Se indlæg
så er de igang med at kontroleder os pensionnister
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 18/03-2012 17:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
JA!, Sgu.. Der er en hulens masse regler og procedurer, der er himmelråbende tåbelige. Men det er endnu mere tåbeligt, at hævde at de savner hjemmel. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 18/03-2012 18:05
|
Jeg er fuldstændig enig med dig golfer. Afgiv nu bare de oplysninger. Gider man, kan jo godt forhøre sig om baggrunden for at de skal afgives. Problemet i 95% af alle tilfælde er ikke, at det er vanskelige oplysninger at skaffe, men vrangvillighed fordi man ikke er enig i at myndighederne har brug for/skal have disse oplysninger. Det er at blande usaglige hensyn ind i simpel sagsbehandling! Det giver mavesår |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/03-2012 18:10
|
Antal indlæg: 3779 |
Hvis man nu klager, hvor lang tid er sagsbehandlingen så? Jeg har personligt i en anden sag klaget, eller rettere bedt om en afklaring, men fik aldrig svar, selvom forvaltningsloven kræver et svar. Nuvel, det er nu min rosin i pølseenden, men jeg har heller ikke noget, som Danmark kan tage fra mig. Jeg vil nu for tredje gang opfordre til, at en her på DTW, der er personligt involveret, melder sig som tovholder. Ambassaden plejer at være venlige, hvis man har et reelt problem, men hvis det ikke allerede er sovset til i en forvaltning i Danmark, da problemet i så fald er låst. Hvis en pensionist ringer til ambassaden, så sidder de jo ikke der og tænker, at ham skal vi lige "nakke". Formålet med dette tiltag er blot at få afklaret, om en person har afgivet rigtige oplysninger, herunder om man er samboende, og hvis man er samboende eller gift, så dukker der måske andre muligheder op for kvinden, hvis man dør før hende. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Poo |
Lagt på d. 18/03-2012 18:12
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
hn skrev: Men igen: Klag til Pensionsstyrelsen ! tick skrev jo, at der er en tidsfrist til 18. Juni, så der er jo tid til at sende en klage, og den kan sendes pr. mail ! Hold da op er der ikke et gammelt ordsprog der siger "vælg dine kampe med omhu" hn hvad er det egentlig du vil klage over? Hvis man har rent mel i posen er det ikke noget problem at give dem de oplysninger uanset om de er berettiget til dem eller ej |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 18/03-2012 19:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Et andet ordsprog er: "Med ærlighed kommer man længst" |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 18/03-2012 20:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
Nu spørger jeg muligvis dumt (og det skal man jo være meget varsom med her på DTW) men hvis man får pension udbetalt fra Danmark, får man så ikke også en dansk selvangivelse? |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/03-2012 20:13
|
filihankat skrev: Nu spørger jeg muligvis dumt (og det skal man jo være meget varsom med her på DTW) men hvis man får pension udbetalt fra Danmark, får man så ikke også en dansk selvangivelse? Hej filihankat, Det, som de danske myndigheder vil se, som jeg forstår det, er en thailandsk selvangivelse, hvis pågældende bor i Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 18/03-2012 20:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Uanset juridiske embedseksamener eller ej, er det da pokkers vigtigt fra første færd at få fundet ud af, hvad der kan kræves og hvad der ikke kan kræves af oplysninger. Der kan lynhurtigt dannes præcedens for, at en eller anden embeds-børge tilfældigt placeret på ambassaden kan kræve dit og dat. Der skal naturligvis også være grænser for Big Brother. Når der tages hul på en ny praksis fra myndighedernes side, er det kun idioter, der ikke møder den med sund skepsis og relevante spørgsmål. Uanset rent mel eller ej. Ellers har man sagt ja til, at der bare kan drejes løs på skruen uden ende. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/03-2012 20:31
|
En person har sendt mig fire dokumenter, som han ønsker, at jeg skal oploade, men jeg kan ikke oploade til min server, da den er blokeret. Det er sket før, så jeg antager, at der er brugere hos dette firma, som er blokeret af myndighederne i Thailand ... Velkommen til Kina, kan man sige til Thailand. Jeg prøver igen i morgen, hvis ikke andre kan komme med en alternativ løsning på at få disse fire interessante jpg-filer på DTW. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/03-2012 20:42
|
Nu har jeg fået det op her: http://www.facebo...636&type=3
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/03-2012 20:50
|
I dette brev står der faktisk, at "Vi kontakter førtidspensionister, som har oplyst, at de er enlige." http://www.facebo...=3&theater Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/03-2012 20:56
|
Hvis det er dette brev, som hele tråden handler om, så er debatten kørt på forkerte oplysninger. [slettet af mig selv] Hilsen, Robert |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 18/03-2012 21:16
|
Hvis det er dette brev, som hele tråden handler om, så er debatten kørt på forkerte oplysninger. Ikke helt, idet både førtids-og folkepensionister er omfattet af de love jeg indledningsvis anførte. -Iøvrigt samme love som der er vedhæftet i brevet (sjovt nok..) men bjarne.. jeg må også skuffe dig, og meddele, at sådan kan forvaltningen ikke arbejde (lovligt). Og det er smal sag at få vished over myndighedernes grænser. Det kan godt være, at der sidder nogen og puster sig op med den ide at man ikke beøver at være jurist for at gennemskue disse ting. Sikkert ikke, smede trak også tænder ud i gamle dage. Det blev også derefter. _____________ Jeg er ikke sikkerpå hensigten med et af udklippene, men man kunne narres til at drage den forkerte konklusion.. Myndigheden skal ved anmodningen gøre opmærksom på, at den adspurgte ikke er forpligtet til at svare. Den er sakset fra en anden lov i spil (retssikkerhedsloven) , og ikke som man tror, loven om social pension. Ved at læse HELE udklippet, og fra den RIGLIGE lov, får oplysningen en hel anden mening: Stk. 2. Hvis det er nødvendigt for behandlingen af en sag efter stk. 1, nr. 1, kan myndigheden desuden uden samtykke anmode private, der har kendskab til forholdene, om at give oplysninger, der er nødvendige for at behandle sagen. Myndigheden skal ved anmodningen gøre opmærksom på, at den adspurgte ikke er forpligtet til at svare. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 18/03-2012 21:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Ja, der er i hvert fald ikke meget at diskutere med hensyn til det brev. Der er såvel begrundelse som lovhenvisning.
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 18/03-2012 21:21
|
Der er såvel begrundelse som lovhenvisning Ja, det skal der altid være, jf. forvaltningsloven. Alene ad den grund kunne man straks se, at HN famlede i blinde |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/03-2012 21:29
|
Ærligt talt, hvis der ikke kommer nye oplysninger på bordet, så føler jeg mig lidt til grin ved at tage denne tråd alvorligt og skrive, som jeg har gjort. Hilsen, Robert |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 18/03-2012 21:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Ved at læse HELE udklippet, og fra den RIGLIGE lov, får oplysningen en hel anden mening: Stk. 2. Hvis det er nødvendigt for behandlingen af en sag efter stk. 1, nr. 1, kan myndigheden desuden uden samtykke anmode private, der har kendskab til forholdene, om at give oplysninger, der er nødvendige for at behandle sagen. Myndigheden skal ved anmodningen gøre opmærksom på, at den adspurgte ikke er forpligtet til at svare. Det er også, hvad der står i det uploadede brev. Det er bare lidt svært at se, fordi det deles over flere sider. Og fordi den første side er med meget små bogstaver. Og til dem der måtte være i tvivl, det er ikke pensionisten, der ikke er forpligtet til at svare. Men hvis myndighederne spørger et familiemedlem eller andre private personer om pensionistens forhold, er de ikke forpligtede til at svare. |
|
|
Lagt på d. 18/03-2012 22:20
|
|
Begynder Antal indlæg: |
En folkepensionist får som enlig 5.713.00 i grundpension En folkepensionist får som gift 5.713.00 i grundpension Hvis adressen er udenfor EU. Hvis vi snakker om førtidspensionister er det en hel anden sag, og det var oplæget til kontrollen, at det handlede om førtid og ikke folkepensionister. |
|
|
Lagt på d. 18/03-2012 23:41
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Er det forskel på FP for en enlig eller gift? |
|
|
jacobpakchong |
Lagt på d. 19/03-2012 00:21
|