Se indlæg
HJÆLP uskyldig dansker ladt i stikken i Thaifængsel i 10 år
|
|
Eva |
Lagt på d. 19/09-2006 11:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 36 |
Hej igen...jeg er lige inde et smut for at briefe at der er gode uoverensstemmelse mellem brandfolkene der siger brænderen med sikkerhed var BLÅ og gastankejeren siger at den James købte med sikkerhed var GRØN!! MEN kan vi finde det i nogle af dokumenterne?? Man kan kun anke ud fra eksisterende materiale...så vidt jeg forstå. Ligeledes er der uoverenstemmelser omkring sandalerne. Igen står det nogen steder i dokumenterne?? ...jeg vender tilbage....har så travlt med forskning i ankningen hvor der er deadline på. Gode hilsner til alle fra Eva Behring |
|
|
Lagt på d. 26/09-2006 12:48
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Davser GAd vide hvordan det går med indsamlingen til james Jeg vil håbe der snart er nok til at han kan komme ud bamsen |
|
|
surin999 |
Lagt på d. 26/09-2006 13:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 298 |
hvis du trykker på banneren på forsiden af DTW så kan du selv se bamse
Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
Eva |
Lagt på d. 27/09-2006 11:40
|
Hey igen. Jeg arbejder hårdt på sagen lige nu. Deadline for ankningen er 15 oktober, men alt skal være færdig om nogle få dage for det skal oversættes til thai, godkendes, sendes og viderebringes. Der falder flere og flere brikker på plads. Bl.a. har nogle højt rangende brandfolk i Danmark hørt om sagen. Ud fra de forudsætninger de har for at udtale sig om sagen siger de: At opstillingen af gasflaskerne ikke kan give explosioner ude i den fri luft. Det siger højst PFUF - ligesom når man holder gassen åben en tid på et gaskomfur før man sætter ild til. Arrangementet var placeret 2-3 meter fra huset. Det siger de er totalt ulogisk at gøre. Hvis man vil have bare en lille chance for at denne opstilling skal få fat i noget det kan brænde skulle det have været stillet klods op af. De siger også at gasflaskerne IKKE kan eksplodere. De er bygget til det og har en reduktionsventil/sikkerhedsventil. De siger der kan slet ikke komme nok mængder gas ud heller for at give en eksplosion i det fri. Gas er nød til at være lukket inde for at trykket fra den udvidelse der vil ske kan eksplodere/trykke vægge ud ect. jeg kæmper nu en desperat kamp for at få fotobeviser frem til brandfolkene og håber at kunne nå at få oversat de undersøgelser fra sagen der ligger i forvejen fra brandfolkene i Lang Suan. Ejeren fra den gas shop hvor min bror har købt sine gas flasker m.m. siger også det samme som de danske brandfolk. Hun fortalte at hun ikke kunne komme til at fortælle det i retten fordi hun ikke blev spurgt. Man må kun svare på spørgsmål i retten. Ingen af de 3 brandfolk i Lang Suan var taget med som vidner!!! Disse siger at brænderen var blå med 100 procent sikkerhed og ejeren af gas shoppen siger den med sikkerhed var grøn den James købte. Desværre må der ikke komme nye vidner eller vidneudsagn med i ankningen. Jeg vender tilbage så snart jeg har mulighed for det og fortæller mere. Hej så længe og please - støt op om indsamlingen, der mangler ca 170.000 bath. James værdsætter også mad fra folk helt vildt. Har fået brev fra ham. Han får nærmest ingenting at spise i fængslet. Specielt kød, havregryn, brød, grønt og frugter mangler han. Tusind tak for alle I der har sendt til ham. Han er dybt taknemmelig og meget opløftet over det. På snarlig genhør. Kh Eva Behring |
|
|
dantha |
Lagt på d. 27/09-2006 15:37
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Hej Eva Jeg tror rigtig mange flere ville støtte din bror, HVIS du bare ville give en beskrivelse af hans liv og gøren , og bevæggrunde for at live i Thailand osv. ( man vil jo ikke støtte en mand man foragter her hjemme, bare fordi han er udenlands) ikke fordi jeg tror dette,men jeg vil gerne have lidt mere baggrund. Får jeg denne, skal det ikke skutte på min opbakning til din bror. MVH Dantha |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/09-2006 16:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Dantha. Prøv at læse tråden, så vil du forstå.. Suk.............. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Eva |
Lagt på d. 27/09-2006 17:50
|
dantha skrev: Hej Eva Jeg tror rigtig mange flere ville støtte din bror, HVIS du bare ville give en beskrivelse af hans liv og gøren , og bevæggrunde for at live i Thailand osv. ( man vil jo ikke støtte en mand man foragter her hjemme, bare fordi han er udenlands) ikke fordi jeg tror dette,men jeg vil gerne have lidt mere baggrund. Får jeg denne, skal det ikke skutte på min opbakning til din bror. MVH Dantha Hej Dantha Min bror tog til Thailand bl.a. fordi han var tiltrukket af den varme udstråling de har i deres kultur. Min bror er et utroligt kærligt og sensetivt menneske. Han er invalide pensionist og gik bl.a. op i at tage sig af de forhutlede gade hunde i hans by. Han gav dem medicin, føde og kærlig pleje. Rørende at se da jeg var sammen med ham dernede Han har en ren straffeattest - Så han har aldrig før gjort noget man kunne foragte. Kh Eva |
|
|
swaddii |
Lagt på d. 27/09-2006 19:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 258 |
Hej Eva! Jeg tror sku ikke (dantha)forstår en skid,du har jo givet nok oplysninger. Håber stadig det bedste for din bror en gang Isaan altid Isaan
|
|
|
roald |
Lagt på d. 27/09-2006 21:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
så,så-- husk nu , der findes ingen dumme spørsmål |
|
|
wat |
Lagt på d. 28/09-2006 16:51
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Hej Eva.. Jeg har netop sendt en pakke afsted til James med noget knækbrød, en hel spegepølse, dåse makrel og leverpostej.. Når vi ankommer til Thailand i November, sender vi nogle flere.. Så har jeg også nogle kanon gode proteindrikke til ham. Plus muligheden for at sende flere ting afsted, uden Post Danmarks enorme oversøiske priser. Bruger bestemt hellere pengene på James fremfor transport.. Er glad for at høre om det nye i sagen.. Bedste hilsener Fra en familie på 5 ( wat )... |
|
|
roald |
Lagt på d. 28/09-2006 20:40
|
jeg har også lavet pakke nr. 2 til james som vil blive sendt på lørdag , jeg har pakket dåsemad ,tørret sundslik, kiks ,tørrede supper, chokolade, flæskesvær, kan man holde pakken lige under 2 kg. kan den sendes for 177 kroner |
|
|
Eva |
Lagt på d. 02/10-2006 15:41
|
Kære Wat og din familie på 5 og Roald og andre læsere: Hvor er det kanon at høre I har sendt mad og godter til ham og har nogle gode protein drikke til ham. Foruden det lyder lækkert, så er det også varer der giver energi. Super! Det sidste brev fra ham fortæller han at alle de andre fanger dagligt har familie til at komme med mad. At man virkelig er totalt afhængig af det. Han har også fortalt at han har modtaget flere pakker fra folk og det er han SÅ taknemmelig for. Det er ikke kun en fysisk støtte men også psykisk. Tusind tak herfra også James og Michael fra den Danske Ambassade i Bangkok fortæller også at forholdende i fængslet er forbedret. Det er blevet "moderniseret" James har det meget bedre i år. Han er ikke længere i isolation hele dagen - kun fra kl. ca. 16 - 7. Han kan nu bade og vaske tøj og få alt det vand at drikke som han har brug for. Han har også fået lov til at komme hen til at fængselslægen for at han skal se på hans tænder. Han har nu mistet plumperne i 2 af tænderne og har mange mange smerter. Ang. sagsforløbet er deadline for ankningen 15 oktober 2006. Modparten har ca. 30 dage til at modsvarer klagen. Herefter afgøres om ankningen godkendes til senere behandling. Gør den dette kan der ansøges om kaution. Så der går nogle dage endnu for James at vente. Er der nogle der kender T.A.T ? De er nemlig for nylig blevet informeret om sagen. En ældre dame (75 år) som har været bosat i Thailand igennem ca. 30 år havde læst om James i Bulleting bladet. Hun har sat gang i nogle bekendte som har kontaktet T.A.T. Hendes kontakt havde givet den hele armen så T.A.T havde kontaktet Scandasia.com (m.m.?)og kommenteret at det ikke duer for Thailands rygte at have James indespærret. Jeg håber, der kommer mere ud af dette....jeg vil informere nærmere. Kh Eva og på genhør P.S. james skriver tilbage til Jer. Hvis nogle har thailandske frimærker, papir og konvolutter er det en god ide at vedlægge også...så er man sikker på svar fra ham. |
|
|
wat |
Lagt på d. 02/10-2006 16:43
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Hej Eva... Godt at høre nyt. Det med de thailandske frimærker havde jeg tænkt på nok ville være et problem for ham.. Jeg kan ikke hjælpe ham herfra, men havde tænkt at sende ham nogle, sammen med papir og kuverter, når vi er dernede... Godt at forholdene er blevet bedre for ham. Hej fra en familie på 5... ( wat) |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 02/10-2006 17:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
EVA: T.A.T. = tourism authority's of thailand..
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
roald |
Lagt på d. 02/10-2006 18:04
|
hej eva har james mulighed for at købe noget i fængslet , jeg tænker på mad , drikke , toiletartikler ? min thaikone mener det er mulig ,var det så ikke bedre vi sendte ham nogle penge |
|
|
Lagt på d. 03/10-2006 10:29
|
|
Begynder Antal indlæg: |
roald skrev: hej eva har james mulighed for at købe noget i fængslet , jeg tænker på mad , drikke , toiletartikler ? min thaikone mener det er mulig ,var det så ikke bedre vi sendte ham nogle penge Hejsa KOM NU TIL LOMMERNE!!! Jo det er bedst hvis man sender penge! Man kan altid købe mad til de indsatte i et spisested som er tilknyttet til fængselet, for maden i fængsel vil ingen thaihunde æde. Og der finders også en butik i fængselet Har lige en liste med ting som vil glæde James Shorts T-skjorter Store håndklæder Sarong Spejl Barbergrej Brevpapir, skrive grej, Thai-frimærker Dagbog- time manager Termo kande Stål krus Fede sandaler små computer spil, bipbip-spil Danske aviser eller andre aviser Hjerne gymnastik, Kryds og tværs, soduko, eller andet! C vitaminer 500mg, mineraler Husk at skrive james navn på alle de ting i sender Denne liste har jeg fået af en bekendt, som tidliger har tilbragt et par år i skyggen i BKK, han har oplyst at han havede mulighed for at have sin egen radio, cd-afspiller og dvd afspiller i sin celle. Så til jer der prøver at besøge james, prøv lige at undersøge om James har samme muligheder. Yderliger fortalte han mig at alle danske fanger i udlandet får ca 650kr pr mdr fra den danske stats, ved ikke om der er efter, der er faldet dom, men de/alle udlanske fanger får ca. 9 bath pr dag fra røde kors i thailand. Ved ikkke om james får noget af disse tilbud? Hilsen dsd ps håber at i kan læse hvad jeg skriver, da jeg ikke kan styre min pc fortiden, men jeg har da fået redet mine 7000 foto. Og mange tak for hjælpen webmoster SEND FLERE PENGE NU |
|
|
Eva |
Lagt på d. 04/10-2006 11:38
|
roald skrev: hej eva har james mulighed for at købe noget i fængslet , jeg tænker på mad , drikke , toiletartikler ? min thaikone mener det er mulig ,var det så ikke bedre vi sendte ham nogle penge Hej Roald og også et hej til din kone. Jeg har modtaget brev fra James om at det nu er muligt at købe lidt mad i fængslet. Som deepseadivers også skriver så er det "hundeæde". Min bror siger at man kan købe kød, som mest består af fedt og at det er meget dyrere i fængslet end udenfor. Jeg tror nu det ville være godt for ham at få det alligevel. Det slår mig nu at hvis han havde penge i fængslet, kunne han måske få en af vagterne til at købe noget til ham omme på den anden side af gaden eller måske en af fangernes pårørende?? Jeg har også tænkt på om man kunne få en aftale med den restuarant der tæt på fængslet til at bringe noget til ham og man kunne overføre beløbet til hans konto eller sende dem med posten?? Når de en enkelt gang i mellem får grøntsager (sker yderst sjældent)så er det halvrådent affald fra grønttorvet. James har tidligere efterspurgt havregryn, leverpostej, skinke, tun, grovkiks... Dåser skal være med selvåbner.....og de ting deepseadivers skriver rammer også min brors ønsker. Tak for Jeres engagement alle sammen. Kan se mange følger med på sidelinien. Vær ikke bange for at skrive en kommentar. Vi er alle bare mennesker og i samme båd. Det her kan ske for alle i det ellers *skønne Thailand* og I skal vide at jeg vil være der for Jer, hvis det skulle ske for Jer. ....he he jeg er i træning Mange gode hilsener herfra Eva Behring [url]www.behring.dk[/url] davser eva Jeg lavede din henvisning om til et aktivt link bamsen Redigeret af d. 04/10-2006 14:00 |
|
|
Eva |
Lagt på d. 05/10-2006 08:55
|
deepseadivers skrev: ...... ......... KOM NU TIL LOMMERNE!!! .......... ...... SEND FLERE PENGE NU Tak for opfordringen Deepseadivers! Ja det er jo rigtigt at det er penge der kan få James UD!!! Uden penge er han dømt til at blive i fængslet. Scandasia.com mangler opdatering af indbetalingerne - men der mangler vist stadig ca. 200.000 bath. = 200 personer a 1000 bath. eller 400 personer a 500 bath .....800 personer a 250 bath.... Mange bække små giver en stor å og James på fri fod Jeg har ansøgt sikingsstyrelsen om personligt tillæg til James. Jeg har sendt en fuldmagt fra James med på at jeg må ALT på hans vejne, men den godtager de ikke.... Hvad sker der lige!!! Jeg vender tilbage. Kh Eva |
|
|
Badladz |
Lagt på d. 08/10-2006 13:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
Jamen jeg sender straks lidt penge, for det kunne vel ske for os alle som opholder sig i asien badladz |
|
|
Badladz |
Lagt på d. 10/10-2006 12:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
Hvorfor er der ingen update på Hr. Møller website? De løber vel ikke med kassen! Badladz http://www.scanda...un_code=dk |
|
Spring til debat: |