Se indlæg
Thai Visa til Danmark
|
|
cali111 |
Lagt på d. 11/04-2013 16:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
clydehaumann skrev: Lad mig blot sige at jeg aldrig kunne få mig selv til at anbefale nogen at indgive en ansøgning om Schengenvisum uden at have booket en flybillet, have 40,000 B på kontoen og en rejseforsikring der opfylder de stillede krav. Jeg er sikker på at gjorde jeg det og folk fulgte mit råd ville jeg blive hængt ud som et fjols. Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre at få visum uden at betingelserne er i orden, jeg siger blot at jeg mener det vil være spild af tid at prøve. Et Schengenvisum er ikke en dansk ting, det er et visum hvor Schengenlandene er blevet enige om visse betingelser for udstedelse og disse betingelser har Danmark pligt til at overholde. Derfor kræver et førstegangs visum en vis form for baggrundscheck og et sådant tager tid. Hvor meget eller hvad man ser på ved jeg ikke, men nok mere end man kan gøre på en times tid. Jeg anbefaler heller ikke at indgive ansøgning uden returbillet eller andet, fortæller blot om min egen oplevelse. I mit tilfælde blev denne førstegangs visum behandlet under en time, og det er da en nyhed, der fortjener at offentliggøres, uanset hvor utroligt det lyder. Så kan man jo tro på det eller lade være. Det er ikke noget jeg skal bruge til egen vinding eller andet, er blot glad og vil dele min oplevelse med andre. Hvis jeg skal hjælpe andre med deres visumansøgning, vil jeg selvfølgelig anbefale, at man har flyreservation og alt andet i orden. Det er vel også de færreste, der vil gøre turen på motorcykel, og dem der gør det, er sikkert så meget individualister, at de helst gør tingene selv. Redigeret af cali111 d. 11/04-2013 16:27 |
|
|
parabone |
Lagt på d. 25/05-2013 21:18
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Hej allesammen. Om mig : EU borger bosat i Danmark siden oktober 2009.Har fast arbejde siden dag 1 i Danmark. Jeg vil gerne invitere min thai kæreste på besøg herop i Danmark. Nu har jeg læst frem og tilbage om det her ''visting boy/girlfriend'' visum, men alligevel har jeg en række spørgsmål. 1)hvis jeg som værten står for alle omkostningerne ift rejse og ophold, skal hun alligevel have penge stående på kontoen? 2)VFS Global checklist : '' If the host is not a Danish citizen: a certified copy of the host’s valid residence and work permit in Denmark has to be submitted''...hvis jeg indsender en invitation online, og så hun får ID-invitationen, hvorfor skal jeg sende mit EU registreringbevis?...er det ikke sufficient med online invitationen?..US eller Ambassaden kan da se min status i Danmark bare ved at tjekke mit CPR, vel?..i det værste fald, hvor kan jeg legalisere sådant et bevis? 3)behøver man at have flybilleterne købt på forhånd? 4)hvor kan jeg finde boyfriend-blanketten, som hun skal udfylde? 5)skal hun indgive sin ansøgning i VFS Center elle Ambassaden? 6)nogle af jer, der kender ikke-danske statsborgere med fast arbejde og gyldig opholdstilladelse i Danmark, som har inviteret en thai på besøg i Danmark?..nogle erfaringer?...skal hendes ansøgning en tur i US? mange tak. parabone Indlæg: 1 Tilmeldt: 23.05.2013 04:01:46 |
|
Spring til debat: |