Se indlæg
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
|
|
Conrad |
Lagt på d. 31/07-2012 09:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Man kan få en gul tabien baan på Amphur som udlænding, det har bl.a. jeg. Den kan bruges når man f.eks. skal købe bil eller MC og et oversætter bureau kan oversætte den til engelsk, så den kan bruges som dokumentation på bopæl. Hos Immigration kan man få en adresseattest, den kan så også oversættes af et aut. oversætter bureau til engelsk og bruges som dokumentation på bopæl over for danske myndigheder. Men hvis Skeptikeren skal betale for oversættelse af alt det der kræves, så bliver der vist ikke til ost eller en pils til frokost Skeptiker, ved du om det er OK at sende Thai sproget materiale som dokumentation til danske myndigheder? Conrad |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 31/07-2012 09:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Tak Conrad, alt det ved jeg godt, men som du selv bemærker så koster det, så derfor måtte jeg bla.a. opgive den gule bog selv om jeg havde alle papirer. Interessant spørgsmål, nej jeg tror ikke de ønsker/accepterer thai, men det kunne jo. bare for at fortælle at man altså lever her og tingene går på en lidt anden måde end hjemme i det danske buraukrati, være på sin plads kun at returnere på thai, så kan de lære kan de! Altså at opføre siig lidt menneskeligt. Men kan da så glæde mig over at de ikke (i denne måned) har inddraget min pension, den er indsat her til morgen, så nu må jeg bare vente at der bliver overført express, så kan vi i morgen få rigtig kaffe og morgenbrød igen (uden ost). Skeptikeren |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 31/07-2012 10:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Skeptikeren Har aldrig blevet kontaktet af kontrolteamet. Selv og jeg har boede her siden 2004. Hvad siger du til et stykke rullepøler lavet af en danskerne her du skal ikke betale noget for det. da du jo ikke fik ost. Redigeret af thaikurt1 d. 31/07-2012 11:01 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 31/07-2012 13:05
|
Kurt, kan kun undre mig, og meget, hvad fanden har de gang i, hvilken kriterier vælger de ud fra??? Men gald for din info! Nej tak jeg bryder mig ikke om ********'s rullepølse (er al for fed) eller hans leverpostej (for rå og for meget mel og lever. OG specielt ikke når jeg ved at de er lavet for sort mammon af en pensionist på dansk understøttelse. Skeptikeren PS! Men jeg glæder mig til osten. Du kender vel ikke en der kan levere gratis snaps |
|
|
Boes |
Lagt på d. 31/07-2012 13:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
PS! Men jeg glæder mig til osten. Du kender vel ikke en der kan levere gratis snaps Kig ind næste gang du kommer forbi Ao Nang, så kan vi nok ordne med en ost og en snaps.... til en værdigt trængende landsmand "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 31/07-2012 13:42
|
Tak for invitationen, men jeg har sku ikke engang penge til at fylde tanken på chopperen, den får sådan pø om pø når familien spæder lidt til, så kan jeg lige trille rundt for lidt shopping. Men den dag hvor Den Danske Stat erkender at de har lavet noget lort og der kommer penge i kassen, så...... Skeptikeren PS! Har lige fået en dejlig mail fra vore venner i Stavanger, han minder mig om at for år tilbage, da de besøgte os i CPH sagde: "Håber jeg aldrig bliver som de sure ribs som du ser på gader og stræde her i landet". Og det bestræber jeg mig på dagligt, men det er fandeme svært |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 31/07-2012 14:12
|
Skeptikeren Det er ok det var et tilbud. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 31/07-2012 14:39
|
Skeptikeren Nu er det ikke danskerne i Jomtien jeg køber min rullepølse af men en andre danskerne. Ham jeg køber det af er folkepensionist så han har lidt mere til sig selv og måneden Hvorfor skal man straffe for de man vælge at bosætte sig i thailand da man jo ikke koster det danske stat penge da man jo ikke bruge det offentlige og hvorfor skal man kontroller i hoved og røv. jeg har ikke noget imod at man tjener lidt på at lave noget ting til andre. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 01/08-2012 03:26
|
Ja et helt flot tilbud og tak for det. Og jeg giver dig principielt ret i at hvorfor må en folkepensionist ikke tjene en klatskilling? Men lige nu er situationen altså den, at de danske myndigheder jagter slige lovbrydere, Du er sluppet fri og ham rullepølsemanden måske også, mens jeg og nogle andre er hængt op på trusler om at få inddraget vor pension. Jeg spørger dig? Syntes du det er retfærdigt at jeg skal spidses af med en latterlig lille folkepension og så oven i købet tyvtes? Mens en "invalidepensionist" kan score ca. 2 gange så meget og oven i købet har ret til at have egen bussiness (læs Hussalg i Isaan f.eks.). Syntes du det er retfærdigt at kun nogle få skal eftersøges for svindel? (og åbenbart ikke de som virkelig svindler). Jeg vil gerne gentage mig selv. Jeg har arbejdet fra jeg var 7 år før og efter skoletid, betalt skat fra jeg var 11 og betaler stadig. Jeg har kun fået hjælp fra det offentlige da jeg fik opereret en byl i røven år tilbage og så da jeg gik ned med en blodprop som 56 årig. Og levede indtil jeg blev Folkepensionst af private pensioner. Har aldrig modtaget så meget som en krone fra nogen af de fagforeninger jeg har været medlem af, selv da jeg var arbejdsløs i 6 mdr. fik jeg ikke en krone, men overlevede ved at arbejde SORT som murerarbejdsmand på trods af at jeg er uddannet grafiker. Så jeg syntes jeg har al mulig grund til at føle mig uretfærdig behandlet af det danske system. Jeg takker alle guder for at jeg besluttede mig for at flytte til Thailand, og i dag har en vidunderlig varm familie. Et helbred der på grund af klimaet sparer mig for mange gener. Og selv om jeg nu må finde mig i økonomiske afsavn så vil jeg aldrig nogensinde tilbage, tror sku ikke en gang at hvis jeg vandt den store i Lotto at jeg ville til DK. Skeptikeren |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 01/08-2012 11:59
|
Jeg er udestående over at menneskerne der hele sit liv har gået på arbejde og betalet til samfundet at så snart man når den aldre hvor man skulle nyde livet efter et langt arbejdsliv at man så bliver spist af med en beklagelig lav folkepension at man så også bliver straffe for hvis man flytte ud af EU og til et andre land på den måde bliver straffe to gang af systemet. Ikke nok men at man flytte men man bliver til stadig kontroller af den danske stat der opfordret andre danskerne til at stikke deres medmenneskerne og man oprette et kontor i det samme land for at man kan havde kontroller med sine borger. Som invalidepensionist har systemet jo med den nye invalidepension fra 2003 gjort at man har delt invalidepensionist op i to grupper hvor den ene er dårlig stille ene den andre hvad man kan få og hvad man må som invalidepensionist der har være snakke mere om at man skulle ligestille invalidepensionist før 2003 med det efter 2003 men her har systemet stadig ikke formå at gøre nogen for denne gruppe af invalidepension der hvis man vælger at bo uden for EU er lige så dårlig stille som en folkepensionist når det dreje sig om grundbeløbet som er på lidt over 5.100 om måneden. Jeg er så heldig at ved siden af min invalidepension få beløb for de jeg er har en arbejdsskade hvis jeg ikke havde den havde jeg hele ikke råd til at bo her men der kommer jo også en dag hvor den falder væk og jeg skal så leve af folkepensionist men jeg gider ikke tænke på den dag kommer med nyde live nu . Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 01/08-2012 14:27
|
Så en invalidepensionist der kun har invalidepension uden tillæg er stille lige så dårlig som en folkepensionist hvis han vælger at bo i thailand. Så jeg forstå de invalidepensionist/ folkepensionist der vælger af havde en folkeregister adresse i DK pga af de penge de så få mere. Man kan så kalde det at snyde den danske stat men så længe at man forringer disse menneskerne ret til at bo et andre sted end i Dk at man kun giver den grundbeløbet og man stadig stavnsbindinger dem til at vælge Dk frem for at bo i et andre land uden for EU det er grunden til at man vælger at gøre det på den måde når den danske stat der vil kontroller deres borger hvor i verden de bosætte sig. Havde man dog bare være Svensk eller Norsk statsborger så havde man være fri for den omklamring som man er som dansk statsborge. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 02/08-2012 04:39
|
Thja Kurt jeg vil nu ikke give dig helt ret omkring det med en fiktive adresse, der er jo derfor bl.a. jeg må nøjes med den latterlige sum hver måned. Det er og bliver snyd uanset hvordan du formulerer det. Ydermere er det jo mange penge det drejer sig om på årsbassis, for ikke alene har de jo penge til flybilletter, de får også varme,- og huslejetilskud, medicintilskud, gratis læge og hospital og når de er hjemme kan de få gratis mimrekort til deres stransport. Så derfor forstår jeg ikke de tumber der dybt seriøst foreslår at f.eks jeg, bare kan tage hjem, i stedet for at beklage mig, Det ville sku da alt andet lige koste den danske stat betydelig mere hver måned, og dermed mere i skat til den enkelte. Men med hensyn til dette Kontrolteam, så mener jeg, at jeg nu har forstået at det kun er sporadiske stikprøver de fortager. Jeg er så bare en af de uheldige, og de forstår sig så åbenbart ikke på thailandsk lovgivning. Hvad jeg der imod ikke forstår er, at de kan tillade sig at være så sløsede med at besvare en dansk statsborgers henvendelser, endda på noget de selv har udbedt sig svar på. Da det kun er stikprøver kan de jo for helvede da ikke have overvældende travlt. Var det nu alle de 432 de har registreret så ville det sige at de havde lidt mere end een personsag per dag. Kan godt forstå de sveder. Men jeg mener også at der må være mange brodne kar bl.a. her, siden ingen vil komme frem med om de har fået henvendelse eller ikke. Eller er det bare almindelig dansk sløvsind? Skeptikeren |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 02/08-2012 09:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
Skeptikeren skrev: Kurt, kan kun undre mig, og meget, hvad fanden har de gang i, hvilken kriterier vælger de ud fra??? Men gald for din info! Nej tak jeg bryder mig ikke om ********'s rullepølse (er al for fed) eller hans leverpostej (for rå og for meget mel og lever. OG specielt ikke når jeg ved at de er lavet for sort mammon af en pensionist på dansk understøttelse. Skeptikeren PS! Men jeg glæder mig til osten. Du kender vel ikke en der kan levere gratis snaps jeg har masser af ost og 4 liter snaps men jeg går ud fra at du ikke er int. i smuglergods så jeg beholder det selv ironi kan forekomme |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 02/08-2012 09:23
|
Har intet imod hverken smuglet snaps eller oste, men er virkelig forarget over dem der smugler piller af enhver art, især det der købt på det sorte marked. Du kan bare sende en PB så kommer jeg og henter (hvis det er gratis) Kontrolteamet må ikke få noget at vide så bliver jeg bare beskattet!!! Har du forøvrigt ikke noget at fortælle om Teamet? Skeptikeren |
|
|
Lagt på d. 02/08-2012 09:24
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Undskyld jeg blander mig her med lidt OT. Men de mange der rejser til Thailand med 'Emirates', kunne tjene en eksta skilling ved at oprette en lille ostebiks i Bangkok/Pattaya området - Med 'Emirates' må man jo medbringe 30 kg. bagage på økonomiklassen. Internetsalg er også muligt via PB's Bare en strøtanke |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 02/08-2012 09:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
som du kan se må der jo ikke være forretning i disse smuglervare det skal være gratis ydelser og i al hemmelighed men ide var ok når jeg flyver er det med emitaterne dog til hamborg husk det er den føste dag i resten af dit liv lad ingen anden ødelægge den for dig hygge hej sa alle sammen ingen nævnte ingenglemte Redigeret af 1viggovax d. 02/08-2012 09:59 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 02/08-2012 09:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Skeptikeren skrev: Thja Kurt jeg vil nu ikke give dig helt ret omkring det med en fiktive adresse, der er jo derfor bl.a. jeg må nøjes med den latterlige sum hver måned. Det er og bliver snyd uanset hvordan du formulerer det. Ydermere er det jo mange penge det drejer sig om på årsbassis, for ikke alene har de jo penge til flybilletter, de får også varme,- og huslejetilskud, medicintilskud, gratis læge og hospital og når de er hjemme kan de få gratis mimrekort til deres stransport. Så derfor forstår jeg ikke de tumber der dybt seriøst foreslår at f.eks jeg, bare kan tage hjem, i stedet for at beklage mig, Det ville sku da alt andet lige koste den danske stat betydelig mere hver måned, og dermed mere i skat til den enkelte. Men med hensyn til dette Kontrolteam, så mener jeg, at jeg nu har forstået at det kun er sporadiske stikprøver de fortager. Jeg er så bare en af de uheldige, og de forstår sig så åbenbart ikke på thailandsk lovgivning. Hvad jeg der imod ikke forstår er, at de kan tillade sig at være så sløsede med at besvare en dansk statsborgers henvendelser, endda på noget de selv har udbedt sig svar på. Da det kun er stikprøver kan de jo for helvede da ikke have overvældende travlt. Var det nu alle de 432 de har registreret så ville det sige at de havde lidt mere end een personsag per dag. Kan godt forstå de sveder. Men jeg mener også at der må være mange brodne kar bl.a. her, siden ingen vil komme frem med om de har fået henvendelse eller ikke. Eller er det bare almindelig dansk sløvsind? Skeptikeren Jeg harmes meget over, hvordan vores pensionister behandles af den danske stat. Min søns mor har lejligheder, i Torremolinos og i Berlin. Skeptiker hvis du har lyst til at rykke ud af Danmark og indenfor EU, så sender du mig bare en PB. Lejlghederne er små og billige, mener at Torremolinus er ledig. Kan jo også være, at vi kan få smækket 2 pensionister ind på adressen. Redigeret af vandango d. 02/08-2012 10:11 |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 02/08-2012 11:02
|
Vandango! Du læser ikke hvad jeg skriver. Jegbpor her, og har gjort det i 12 år. Jeg skal aldrig nogen sinde forlade Thailand - Ikke med min gode vilje, jeg vil brændes og gravsættes her mellem mine kære i et smukt tempel oppe i nord. Og hvor fanden skulle jeg finde penge til en flybillet, med 5.081 DKK om måneden???? Skeptikeren |
|
|
vandango |
Lagt på d. 02/08-2012 11:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Skeptikeren skrev: Vandango! Du læser ikke hvad jeg skriver. Jegbpor her, og har gjort det i 12 år. Jeg skal aldrig nogen sinde forlade Thailand - Ikke med min gode vilje, jeg vil brændes og gravsættes her mellem mine kære i et smukt tempel oppe i nord. Og hvor fanden skulle jeg finde penge til en flybillet, med 5.081 DKK om måneden???? Skeptikeren Syntes bare at når jeg læser dine indlæg, at du er økonomisk stillet urimeligt surt, vil jeg gerne hjælpe dig. Hvis du og evt. en pensionist mere, lægger adresse på min ex. billige lejlighed i Spanien, kan i nappe hele pensionen med jer til Spanien/Thailand, minus en lille husleje, samtidig kan jeres venner og familie bo gratis i Spanien, hvis i har sådanne. Hvis du kan bruge den konstruktion, skal jeg nok sætte en ligther i røven på dig, når den dag kommer, der er jeg selv fastboende i Thailand. Redigeret af vandango d. 02/08-2012 11:21 |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 02/08-2012 12:28
|
Tror du misfårstår ikke blot mig, men også hele det danske kontrolsystem. Jeg vil nemlig ikke under nogen omstændighder involveres i snyd og bedrag lad andre om det, så hellere sulte. Og tror du virkelig ikke at de følger al skriv her og hisset. Hvad tror du de vil sige og gøre når jeg lige pludsleig midt i al kontroversen dukker op med en fiktiv adresse i Spanien? De er ikke dummere end mig! Men ellers tak for ideen, der er helt sikkert en anden som med glæde vil tage i imod tilbuddet om bedrageri. Skeptikeren |
|
Spring til debat: |