold ud over 12 mdr. i udlandet har man pligt til at melde adr. flytning. |
|
Spring til debat: |