Se indlæg
Hvor gamle`?
|
|
Longway |
Lagt på d. 20/07-2013 05:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Jamen sikken dog en flok sexsymboler der er her i traaden. Store overarme betyder meget her i thailand, eej stop nu ! Det lyder saadan lidt teenager agtigt. Se filmen " 10 timer til paradis " og du vil faa et godt indtryk af hvilke piger som falder i svime over en " kaempe " arm Come down. Tak for et solidt morgengrin, samt krumme taeer. Men kunne i ikke holde jeres grinagtige diskution i en anden traad ? Redigeret af Longway d. 20/07-2013 05:50 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 20/07-2013 06:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Pudsigt nok, mine oplevelser på gader og stræder med disse selvoptagne Epo-pumper er, at pigerne fniser som kun thaipiger kan gøre det. De er overhovedet ikke imponeret af alt det kunstige stof. De vil have rigtige mænd med stødpuder på mave og røv som kan sætte skub i en hvis ting. Og ikke en dreng der kigger sig i spejlet hele tiden, det virker på dem for "PIGET"! Og endnu en gang røg tråden ud på et sidespor (det bliver sku større og større) på grund af selvoptagen unge drenge på små 30 år, der endnu ikke har fattet en skid af livet. Man kan jo kun håbe. Jeg føler det lidt pinligt at læse de andre foras indlæg som ikke har høje tanker om de samme drenge. Mente Web havde skrevet at dette er et forum for dem med interesse for thairelaterede ting og ikke en selvpromoveringssite. Somrak PS! Nu bliver jeg sku sikkert lovet flere bank! Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/07-2013 07:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
PS. store overarme betyder noget i Thailand. Jeg fik ihvertfald en del mere opmærksomhed end de andre, næsten så det grænsede sig til det pinlige til sidst : Var det i et boessemiljoe du fik opmaerksomhed paa grund af de store overarme ? God weekend. |
|
|
FarangDingDong |
Lagt på d. 20/07-2013 07:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Saa meget ud paa sidespor synes jeg nu ikke det det er. Det havde alt sammen udgangs punkt i det med at vaere gammel/ung/aldersforskel. Hvis man ikke synes det er interessant kan man da glide let hen over det. Det vil blive for kedeligt hvis man ikke kan gaa lidt ud paa sidespor for at uddybe emnet. Jeg selv er 14 aar aeldre end min kone, men hun er meget moden af sin alder hvilket goer at hun bliver tiltalt med “pii” af andre selv om hun er yngre end dem. Der er foreksempel et par vi har kendt i 4 aar hvor konen gennem hele tiden har tiltalt min kone med “pii”. Efter hun for nylig fandt ud af at min kone var 3 aar yngre end hende sagde hun at hun ville fortsaette med at tiltale hende med “pii” for det havde hun det bedst med. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
Longway |
Lagt på d. 20/07-2013 08:33
|
FDD. Om en ung mand mener at store overarme er vigtigt i thailand ( Pattaya ) pigerne falder i svime, inderne taber underkaeben, Hvad har det med traaden at goere ? Ioevrigt godt reddet af din kones veninde. Min kone ville nok ikke bryde sig om " Pii " af nogle som er aeldre en hende selv. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
flyer |
Lagt på d. 20/07-2013 08:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
@ "Krumme" aka Kronborg Har selv gået til karate, men dog "rigtig" karate nemlig: Okinawa Goju-Ryu, opnåede desværre ikke det sorte bælte pga. muskelskade, men det blev da til 1. kyu brunt bælte med to streger Faktisk meget glad for at jeg startede igen dengang, der mødte jeg nemlig min første thaiviv! @ Bjarke85 og Nahm De der arme, det er da i tomme, ikk?.... har selv 40, men i cm og det er da ikke så meget.... 555 182/ 85 Sol over Vestegnen Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 20/07-2013 09:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
Nogle er til unge, andre til ældre og resten er vel til noget det ligner deres egen alder. Det kan man ikke lave om på. Jeg er 47 og kæresten er 40, (og med 3 børn på 20, 16 og 8 år, ikke mine). Og det passer mig fint. Men ind imellem har det også givet nogle ret morsomme oplevelser. Her i april var vi ude og fejre kærestens og den ældste datter fødselsdag, (40 og 20, samme dag). Jeg er aldrig blevet kigget så meget efter da vi gik ind på en dansk ejet bar i HH. Og nu har vi alle en god sans for humor og da bordet ved siden af begyndte at snakke om hvilket svin jeg var, de kunne jo ikke vide at jeg var dansk. Så kunne vi ikke lade være med åbenlyst begynde at klunse om hvem af de to der skulle sove i soveværelset. Og der efter forlade baren med en i hver hånd. Ret underholdende, vi kunne ikke lade være. |
|
|
zapper |
Lagt på d. 20/07-2013 10:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Bjarne85, Men du kan jo mødes med mig hvis du vil noget, så skal jeg give dig en omgang opmærksomhed du sent vil glemme Du forsætter med dine usle trusler umodne Bjarne85. Du er i den grad et menneske med en sølle baggrund, der via din lille fedtede 15 " skærm spiller smart overfor alt og alle. Det hele dækker over et lavt selvværd, pumpet med piller, og så skal en stakkels uskyldig thaipige døjes med en type som dig, så det ender med du bliver en del af den høje skilsmisseprocent blandt thai/dansk ægteskaber. Jeg har tidligere forklaret dig, at du er en person, jeg absolut ikke har lyst til at spilde min tid på IRL. Men skulle det ske, så frygter jeg dig nu ikke lille ven. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 20/07-2013 11:03
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Bjarke85 skrev: Men du kan jo mødes med mig hvis du vil noget, så skal jeg give dig en omgang opmærksomhed du sent vil glemme Jeg opfatter sådan en udmelding som trusler og trusler hører ikke til her på siden. Du er derfor tildelt 90 dage til at tænke over hvordan man opfører sig her på siden. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
mobbe |
Lagt på d. 20/07-2013 11:27
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
Tak til Webmaster, selvom det tog alt for lang tid. Altid trist når typer som ham og et par små drenge mere skal ødelægge hele siden. Mit forslag til de få der sidder og skriver med hinanden hele tiden, kan i ikke finde en privat sandkasse. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/07-2013 17:48
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej flyer, I shotokan har man ikke streger på de almindelige bælter, og faktisk ganske få bælter, så man kan kun se kyu i passet, eller hvad det nu hedder, men der går vist lidt religion i den, hvis man skal diskutere, hvad der er rigtig karate :-) Har dog ladet mig fortælle, at træningsprogrammet i shotokan er blandt de mest barske. Og jeg huske da også, at vi fx skulle løbe på grusveje om vinteren kun iført gi og underbukser (dvs. på bare tær). Hvis man kom bagud, så skulle fortroppen løbe i rundkreds, indtil den, som var bagud, havde indhentet fortroppen. Katten af tønden skete primært med hænderne, da shotokan kun bruger spark i mindre omfang. Men sjovt med en snak om karate, selvom det er et sidespring her i tråden. Tror i øvrigt ikke, at jeg kan ret meget længere; og da det ikke er en selvforsvarssport, så er meget af det, som vi lærte, ret skadeligt, som fx at banke to fingre ind i folks øjne. Policy var også, at man aldrig måtte bruge det uden for træningslokalet, og det har jeg så heller aldrig gjort. Hilsen, Robert flyer skrev: @ "Krumme" aka Kronborg Har selv gået til karate, men dog "rigtig" karate nemlig: Okinawa Goju-Ryu, opnåede desværre ikke det sorte bælte pga. muskelskade, men det blev da til 1. kyu brunt bælte med to streger Faktisk meget glad for at jeg startede igen dengang, der mødte jeg nemlig min første thaiviv! @ Bjarke85 og Nahm De der arme, det er da i tomme, ikk?.... har selv 40, men i cm og det er da ikke så meget.... 555 182/ 85 Sol over Vestegnen |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 20/07-2013 18:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
He he.. Sportsmænd i pyjamas Goju-Ryu er det ikke den stil, men de der tunge køller man træner i basisstillingerne? Jeg har selv trænet lidt Shotokan på sidelinjen, men det er mest Kyokushinkai, der var karatelinjen. Alle de der historier om løb i sne på bare tæer og den militære disciplin er vist ganske fælles for de sportsgrene, der bygger på japansk disciplin. Der har vi vist været alle sammen. ;-) Min baggrund er jiu-Jitsu men jeg havde meget meget svært ved at indordne mig under karaten strenge disciplin. (Man bruger karate som en del af jiu-jitsu systemet) Ikke så meget at man skulle høre efter, men mere det latterlige (min opfattelse) i al den der kata træning, og ingen fokus på kumite før man har gået der i årevis. Jeg ville i "ringen" fra dag 1. Hvor har jeg set mange forargede trænere på min vej. Du kan da ikke kæmpe uden at kunne systemet... Var filosofien. Derfor skiftede jeg ret hurtigt. Har ikke tålmodighed til det der hold-kata, og alle skal udføre teknikker helt ens. Man sagde, at det var først i dangraderne, at man var lidt friere. Jeg skiftede til muay thai ret hurtigt, og her er lige den træningsfilosofi, som passer mig. I ringen fra dag 1. Og så finder du ud af hvad du mangler, og hvad der virker. Ingen fast og tvingen kata. Du kører din egen ram muay (virker lidt som kata træning) efter et par retningslinjer og efter respekt for træneren. Virker det, så brug det... Og virker det ikke, så får du ømme gummer og ribben. Ren Darwin ;-) |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/07-2013 19:19
|
Hej sudsakhon, Sådan er vi så forskellige. Muay thai er ikke min stil. Men vi kom da i "ringen" relativt tidligt, men altså ikke med det hvide bælte, da en med det hvide bælte ikke kan håndtere teknikken i shotokan. Det ville gå helt galt. I shotokan må du jo ikke fysisk ramme modstanderen i en kamp, men du skal ramme gien, så det giver et smæld. Hvis man slår efter hovedet, så kan der naturligvis ikke komme et smæld, men det skal se ud, som man rammer, men man må ikke ramme. Det opfattes som en svaghed, hvis man rammer, da man derved ikke er i stand til at kontrollere sine bevægelser. Det er natuligvis underforstået, at i en ægte kamp på liv og død, så skal man ramme en cm længere fremme. Omvendt er det en lidt underlige fornemmelse at vinde en kamp, fordi modstanderen ramte en fysisk, hvis man fx sammenligner med boksning, hvor modstanderen helst skal gå i gulvet. Husker en gang, hvor jeg fik en benspark i hovedet og vind og skæv blev udråbt som vinder. Hilsen, bananer i pyjamas sudsakhon skrev: He he.. Sportsmænd i pyjamas Goju-Ryu er det ikke den stil, men de der tunge køller man træner i basisstillingerne? Jeg har selv trænet lidt Shotokan på sidelinjen, men det er mest Kyokushinkai, der var karatelinjen. Alle de der historier om løb i sne på bare tæer og den militære disciplin er vist ganske fælles for de sportsgrene, der bygger på japansk disciplin. Der har vi vist været alle sammen. ;-) Min baggrund er jiu-Jitsu men jeg havde meget meget svært ved at indordne mig under karaten strenge disciplin. (Man bruger karate som en del af jiu-jitsu systemet) Ikke så meget at man skulle høre efter, men mere det latterlige (min opfattelse) i al den der kata træning, og ingen fokus på kumite før man har gået der i årevis. Jeg ville i "ringen" fra dag 1. Hvor har jeg set mange forargede trænere på min vej. Du kan da ikke kæmpe uden at kunne systemet... Var filosofien. Derfor skiftede jeg ret hurtigt. Har ikke tålmodighed til det der hold-kata, og alle skal udføre teknikker helt ens. Man sagde, at det var først i dangraderne, at man var lidt friere. Jeg skiftede til muay thai ret hurtigt, og her er lige den træningsfilosofi, som passer mig. I ringen fra dag 1. Og så finder du ud af hvad du mangler, og hvad der virker. Ingen fast og tvingen kata. Du kører din egen ram muay (virker lidt som kata træning) efter et par retningslinjer og efter respekt for træneren. Virker det, så brug det... Og virker det ikke, så får du ømme gummer og ribben. Ren Darwin ;-) |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/07-2013 19:34
|
Hej Druwor, Din fortælling er ganske alvorlig, forstået på den måde, at mange fædre med blandede pigedøtre (euro-asians) eller thailandske steddøtre oplever, at folk spytter efter dem eller får pædofile tilråb fra sindsforstyrrede turister fra Nordeuropa på gaden i Thailand, hvis de går med sin datter i hånden eller blot går sammen med hende. Hilsen, Robert Druwor skrev: Nogle er til unge, andre til ældre og resten er vel til noget det ligner deres egen alder. Det kan man ikke lave om på. Jeg er 47 og kæresten er 40, (og med 3 børn på 20, 16 og 8 år, ikke mine). Og det passer mig fint. Men ind imellem har det også givet nogle ret morsomme oplevelser. Her i april var vi ude og fejre kærestens og den ældste datter fødselsdag, (40 og 20, samme dag). Jeg er aldrig blevet kigget så meget efter da vi gik ind på en dansk ejet bar i HH. Og nu har vi alle en god sans for humor og da bordet ved siden af begyndte at snakke om hvilket svin jeg var, de kunne jo ikke vide at jeg var dansk. Så kunne vi ikke lade være med åbenlyst begynde at klunse om hvem af de to der skulle sove i soveværelset. Og der efter forlade baren med en i hver hånd. Ret underholdende, vi kunne ikke lade være. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 20/07-2013 19:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg tabte kampen om bronze i EM pga. en for hård kontakt.. Øv.. (tror vist det var til en Shotokan kæmper) Der er vist forskel på semi og letkontakt. Man måtte godt ramme, bare ikke så han satte sig. Min "fejl" var at jeg flyttede til højre og trykkede et venstre hook ind i siden på ham, da han (forventeligt) slog lige slag. Man måtte ikke slå "krog slag",(som dommeren kaldte det) åbenbart. Det er i øvrigt ret interessant, at man i karate (specielt) har den ide, at man "bare" kan lande sine teknikker et par cm. længere fremme for hård kontakt. Det er dælme ikke nemt, idet det lige netop er de marginer, man arbejder med. Når jeg sparrer, strejfer slagene tit, eller man flytter sig så teknikken ikke har effekt. Men man "rammes" hele tiden. Den ekstra cm. er simpelthen mit arbejdsområde. Måske er det derfor min næse er så skæv efterhånden. ;-) For der vil gå slag ind alligevel en gang imellem. Jeg må ikke bokse mere, siger min kone, efter en operation i armen (jaja bokseskade) |
|
|
Longway |
Lagt på d. 20/07-2013 20:05
|
Mvh. Chiliposen.
|
|
Anjin |
Lagt på d. 20/07-2013 20:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
@Sudsakhon "Jeg må ikke bokse mere, siger min kone, efter en operation i armen (jaja bokseskade) " Nu ved jeg ikke om det er korrekt dato på din profil, men hvis du er født i 1936 er det vel også ok at lægge kampsporten på hylden .? Eller kan man godt fortsætte selvom man er ved at være en voksen gut ? |
|
|
flyer |
Lagt på d. 20/07-2013 20:49
|
Sweet dreams 555 Endnu lavere sol over Sydhavsøerne Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/07-2013 20:57
|
Kender ikke Sudsakhons alder, men har lige ændret min fødselsdag, så jeg stadig er phi. Hilsen, Robert Anjin skrev: @Sudsakhon "Jeg må ikke bokse mere, siger min kone, efter en operation i armen (jaja bokseskade) " Nu ved jeg ikke om det er korrekt dato på din profil, men hvis du er født i 1936 er det vel også ok at lægge kampsporten på hylden .? Eller kan man godt fortsætte selvom man er ved at være en voksen gut ? |
|
|
flyer |
Lagt på d. 20/07-2013 21:01
|
Ja vi er jo civileseret, render ikke havnøgne rundt ;-) Goju-Ryu er det ikke den stil, men de der tunge køller man træner i basisstillingerne? Jo, vi brugte urtepotter med beton i... Alle de der historier om løb i sne på bare tæer og den militære disciplin er vist ganske fælles for de sportsgrene, der bygger på japansk disciplin. Der har vi vist været alle sammen. ;-) Ja mon ikke.... Min baggrund er jiu-Jitsu men jeg havde meget meget svært ved at indordne mig under karaten strenge disciplin. Ja det kan du bilde mig ind!!! Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
Spring til debat: |