Se indlæg
 Udskriv debat
Prisforskel på farang og thai
Saendaeng
Jeg vil ikke kalde det rasisme . Min kone har ikke noget mod laoter eller dem der ligner.
Ganske rigtig er thaier rasistiske også imellem hinanden.

Men vi udlændinge har fra siden vietnam krigen kommet og smidt rundt med pengene , så hvad vil vi have de skal tro.

Nogle der er endnu mere rasistiske er koreanere.
Vil vove at påstå jeg ikke har mødt nogle værrere.

Mens når de ser nabodatteren finder en farang , og 1 mdr efter har et hus. Så er det da klart at de tror vi er født med en ATM i røven.

Men det er generalt mange asiatiske lande der sætter prisen op når de ser udlændinge.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
sn
Prøv nu at skelne mellem Nationalparker, Dream World, Underwater World og lignende kontra priser på markeder med pirat tøj, "antikviteter" m.v.
Det er meget sjældent for de farang der bor herude og har smart card (kørekort - ID kort) eller kan tale thai, som skal betale farang pris på de først omtalte steder, det andet er jo "sport" og hvis man ikke følger sig fit for at prutte den rigtige pris, så lad dog være med at købe...den salgsmetode er jo ikke kun praktiseret i Thailand, men stort set alle lande i Asien og turiststeder i Europa for den sags skyld.

sn

sank
Sad Når man ser priserne i Skagen og Strøget Kbh. Shock det er vist turistpriser Angry
Redigeret af sank d. 20/09-2008 20:34

hugoboerge
Krokodillefarmen i Samut Prakarn maa have den stoerste prisforskel. 5 x op. Thaiere 60 baht og farang 300 baht. Nu skal der ogsaa en del penge til for at fodre 60,000 krokodiller.

sonni08
Mit "man farang" i indlæg #55 refererer til udsendelsen "fra Thailand til Thy", hvor pigerne anvender "tælleordet": "man" (ting) om deres mænd i stedet for tælleordet for mennesker (som er khun). På almindeligt dansk ville det svare til at omtale sin mand som: "det der" eller "dyret/tingen" i stedet for korrekt at omtale ham som: "han/ham". Da de ikke ligefrem så ud til at knække sammen af grin, kan jeg kun tolke det som en almindelig omtale af os blegansigter.

Jeg forsøgte bare at understøtte min pointe; nemlig at mange Thaier er racister.

Vores nabo i landsbyen var klar fortaler for at forbyde blandede ægteskaber ved lov. Cambodjanere får halv løn osv.

saendaeng...

Min definition af racisme er; forskelsbehandling på grund af hudfarve eller national tilhørsforhold.

Hvad er din definition af ordet "racisme", hvis du ikke vil kalde forskellige priser grundet hudfarve for racisme?

sonni08

lols
Krokodillefarmen i Samut Prakarn maa have den stoerste prisforskel. 5 x op. Thaiere 60 baht og farang 300 baht. Nu skal der ogsaa en del penge til for at fodre 60,000 krokodiller.

Khao Yai National Park og mange andre steder, som Zoo, er 10 gange op. 20 baht for thaiere og 200 for udlændinge.

Det samme på Doi Inthanon, thailands højeste punkt, hvor der faktisk kun betales for at køre på en vej.... Der er ikke noget specielt lavet som er "faang" rettet "luksus" og de fleste besgøgende der er thaiere. Så her betale sikke for at der kan være farang luksus - hvorfor så?
Redigeret af lols d. 27/09-2008 22:22

ingolf
sank skrev:
Sad Når man ser priserne i Skagen og Strøget Kbh. Shock det er vist turistpriser Angry

Man kan godt kalde det turistpriser, men det er de samme priser for alle---danskerer som Turister.

Ingolf

Hej alle, der har kommentarer til priserne i THAILAND.

Der er ikke en eneste, der har tænkt på, at en thailænder har en dagløn på ca. 200-250 baht, selv en dansk pensionist i Thailand har flere penge til rådighed.

Så hold op med at det piveri!

Lad din thaikæreste eller thaikone købe billetten- og problemet er løst, ikke?

sonni08
Hej girobank:

prøv lige at kommentere mit indlæg #55

og nej, problemet er IKKE løst med at sende konen hen for at købe billetter, for du kommer ikke forbi billetkontrollen med en menneske-billet. De sender dig tilbage for at købe en farang-billet. De steder jeg har været har der været særskilt billetkontrol (sikkert for at kontrolløren ikke fristes til at stikke pengene i egen lomme)

Sonni08

Saendaeng
Til Sonni8 ,

På papiret er det racisme , men det er ikke pga af hvid hudfarve de forlanger flere penge for de forskellige ture og varer.
Det er fordi thaier har den opfattelse af at udlændinge har mange flere penge end dem selv.
Kan sige at lige nu er jeg i Korea og der spørger de og de må få vores vintertøj og værktøj , for vi kan jo bare bestille noget nyt.!
Men kan da godt forstå en thai tænker at jeg er et rigt svin , der bare kan betale lidt ekstra , især hvis de ved at de skal arbejde over 3 år for at tjene det samme som jeg gør på 14 dg.

Hvordan vil vi ikke tænke , hvis det var omvendt..!!
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
sonni08
Hej saendaeng

Jeg tror nu, at vi er enige langt hen af vejen.

Men du siger det jo selv: Thailændere MENER AT HVIDE MENNESKER...

Min pointe i indlæg #55 omhandler de 6% superrige Thailændere (almindelig økonomisk viden), De er langt, langt rigere end både dig og mig. – men de skal stadig kun betale thai-priser…

Hvordan forklarer du det uden at bruge ordet racisme????

Frugtsælgeren fra soi buchao komme alligevel aldrig i zoologisk have. - det er kun middelklassen og de superrige, som kommer derud.

sonni08

Johnson
det har intet med racisme at gøre...ganske almindeligt købmandskab a la thailand.... De kloge har altid snydt de mindre kloge og i bund og grund er det vel egentlig fair nok.....

Det er jo heller ikke tilfældigt/racisme at du kan få en kebab til 20 kr. på nørrebro, men skal give 45 kr. for samme på Frederiksberg...

goldwing
Alt i alt mener jeg det kaldes THAILOGIK og ikke andet. Angry

huratho
Hej
Jeg mener at Danmark er ligeså, måske på en lidt anden måde. Ta f.eks. vestkysten eller Nordsjælland. Når turisterne kommer skrues priserne op, for så at falde igen når de sidste er rejst. Forskellen på DK og Thailand er at i DK er der sæsson i en given tidsrum, medens der herude stort set er sæsson hele året, nogle mdr. bedre end andre.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

dutling68
jeg ville kalde det plat og svindel jeg syntes det er for meget at vi skal betaler mere.....men generelt syntes jeg det er mest turiststederne hvor de platter mest....så jeg har mine faste steder hvor jeg handler til dagligt og hvis der er nogle der prøver at platte så siger jeg det er for dyrt og hvis de ikke går ned i pris ja så var det sidste gang jeg prøvede at købe noget der..så nu går jeg for at være den nærige faralang men hellere det end at gå og blive kaldt den dumme...og jeg har da snakket med nogle thaier som syntes at det ikke er pænt gjordt at tage mere når det er faralanger..........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Den prisforskel nogle har ondt i røven af, findes i hele verden, også i Danmark, så dem der har for meget ondt i røven, hold jer dog væk fra Thailand, en dag bliver I klogere (måske), men vi vil ikke savne Jer.Angry

Payanak

Nu er det godt nok længe siden jeg har været i DK, men jeg mener aldrig at have set skilte, hvorpå står skrevet at udlændinge skal betale mere.
Ej heller har jeg oplevet at udlændinge er blevet bedt om at betale mere end danskere.

Jeg mener ikke at prisforskellene i TH er racistisk betonet, men snarere et udtryk for, at thaierne ikke mener vi aliens ved hvad tingene koster.
Dertil kommer så at de synes de ejer TH, og andre som ikke er født her må betale mere.

dutling68
det er da ikke noget med at have ondt i røven det handler bare om at vi ikke ville betale mere for en vare ind andre gør det er vel meget fair eller hvad....og hvorfor skal vi holde os væk.....du skal da have lov til at betale over pris det er da okej for mig. men derfor siger jeg ikke til dig smut hjem du ødelægger det for mig ved at du gerne betaler dobbel op men jeg vil sige til dig du bliver nok kloger en dag Wink
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Heine
I ikke sååeee gamle dage i vestjyllland var det altså ganske almindeligt at at tyske turister fik lov at betale 100 D-mark for varer danskere betalte 100 kr for.

quickmouse
saendaeng skrev: Nogle der er endnu mere rasistiske er koreanere.
Vil vove at påstå jeg ikke har mødt nogle værrere.

vil nu nok mene at spaniolerne er værrer.

sank skrev: Når man ser priserne i Skagen og Strøget Kbh. det er vist turistpriser

slagter munch´s spegepølse smager nu godt Wink (skagen)

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Spring til debat: