Se indlæg
Pigen jeg mødt på gaden....
|
|
Payanak |
Lagt på d. 02/11-2008 15:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Som at vælge mellem pest eller kolera! Bøvs... |
|
|
JackD |
Lagt på d. 02/11-2008 16:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 150 |
Tjah... Efter at ha' set russere, abkazere, kazakstanere, og overtatoverede fordrukne skandinavere i Jomtien og Pattaya, så nyder jeg li'godt livet i Huamak-området... Berg: Kan det passe jeg har set dig på motorcykel for ca. 4 mdr. siden, på det marked der ligger i starten af Soi 24 (Ramkhng) lige overfor Big-C? |
|
|
hansi66 |
Lagt på d. 02/11-2008 17:44
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Hej Jesper1965 Go for it, hvis du tror på det skal det ha en chance, min kone har været her i dk i 21 mdr. er færdig med sprogskolen, har taget kørekort og starter 1 feb. på seminariet for at uddanne sig som pædagog, alt dette på 21 mdr. det synes jeg sgu er imponerende, og hun har endda været 6y uger på ferie i TH midt i skoleåret. jeg havde også fået mange kritiske røster "pas nu på dine penge" men hun fandt meget hurtigt et fritidsjob hvor de har thaimad take away, så alt er gået som smurt, min famile og venner holder meget af hende. Hvis du har lyst, vil vi gerne mødes med dig i bkk i december da vi selv skal på ferie, og så kan både du og din kæreste få en sank med min kone, og selvfølgelig mig. Du kan bare kontakte mig med en PB. Held og lykke Hansi66 |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 02/11-2008 18:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
JackD skrev: Berg: Kan det passe jeg har set dig på motorcykel for ca. 4 mdr. siden, på det marked der ligger i starten af Soi 24 (Ramkhng) lige overfor Big-C? jackD nok bedst at sende ham en P.B. det er jo ikke sikkert at han læser tråden, bare et råd ikke nogen irettesættelse . Redigeret af quickmouse d. 02/11-2008 18:45 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
JackD |
Lagt på d. 02/11-2008 19:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 150 |
Ups, det er klart, tak for det... |
|
|
Lagt på d. 02/11-2008 19:26
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Er det ikke lige som om tråden er hoppet af sporet lindy |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 02/11-2008 22:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
hej jesper 1965 som du sikkert kan læse fra diverse indlæg, er der vist ikke så mange der har en parterapeutisk eller psykologisk baggrund(stavet forkert, ok!) bag sig.,, ( jeg har heller ikke, jeg er bare smed ) men, dit spørgsmål er umuligt at svare på, da der er så mange ting der spilller ind? da du rejser meget pga. af dit arbejde, vil dine børn nok ikke have samme afsavn, som hvis det var dine kone der flyttede og efterlod dig med 3 børn der kun måske kan huske dig sporadisk. jeg kan sagtens følge dig i, at det ikke er særligt spændende at leve i et forhold der er dødt , og at man kun lever sammen pga. børnene, pga. ens dårlige samvittighed. så måske foreslå konen en timeout på nogle måneder, så i hver især kan tænke over tingene. med hensyn til alderforskellen og hvad andre mener...skid højt og flot på det jesper jeg vil dog lige nævne, at dette forum er nok ikke lige stedet hvis du vil have proff. hjælp. |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 03/11-2008 01:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Hej Jesper, Det lyder ikke rigtigt som om, at du reelt spørger om råd. – det lyder mere som om, at du beder om velsignelse. – og det er den jeg siger, at du ikke får fra mig. Jeg kan hverken gøre fra eller til på anden måde, end at jeg kan skrive min mening, som du beder om. Der er ikke noget ringagtende over mit brug af ordet ”avle”. – Det er den juridiske betegnelse og var et forsøg på at servere et barsk emne med lidt humor. – budskabet, som du ikke giver udtryk for at du helt fik fat i var, om du havde tænkt mere end to år frem i tiden for din veninde? Dit spil med lillepigen, er jo på ingen måde et spil mellem ligeværdige parter. Du er hende fuldstændig og aldeles overlegen på alle måder. Ikke hormoner skriver du??? Hvad andet giver os da lyst til det modsatte køn? – Mener du seriøst, at det ikke er at svigte dine børn, når du flytter fra dem og ødelægger deres hverdag og alt de kender. Min pointe er dine børn ene og alene… hvad voksne mennesker gør for at gøre deres liv mere spændende, er mig uendelig ligegyldig. – Men børnene har ikke valgt den bane, du her kridter op. – de har ikke noget valg. Og tro mig, de får det vendt til at jeres skilsmisse er deres fejl. Hvad tror du, at de vil sige, når du flytter, ødelægger deres barndomshjem, fordi endorfinerne (dem kan vi vel være enige om er til stede???) løber af med dig? (Prøv evt. at se et par afsnit med Dr. Phil). Du har jo nok ikke været sammen med din kone i tyve år, hvis du ikke har kunnet lide hende. Er børnene flyttet hjemmefra, går det måske nok – måske - men hvis ikke, mener jeg, at det er ens forbandede pligt at holde sammen på ægteskabet og opføre sig anstændigt. – jeg er nok ret alene om dette synspunkt i dag, for i denne mig-mig-mig-verden vi lever i, kommer egne behov altid før selv ens børns ve og vel. //Sonni08 PS. Jeg er selv gift på 7. år med en Thai, som jeg mødte, da min far skulle hjælpes hjem efter et par blodpropper i Pattaya. Hun er færdig med 9. klasse og lærer engelsk på VUC og arbejder sammen med mig i vores firma og vi bor med udsigt over Kastellet nær Østerport Station. |
|
|
Berg |
Lagt på d. 03/11-2008 01:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 347 |
JackD skrev: Berg: Kan det passe jeg har set dig på motorcykel for ca. 4 mdr. siden, på det marked der ligger i starten af Soi 24 (Ramkhng) lige overfor Big-C? Kan meget vel passe kom der næsten dagligt da jeg havde lejlighed på soi 22, er dog lige flytte pr 1 nov til Bang-Na. Sorry for dette lille sidespring som ikke rigtig vedrøre tråden Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 03/11-2008 02:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
det er ens forbandede pligt at holde sammen på ægteskabet og opføre sig anstændigt. – jeg er nok ret alene om dette synspunkt i dag, for i denne mig-mig-mig-verden vi lever i, kommer egne behov altid før selv ens børns ve og vel. Så er vi da to, der mener dette! |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 03/11-2008 06:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 221 |
man ska da selvfølgelig gå rigtig langt for at få et ægteskab til at fungere, og når der er børn involveret endnu længere ! ingen tvivl om det !! men hvis far og mor ikke ka sammen mere, og huset oser af dårlig stemning er det altså i den grad en ubehagelig oplevelse for børn ! mange emner og tvister forældre imellem er svære hvis ikke umulige at forklare for børn, og de blir negativt påvirket af situationen og uvisheden om hvad der foregår ! hvis far og mor ikke længere holder af hinanden ka det ikke skjules for børnene, før vi lærer at forstå sproget er al kommunikation baseret på mimik og følesesmessige udtryk, børn opfatter med det samme hvis der er noget galt !!! hvis situationen er uholdbar er det da bedre at ha 2 forældre i harmoni der lever hver for sig, end et traomatiserende hjem med en far og en mor der ikke ka sammen ! når det er sagt er parterapi måske ikke så tosset en idé enda, i bør da gøre alt for at få det til at fungere ! husk på at du jo engang ælskede hende, og sikkert gør det stadig et eller andet sted dybt nede ! snak med hende om hvad der er gået galt og hvad i kan gøre for at finde hinanden igen ! pøj pøj med det hele !! http://www.yeha.dk/
|
|
|
sputnik |
Lagt på d. 03/11-2008 06:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Jeg tror ikke at Sonni08 har erfaring med at leve i et totalt daarligt agteskab,det maa Jesper jo gore naar han nu overvejer at tage saa stort et skidt.Det lyder som om Sonni08 vil sammenligne de to kvinder som salgsvarer,en sprod ung osv. er ikke fair at sammenligne med din kone (for at blive i salgssnakken Sonni08: har du modt Jespers kone maaske ser hun knaldhamrende godt ud) Folks folelser er ikke stemplet paa kroppen.Men enig de Thailandske kvinder er generalt meget smukke og yderst charmerende,men hvis Jesper nu giver sig god tid og bliver separeret nu, har han en chance for at trakke vejret og overvejde det hele og ikke forhaster sig med nyt agteskab for han er mere sikker i sag. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/11-2008 12:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Jeg havde skrevet tidligere at, JEG hverken KAN/VILLE råde Jesper. Alligevel ville jeg forsøge mig med en "undtagelse". Mit råd til dig JESPER ville være: << Træk dit spørgsmål tilbage, sådan at forstå at som du allerede har fornemmet er DTW ikke det rette forum til sådan følgsom emne. Du ville enten få "positive svar" fra dem som ville bekræfte din forudstillingstagen og som du ville have det "blå stempling" for og de andre som ville hagle dig ned til du ligger helt nede i "kulkælderen" >>. DIT dilemma kan KUN klares af dig selv og måske nogle af dine nære venner som kender dig godt og kender til din baggrund. RÅD fra vild fremmede kan du ikke bruge til noget. I den sidste ende ville det altid være DIN beslutning, som ville være gældende. Dette var min mening om den sørgelig sag for dig, din kæreste, din kone og dine børn. Held og lykke med DIT LIV. Redigeret af Lung Yao d. 03/11-2008 12:17 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 03/11-2008 13:04
|
|
Sådan lung. |
|
|
SIAMCON |
Lagt på d. 03/11-2008 19:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 184 |
Jesper, Gør det ikke. bliv ved din kone og dine børn - du har det alle ønsker . en kernefamilie.. værn om den - jeg kender også et par stykker der skulle prøve det samme som du er ved at overveje nu.. de fortrød kan jeg sige dig ! I det spil er der ingen vindere,, kun tabere og det er især børnene. Behold din thai i Thailand,, bare et velment råd... |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 04/11-2008 10:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Hej Jesper 1965, Dette er måske ikke et råd du bryder dig om, men jeg syntes du griber problemerne an i forkert rækkefølge. Du skriver selv i et senere indlæg i tråden at jeres forhold ikke længere er hvad det har være. Fair enough, det hænder for mange menesker, inkl. undertegnede. Jeg har været i noget nær samme situation som dig, bortset fra pigen ikke kom fra Thailand, men Rusland. Som for dig, slog kærligheden også ned som et lyn i mig, og jeg var i en helt anden verden. Jeg begyndte og grave alle mulige problemstillinger frem i mit daværede ægteskab, for at bruge det som undskyldning for at være sammen med min nye "store kærlighed". Gudskelov, fik jeg på et tidspunkt så meget klarsyn, at jeg kunne se det var helt forkert det jeg havde gang i. Jeg vendte herefter problemstillingen om. Jeg satte mit forhold til den nye kærlighed på stand-by, og jeg analyserede herefter hjemme situationen nøje. Jeg gennemtænkte mit parforhold til min kone, og de efterfølgende konsekvenser for familien. Klarsynet opstod i månederne op til jul, og nytår, så det var under ingen omstændigheder tidspunktet at melde noget ud. Så det gav mig ekstra tid til at tænke tingene igennem. Lidt inde i det nye år meldte jeg så mine tanker og beslutninger ud. Da det hele var overstået, og sad alene tilbage, kunne jeg se det var det helt rigtige jeg havde gjort. Nu kunne jeg med god samvittighed beslutte mig for hvad jeg ville med mit liv, og nye fremtid. Som nogen måske allerede har gættet blev det ikke mig og "Svetlana". Og morsomt nok, var en af grundene at nu hvor jeg var "fritstillet", kunne indse at vi havde ingen fremtid sammen. Så derfor er mit råd til dig, få afklaret forholdene derhjemme først. Lad ikke et tilfældigt møde med en anden kvinde være dit beslutningsgrundlag for din families fremtid. Du tænker bedst, klarest, og mest rigtigt, hvis du ikke har hovedet fyldt med kærlighedstanker. Og ja, jeg skriver "tilfældigt møde" om dit møde med "pigen på gaden". Jeg vil ikke kommentere aldersforskellen imellem jer, og jeg vil ikke kommentere stedet hvor i mødtes, jeg vil blot sige at hvis du nu løfter dig selv op i helikopterperispektiv, og ser det lidt derfra, så vil du nok give mig ret i at så kunne det have været hvem som helst du havde mødt den dag!! Hvis jeg var dig ville jeg nok være lidt mere i offensiven for at møde en anden kvinde, istedet for at lade tilfældighederne råde så meget. Måske specielt når det gælder Thailandske kvinder (læs de mange andre tråde herinde, samt Stickman Weekly Colum). Ifølge hvad jeg kan læse mig til, er det et år siden du mødte hende. Så nu burde du været rimelig afklaret om dine følelser er de samme, og samtidig have fået lært hende bedre og kende, og ud fra det træffe den rigtige beslutning. Jeg vil ønske dig alt held og lykke i fremtiden Mvh. swedmark. |
|
|
Lagt på d. 04/11-2008 10:48
|
|
Davs Swedmark Flot flot indlæg bamsen |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 04/11-2008 11:01
|
Til sputnik Det er altid let at blive forarget over ordvalget i stedet for at forstå indholdet… Meningen med min sætning om, at han ikke kunne sammenligne sin kone gennem tyve år med en ung og sprød 24’årig var, at det er muligt at konen ser hamrende godt ud, men tre fødsler og tyve års samliv med dertil hørende konflikter og nederlag sammenlignet med en ung smilende forelsket thaipige med ungpigekrop er ikke rimelig. Det er ikke en salgsvare jeg omtaler – hvem har talt om at købe en kvinde? - men rent genetisk og overlevelsesmæssigt, bliver man da mere tiltrukket af en ung fast krop, med masser af børnepotentiale end af en ældre udtjent ditto. Din pengepung tæller da også med i ligningen, når kvinden vælger livsledsager. – Hun vil jo gerne have at hendes afkom kan få mad og husly, når hun nu har fået børn med dig. Det er ikke alt, men det tæller da med. Tro da ikke, at hun tager dig, bare fordi du bare er sød… - det gør ingen kvinder. Hvis hun bare ville have en, der var sød, havde hun nok købt en hund i stedet. Omvendt forstår jeg ikke kvinder, der falder for gifte mænd. Manden har jo lige bevist, at han ikke er noget værd som partner, fordi han ikke har impulskontrol. Han boller jo uden om og det vil han blive ved med. Overlevelseschancen for ægteskab, der starter med utroskab er under fem procent. og Jesper; tro mig, "nissen" flytter med til det nye forhold og når forelskelsen har lagt sig (og det gør den) så vil du finde ud af, at de ting du flygtede fra, stadig ikke er håndterede. Græsset er altid grønnere på den anden side, tror man... Prøv at lave et stykke papir, lav en lodret streg i midten og skriv "for" på den ene side og "imod" på den anden og kig så på resultatet. //sonni08 |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 27/11-2008 01:23
|
Hvad skete der videre med dig og pigen/konen?? Har du en update? //sonni08 |
|
|
Lagt på d. 27/11-2008 03:52
|
|
Først og fremmest vil jeg gerne sige at alle i der ikke har noget fornuftigt at tilbyde en person i sit livs krise, men udelukkende kommer med dumme kommentarer er dybt ufølsomme og jeg håber at hvis uheldigvis en dag kommer til at stå i samme situation, vil få samme idiotiske og uintellingente svar. Og til dig Jesper ;-) Din problemstilling er langt fra enestående. Jeg kender mange der har prøvet lign situation, og når alt er sagt er oddset 50-50 for succes. Min indstilling til din situation er at du skal starte med at finde ud af om du vil skilles fra din kone eller ej. Når dette er 100% afklaret vil du have svaret du søger ang din venninde. Jeg er af opfattelsen at de fleste kvinder i thailand gerne vil have en farang pga de mener at de modtager en bedre behandling, og bedre livsstil end hos deres thaimænd. Et forhold med en thaikvinde er ikke kun et forhold med en thaikvinde, men et forhold med hele familien, pga hun er nødt til/forventes at hjælpe til økonomisk. Alene pga dette vil en farang altid stå øverst på ønskelisten. Jeg anser lidt thaikvinder som danske kvinder for 50 år siden. De er ikke så "jeg kan klare mig selv, og vil ikke ha noget", tværtimod ser der de på tingene ligesom danske kvinder i arbejdsklassen for 50 år siden, nemlig de (fleste) forventer et ligestillet forhold baseret på du skaffer pengene, og hun sørger for hjem, børn osv.. Grunden til jeg siger dette er pga du er nødt til at have en grundlæggende indsigt til hvordan tingene fungerer i thailand, før du kan træffe en fornuftig afklaret beslutning. Uanset om du vælger at skabe et liv et liv med din thaipige bør du give det minimum 6-12 mnd inden du hopper ud i et seriøst forhold, både for din egen såvel som for hendes skyld. Hvis du vælger at få en thaipige til dk, ved jeg der er mange som bliver set ned på, og et fåtal som enten ikke opdager de bliver set ned på eller blot er heldige at bo et meget multikulturelt sted i dk. Kommer du fra det mørke jylland kan du nok godt regne med "bønderne" ikke ser hende som ligestillet. I hvertilfald ikke før de kender hende godt. Ja, janteloven vil gælde for hende 100% og jeg tror ikke hun vil få det nemt de første par år. På den positive side vil jeg sige at der findes mange foreninger for thaier i dk osv, hvor der vil være meget støtte og nye venskaber for jeg begge at hente. Jeg ønsker dig alt held og lykke med din søgen efter det svar du leder efter og i livet fremover ;-) |
|
Spring til debat: |