Se indlæg
 Udskriv debat
Prisen på Baht
Richardt
Jeg vil overføre penge fra min danske bank til min konto i Kasikorn bank i Thailand.

Mit spørgsmål er, hvordan jeg slipper billigst muligt ?

Jeg har både Nordea og Danske bank i DK. - Findes der evt. andre billige muligheder ?

Min fornemmelse er at det er en god idé at oveføre penge til en Thailansk konto, for dernæst at hæve løbende.

Er Kasikorn ok ?

chaingmai
efter min mening er kasikorn ok. jeg giver 125 kr. pr overførsel (en gang om mdr.) i min bank.................LOL LOL

Anonym Bruger
chaingmai skrev:

efter min mening er kasikorn ok. jeg giver 125 kr. pr overførsel (en gang om mdr.) i min bank.................LOL LOL

Jeg formoder at det både er sende og modtage omkostningen du har taget med der. For det koster 20-40 kr for at sende fra en dansk bank under normale omstændigheder.

sank
Vi lader både afsender og modtager betale så 40 kr. og 150 baht. dog 50 kr i Finansnet ( jyske ) de vil af med kunder.

JesperK
sank skrev:

Vi lader både afsender og modtager betale så 40 kr. og 150 baht. dog 50 kr i Finansnet ( jyske ) de vil af med kunder.

Selvfølgelig både afsender og modtager skal ha penge, de yder en ydelse og de har ikke noget med hinanden. Har selv k-bank i Thailand og 150 bath pr overførsel er billige, skal være glad for de ikke endnu har indført falang gebyr på detSmile

buick
mon ikke vi snart runder 6 i kursen? mit bud er starten af januar

Richardt
Tak for feed back i forbindelse med min forespørgsel.
Jeg fortsætter med Kasikorn.

Lung Yao
JesperK.
....skal være glad for de ikke endnu har indført falang gebyr på det

Sssssh, ikke så højt, du skal ikke give dem nogle ideer. Grin Grin Grin
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Conrad
Jeg overfoerer via internet fra Basisbank i DK til Siam Commercial Bank med Bangkok Bank som mellemled. Afsenderen betaler gebyr i DK og modtageren betaler i TH.

Basisbank tager 40 dkk, Bangkok bank ฿ 367 og SCB ฿ 186, dette ved overfoersel af dkk 16.000,- og Bangkok Banks gebyr varierer lidt med kursen.

Er der nogen som har fundet et link, hvor man kan se hvilke banker i DK, som har hvilke banker i TH som correspondent bank?

Conrad

For jeg er traet af at betale til 2 banker i Thailand.

jh
Conrad skrev:

Jeg overfoerer via internet fra Basisbank i DK til Siam Commercial Bank med Bangkok Bank som mellemled. Afsenderen betaler gebyr i DK og modtageren betaler i TH.

Basisbank tager 40 dkk, Bangkok bank ฿ 367 og SCB ฿ 186, dette ved overfoersel af dkk 16.000,- og Bangkok Banks gebyr varierer lidt med kursen.

Er der nogen som har fundet et link, hvor man kan se hvilke banker i DK, som har hvilke banker i TH som correspondent bank?

Conrad

Går ud fra alle Banktransaktioner går gennem Bankok bank,jeg har prøvet 3 forskellige banker her i Thailand og de er alle gået igennem Bankok bank.Såe tror sku ikke der er noget at komme efter.
Ja det sku træls at skal betale så stort et gebyr.De har nok lugtet lunten at der er mange falanger der overfører til deres damer eller egen konto så det bliver jo til en del Baht hver år og de får vel alle en bid af kagen.

jh
Conrad skrev:

Conrad

Går ud fra alle Banktransaktioner går gennem Bankok bank,jeg har prøvet 3 forskellige banker her i Thailand og de er alle gået igennem Bankok bank.Såe tror sku ikke der er noget at komme efter.
Ja det sku træls at skal betale så stort et gebyr.De har nok lugtet lunten at der er mange falanger der overfører til deres damer eller egen konto så det bliver jo til en del Baht hver år og de får vel alle en bid af kagen.

Conrad
Det ser ud til at JesperK bruger Kasikorn og kun giver ฿ 150 i gebyr i Thailand, saa der er der tilsyneladende ikke nogen mellembank involveret.

Og Sank giver ogsaa kun ฿ 150 men oplyser ikke hvilken thai bank.

Saa det ser ud til at ikke alle danske banker bruger Bangkok Bank som som foerste modtager bank.

Conrad

Lung Yao
jh skrev:
..................................................................

NEJ. Du kan checke på din banks hjemmeside hvilke korrespondent bank de har i Thailand (og andre steder WW).
Her den fra Den Danske Bank :

http://danskebank...iland.aspx
Men hvis du har konto i Thailand i filialen i en lille by i provinsen så kunne det tænkes at første led efter DK er BKK Bank i Bangkok som (mod gebyr selvfølgeligt) vil formidle din transaktion videre .
I tidens morgen da jeg havde konto i BKK Bank i Korat blev jeg "bonget" 3 gange, for overførelser til eget konto.
- Normalt gebyr i DK.
- Gebyr i BKK hos BKK Bank (Danske Bank havde ikke direkte korrespondance med Korat Afd. )
- Gebyr i BKK Bank i Korat .
Efter at jeg lukkede kontoen i Korat og oprettede et nyt i BKK, så var det nu kun 2 stk. gebyrer (DK+BKK)
Og jeg droppede dem helt da de nægtede at give mig Netbanking, selv om jeg havde været flerårig kunde hos dem (pga. manglende Work Permit) , noget som blev klaret på 25 min. hos Kasikorn Bank uden dikkedarer.

.
Redigeret af Lung Yao d. 19/12-2013 14:47
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Bjarke85
Lung Yao skrev:

jh skrev:

NEJ. Du kan checke på din banks hjemmeside hvilke korrespondent bank de har i Thailand (og andre steder WW).
Her den fra Den Danske Bank :

http://danskebank...iland.aspx
Men hvis du har konto i Thailand i filialen i en lille by i provinsen så kunne det tænkes at første led efter DK er BKK Bank i Bangkok som (mod gebyr selvfølgeligt) vil formidle din transaktion videre .
I tidens morgen da jeg havde konto i BKK Bank i Korat blev jeg "bonget" 3 gange, for overførelser til eget konto.
- Normalt gebyr i DK.
- Gebyr i BKK hos BKK Bank (Danske Bank havde ikke direkte korrespondance med Korat Afd. )
- Gebyr i BKK Bank i Korat .
Efter at jeg lukkede kontoen i Korat og oprettede et nyt i BKK, så var det nu kun 2 stk. gebyrer (DK+BKK)
Og jeg droppede dem helt da de nægtede at give mig Netbanking, selv om jeg havde været flerårig kunde hos dem (pga. manglende Work Permit) , noget som blev klaret på 25 min. hos Kasikorn Bank uden dikkedarer.

.

Jeg mistænker lidt at det er Kasikorn der slækker lidt mere end de egentlig må på deres krav? Hvergang farang fortæller om hvor de fik nemt bank, hvor de fik bank uden work permit eller adresse osv. osv. Så er det altid Kasikorn bank Grin

Det er selvfølgelig meget nice for os farang, men gad vide om de overhovedet må, hvis det skal være helt rigtigt? Smile

Lung Yao
Bjarke85 skrev:
Jeg mistænker lidt at det er Kasikorn der slækker lidt mere end de egentlig må på deres krav? Hvergang farang fortæller om hvor de fik nemt bank, hvor de fik bank uden work permit eller adresse osv. osv. Så er det altid Kasikorn bank Grin
Det er selvfølgelig meget nice for os farang, men gad vide om de overhovedet må, hvis det skal være helt rigtigt? Smile

Rigtigt , og det har de gjorde i mange år (10+) og vil sikke forsætte med.
Men som du skriver " helt Rigtigt" og dertil mener "helt lovligt", tjah jeg nøjes med at konstatere : T.I.T. Wink

P.S. Jeg mener at i Korat er der en del faranger der har andre banker end Kasikorn uden problemer , dog alle nævner BKK Bank som "vrangvillig/umedgørlig" bank forbindelse.

.
Redigeret af Lung Yao d. 19/12-2013 15:16

OleH
buick skrev:

mon ikke vi snart runder 6 i kursen? mit bud er starten af januar

Du behøver ikke vente til Januar, kursen hos Kasikorn Bank er nu 6,01 på telex transfer !

http://www.kasiko...hange.aspx

birkedhoj
OleH, ser ud til man kan få 6,11 på dit link, hvis man kikker i højre kolonne ?
Flyver PE med THAI altid

LEICESTER
birkedhoj skrev:

OleH, ser ud til man kan få 6,11 på dit link, hvis man kikker i højre kolonne ?

Du skal kigge på den der hedder BANK BUYING RATE, TELEX TRANSFER
kursen er 6.02625

birkedhoj
ok. troede det galt når man vekslede i Thailand.
Flyver PE med THAI altid

Thomas72
Stocks, baht drop on protest blast

Thailand's benchmark stock index and the baht retreated from three-week highs after an explosion at an anti-government protest injured 36 in Bangkok.

"There is no reason to buy the baht or Thai assets while the protests continue,'' said Shigehisa Shiroki, chief trader on the Asian and emerging-markets team at Mizuho Bank Ltd in Tokyo. "The longer the unrest lasts, the more foreign investors will be reluctant to buy Thai assets.''

The Stock Exchange of Thailand main index went down 6.07 points, or 0.47%, to close at 1,295.41 points. The baht fell 0.1% to 32.83 per dollar, according to data compiled by Bloomberg. It has strengthened 0.5% this week, the most since October, and touched 32.655 today, the strongest level since Dec 24. ...

http://www.bangko...test-blast

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Spring til debat: