Se indlæg
 Udskriv debat
"Dansk" restaurant til salg i Korat
Sarah
bruno skrev:
Du får det bare til at, lyde som om at, det er værer når det i Thailand det forgår, frem for i Danmark og det gør det faktisk også i dit sidste indlæg.

Hvis vedkommende betaler dansk skat af sin thai-arbejde, er det da fint!
Selvom der selvfølgelig er de penge man bruger til forbrug, blir brugt i Thailand, og dermed ryger "ud" ad Danmark!
Redigeret af Sarah d. 13/12-2009 22:21

ja bliver der betalt skat op opgivet herhjemme hvor meget man tjener burde er jo ikke være noget galt,

andet end jeg vil give jer ret i at kan man drive en bar burde man også kunne passe et job herhjemme. psykisk syg eller ej..
det må da værre hårdere psykisk at arbejde på en travl bar hver aften/nat end f.eks lave burgere på Mac D

Big-Viking
Ondt i røven er en Dansk folkesyge..
At drive bar i Thailand gør ingen rige. ikke mange ihverttilfælde. Jeg ser det nærmest som tidsfordriv at have en lille bar i Thailand. Mange der får er jo slidt ned efter mange år på arbejdsmarkedet og er berettiget, at de så hygger sig med en lille bar, er i mine øjne OK..Men kan godt forstå hvis nogen får deres penge af Staten og så samtidig arbejder sort hjemme i DK. Selvom lidt sort arbejde ingen skader gør..Smile

Sarah
Big-Viking skrev:
Sjov læsning.Grin Nogen har ondt i en vis legemesdel over at nogen får af Staten og samtidig har en lille ting kørende i Thailand... ja ja.. Er jo som nogen skriver flere grunde til at man får af Staten. At nogen kan have en lille bæverding i Thailand og på den måde bo gratis kan vel ikke være så forfærdeligt.

Nej ikke hvis nogen gør det...men hvad hvis alle gjorde det?!

"har en lille ting kørende i Thailand" ???

Hvis man er i stand til at arbejde om det er i Thailand eller i Danmark så er man vel ikke berettiget til førtidspension....i min optik hedder det socialt bedrageri ! jeg ved godt at der er mange her inde der syntes at det er helt ok men det gør det hverken mere rigtigt eller lovligt.
OG PLEASE kom nu ud af den vildfarelse at vi andre er misundelige på en førtidspension !!! jeg håber ved gud aldrig at jeg får brug for den ordning.

Big-Viking skrev:
Sjov læsning.Grin Nogen har ondt i en vis legemesdel over at nogen får af Staten og samtidig har en lille ting kørende i Thailand... ja ja.. Er jo som nogen skriver flere grunde til at man får af Staten. At nogen kan have en lille bæverding i Thailand og på den måde bo gratis kan vel ikke være så forfærdeligt.

Sarah
Big-Viking skrev:
Ondt i røven er en Dansk folkesyge..
At drive bar i Thailand gør ingen rige. ikke mange ihverttilfælde. Jeg ser det nærmest som tidsfordriv at have en lille bar i Thailand. Mange der får er jo slidt ned efter mange år på arbejdsmarkedet og er berettiget, at de så hygger sig med en lille bar, er i mine øjne OK..Men kan godt forstå hvis nogen får deres penge af Staten og så samtidig arbejder sort hjemme i DK. Selvom lidt sort arbejde ingen skader gør..Smile

Men Big-Vking, hvis du er for syg til et arbejde i Danmark, hvordan har du så mulighed for at drive en bar i Thailand?! Det hænger bare ikke sammen!
Enten eller altså!

Big-Viking
Sarah skrev:
Big-Viking skrev:

OG!!!!! Hvis alle der får af Staten og samtidig har lyst til at ofre tid og penge på en bar der dårligt kan hænge sammen, så dem om det... Igen så ser jeg det som en form for tidsfordriv. Men er nu nok hellere ikke mange der har en bar. de fleste går sgu nok bare og hygger sig og pusler rundt..
Forskel på at være murer eller flyttemand f.eks. og så drive bar i Thailand...
Redigeret af Big-Viking d. 13/12-2009 22:37

Sarah
Big-Viking skrev:
Sarah skrev:
Big-Viking skrev:

OG!!!!! Hvis alle der får af Staten og samtidig har lyst til at ofre tid og penge på en bar der dårligt kan hænge sammen, så dem om det... Igen så ser jeg det som en form for tidsfordriv. Men er nu nok hellere ikke mange der har en bar. de fleste går sgu nok bare og hygger sig og pusler rundt..

Så hvis alle så¨bare fik af staten og rejste fra Danmark, hvem betaler så gildet???

Jeg gentager mig selv.... Smile Hvis man kan drive en bar (lige meget hvor lidt eller meget de tjener på det) så kan man vel også have et alm arbejde herhjemme?! Man er vel næppe berettiget til pension hvis man kan arbejde som selvstændig bar-driver.
Redigeret af Sarah d. 13/12-2009 22:42

Big-Viking
Sarah skrev:
Big-Viking skrev:
Sarah skrev:
Big-Viking skrev:

Jeg gentager mig selv.... Smile Hvis man kan drive en bar (lige meget hvor lidt eller meget de tjener på det) så kan man vel også have et alm arbejde herhjemme?! Man er vel næppe berettiget til pension hvis man kan arbejde som selvstændig bar-driver.

Hvis nogen i dagens Danmark får førtidspension så er de sgu berettiget til det. Der er strammet så meget op.
Man har været gennem masser af prøvelser for at få den idag. Er sgu ikke som før hvor de bare gav den væk... Det kræver nada at drive en bar i thailand. Andet end at drikke med kunderne..Intet arbejde i det, der er folk til.. Så nej, selv om man er bar driver så er det ikke ens betydende med at du kan klare det Danske arbejdsmarked mere...

bruno
Sarah skrev:
bruno skrev:
Du får det bare til at, lyde som om at, det er værer når det i Thailand det forgår, frem for i Danmark og det gør det faktisk også i dit sidste indlæg.

Hvis vedkommende betaler dansk skat af sin thai-arbejde, er det da fint!
Selvom der selvfølgelig er de penge man bruger til forbrug, blir brugt i Thailand, og dermed ryger "ud" ad Danmark!

Selvfølig skal der betales Thai skat af de penge. Ja den er mindre end i DK men står du jo også for selv foralle udgifter ved bo i landet som du elles ville ha fået betalt af det oftelig i Danmark, der er ingen dobbeltmoral i det
Hvis du bor Thailand og du få IP, så det der nogle du er berettiget til og som sikret har betalt skat indtil i flere år. Der i mod er det uretfærdig at den bliver reduceret hvis du flytter til Thailand. OG NEJ ! det er direkte, at håne folk på IP, at det skrive, at det kunne alle dansker bare gør.
Du behøver ikke gentage dig selv. der er ikke noget særlig arbejde i at drive et bar i Thailand.

http://gj-blog.dk/
Nixon
FCKdk skrev:
Lad nu B.J. være for f... h...... !!!!
Hvad har han gjort jer????
I er f.... misundelige!!!!Cool

Nu ved jeg godt jeg skrev et indlæg før som måske lyder lidt hårdt men det var nu ikke vendt mod bj eller nogen andre herinde. Det var mere en generel holdning. Jeg kender ikke bj og kan derfor intet have imod ham. Bj er helt sikkert en fin fyr som selv jeg ville komme godt ud af det med.

Men hvis jeg skal tillade mig at bringe personer lig bj op så vil du hurtigt opdage at min modstand ikke er rettet mod personen men mod systemet.

Ja hvis du spørger mig så er hans problem/fejl at han er opdraget i systemet og jeg er ganske sikker på at der har været for meget social rundkreds i hans opvækst hvor han burde have haft en par på kassen. Det er desværre et generelt problem i danmark. Systemet er inde over fra vugge til grav og en lebbe af pædagog kan sgu' ikke opdrage folk. Jeps mener at pædagoger, skolelærer, socialrådgiver, psykiatere mv ødelægger folk og samfundet.

Som sagt kender jeg ikke bj og ved ikke om det er gældende i hans tilfælde men mange lider af denne folkesygdom hvis man kan tillade sig at kalde det sådan og det er uværdigt for alle partere og befolkningsgrupper i samfundet. Så det er ikke misundelse derimod en trættende fornemmelse af at hele samfundet er bundrådent og i opløsning.
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
dk_bob
Big-Viking skrev:
Sarah skrev:
Big-Viking skrev:
Sarah skrev:
Big-Viking skrev:

Hvis nogen i dagens Danmark får førtidspension så er de sgu berettiget til det. Der er strammet så meget op.
Man har været gennem masser af prøvelser for at få den idag. Er sgu ikke som før hvor de bare gav den væk... Det kræver nada at drive en bar i thailand. Andet end at drikke med kunderne..Intet arbejde i det, der er folk til.. Så nej, selv om man er bar driver så er det ikke ens betydende med at du kan klare det Danske arbejdsmarked mere...

Big_Viking: Så meget er der vist heller ikke strammet op:

http://jp.dk/indl...769546.ece
http://ekstrablad...206823.ece
Redigeret af dk_bob d. 14/12-2009 00:00

kiml
hmm
[img][/img]

Dream
i331.photobucket.com/albums/l452/kimlundberg/Quantumsolace.jpg

kiml
takker dream gjorde du linket aktivt sidder lidt og (prøver) dygtigører mig i at sætte billeder ind
[img][/img]

Webmaster
Du mangler et ]-tegn for enden.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Lung Yao
77 svar, hvoraf måske 73 irrelevante Shock i forhold til selv tråden Sad

Det giver stof til eftertanke. Det kunne være at det ville afholde mig i fremtiden med at komme med nogle infoer som jeg mente kunne have interesse for nogle af DTWs medlemmer, når jeg ser at efter de 3-4 første svar at det bliver kørt af sporet og ender i personlige angreb-tilsvining-fnidder/fnadder. SØRGELIGT af opleve den uheldig udvikling på DTW, som har ændret karatær fra det som stod i "formåls paragrafen"
<< Dansk-Thai Webside
Vi håber at vi med Dansk Thai Website kan give en bedre viden og forståelse omkring Thailand og at brugerne af Dansk Thai Website vil bruge de muligheder ...>>
.
Redigeret af Lung Yao d. 14/12-2009 11:35
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jette
Hej Lung Yao

Du har da 100% ret. Troede at det kunne stoppe diskussionen omkring FP langt tidligere i tråden, men den skal åbenbart køres derud hver gang BJ ytrer sig. Hvad med at lave en ny tråd omhandlende emnet førtidspensionens berettigelse eller ej. Mange har åbenbart en mening omkring dette, og har også en del viden, lader det til. Det har ikke en sk... med Thailand at gøre, men det er der jo så meget andet, der heller ikke har.

Hilsen Jette
Ha' en go' dag allesammen

Big-Viking
Jamen kære Jette, det gør du da bare..
Hilsen
khun tingtongWink

jette skriver

Hvad med at lave en ny tråd omhandlende emnet førtidspensionens berettigelse eller ej.

der er faktisk oprettet en tråd om emnet hvis du kigger dig lidt om....

lung

Spring til debat: