Se indlæg
Smertegrænsen?
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 22/01-2015 17:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Underligt nok steg kroner lidt i dag i forhold til baht, men mon ikke udmeldingen om pengeindsprøjtningen får kroner til at falde i den kommende tid, så vi kommer under de 5 baht pr. krone.
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 22/01-2015 18:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Thaibathen kører på fulde omdregninger sammen med verdens mest forgældede land USA. Thaibathen har kørt endenu hårdere end USA dollaren som den følger. Det er sur røv for vores pensionister som lever i Thailand. Nåh ja - nu kommer der nogle indlæg, som forsikrer mig om, at thaibahten så absolut ikke følger dollaren, men at thaibahten er en flydende kurs. De fjolle og pjattehoveder gider jeg ikke at spilde min tid på mere. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 22/01-2015 19:49
|
vandango skrev: Thaibathen kører på fulde omdregninger sammen med verdens mest forgældede land USA. Thaibathen har kørt endenu hårdere end USA dollaren som den følger. Det er sur røv for vores pensionister som lever i Thailand. Du har ret i, at det er surt for danske pensionister i Thailand, men ellers skulle du nok holde dig til det, du har forstand på - og det er ikke valutakurser og statsgæld |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 23/01-2015 03:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Det er da ikke surt for os pensionister i Thailand, er det ? Der er vel ingen der sætter sig så hårdt, at fordi kursen hoppe lidt ned, at det gøre "rigtige" ondt. Har man det, skulle man måske melde sig til luksusfælden. he he |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/01-2015 09:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: vandango skrev: Thaibathen kører på fulde omdregninger sammen med verdens mest forgældede land USA. Thaibathen har kørt endenu hårdere end USA dollaren som den følger. Det er sur røv for vores pensionister som lever i Thailand. Du har ret i, at det er surt for danske pensionister i Thailand, men ellers skulle du nok holde dig til det, du har forstand på - og det er ikke valutakurser og statsgæld Kim Ludvigsen - det var et fantastisk selvmaal du her har begaaet og tyg saa lidt over det. Tak. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/01-2015 10:26
|
hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen skrev: vandango skrev: Thaibathen kører på fulde omdregninger sammen med verdens mest forgældede land USA. Thaibathen har kørt endenu hårdere end USA dollaren som den følger. Det er sur røv for vores pensionister som lever i Thailand. Du har ret i, at det er surt for danske pensionister i Thailand, men ellers skulle du nok holde dig til det, du har forstand på - og det er ikke valutakurser og statsgæld Kim Ludvigsen - det var et fantastisk selvmaal du her har begaaet og tyg saa lidt over det. Tak. Du er velkommen til at forklare nærmere, hvad du mener med selvmål. Hvis du mener, at jeg tager fejl - hvilket ikke ville være det samme som et selvmål - så fortæl lige, hvilke af det tre punkter, du mener, jeg tager fejl med. Mener du, at det er bedre for danske pensionister i Thailand, når baht stiger i forhold til kroner? Mener du, at USA er verdens mest forgældede land? Mener du, at baht følger dollar? Jeg citerer det hele, så du kan se, hvilke tre punkter vi snakker om. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/01-2015 10:38
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen skrev: vandango skrev: Thaibathen kører på fulde omdregninger sammen med verdens mest forgældede land USA. Thaibathen har kørt endenu hårdere end USA dollaren som den følger. Det er sur røv for vores pensionister som lever i Thailand. Du har ret i, at det er surt for danske pensionister i Thailand, men ellers skulle du nok holde dig til det, du har forstand på - og det er ikke valutakurser og statsgæld Kim Ludvigsen - det var et fantastisk selvmaal du her har begaaet og tyg saa lidt over det. Tak. Du er velkommen til at forklare nærmere, hvad du mener med selvmål. Hvis du mener, at jeg tager fejl - hvilket ikke ville være det samme som et selvmål - så fortæl lige, hvilke af det tre punkter, du mener, jeg tager fejl med. Mener du, at det er bedre for danske pensionister i Thailand, når baht stiger i forhold til kroner? Mener du, at USA er verdens mest forgældede land? Mener du, at baht følger dollar? Jeg citerer det hele, så du kan se, hvilke tre punkter vi snakker om. Meget enkelt du har blandet dig i en anden traad hvor du ikke har nogen som helst kompetance og ikke ved noget som helst omkring emnet. Omkring Vandango's evner ud i valutakurser osv, vel det ved du heller intet om og det goer jeg saamaend heller ikke. Virker noget nedladende efter min mening. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/01-2015 10:50
|
Jeg har fuldstændigt ret i alle tre påstande. Hvis du mener, jeg tager fejl, kan du jo påpege, hvor du mener fejlen er, så skal jeg med glæde bevise, at jeg har ret. Men jeg kan forstå, at problemet ikke er, om jeg har ret eller ej, men at jeg tillader mig at skrive noget om fastboende pensionister, selvom jeg ikke selv er fastboende pensionist. Uha da da. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/01-2015 10:55
|
Kim Ludvigsen skrev: Jeg har fuldstændigt ret i alle tre påstande. Hvis du mener, jeg tager fejl, kan du jo påpege, hvor du mener fejlen er, så skal jeg med glæde bevise, at jeg har ret. Men jeg kan forstå, at problemet ikke er, om jeg har ret eller ej, men at jeg tillader mig at skrive noget om fastboende pensionister, selvom jeg ikke selv er fastboende pensionist. Uha da da. Kim Ludvigsen - du gider ikke laese hvad der skrives. Jeg refererer til en anden traad. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 23/01-2015 10:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
det er da bekrymrende med de lave kurser, idag 4.8 det vil så sige 48000 b for 10000 dk der er jo forskel om man for 65000 b eller 48000 b for 10000 kr, det er jo kun dem som tjerne gode penge i bath der næste klare frisag med de stgende priser og falde kurs er det ikke så lyserødt i thailand for turister og langtids beboer. hygge viggovax sattahip |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 23/01-2015 10:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Kim Ludvigsen.... selvfølgelig har du ret i alle dine påstande, men du er altså op imod hardcore hugoboerge, så lad det dog ligge, for du får kun fnidder fnadder for resten... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/01-2015 11:12
|
hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen - du gider ikke laese hvad der skrives. Jeg refererer til en anden traad. Hvis du snakker om en anden tråd, så skriv dog i den. Hvis du absolut vil skrive her, så forklar dog for pokker, hvad du snakker om. Men jeg kan forsikre dig om, at jeg ikke har begået selvmål. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/01-2015 11:15
|
Mukke skrev: Kim Ludvigsen.... selvfølgelig har du ret i alle dine påstande, men du er altså op imod hardcore hugoboerge, så lad det dog ligge, for du får kun fnidder fnadder for resten... Du har jo nok ret. Men nu har jeg lige givet tilbudt ham at være lidt mere præcis, så hvis han er det, svarer jeg selvfølgelig. Ellers stopper jeg her. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/01-2015 11:35
|
OK her er selvmaalet. Kim Ludvigsen fortaeller Vandango at han skal holde sig til det han har forstand paa. Det er noget nedladende overfor Vandango for Kim Ludvigsen har ingen anelse om hvad Vandango ved og ikke ved. Selvmaalet er meget enkelt: Kim Ludvigsen har blandet sig i en traad som han ikke har en s... forstand paa og det er LEVEATTESTER. Kim Ludvigsen er ikke: Pensionist Bosiddende udenfor Danmark og aner ikke en dyt om hvad der staar i de breve vi modtager omkring leveattester og de instruktioner der er angivet i de breve man modtager som pensionist bosiddende i udlandet. Alligevel har han blandet sig i den traad. Well done. Saa Kim Ludvigsen, klap lige hesten. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/01-2015 11:57
|
Kære hugoboerge Vandango tager fejl med hensyn til baht/dollar, hvilket han tidligere har fået at vide - det fremgår også af hans indlæg her. Han udbygger så med endnu en fejl, nemlig at USA skulle være verdens mest forgældede land. Jeg svarer på disse to påstande, jeg nævner ikke leveattester med et ord, og jeg svarer i det indlæg ikke på noget med leveattester. Jeg kan kun konstatere, at du ikke kunne påvise nogen fejl i det, jeg skrev, men at du blot brokker dig, fordi du tror denne tråd er forbeholdt leveattester. Prøv at læse det første indlæg i tråden - du vil måske blive overrasket. Hvis du er lige så god til at trække i land som til at fare frem, så er det nok med ét ord: "Undskyld". |
|
|
milex |
Lagt på d. 23/01-2015 11:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Man skulle da tro at et 'ekspert medlem' kendte reglerne for forummet: §5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med. Hav venligst respekt for andres debatter. Er nogle i gang med at diskutere på en heftig måde ? Du er ikke nødt til at deltage, og hvis du blander dig er chancen for at tingene bliver endda værre større, specielt hvis følelserne er i kog. Er nogle i gang med at diskutere noget som du syntes er udenfor temaet eller meningsløst - så lad dem gøre det uden din indblanding, du vinder intet ved at prøve at forhindre dem, og skal hellere bruge energien på at diskutere noget som du syntes er meningsfyldt. §7 - Hold dig til temaet i tråden. Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste en indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne ? Så lav en ny tråd. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/01-2015 12:01
|
milex skrev: Man skulle da tro at et 'ekspert medlem' kendte reglerne for forummet: §5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med. Hav venligst respekt for andres debatter. Er nogle i gang med at diskutere på en heftig måde ? Du er ikke nødt til at deltage, og hvis du blander dig er chancen for at tingene bliver endda værre større, specielt hvis følelserne er i kog. Er nogle i gang med at diskutere noget som du syntes er udenfor temaet eller meningsløst - så lad dem gøre det uden din indblanding, du vinder intet ved at prøve at forhindre dem, og skal hellere bruge energien på at diskutere noget som du syntes er meningsfyldt. §7 - Hold dig til temaet i tråden. Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste en indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne ? Så lav en ny tråd. Jeg undskylder meget. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/01-2015 12:08
|
Kim Ludvigsen skrev: Kære hugoboerge Vandango tager fejl med hensyn til baht/dollar, hvilket han tidligere har fået at vide - det fremgår også af hans indlæg her. Han udbygger så med endnu en fejl, nemlig at USA skulle være verdens mest forgældede land. Jeg svarer på disse to påstande, jeg nævner ikke leveattester med et ord, og jeg svarer i det indlæg ikke på noget med leveattester. Jeg kan kun konstatere, at du ikke kunne påvise nogen fejl i det, jeg skrev, men at du blot brokker dig, fordi du tror denne tråd er forbeholdt leveattester. Prøv at læse det første indlæg i tråden - du vil måske blive overrasket. Hvis du er lige så god til at trække i land som til at fare frem, så er det nok med ét ord: "Undskyld". Maaske Kim Ludvigsen skulle sige undskyld til Vandango ? Jeg har paa intet tidspunkt gjort mig tanker om at blande mig i verdensoekonomien og om du har ret eller ej eller om det er Vandango skal jeg lade vaere usagt. Nu er jeg et flinkt og rart menneske saa hvis du oensker en undskyldning er den hermed givet. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 23/01-2015 12:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Bade-Dyr skrev: Det er da ikke surt for os pensionister i Thailand, er det ? Der er vel ingen der sætter sig så hårdt, at fordi kursen hoppe lidt ned, at det gøre "rigtige" ondt. Har man det, skulle man måske melde sig til luksusfælden. he he Jeg er hverken pensionist eller bosiddende i Thailand, men 15-20% er i min bog ikke en 'smule' op eller ned. Jeg er dog enig i at man bør skabe råderum nok til valutaudsving. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 23/01-2015 12:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
vandango skrev: Thaibathen kører på fulde omdregninger sammen med verdens mest forgældede land USA. Thaibathen har kørt endenu hårdere end USA dollaren som den følger. Det er sur røv for vores pensionister som lever i Thailand. Nåh ja - nu kommer der nogle indlæg, som forsikrer mig om, at thaibahten så absolut ikke følger dollaren, men at thaibahten er en flydende kurs. De fjolle og pjattehoveder gider jeg ikke at spilde min tid på mere. Kim Ludvigsen skrev: vandango skrev: Thaibathen kører på fulde omdregninger sammen med verdens mest forgældede land USA. Thaibathen har kørt endenu hårdere end USA dollaren som den følger. Det er sur røv for vores pensionister som lever i Thailand. Du har ret i, at det er surt for danske pensionister i Thailand, men ellers skulle du nok holde dig til det, du har forstand på - og det er ikke valutakurser og statsgæld Nu synes jeg sgu, du strammer den lidt, Ludvigsen ! Det kan da godt være, at USA ikke er verdens mest forgældede land, men gæld har de da nok af, de er vel nærmest i lommen på deres gamle ærkefjende Kina. Så jeg synes egentlig, det var et udmærket indlæg af vandango, og indlægget kalder ikke nødvendigvis på formaninger af den art, du fremkommer med ! |
|
Spring til debat: |