Se indlæg
 Udskriv debat
Fra Thy Til Thailand - Meninger
Webmaster
vandango skrev:
Hvad er dht???

Har jo ellers smidt en del GB videre.

Læs nærmere her:
http://en.wikiped...hash_table

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
vandango
Webmaster skrev:
Faldt lige over en tråd andetsteds omkring udsendelsen og folks meninger. Der er bla. en som mener citat "Det thailandske folk har en anden mentalitet, hvad kærlighed og sex angår, det thailandske folk sælger bl.a. deres små piger til sexindustrien, det er helt naturligt for dem" og citat "Børnesex er tilladt i Thailand, fat det dog. De bliver solgt til bodeller.".

http://24.dk/grou.../2047927/0

Andetssteds skrives der citat "Jeg har et vennepar som hvor manden er dansker og kvinden fra det er så Phillipperne, som er lidt klogere end thailænder.."

http://24.dk/user...nd_til_Thy

Sgu' nogle kedelig ting at skulle læse :-(

Jeg har været mange steder I pattaya, desværre var der et sted i Soi 13,1 hvor mamasan havde sat 2 små 13-14 årige piger ud til os, der var ikke andre på baren ud over hende.

Vi var 3 friske fyre i byen, valgte stedet som et fredeligt pitstop før vi skulle videre. 2 af os er pædagoger, den 3'die frisk invåner i Pattaya. Vi kom op og skændes om pigerne og deres alder, to af os ville lægge den 3'die i seng, så vi kunne gå tilbage hygge os med de unge piger. Sikke en balade og trusler om tæsk. Det vigtigste er at jeg gennerelt ikke tror på at vi finder børnesex mere i Pattaya. Jeg har tit gået forbi og checket på baren, har aldrig siden set de unge piger, eller unge piger noget andet sted i Pattayas forlystelsesliv.
Iøvrigt fik vi alle en god diskusion om børnesex, og vi var alle enige.

Min kone har nu set både 1 + 2 udgaven af Thailand til Thy og retur. Hun er rigtig ked af, at man fremstiller thai piger som ludere allesammen og hun var frustreret over at en pæn pige blev total afstumpet og rå på den korte tid hun var i Pattaya og hun er ked af at nogle må ty til sådanne metoder for at finde en mand for at blive forsørget.
Jeg synes Sommai er den klammeste kvinde jeg nogensinde har set - der er ikke skyggen af følelser i hendes øjne og det lyser langt væk af kold business hvis i spørger mig.
Ranna ville gerne at man lavede en film om ganske almindelige thaier, men almindelig skolegang, gode jobs og ordnede familieforhold, hvor mor ikke er "tvunget" til at presse sine piger til Pattaya for at score nogle penge som hun han sende hjem til sin mor.
Der findes jo også højtuddannede piger i Thailand som helt legitimt ønsker at gifte sig med en udlænding simplethen af den grund at de fleste mænd er dovne og ikke gider bestille noget.
Min kones nieces mand underviser på en elite skole i Bangkok hvor det koster 30000 DKK pr år at have sit barn i skole - så der findes altså normale mennesker i Thailand og det synes vi ikke udsendelsen viste noget om, men fordommene blev holdt i live i fuldt blus.

vandango
leifkr skrev:
Min kone har nu set både 1 + 2 udgaven af Thailand til Thy og retur. Hun er rigtig ked af, at man fremstiller thai piger som ludere allesammen og hun var frustreret over at en pæn pige blev total afstumpet og rå på den korte tid hun var i Pattaya og hun er ked af at nogle må ty til sådanne metoder for at finde en mand for at blive forsørget.
Jeg synes Sommai er den klammeste kvinde jeg nogensinde har set - der er ikke skyggen af følelser i hendes øjne og det lyser langt væk af kold business hvis i spørger mig.
Ranna ville gerne at man lavede en film om ganske almindelige thaier, men almindelig skolegang, gode jobs og ordnede familieforhold, hvor mor ikke er "tvunget" til at presse sine piger til Pattaya for at score nogle penge som hun han sende hjem til sin mor.
Der findes jo også højtuddannede piger i Thailand som helt legitimt ønsker at gifte sig med en udlænding simplethen af den grund at de fleste mænd er dovne og ikke gider bestille noget.
Min kones nieces mand underviser på en elite skole i Bangkok hvor det koster 30000 DKK pr år at have sit barn i skole - så der findes altså normale mennesker i Thailand og det synes vi ikke udsendelsen viste noget om, men fordommene blev holdt i live i fuldt blus.

Jo men det er jo også fint at vi kan møde de smukke og stærke thaikvinder på andre måder end barerne. Jeg mødte min skønhed på en bar, hun havde fuldtidsjob, men ønskede en falangkæreste.
Aktuelt blev hun færdig med sin studentereksamen her i foråret, har haft fuldtidsjob hele tiden, og inden for de sidste 4 år, har hun ikke haft en skemalagt fridag. Hun er aktuelt ansat på en folkeskole som hjælpelærer, hun er vred fordi jeg presser hende til at tage jobbet, som hun siger, der er jo ingen drikkepenge Flemming. Hun kan ikke klare sig, så resten får hun fra mig(som presser hende i et dårligt betalt job ), jeg har det fint med hendes jobtitel.
Hun har skudt pappegøjen, og scoret en meget besværlig dansker. Jeg er nu kæreste med en pige der har arbejdet siden hun var lille teenager, og i samme periode har hun så heller ikke været sammen med sin familie - i mine øjne er det meget meget hårdt, i Nee's verden er det blot en nødvendighed. Hun er af samme støbning som min moder og Sommai. Nee har sine pligter i forhold til familien, hun er faktisk født til at opfylde dem - derfra er mit forhold altid kun sekundert.
Sommai er ikke den mest kønne Pattaya pige vi har set, men hun er realistisk, hun har lært det på den hårde måde, har været heldig med den danske mand, der en dag kom forbi baren og købte hende, og han ligeså.
Hun er integreret i danmark, for integrationspolitikkerne er hun en superhistorie. Hellere typer som hende end dovne folk fra mellemøsten.
Men hun kender og har levet det benhårde liv, hvis I havde forventet en Sommai som psykolog eller socialpædagog, så gå hjem og vug jeres bedstemor. Sommai er et produkt af nogle særlige forhold som vi ikke forstår (vi har løsninger i vort samfund, det har Sommai ikke, hun må tage sagen i egen hånd.), se blot hende og hendes nu gamle mand - jeg vil gerne ende sådanne.
Sommai står for en besk kynnisme her på sitet, men hun har både vist sandheden om hende og hendes ligesindede skæbner, men hun har også været en total succes som nydansker. Hun lever sammen med en god mand i et billigt parcelhus ude på heden, tror i virkelig at hun som sikkert vellønnet fabriksarbejderske samlevende med en dansk mand, har brug for disse bestikkelser eller brødkrummer.
I burde skamme jer over denne hetz i udsætter Sommai for. Mange af jer kender historierne derude i det fattige thailand. Folk dør dør naturligvis ikke af sult der, men Sommai og de andre Thaipiger bør have den chance, som de en gang har taget. De har ikke de samme forudsætninger som vi trygge dansker har, men de har til fulde levet op til forventningerne det Danske samfund, jeg er sikker på at de ikke har behøvet at anstrenge sig særlig meget, de gode stærke thaikvinder, men kæmper desværre mod en masse fordomme.
Redigeret af vandango d. 30/12-2008 19:25

manden
Jeg kunne ikke være mere enig vandango

Det florerer med påstande rygter. om at Sommai forlanger penge af pigerne, er en kold skid osv. og jeg vil våge den påstand at ikke en af jer kender Sommai eller de andre deltagerer i udsendelsen og det gør jeg forøvrigt heller ikke.

I brokker jer over at udsendelsen sætter liv i fordommene, i tager fejl.... Det er jer der puster til fordommene.

Hvad er det der stikker jer, sålænge i ikke har beviser for jeres påstande, så burde i holde jer for gode til den slags sludder.
Redigeret af manden d. 30/12-2008 19:32

blume
Kære vandango
Godt indlæg.
Et godt nytår ønskes til all.
Blume

JackH
manden skrev:

Det florerer med påstande rygter. om at Sommai forlanger penge af pigerne, er en kold skid osv. og jeg vil våge den påstand at ikke en af jer kender Sommai eller de andre deltagerer i udsendelsen og det gør jeg forøvrigt heller ikke.

I brokker jer over at udsendelsen sætter liv i fordommene, i tager fejl.... Det er jer der puster til fordommene.

Hvad er det der stikker jer, sålænge i ikke har beviser for jeres påstande, så burde i holde jer for gode til den slags sludder.

Sludder?
Pattaya, find en farang, Somnai's "forretningsmetoder", 2 kulturer milevidt fra hinanden, det handler om penge og overlevelse, intet andet, absolut intet andet..

Kan der så vokse noget samhørighed og måske en slags kjærlighed udaf samlivet, så er det kun godt..

Men for os fede og velnærede velfærdsdanskere vil vi aldrig ku forstå det, aldirg nogensinde, derfor alle misforståelserne her på det udmærkede forum, hvor dem med de konsekvent lyserøde briller, er sure på de andre med klart glas i brillen..Wink

Godt nytår til dem i Thy, kansas keddeldragter inkluderet, jeg kender dem, jeg er født i Thisted!

Åh, Bondestuen, Rio Grande, osv. osv. - og enkebal på Phønix med Bjørn & Okay!

JH

tatekthai
http://politiken....590813.ece

Faldt lige over dette link.

Jeg har også hørt Signe og Janus's radioklip, som virker oprigtig positivt over for de Thailandske quinder.

Har i øvrigt samme holdninger som Vandango Wink

tatekthai
http://www.veoh.c...annels/dtw

Her er så hele udsendelsen. Jeg ved ikke om jeg har overset om andre har sat den på, eller om jeg er den første. Plejer ikke at være den hurtigste.

vandango
JH skrev:
manden skrev:

Sludder?
Pattaya, find en farang, Somnai's "forretningsmetoder", 2 kulturer milevidt fra hinanden, det handler om penge og overlevelse, intet andet, absolut intet andet..

Kan der så vokse noget samhørighed og måske en slags kjærlighed udaf samlivet, så er det kun godt..

Men for os fede og velnærede velfærdsdanskere vil vi aldrig ku forstå det, aldirg nogensinde, derfor alle misforståelserne her på det udmærkede forum, hvor dem med de konsekvent lyserøde briller, er sure på de andre med klart glas i brillen..Wink

Godt nytår til dem i Thy, kansas keddeldragter inkluderet, jeg kender dem, jeg er født i Thisted!

Åh, Bondestuen, Rio Grande, osv. osv. - og enkebal på Phønix med Bjørn & Okay!

JH

Helt enig JH!

sputnik
LeifkrPfftå mig virker det som om Sommai er en målbevidst reslistisk dame,jeg kan slet ikke se det du ser,men kender hende jo kun fra TV,hun er i hvert tilfæde ikke en klappe kagekone det kan vi godt blive enige om,en stærk kvinde der ligger milevidt fra os forkælede Skandinavere,der navlebeskuende vil pudse den glorie vi ikke har.

Vandango som du dog kan formulerer det,kan kun være enigWink

Godt Nytår

vandango
sputnik skrev:
LeifkrPfftå mig virker det som om Sommai er en målbevidst reslistisk dame,jeg kan slet ikke se det du ser,men kender hende jo kun fra TV,hun er i hvert tilfæde ikke en klappe kagekone det kan vi godt blive enige om,en stærk kvinde der ligger milevidt fra os forkælede Skandinavere,der navlebeskuende vil pudse den glorie vi ikke har.

Vandango som du dog kan formulerer det,kan kun være enigWink

Godt Nytår

Jo men nogen gange kan jeg godt blive lidt vred, er det tilsyneladende kun mig der drager med ud i landsbyerne og er sammen med familierne, -er det tilsyneladende kun mig der går uden solbriller.
Iøvrigt fandt jeg ikke en eneste køn pige derude, og det skræmmer mig lidt. Men en masse dejlige mænd, som i kan se på mit internetalbum.

Kom lidt på banen gutter, jeg satte min fod i Thailand i november sidste år for første gang, jeg har så været her en del siden, men kun få måneder.

Nogle af jer har levet her i mange år, kan i ikke dele lidt ud af jeres erfaringer?
Redigeret af vandango d. 30/12-2008 22:18

manse
Hej vandango

Tak for dine positive og ærlige synspunkter. Desværre må det konstateres at DTW er for informationer om flypriser, avisudklip og anden udklips service. Nogle har prøvet at være bundærlige og fortælle om det virkelige liv, men dette har desværre resulteret i om bank, trusler på livet og andet ligegyldigt vås.

Nej kære Vandango, du må nok også i fremtiden nøjes med flypriser og anden udklips service, ja det er bare en konstatering. Vores landsbyer også uden skyklapper og mørke solbriller, dem passer vi på.

Kan du have et GODT NYTÅR

Webmaster
glade manse skrev:
Hej vandango

Tak for dine positive og ærlige synspunkter. Desværre må det konstateres at DTW er for informationer om flypriser, avisudklip og anden udklips service. Nogle har prøvet at være bundærlige og fortælle om det virkelige liv, men dette har desværre resulteret i om bank, trusler på livet og andet ligegyldigt vås.

Nej kære Vandango, du må nok også i fremtiden nøjes med flypriser og anden udklips service, ja det er bare en konstatering. Vores landsbyer også uden skyklapper og mørke solbriller, dem passer vi på.

Kan du have et GODT NYTÅR

Kære Manse dog,

Hvad er der blevet af din evige positiv ånd ? Du skal ikke bilde mig ind at lidt modspil og at andre også har en mening sådan kan slå dig ud af den. Op på hesten igen med det brede smil, det flæberi kan vi ikke bruge til ret meget.

Hav et rigtigt godt nytår :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
manse
Kære Kim

Manse har skam stadig sin positive ånd!!!!! Manse går i seng med solen og står op med solen hver dag, så han kan da ikke være andet end positiv hele tiden. For efter at havde trænet den gamle brugte krop i 1 til 2 timer hver morgen, er han bare klar til sin morgenvandring rundt på Sawangård haha så kom ikke og sige, at solen ikke skinner på Glade Manse også selvom kroppen snart trænger til et gevaldigt eftersyn.

Ja Sawangård er nu ikke det samme mere efter alle de faranger er ved at invadere mit lille sted, men der er da også noget positivt ved dette, for min kones veninder har komplet ændret attitude nu. De er blevet meget gladere nu, nogle af dem har sågar fået fat i en farang, så denne jul har været noget helt specielt.

Jeg har helt åbent hjulpet en af min kones veninder på denne så berømte (berygtede) ThaiLovelinks dette resulterede så i går i det første møde. Hun kan endnu ikke et ord engelsk som blev forklaret ham amerikaneren, også selvom jeg forklarede ham, at det var mig der skrev for veninden. Nå jeg og konen kørte hende så til lufthavnen hvor hun skulle møde denne mand, for at tage på learn to know ferie sydpå i 14 dage. De landsby Thailænder er sgu af en speciel støbning. Hun var selvfølgelig enorm nervøs og en smule bange for alt dette her, hvilket jo er ganske naturligt.

Da jeg så den store glade amerikanske Bamse komme ud i ankomsthallen og da jeg så min kones venindes julelys i øjnene, ja da blev gamle og glade manse sgu rørt. Gamle Manse har aldrig været fedtet med gaver til sin dejlige kone, men jeg har godt nok aldrig troet, at et menneske ved første besøg medbragte guldarmbånd og diamantring til sin måske kommende brud. Det bliver spændende at høre, hvordan deres learn to know ferie er gået, for de er jo nødt til at bruge håndsproget og kærligheden til udvikling af det positive, men så kom gamle manse til at tænke på, at han jo var i samme situation, da han for år tilbage mødte sin dejlige kone. Vi overvandt fingersproget haha og gamle manse sætter nu bare mere og mere pris på sin prinsesse og sin nye datter.

Det skal lige bemærkes, at jeg, som i enhver thai´s tankegang, skulle have en erkendelighed for mit arbejde, så jeg blev spurgt hvad jeg forlangte. Jeg sagde et knus vil være en meget stor betaling, så det fik den gamle haha.

Nå Sawangård skal lige have sin morgenrundtur….. Så kan i alle have en god dag

Med det håb at i alle må have et RIGTIGT GODT NYTÅR, forbliver glade manse

Med venlig hilsen

Glade manse

manse
hvad gør man for at se denne udsendelse. Når jeg prøver på piraten så vil computeren ikke have med dette at gøre, og når jeg prøve denne vo et eller andet så bliver der sagt, at denne site ikke kan bruges i Thailand, så hvad kan man gøre, hvis man gerne vil se denne udsendelse......

thyboen
Du kan se dokumentaren på DR1 på følgende link
http://www.dr.dk/...110142.htm
thyboen

manse
Kære Thyboen
Tak for det fremsendte, men jeg må desværre vente til morgen tidlig, hvor nettet ikke er så bussy, men jeg siger dig tak og glæder mig til at se udsendelsen

GODT NYTÅR

manse

rinpoche
Godt dokumentarprogram.
Filmholdet og produceren kan godt nok deres håndværk. 5 stjerner.

Programmet beskæftiger sig med udvalgte personer og forsøger ikke at male alle dansk/thai forhold med den samme pensel. Og hvis målsætningen er objektivitet - hvilket man må formode i et dokumentarprogram - så synes jeg den rammer plet.

Frank og Kjeld fra udsendelsen virker på mig som nogle sympatiske fyre, der selvom de bliver lidt fanget i uventede omstændigheder, ikke ryster på hånden men beholder deres fokus.
Synes også Sommai vinder ved nærmere bekendtskab. Hvis der et eller andet sted falder lidt af til hende, er det vist ikke mere end rimeligt i betragtning af at hun tager til Thailand og bruger sin ferie på at rede trådene ud for de forskellige.

tuktuk
stor ros til Stine og resten af holdet, "sjovt" at se tingene lidt fra den anden side, også selvom der er ting, man græmmes ved....

Håber på en tre'er !!
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Spring til debat: