Se indlæg
"Fra Thailand til Thy" 2'eren på DR1, 28.dec.kl.20.00
|
|
John |
Lagt på d. 24/12-2008 11:30
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Mitchell skrev: Diskutionen om Thailandske kvinders evige trang til penge, og deres syn på enlige farangmænd, som omvandrende ATM kort,som det gælder om at blive gift med, for pengenens skyld, bliver mere og mere nuanceret, det virker som om at det er blevet det store hit for ensomme farang mænd at finde sig en thaikvinde, men mange er åbenbart ikke klar over hvad konsekvenserne kan blive rent økonomisk at gifte sig med en Thaikvinde. jeg fortalte om mit tilfælde på ambassaden i Hellerup, det var sandeligt ingen overraskelse for ambassaden ,de kender til utalige historier om kvinder der har bedraget faranger, specielt kvinder fra Essarn JA og de kender sikkert endnu flere tilfælde hvor ægteparene lever lykkeligt til deres dages ende. GOD JUL Redigeret af John d. 24/12-2008 11:32 john@dansk-thai.dk
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 24/12-2008 14:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Fordomerne trives fint, tilykke med det, aaben da jeres oejne og taenk med det oeverste hovede..........dem der bliver taget i roeven har jeg sq ikke ondt af. Lever stadigt lykkeligt med Ning, paa 4 aar her den 11 Jan... Redigeret af Suk Rak Ning d. 24/12-2008 15:11 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
manse |
Lagt på d. 24/12-2008 15:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Hvor er jeg dog ked af at en sådan juleaften skal belemres med negative udtryk om et bestemt sted. Hvor er jeg dog ked af, at positive oplevelser skal opfattes som baglommen har været uden låg. Jeg giver den kære Suk ret. Jeg har ikke ondt af jer, men det kan ikke ødelægge oplevelsen ved denne dejlige juleaften med spareribs for min amerikanske venner og andesteg, flæskesteg og hjemmelavet medister for os andre. Nu sidder vi med en dejlig kaffe med en lille cognac til og nyder livet. Håber i alle derhjemme må få en rigtig god juleaften med venner og familien, så lad os i det mindste glemme alt dette om baglommefilosofien indtil i morgen. |
|
|
savasava |
Lagt på d. 24/12-2008 15:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Eftersom det er jul, kan jeg oplyse, at jeg og konen har levet lykkeligt sammen nu i 8,5 aar. Har 4. born sammen. Roverhistorierne om pengegriske thai kvinder, kender jeg sku kun fra Dansk Thai Website, saa noget har da laert her. |
|
|
Ghia |
Lagt på d. 26/12-2008 11:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
|
|
|
Ghia |
Lagt på d. 26/12-2008 11:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/12-2008 09:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Haaber at der er en venlig sjael der vil ligge udsendelsen ind paa PIRATEN, saa os med svag forbindelse kan se den uden alt for meget hakken. Paa forhaand tak..... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Frank |
Lagt på d. 27/12-2008 11:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Jeg så lige en trailer til udsendelsen og skal derfor lige advare folk med podagra: Der er risiko for krumning af tæer. Jeg ved det er uretfærdigt for udsendelsen, når man kun har set ganske få sekunder, men i traileren holder den danske mor tale under bryllupsmiddagen. Her siger hun henvendt til sin thailandske svigerdatter: "... og jeg har slet ikke noget i mod dig..." Velkommen til Danmark! |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 27/12-2008 14:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 184 |
Esan kvinder har et dårligt ry det er korrekt. også blandt andre thaier. man stoler simpelthen ikke på dem.. Men svigermorens udtalelse i fra Thailand til Thy er sgu til at brække sig over ! Det er jo en kendt sag.at danske kvidner er sure - eller nærmest rasende. ( jeloux ?) over at danske mænd fidner sig en udenlandks kæreste.. uanset hvor hun er fra- så bliver det dog vores egen sag og. til danske kvinder - der ikke kan tåle dette.. er der ku nat sige:Kig indad på jer selv - det er ofte her årsagen skal findes ! - mage til skabagtig, selvoptagethed skal man lede længe efter ! det kna ikke engang finde i Thailand,, pengegriske ? ja måske men det er danske- / europæiske kvidner så sandelig også her betyder penge og prestige alt.. det skal helst være manden der har en høj stilling så er man selv fri for at lave noget.. og deres egen evner rækker ikke så langt.. |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 27/12-2008 16:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Jeg krummer tær... Jeg HAR set udsendelsen fra Thailand til Ty, men de interviews der... For fanden... Jeg er klar over at der er en del i Danmark der har den slags forhold, men det er med til at danne en helt forskruet og forkert fordom omkring thai-danske forhold. Hvad med at lave nogle interviews og udsendelser, med uddannede thai piger, der er sammen med danske mænd? Nogen der har valgt af kærlighed, og ikke af bekvemmelighed og penge? Fy for fanden... :S
|
|
|
Anders And |
Lagt på d. 27/12-2008 17:06
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Loc - glæd dig over du som 1 ud 10000 har mødt en thaipige, og hun har taget dig pga kærlighed. LOOOOOOOOOOOOOOOOOL hvor er du dog naiv. |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 27/12-2008 17:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Anders. er du på stoffer? Modsat dig, finder jeg ikke mine piger i barene i Pattaya... Jeg er ung, på den rigtige side af 100kg, og er ellers en ganske alm. fyr der ikke har problemer med at finde piger, der kan lide mig for den jeg er, og ikke for min pengepung. Var dog en gang lort at lukke ud...
|
|
|
Lagt på d. 27/12-2008 17:29
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hvad er det for en gang lort at fyre af. Er der en thaipige der har taget røven på dig eller er din julebrændert ikke over endnu. lindy |
|
|
manse |
Lagt på d. 27/12-2008 17:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
AA du må jo have videnskabeligt belæg for dit indlæg, siden du kan postulere at Loc er et af de mest naive væsener. Hvis du havde givet dig tid til at læse nogle af de indlæg, der omhandler dette emne, så vil du faktisk se, at der er nogle der kan fungere. Penge penge, dette ord er åbenbart essensen i alt med Thailandske piger at gøre, og det samme er selvfølgelig også gældende for Danske, Sydafrikanske amerikanere m.v.. Jeg synes det kunne være interessant, at du fortalte om dette forholdstal 1 til 10000, for det lyder af meget, men måske tager jeg fejl, men jeg er vel også i dine øjne en naiv og dum fordi jeg uden penge, har tilladt mig, at gifte mig med fra en anden kultur. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/12-2008 17:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Nytaars Suk skrev: Haaber at der er en venlig sjael der vil ligge udsendelsen ind paa PIRATEN, saa os med svag forbindelse kan se den uden alt for meget hakken. Paa forhaand tak..... Kære SUK. Jeg ved ikke hvordan jeg kan rippe udsendelsen, men hvis jeg får en mulighed, vil jeg oploade den på en høm høm side, Flemming 50/50mbit. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/12-2008 17:44
|
manse skrev: Jeg synes det kunne være interessant, at du fortalte om dette forholdstal 1 til 10000, for det lyder af meget, men måske tager jeg fejl, men jeg er vel også i dine øjne en naiv og dum fordi jeg uden penge, har tilladt mig, at gifte mig med fra en anden kultur. Jo jo, men så vidt jeg husker, er det jo ikke netop dig der har betalt hårdt, når vi taler om ægteskab. Jeg kan jo ikke tilbyde det samme, hvis det kommer så vidt, eller vil ikke. Manse kan du ikke lige give et praj, jeg kan ikke lige huske om det var dig der betalte så hårdt. Kærlig hilsen Flemming God jul og godt nytår til Danmark og Thailand |
|
|
Lagt på d. 27/12-2008 18:13
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Der er virkeligt ikke noget andet tror jeg, der kan få folk til at skæld eud på hinanden som ordet penge her på dansk-thai. Og sjovt nok bliver vi aldrig enige om det,med at betale eller ikke betale. Så hvorfor rive op i det hele tiden. Det er da spild af godt humør. Så please lad være med at komme op og skændes om, hvem og hvorfor nogen betaler eller ikke betaler. julebamsen PS.sorry det røg udenfor tråden. |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 27/12-2008 18:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
Nytaars Suk skrev: Haaber at der er en venlig sjael der vil ligge udsendelsen ind paa PIRATEN, saa os med svag forbindelse kan se den uden alt for meget hakken. Paa forhaand tak..... den bliver garanterert lagt ud på veoh tv hvis du ikke har deres web player så kan den downloades her http://www.veoh.c...dFlow.html bruger den selv meget. der kan også dl thai film samt en masse andre ting. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
toolmanspain |
Lagt på d. 27/12-2008 18:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Til alle sammen, jeg giver bamsen ret, hvorfor "slås" om det hele tiden, jeg er nyt medlem af siden, men har fået læst nogle tråde som I har lavet, ved godt du ikke kan være venner med alle, men så bare være høflig, det er også rart. Men den udsendelse om Thy/Thailand, den ripper jeg imens udsendelsen kører, så hvis nogle vil have kopi af den, så send mig en pb om det, og evt. hvor den skal sendes til, have ny en forsat god jul og et godt nytår, uden at sprænge fingrene af eller øjet skadet, husk beskyttelsesbriller. Med venlige hilsner
Tim Husk det er ikke computeren der gør noget forkert, det er brugeren !!! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/12-2008 18:59
|
bamsefarr skrev: Der er virkeligt ikke noget andet tror jeg, der kan få folk til at skæld eud på hinanden som ordet penge her på dansk-thai. Og sjovt nok bliver vi aldrig enige om det,med at betale eller ikke betale. Så hvorfor rive op i det hele tiden. Det er da spild af godt humør. Så please lad være med at komme op og skændes om, hvem og hvorfor nogen betaler eller ikke betaler. julebamsen PS.sorry det røg udenfor tråden. Det er jo ikke for at banke manse i hovedet, men det kunne jo være interessant at læse for nye, hvor dyrt det kan blive, trods billige priser i Thailand. Nogen gange kan jeg godt blive lidt irretabel når jeg læser, hvor rigtigt det er, når man slæber sine mange gode danske kroner med til thailand, holder kæmpe bryllup med kæmpe million afgift til forældrene, og bygger i landsbyen til sig selv og svigerfamilien. Nogen gange har jeg en følelse af, at det er den eneste rigtige måde, hvorpå man kan leve i Thailand. Jeg kan ikke , jeg kan ikke sidde og kukkelure ud på verdenen, fra en lille Thailandsk flække, selvom når jeg så er der, nyder det enkle liv, omgivet af nogle pragtfulde thailandske familiemedlemmer og venner. Så mit paradoks................................................. Jeg kom også i en brandert til at tale jaloux med store bogstaver til Nee, hun har fyret mig og vil slet ikke mere have kontakt med mig mere. Hvor var den der med at Thaikvinder kun vil have os for vores penges skyld. Nu må jeg rejse til Thailand og lægge mig på måtten foran lejligheden. Thailand er ikke noget for mig uden Nee. Og ja jeg vil gerne spendere et kæmpe bryllup, og ja jeg vil gerne bygge lidt til ude i landsbyen. og ja jeg vil gerne drikke mig skide fuld. bla bla bla Så Thailand er for mig noget underligt uforudsigeligt, hvor der ikke er hoved og hale på noget som helst. Men gode gamle bamsefar, jeg syntes alligevel at vi skal passe godt på vore gode danske dineros. God jul og godt nytår. |
|
Spring til debat: |