Se indlæg
 Udskriv debat
Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa
Bjarke85
Zapper han giver da blot sin mening til kende? At den så er enig med Jydetampen og Jeg, og ikke er den samme som din, er vel okay ? Og det har han vel lov til at tilkendegive!

hugoboerge
jydetampen skrev:

Nu går i for lavt.
Det er en fin vejledning Bjarke85 har lavet og giver ham ret i hvad angår visum agenter som ikke kan gøre andet end at hjælpe med at udfylde dvs papirer og følge ansøgeren til vfs.
Milex jeg forstår ikke hvad og hvor du har læst at ambassaden advarer mod agenter for at søge visum til Thailand.
P.s mangler stadig svar fra Robert hvad "approved" betyder på hans hjemmeside,Betyder det godkendt visum agent som ikke kan gøre en døjt eller er det det bare et smart salgs tricks for at lokke kunder i butikken.

"approved" det er bare en illustration hvordan en visa godkendelse ser ud, maaske til et engelsksproget land. Bare en tanke og behoever nok ikke noget svar fra Robert.

jydetampen
hugoboerge skrev:

jydetampen skrev:

Nu går i for lavt.
Det er en fin vejledning Bjarke85 har lavet og giver ham ret i hvad angår visum agenter som ikke kan gøre andet end at hjælpe med at udfylde dvs papirer og følge ansøgeren til vfs.
Milex jeg forstår ikke hvad og hvor du har læst at ambassaden advarer mod agenter for at søge visum til Thailand.
P.s mangler stadig svar fra Robert hvad "approved" betyder på hans hjemmeside,Betyder det godkendt visum agent som ikke kan gøre en døjt eller er det det bare et smart salgs tricks for at lokke kunder i butikken.

"approved" det er bare en illustration hvordan en visa godkendelse ser ud, maaske til et engelsksproget land. Bare en tanke og behoever nok ikke noget svar fra Robert.

Min tanke går på at folk som søger info ang visum og støder på Robert side og ser at han er Godkendt til at det han kan hjælpe med og han eller hans firma kan jo i bund og grund kun hjælpe med at samle dvs papier og få dem udfyldt og det kræver ikke nogen godkendelse.
Men tanke vækkende at Robert ikke svarer hvis det er så uskyldig som du antyder.

hugoboerge
jydetampen skrev:

hugoboerge skrev:

jydetampen skrev:

Nu går i for lavt.

Min tanke går på at folk som søger info ang visum og støder på Robert side og ser at han er Godkendt til at det han kan hjælpe med og han eller hans firma kan jo i bund og grund kun hjælpe med at samle dvs papier og få dem udfyldt og det kræver ikke nogen godkendelse.
Men tanke vækkende at Robert ikke svarer hvis det er så uskyldig som du antyder.

Det kan evt misforstaas og laeses som om at Piro Consulting er "godkendt" af myndighederne. Firmaet er legalt nok, men hvorfor vise dette "APPROVED" stempel ?

dj1972
Jeg har kendt min kæreste i 3 mdr. og har nu søgt om girlfriend visa. Vi mødtes første gang i Danmark, hvor hun var her som alm. turist. Siden har jeg besøgt hende i marts måned i Thailand.
I forbindelse med ansøgning på nyidanmark, kunne man oploade dokumentation, men havde ikke lige nogle billeder, så jeg undlod dette.
Jeg tager derned igen i juni måned, hvor vi runder ambassaden i Bangkok og indleverer hendes ansøgning om visum. Jeg går ud fra at det vil være et "plus" og bevis for ægtheden i vores forhold, at jeg tager med hende derind, og jeg derfor ikke behøvede at oploade nogen dokumentation?

Håber I forstår hvad jeg mener.

Bjarke85
Det er ikke noget plus, da det er VFS (visa centret) du aflevere din ansøgning hos, og ikke ambassaden.

Dem der behandler din sag, sidder på ambassaden, dem på VFS sørger blot for al dokumentation er til stede, og hjælper evt. med at udfylde hvis man ikke lige forstår det hele, og så sender de det til ambassaden.

Men hvis hun har været i Danmark før, og ellers overholdte alle regler og rejste hjem i tide, så kan jeg ikke se hvorfor hun ikke skulle få visum igen. Også selvom du glemte at oploade et billede af jer sammen.

Men du kan for resten logge ind på nyidanmark.dk og redigere din invitation, og så oploade et billede af jer sammen :-) invitationen får ikke et nyt invitations nummer ved redigering. Så gør det :-)

dj1972
Tak for svar. Ja hun rejste hjem til tiden da hun var i DK i februar på et almindeligt visum. Men finder nogle billeder af os sammen, bare for en sikkerheds skyld. Vi har et par stykker fra Danmark.

Bjarke85
Ja gør det, det tager ikke lang tid lige at logge på, og redigere invitationen :-)

Og selv tak. Smile

Robert Kronberg
Jeg er enig med Bjarke85.

Hvis hun allerede har været inviteret en gang som kæreste/forlovet, og så inviteres en gang til af den samme person (og der ikke har været overstay), så bør der slet ikke opstå problemer - billede eller ej (men det koster jo intet at oploade et billede).

Jeg kan dog tilføje, at der er lande i Schengen, der er totalt ligeglade med billeder, da de mistror thai-personens motiv med kæresteforholdet og derved anser det som en "investering" - Frankrig er slemme, Norge er kritiske ift. korte forhold, og England (der ikke er Schengen) er totalt problematiske.

Norge nævner konkret i visse afslag, at de mistænker thai-kæresten for at "investere".

Den danske visum-praksis er lidt nemmere, da de ikke bør afslå visum, hvis der er et kæresteforhold - kort eller langt.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
dj1972
Hun var i Danmark i februar på et almindeligt turistvisum. Jeg lærte hende at kende i den tid, så dette er første gang på et kæreste visum.

Robert Kronberg
Okay, men lad mig lige spørge dumt.

Hvad lavde hun på et almindeligt turistvisum i Danmark? De er de færreste thaiere, som kan rejse til Danmark på turistvisum (i 2013). Er du 100% sikker på, at det ikke var et besøgsvisum?

Umiddelbart siger min erfaring dog, at det ikke gør den store forskel, om I har mødtes i Thailand, i Danmark eller et tredjeland, men du bør alligevel have styr på, hvorfor hun var i Danmark.

Hilsen, Robert

dj1972 skrev:

Hun var i Danmark i februar på et almindeligt turistvisum. Jeg lærte hende at kende i den tid, så dette er første gang på et kæreste visum.

"

dj1972
Jeg kan jo ikke være sikker på at hun var her på et almindeligt turistvisum, som hun sagde. Jeg fik kontakt med hende via et datingsite, så selvfølgelig har hun da haft en dagsorden med sit besøg i Danmark. Hun sagde også at der var andre, som kontaktede hende på det site.
Jeg var sammen med hende hver dag i Danmark, og hun fjernede sin profil igen. Siden boede vi på hotel sammen i Phuket hvor hun bor. Hun er selvstændig og har eget hus i Phuket, som jeg har set. Yderligere har hun hus i Chiang Mai, så hun har en rimelig formue, hvilket jo er nødvendigt for at kunne komme her på et turistvisum.
Jeg snakker med hende hver dag på Skype, og skal møde forældrene i juni.
Det kan godt være at jeg er naiv, men føler at jeg kan stole på hende.

Bjarke85
Ja der vil sikkert være en del der råber, pas nu på og hun er kun ude på én ting :-) det lære du hurtigt herinde. For de har 20-30 års erfaring med Thaier, så alle er som dem de har oplevet og alle historierne er i øvrigt sande.

Syntes bare du skal hygge dig med din kæreste, og så være lige så skeptisk som man burde være med alle kvinder i det hele taget. Når man tænker over det, får flere og flere par i vesten jo også særeje.

Så hvis du bare har lidt almindelig fornuft, så vil jeg bare råde dig til at nyde tiden med hende :-)

Alt godt herfra.

Bjarke85
PS. du skal nok lige finde ud af 100% om hun var her på et kæreste visum til en anden mand sidste gang. Da jeg kan forstille mig, at hvis du i den nye invitation skriver du har mødt hende i Danmark, og i er blevet kærester. Har hun sådanset brudt, eller været her på ugyldigt grundlag, da hun så ikke var kærester længere med den der inviterede hende ?

Jeg har ikke nogen erfaring på dette punkt, men kan forstille mig det vil vække skepsis i visum afdelingen, at hun kommer for at besøge én mand, men finder en anden og så besøger ham 3 mdr efter på en anden invitation. (jeg prøver ikke her at nedgøre hende eller nogen) jeg gør blot opmærksom på hvordan det kan se ud, for myndighederne.

Jeg ved ikke om Robert har lidt erfarring med den problemstilling?? Eller om der overhovedet er et problem i det.

Var blot en tanke jeg lige fik

dj1972
Ja jeg har ingen penge i klemme her. Jeg sender ingen penge, og har kun købt tøj til rimelige priser, da vi var sammen i marts. Hun har aldrig bedt mig om noget som helst, så det eneste jeg har i klemme er følelser.
Hun siger at hun kan bevise at hun var her på turistvisum, så indtil videre har jeg ingen grund til at mistænke hende for noget. Samtidig har jeg set, hvor hun arbejder så jeg ved at hun ikke er helt uden midler, hvilket også taler til hendes fordel.
Ellers føler jeg ikke at jeg skal forsvare hende mere, og ved godt at der er nogle herinde, som er forholdsvis skeptiske omkring disse forhold.
Det eneste jeg havde brug for at vide var, om det var en fordel at vedlægge fotos af os sammen.

Robert Kronberg
Jeg tror, at det bliver svært at bevise, hvilken slags visum hun havde, men det er nu også en dum diskussion at komme ind på mellem jer to, da I begge to kan ende med at blive utrykke ved hinanden.

Som jeg og andre har sagt, så skader et billede aldrig, og det kan måske hjælpe i visse tilfælde.

Umiddelbart behøver det ikke at være et problem, hvis man først inviteres af en kæreste, men møder en ny kæreste under opholdet, hvorpå den nye kæreste inviterer en. Der er ikke krav om udrejse under opholdet, fordi forholdet bryder.

Hvis ambassaden ringer og spørger indtil det, skal man bare svare ærligt, og så er det min erfaring, at det ikke er et problem (selvom min erfaring i den slags situationer er yderst begrænset).

Men naturligvis kan det muligvis skabe en vis opmærksomhed på ambassaden, men så længe der ikke er sket noget ulovligt, og ambassaden tror på, at det nuværende forhold er et kæresteforhold, så bør hun bevilges visum jf. visum-praksis.

Dog, men det er gætteri, så er der måske et uofficielt maksimum (case by case) på, hvor mange gange man kan besøge endnu en ny kæreste i Danmark.

Det væsentlige i denne sag er dog, at du efter kæresteforholdet startede i Danmark, at du rent faktisk har besøgt hende i Thailand efterfølgende. Ambassaden går ikke så højt op i, hvornår selve kæresteforholdet startede, men hvor og hvornår I mødtes første gang, at du oven i købet har besøgt hende i Thailand, og at I aktuelt betegner jer som kærester.

Umiddelbart kan jeg ikke se en ko på isen, såfremt der ikke er en ubekendt faktor.

Hilsen, Robert

hhp
Jeg er ved at få min thaipige til Danmark. Skal til at lave visum til hende. har ikke prøvet det før. men har prøvet at læse siden nyidanmark. Bjarke85 skiver at han sætter 40000 baht ind på hans piges konto. Hvorfor gør du det? Hvad skal de brugs til?

Robert Kronberg
Det er et krav, at hun har 40.000 baht på kontoen, hvis hun søger besøgsvisum på 90 dage.

Hilsen, Robert

hhp skrev:

Jeg er ved at få min thaipige til Danmark. Skal til at lave visum til hende. har ikke prøvet det før. men har prøvet at læse siden nyidanmark. Bjarke85 skiver at han sætter 40000 baht ind på hans piges konto. Hvorfor gør du det? Hvad skal de brugs til?

"

hhp
Jeg har prøvet læse div. sider. Har ikke kunne finde det krav om 40000 baht. Er det noget man få at vide når man søger om visum til pigen ?

Hilsen og tak hhp

Robert Kronberg

http://www.vfsglo...3_2012.pdf

hhp skrev:

Jeg har prøvet læse div. sider. Har ikke kunne finde det krav om 40000 baht. Er det noget man få at vide når man søger om visum til pigen ?

Hilsen og tak hhp

"

Spring til debat: