Se indlæg
 Udskriv debat
hej ole Skyum giv lyd
rinpoche
Det ville jeg gerne kommentere yderligere paulsen, men vi er vist ved at komme lovligt langt væk fra det oprindelige indlæg, hvilket jeg i parentes bemærket også selv har været skyld i, så det er nok bedre at jeg afstår herfra Smile

manse
Hej alle

Jeg har nu siddet og læst næsten alt om Ole’s historie, og jeg beundrede virkelig den iver, der blev lagt for dagen med hensyn til at hjælpe Ole, både med penge og gode søde råd til ham i hans så ulykkelige situation. Når dette er sagt må jeg nok konstatere at jeg synes kæden lige som er sprunget af i mange af disse indlæg i denne tråd.

Kære Ole jeg vil tro, at hvis du havde gjort lidt mere ud af at informere lidt mere til disse bidragsydere, ja så var tonen måske en anden. Da jeg er ny her på siden, og ikke har haft den store interesse i din forhistorie som skribent her, ja så har jeg heller ikke dannet mig nogen form for negativitet over for din person, det kan jeg forstå af mange af de indlæg her på denne tråd, at andre har.

Den proces du nu skal igennem bliver ikke en dans på roser kan jeg fortælle dig. Jeg har selv været igennem hele møllen inden jeg fik tilkendt min pension, men jeg fik den alligevel på rekordtid, fordi jeg vidste en del om dette forløb, som jeg skulle igennem, med arbejdsprøvning o.s.v.. Det at blive syg kræver et godt helbred (moderne sagt), for du skal hele tiden være på forkant med de bestemmende myndigheder, for ellers køre de dig bare rundt i ring, og din sag vil meget langvarig.

Jeg kan forstå du har en advokat på, og hvis du har den rigtige advokat, vil denne advokat kunne fortælle dig om alt det tekniske (juridiske) i din situation og kunne hjælpe dig en del af vejen, men hvis du ikke på nuværende tidspunkt har fundet ud af, at der kun er en der kan hjælpe Ole, og det er Ole, ja så må jeg desværre sige, at du nok må indse at der er lange udsigter til en løsning. Som så mange rigtig siger, kan en sådan sag virkelig trække søm ud af en person, hvis vedkommende står helt alene.

Mit råd til dig er, stik en finger i jorden allerede nu, tænk over hvad der er sket i din sag indtil nu, og lad for gud skyld være med at fortsætte med dit lorte Danmark, for det er vi ikke mange der gider høre, hvis du gør det og her i dette forum kommer med reelle facts, ja så er jeg sikker på, at vi er mange der gerne vil bruge noget tid på at hjælpe dig, så godt vi nu kan med vores viden om det danske system.

Det eneste jeg ikke ønsker for dig er, og som jeg har erfaring for, da jeg var frivillig bisidder for flere i den handicaporganisation jeg var i for nogle år siden er, at du bliver låst fast i systemet uden nogen til at hjælpe dig, for så bliver du først gammel Ole, og det tror jeg ikke nogen her på denne side kan have nogen interesse i, så ud af busken uden dit lorteland og frem til de facts, vi måske kan analysere og hjælpe dig videre. Jeg vil være klar, og jeg nægter at tro på, at tonen vil blive den samme som i denne tråd, men måske er jeg forkert på den.

Håber at høre nærmere om hvad der sker med dig.

Manse

xxxxxx
manse du har saa inderlig ret
med lortedanmark kommer man ikke langt
men hvis ole ville tale pent til om folk(danmark)
var vi nok mange der ville hjelpe ham med raad og hvad der ellers er brug for
men saadan vil du ikke opleve ole er jeg bange for
hvis ole ikke faar hvad han vil have saa bliver han sur
jeg er bange for at ole er en nyder ikke en yder
nar man kigger paa ole,s historie vil man se at ole kun tenker paa sig selv og hvad der er best for ham

manse skrev:
Hej alle

Jeg har nu siddet og læst næsten alt om Ole’s historie, og jeg beundrede virkelig den iver, der blev lagt for dagen med hensyn til at hjælpe Ole, både med penge og gode søde råd til ham i hans så ulykkelige situation. Når dette er sagt må jeg nok konstatere at jeg synes kæden lige som er sprunget af i mange af disse indlæg i denne tråd.

Kære Ole jeg vil tro, at hvis du havde gjort lidt mere ud af at informere lidt mere til disse bidragsydere, ja så var tonen måske en anden. Da jeg er ny her på siden, og ikke har haft den store interesse i din forhistorie som skribent her, ja så har jeg heller ikke dannet mig nogen form for negativitet over for din person, det kan jeg forstå af mange af de indlæg her på denne tråd, at andre har.

Den proces du nu skal igennem bliver ikke en dans på roser kan jeg fortælle dig. Jeg har selv været igennem hele møllen inden jeg fik tilkendt min pension, men jeg fik den alligevel på rekordtid, fordi jeg vidste en del om dette forløb, som jeg skulle igennem, med arbejdsprøvning o.s.v.. Det at blive syg kræver et godt helbred (moderne sagt), for du skal hele tiden være på forkant med de bestemmende myndigheder, for ellers køre de dig bare rundt i ring, og din sag vil meget langvarig.

Jeg kan forstå du har en advokat på, og hvis du har den rigtige advokat, vil denne advokat kunne fortælle dig om alt det tekniske (juridiske) i din situation og kunne hjælpe dig en del af vejen, men hvis du ikke på nuværende tidspunkt har fundet ud af, at der kun er en der kan hjælpe Ole, og det er Ole, ja så må jeg desværre sige, at du nok må indse at der er lange udsigter til en løsning. Som så mange rigtig siger, kan en sådan sag virkelig trække søm ud af en person, hvis vedkommende står helt alene.

Mit råd til dig er, stik en finger i jorden allerede nu, tænk over hvad der er sket i din sag indtil nu, og lad for gud skyld være med at fortsætte med dit lorte Danmark, for det er vi ikke mange der gider høre, hvis du gør det og her i dette forum kommer med reelle facts, ja så er jeg sikker på, at vi er mange der gerne vil bruge noget tid på at hjælpe dig, så godt vi nu kan med vores viden om det danske system.

Det eneste jeg ikke ønsker for dig er, og som jeg har erfaring for, da jeg var frivillig bisidder for flere i den handicaporganisation jeg var i for nogle år siden er, at du bliver låst fast i systemet uden nogen til at hjælpe dig, for så bliver du først gammel Ole, og det tror jeg ikke nogen her på denne side kan have nogen interesse i, så ud af busken uden dit lorteland og frem til de facts, vi måske kan analysere og hjælpe dig videre. Jeg vil være klar, og jeg nægter at tro på, at tonen vil blive den samme som i denne tråd, men måske er jeg forkert på den.

Håber at høre nærmere om hvad der sker med dig.

Manse

Manse,

Jeg håber sandelig, at du var bedre til at sætte dig ind stoffet, da du var bisidder, end du er nu i denne tråd.

For hvor har du læst henne, at Ole har brugt ordene lorte Danmark og lorteland ?

Jeg synes, at Ole i sine indlæg i denne tråd har skrevet meget realistisk og sobert om sine oplevelser i mødet med " Velfærdsdanmark "

Og ordet " lorteland " kommer fra dette indlæg:

hn skrev:
Der er nok en del her, der husker tv-satireprogrammet Hov Hov, dengang kunne jeg more mig over Buster Larsens monolog: Lorteland

Nu til dags er det ikke så sjovt mere, det er som om, betegnelsen mere og mere passer !

hn

Og jeg står ved mit indlæg, så hvis du er utilfreds med mit ordvalg, så er du velkommen til at kritisere mig.

Men sig lige undskyld til Ole fordi du har citeret ham forkert!

hn
Redigeret af d. 07/11-2007 03:35

manse
Hej

Jeg er virkelig ked af, at jeg har udtrykt mig forkert, men som jeg siger har jeg fulgt de forskellige tråde om og af Ole den sidste tid, så derfor mit ordvalg i denne situation. Jeg er virkelig ked af, at en herfra nu igen prøver at gå efter manden og ikke det der egentlig er det vigtigste, at se det skrevne i en helhed, men det er vel hvad jeg kunne forvente, og ja jeg var en virkelig god bisidder, for jeg satte mig ind i den enkeltes sagsforløb, for på bedste måde og bedste overbevisning at kunne hjælpe denne mand eller kvinde, både på det menneskelige og på jura'en, hvilket bevirkede at jeg fik mange lyspunkter de år jeg orkede dette, så lad du bare være med at fare i blækhuset fordi du måske ikke kan lide min person eller andres, for det siger jo mere om dig end det egentlig gør om mig. Og hvis du er ude efter at blive veltilfreds ved at jeg skriver nogle virkelige kritiske bemærkninger om din person, ja så har du ramt forbi målet, for det nedlader jeg mig ikke til.

Så prøv nu at se på det virkelige i mit oplæg, så måske du kan se noget positivt, hvis ikke kan jeg jo ikke gøre meget ved dette, men jeg gider sgu ikke fortsætte med at svare mere på noget så barnligt mere, men jeg giver dig ret i Ole's indlæg er okay i denne tråd, så lidt har vi dog trods alt at sige hinanden.

mange hilsener

manse

dutling68
hej ole et godt råd det er at få en sludder med en der hedder ole han er bisidder og ved en masse om at søge pension ham har jeg selv brugt da jeg søgte pension.....min tog ca 6 månder men der er stor forskel på folks sager......
http://www.bisidd...
/

Davs Dutling
jeg lavede lige dit link aktivt
bamsen
Redigeret af d. 07/11-2007 12:57
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

manse
Hej dutling

Der var de vise ord. Du har fuldstændig ret, det er en god ide

manse

h
Hvad Oles mulighed for pension angår kan du vel næppe komme med nogen " realistisk " vurdering af denne, det kræver jo at man har den fornødne indsigt i sagen, hvilket man ikke kan have blot fordi man har læst om sagen her på DTW.

hn

eller også kræver det at man som jeg selv har været igennem møllen

manse skrev:
Hej

Jeg er virkelig ked af, at jeg har udtrykt mig forkert, men som jeg siger har jeg fulgt de forskellige tråde om og af Ole den sidste tid, så derfor mit ordvalg i denne situation. Jeg er virkelig ked af, at en herfra nu igen prøver at gå efter manden og ikke det der egentlig er det vigtigste, at se det skrevne i en helhed, men det er vel hvad jeg kunne forvente, og ja jeg var en virkelig god bisidder, for jeg satte mig ind i den enkeltes sagsforløb, for på bedste måde og bedste overbevisning at kunne hjælpe denne mand eller kvinde, både på det menneskelige og på jura'en, hvilket bevirkede at jeg fik mange lyspunkter de år jeg orkede dette, så lad du bare være med at fare i blækhuset fordi du måske ikke kan lide min person eller andres, for det siger jo mere om dig end det egentlig gør om mig. Og hvis du er ude efter at blive veltilfreds ved at jeg skriver nogle virkelige kritiske bemærkninger om din person, ja så har du ramt forbi målet, for det nedlader jeg mig ikke til.

Så prøv nu at se på det virkelige i mit oplæg, så måske du kan se noget positivt, hvis ikke kan jeg jo ikke gøre meget ved dette, men jeg gider sgu ikke fortsætte med at svare mere på noget så barnligt mere, men jeg giver dig ret i Ole's indlæg er okay i denne tråd, så lidt har vi dog trods alt at sige hinanden.

mange hilsener

manse

Nå nå Manse, er du ikke lidt for ømskindet nu?

Du mener, at jeg går efter manden og ikke efter bolden, det mener jeg godt nok ikke, men gør du ikke selv det i dit indlæg ?
Du tillægger mig nogle motiver jeg ikke har, - hvorfor skulle jeg ikke kunne lide dig, jeg kender dig jo slet ikke !
Jeg forholder mig blot til det du skrev, og der synes jeg, du skulle have vist lidt mere omhu ved læsningen af tråden, inden du lagde disse ord i munden på Ole. Det kan jeg så forstå, at du er enig i, og så behøver vi vel ikke tale mere om det.
Men jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være barnligt at korrigere dig i dette tilfælde ?
Hvad angår din rolle som tidligere bisidder udtrykte jeg blot håbet om, at du dengang var bedre til at sætte dig ind i stoffet, og det siger du ja til, fint, og et skulderklap til dig for at have hjulpet andre, der havde brug for det.

Nu skrev jeg ikke noget om resten af dit indlæg, men faktisk er jeg ret enig med dig, jeg har nemlig de samme erfaringer.

Så nu håber jeg ikke, resten af din dag er ødelagt.
Her hvor jeg er skinner solen.

hn

manse
Hej hn

Du er da bare så sød. Jeg vil tage mig en øl på din regning her i tyrkiet, hvor jeg opholder mig i en meget kort periode, så kan du have en rigtig god dag og tal nu pænt til folk, så andre ikke bliver stødt som jegWink

manse

Jeg synes Ole Skyum mangler at give svar på meget, inden han kalder vort dejlige land "lorteland", Hvor er din arbejdshedløshedsforsikring henne ??? Den ville give dig godt 10.000 kroner om måneden efter skat, også selvom den heddder "sygedagpenge".
Du kunne kalkulere meget nøje med hensyn til transportudgifter fra Sverige contra Syddanmark, jeg mistænker dig absolut ikke for at have indregnet betalt skat til Sverige contra Danmark, heller ikke leveomkostninger, hvis du har indkalkuleret dette, hvorfor tænkte du ikke noget mere før du flyttede ???
Jeg skal ikke dømme dig, men du dømmer Danmark "lorteland", og det er meget langt fra sandheden. Jeg er selv i den situation, at jeg ikke har chance for at min Thai-kone kan komme til Danmark, og hvis jeg bliver syg, er der kun een vej for mig, hjem til "lorteland". Jeg tror lige du skal tænke een gang mere på at tage ansvar for dine egne handlinger, og ikke svine vores udmærkede land til.
Hvis din holdning ikke ændres, når du søger førtidspension, kender jeg dit resultat på forhånd: den dag du fylder 65 år meddeler myndighederne, at din ansøgning om førtidspension er bortfaldet, grundet at du ikke kan få førtidspension, når du er berrettiget til folkepension.

helge
Jamen,jeg vil da gerne sige tak for god underholdning. Som nyankommen på siden,har jeg villet indsnuse atmosfæren,og det har jo været en introduktion med ramasjang i. Det nærmeste man kommer denne debat er vel Se og Hør(læser det naturligvis ikke selv). Jeg spidsede mine store ører,og emnet var interesant. En forfulgt mand og hans hær af trøstere og eftersnakkere. Eller sådan så det ud på overfladen. Men så læste jeg et indlæg af Yindee,og tænkte: Hvadfornoget?.dette er interesant. En som vover at gå imod strømmen?.Og,helt ærligt,jeg har glædet mig en smule hver dag til,at komme fra arbejde,og følge næste afsnit af: Giv lyd,Ole. .P.S. Tør øjnene. 500 kroner er en billig penge,at kende sine medmenneskers inderste på. Med venlig hilsen Helge

Jeg har i den sidste tid læst diverse oplæg omkring Ole.
Og føler at der er meget dårlig Karma, budisme har svaret.
Min søde veninde har de sidste dage fortalt mig om en bog skrevet af Ronda Burn, som hedder "the seckret" som omhandler "the law of contraktion".

rinpoche
warlock skrev:
Jeg har i den sidste tid læst diverse oplæg omkring Ole.
Og føler at der er meget dårlig Karma, budisme har svaret.
Min søde veninde har de sidste dage fortalt mig om en bog skrevet af Ronda Burn, som hedder "the seckret" som omhandler "the law of contraktion".

Det er jo ikke særligt oplysende og inden du kaster ud i det udenlandske, hedder hun så ikke:
Rhonda Burns?
Staves Seckret så ikke Secrets og Contraktion ligeledes Contraction?

Det kan meget vel være at buddhisme har svaret, men du har så ikke formået at udlægge det og samtidigt formudret vandene med dine fejlcitater.
Tror din veninde meget bedre vil være i stand til at redegøre for den såkaldte dårlige karma.

helge
så så. rolig nu. vi staver ikke alle ligegodt. lad os nu hver især pippe med vores næb. Med venlig hilsen Helge

>>riponche

Jeg undskylder mine stave fejl, og mit dårlige engelske, sorry.
Min pointe var bare at at. vi er alle sammen er født ens, og vi måske kan finde en vej hvor alle kan blive enige og finde en positiv løsning, og bruge vores energi på positive ting, og ikke være negative, men hjælpe hinanden.Smile

ubon lynge
Hej warlock

Du skal ikke undskylde din stave fejl, vi andre kan godt se hvad der står. Men sådan noget skal man vende sig til her.. WinkHygge Wink

Ubon.

Pibe

rinpoche
Ja, warlock, det var ikke et særligt elskværdigt indlæg jeg kom med der. Jeg beklager...

Jeg kunne blot ikke forstå pointen med dit første indlæg overhovedet, og det lød lige vel nyfrelst og forblommet for mig, og da så din litteratur-kilde tilmed var lidt "alternativ" Smile så kom krakileren op i mig.
Selvsamme krakiler er nu blevet sat i skammekrogen Wink

mvh
rinpoche

Herdis87
Hej Herdis87 dit indlæg er fjernet, for når en tråd er låst er det ikke meningen at den skal kører videre i andre tråde.
Så tak for det korte medlemsskab
Admin.
Redigeret af John d. 29/11-2007 15:42

P L A T U G L E R hører hjemme i Zoologisk have.

Spring til debat: