Se indlæg
 Udskriv debat
Tror thaier på spøgelser?
swed
jeg har været gift med et, skræmte livet af mig hver morgen, og ond som bare helvedeSmile
Swed

Thorleif
swed skrev:
jeg har været gift med et, skræmte livet af mig hver morgen, og ond som bare helvedeSmile

Et thaispøgelse?Smile

swed
et dansk spøgelse, var djævelsk blegSmile
Swed

mr tirak
mon det har noget med uddannelse eller mangel på samme at gøre.

Jeg har snart hørt så meget ammestue snak i Th at det bliver for meget, nu griner jeg bare af konen når hun kommer med noget nyt, så kikker hun ligger hovedet lidt på skrå smiler og siger når hun har tænkt lidt, nå ja det holder nok ikke.

Gravide må ikke spise lamme kød, hvis man dræber en slange på ens grund dør man selv snart. osv. osv.

Var vi danskere ikke selv der en gang i den mørke middelalder.

Som mange andre emner her på Dtw så tror jeg på en grundlæggende forskel i kultur basis, vi er samlere fra det kolde nord
( hvis brændet ikke var i hus inden sant hans- ja så døde vi af kulde inden vinteren var overe )
de har altid levet fra hånden ind i munden.
( hvis de samler- så rådner det inden det bliver til nytte )

Vi er jo et par lysår fremme inden for grund uddannelse, hvis man tager disse og andre forskelle med i sine betragtninger, jævner tingene sig en del ud.

Mr Tirak

Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
rinpoche
tjo, men et eller andet sted så værdsætter jeg personligt de forskelligheder der er mellem os danskere og thailændere, og her taler jeg jo nok specifikt om dem der bliver referet til som "jordens salt". Hi-So`s kender jeg ikke nogle af.
Ånder, spøgelser osv. er nogle af de mange "krydderier" der gør thailændere interessante ihvertfald i min optik.
Gud fri mig hvis de var ligesom danskere, så var jeg færdig med at komme der Smile Ikke fordi der er noget galt med danskere, men så er det eksotiske gået fløjten.

mr tirak
Helt enig, det var abselut ingen kritik af Th bare en konstatering.

Det er jo grunden til jeg er her, forskellighederene, spec. synet på familje sammenholdet, den skæve vinkel, de sjove oplevelser osv
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Thaier er buddhister, og buddhister tror ikke på spøgelser og lign.. Men thailand er specielt pga landet påvirkning fra hinduismen igennem de sidste 1000 år. Dette har gjordt at der nu er en slags "thai budhisme" /alm opfattelse med åndehuse, spøgelser osv.. Men en reel buddhist ifølge konventionel opfattelse tror ikke på spøgelser da dette ville kræve at du var en slags genganger og dermed havde en sjæl. Buddhister tror ikke på sjælen.

Thorleif
kennyhawk skrev:
Thaier er buddhister, og buddhister tror ikke på spøgelser og lign.. Men thailand er specielt pga landet påvirkning fra hinduismen igennem de sidste 1000 år. Dette har gjordt at der nu er en slags "thai budhisme" /alm opfattelse med åndehuse, spøgelser osv.. Men en reel buddhist ifølge konventionel opfattelse tror ikke på spøgelser da dette ville kræve at du var en slags genganger og dermed havde en sjæl. Buddhister tror ikke på sjælen.

Udtaler Buddhismen sig om gengangere nødvendigvis har sjæl? Kan ikke umiddelbart se at Buddhismen udelukker spøgelser med mindre sjæleargumentet er vandtæt.

Som buddhist går du som person/indvid ikke igen, set i forhold til reinkarnation. Det er din opsparede karma/energi (som ikke er din sjæl), der går igen. Det eneste tidspunkt man kan komme ind på noget der minder om gengangere, eller at vide noget om sine tidligere liv er som oplyst buddha hvor man er istand til at se alle sine handlinger igennem de alle de antal liv (antallet af gennemgået svarer til antal blade på et stort træ), man har gennemgået for på den måde at være bedst muligt forberedt til at hjælpe andre uopælyste væsner.

Heine
kennyhawk skrev:
Som buddhist går du som person/indvid ikke igen, set i forhold til reinkarnation. Det er din opsparede karma/energi (som ikke er din sjæl), der går igen.

interessant fortolkning hvor har du den fra ??

man skal nok mere se på at man troede på ånder inden Buddhismen, kom til området,

Spring til debat: