Se indlæg
 Udskriv debat
"Nyt" danskejet Hotel indviet d. 12.03.2012 Mermaid i Bangkok.
filihankat
laodenmark skrev:

filihankat skrev:

Tja, det var så to forslag, som er billigere end sTable Lodge, men helt ærligt: Det tror jeg sgu godt selv jeg kunne have fundet. Det der er afgørende her er om det så også er bedre end Stalden (også beliggenheden taget i betragtning).

Den sidste kommentar har jeg lidt svært ved at se relevansen af. Du er måske selv en af de her Thai-wannabees som kun æder ris når du er i Thailand?

Der blev jo blot efterlyst nogle alternativer, som så blev oplyst. Og som du skriver er der sikkert flere steder. Men folk opfatter vel forskelligt mht. beliggenhed, pris, kvalitet. Men straks skal der hakkes på det venlige indlæg

Men Måske en Thai-wannabee helst holder sig væk fra de typiske 'spegepølse- frikadelle steder. Som ofte har et højrere prisleje / dårligere thaifood. Selv foretrækker jeg også Thaifood, både ude og hjemme. Det sidste par dage har menuen her bestået af frikadeller, Stegt Flæsk med kartofler. Spørg ligge om man kan blive træt af den fede mad. Og dårlig kan undgå at blive overvægtig hvis/når man spiser sig mæt i den slag hundeæde hver dag. Bare min mening uden andre behøves at syntes det samme

Sorry. Jeg er ked af min kommentar om Thai-wannabee. Den var ikke så heldig. Jeg bliver blot irriteret når andre antyder at jeg skulle være sådan en "spegepølse-frikadelle dansker" blot fordi jeg kan lide at bo på Stable Lodge.

Men jeg kan kun gentage mig selv: Jeg synes stadig at Stable Lodge er et godt hotel med gode, store og rene værrelser. Der er hyggeligt med en lille have og swimmingpool og personalet er altid venligt. Og maden er god - også thai-maden.

Selvfølgelig kan man altid fiinde noget der er billigere, men min erfaring i Bangkok er, at hvis det er billigere, så er det sædvanligvis dårligere. Og hvis det er bedre end Stable Lodge, så koster det som regel også mere.

Det var sådan set bare det.

Synes også det bør nævnes, at ved ophold på 'Stalden' min. 7 døgn, så giver de 10% rabat, hvis man forudbetaler ved ankomst.

Denne rabat rabat ydes måske også på andre hoteller ?

natty
PR52 skrev:

Synes også det bør nævnes, at ved ophold på 'Stalden' min. 7 døgn, så giver de 10% rabat, hvis man forudbetaler ved ankomst.

Denne rabat rabat ydes måske også på andre hoteller ?

Ja det er helt normalt, at der gives rabat ved "long stay", også hvis man betaler ved "afgang".
Hvis de ikke gør det af dem selv---så spørg.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

hugoboerge
Robert Kronberg skrev:

Nu bor jeg herude og har lige spist en fantastisk hakkebøf på Admiralen i Bangkok her til aften, og en efterfølgende god kop kaffe.

Der er plads til syv biler - eller otte, hvis de parkerer ordentligt.

Hilsen, Robert

Hvad betalte du saa for den hakkeboef ?

Lung Yao
Filihankat,
Jeg var også ked at du "overreagerede" på min bemærkning, idet du overså Smiley'en der fulgt med:
Og der findes mange andre. (men de servere måske ikke spegepølse mader og frikadeller Wink ).

Jeg kunne måske også have skrevet :
men der taller de ikke dansk Wink

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
hugoboerge skrev:

Robert Kronberg skrev:

Nu bor jeg herude og har lige spist en fantastisk hakkebøf på Admiralen i Bangkok her til aften, og en efterfølgende god kop kaffe.

Hilsen, Robert

Tror det var lidt over 400 baht for selve retten, måske 425 (de har ikke længere ++, såvidt jeg kunne se).

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Robert Kronberg
filihankat skrev:

Jeg har boet på Stable Lodge flere gange og har helt sikkert også tænkt mig at bo der på min næste tur til Bangkok. Stable Lodge er et godt hotel med fine værelser, god service, hyggelig atmosfære og super-søde personale. Og så er beliggenheden helt suveræn!

Med hensyn til prisen, så er det jo helt ude i hampen at påstå at det burde koste 800-900 baht for Stable Lodge. For de penge får man knap nok et guesthouse i Bangkok. Til jer der påstår at man "nemt" kan finde noget der er bedre og billigere: Jeg savner stadigvæk jeres links til disse steder.

Mermaid har adskillige gæster boende, men der er ingen reception endnu (den er dækket til, da der er håndværkere), så det er nok mest for venner af huset eller andre, som insisterer.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Robert Kronberg skrev:

hugoboerge skrev:

Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Tror det var lidt over 400 baht for selve retten, måske 425 (de har ikke længere ++, såvidt jeg kunne se).

Hilsen, Robert

Det var interessant med prisen, for paa Stalden er prisen 350++. Admiralen laegger ogsaa ++ til.
Det gjorde de i soendags, saa det har de sikkert ogsaa gjort i gaar.
Det er saa ca. 15% dyrere end Stalden og det er fordi huslejen til Mermaid skal tjenes ind.

Lung Yao
Som sidebemærkning ville jeg indskyde måden regningen bliver lavet:
Lunch Buffet på Hotel Sima Thani i korat:

a) Pris på ydelsen:.... 981.26฿
Cool Service X 10% :.... 98.13฿
--------------------- ----------------
Sub total.................1079.44 ฿

c) Vat 7% af 1079,44: 75.56 ฿
Total :...................... 1155 ฿

Du betaler 7% VAT både af maden og servicen(drikkepenge).

Så noget sjov/mærkeligt :
1) Hvor kommer de .26 satang fra, da prisen per person er i Baht(rund tal) .
2) 2 andre mystiske beløb under noget "Open misc", nok ikke værd at nævne men : 0.04 s og 0.01s Hmmmmmm hvad dækker det?

Men jeg til slut ville tilføje at trods alt du/I får "Value for money": Thai og europæisk buffet + barbeque og Sushi+ salat bar + is/dessert/ cola-andre læskedrik (øl/vin er extra) for ca. 185฿/person og 215฿ om aftenen.

.
Redigeret af Lung Yao d. 23/03-2012 13:09
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

hugoboerge
ABS skrev:

bannok skrev:

jeg har boet og spist utallige gange på Stab Lodge og der er udmœrket.
Og athmosfσre er rigtig god, også efter at de har fået ude barren lig ud til vejen.

Priserne på maden er ok, hvis du sammenligner med de andre Thailandske hoteller i Bangkok, så er priserne rimelige og den morgenmad er bare en super morgen mad, den fildes ikke magen i bangkok.

Smag og behag. Værelserne er noget lort, maden OK, bare man holder sig fra deres BBQ. Vedr. morgenmaden så er den mega dyr. Prøv morgenmad på Grand President Soi 11, så kan du snakke om morgenmad. Nok den bedste jeg har fået i de knap 25 år jeg er kommet i Thailand.

Vedr. det nye hotel, så kan det kun anbefales og især Admirals Pub og den gode service og mad.

Og de hoejere priser i forhold til Stalden kan du sikkert ogsaa anbefale ? . Se hvad Robert betalte nedenfor.

Lung Yao
Hugobørge,
Robert skrev:

og du skriver selv :
Det var interessant med prisen, for paa Stalden er prisen 350++.

350 + 10% = 385 B x 7% = 26.95B . Total = 411.95B (ikke langt fra de 400-425 Robert nævner).

Så hvem er så "dyrest" : Tuttelu Tralla

P.S. Så personligt hvis Jeg skulle vælge så ville jeg fortrække Mermaid/Admiralen fremfor Stable lodge, men smag og behag.

.
Redigeret af Lung Yao d. 23/03-2012 13:10

hugoboerge
Lung Yao skrev:

Hugobørge,
Robert skrev:

og du skriver selv :
Det var interessant med prisen, for paa Stalden er prisen 350++.

350 + 10% = 385 B x 7% = 26.95B . Total = 411.95B (ikke langt fra de 400-425 Robert nævner).

Så hvem er så "dyrest" : Tuttelu Tralla

P.S. Så personligt hvis Jeg skulle vælge så ville jeg fortrække Mermaid/Admiralen fremfor Stable lodge, men smag og behag.

.

Lung Yao husk lige at laegge +10% + 7 % til saa bliver det til 470 hvis prisen er 400 og hvis den "kun" var 375 bliver det saa 440 saa lad os sige 10% dyrere. Men der er stadigvaek et langt stykke vej ned til "turiststederne" som et andet medlem siger kun koster 150 - 200.

Det er rigtigt smag og behag.

ABS
hugoboerge skrev:

ABS skrev:

bannok skrev:

Og athmosfσre er rigtig god, også efter at de har fået ude barren lig ud til vejen.

Priserne på maden er ok, hvis du sammenligner med de andre Thailandske hoteller i Bangkok, så er priserne rimelige og den morgenmad er bare en super morgen mad, den fildes ikke magen i bangkok.

Smag og behag. Værelserne er noget lort, maden OK, bare man holder sig fra deres BBQ. Vedr. morgenmaden så er den mega dyr. Prøv morgenmad på Grand President Soi 11, så kan du snakke om morgenmad. Nok den bedste jeg har fået i de knap 25 år jeg er kommet i Thailand.

Vedr. det nye hotel, så kan det kun anbefales og især Admirals Pub og den gode service og mad.

Og de hoejere priser i forhold til Stalden kan du sikkert ogsaa anbefale ? . Se hvad Robert betalte nedenfor.

Kære hugoboerge. Syntes at du roder lidt rundt på det dybe vand. Nogen der har en redningskrans?
Du starter med at skrive. ” så er priserne rimelige og den morgenmad er bare en super morgen mad, den fildes ikke magen i bangkok.” Hvortil jeg svare. ” Vedr. morgenmaden så er den mega dyr. Prøv morgenmad på Grand President Soi 11, så kan du snakke om morgenmad. Nok den bedste jeg har fået i de knap 25 år jeg er kommet i Thailand.” Hvor ser du noget om hvad prisen er på en hakkebøf??
Også skriver du” Mht vaerelses priserne saa er ABS helt forkert paa den.” Hvor har jeg ytret mig priserne på div. værelser?? Men det kan jeg gøre nu. Værelserne på Stalden er i mine øjne ikke mere værd end THB 500,00 og ligner ikke andet end et lusket shorttime værelse. Så det eneste en her har skrevet vedr. priser er at morgenmaden på Stalden er mega dyr. Så forsæt bare med at rode rundt på det dybe. Håber du kan svømme. Igen så er det smag & behag hvor div. folk vil spise og overnatte. Bare jeg ikke skal lægge i en af Stalden´s senge.Sleeping good
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
hugoboerge
ABS skrev:

hugoboerge skrev:

ABS skrev:

bannok skrev:

Kære hugoboerge. Syntes at du roder lidt rundt på det dybe vand. Nogen der har en redningskrans?
Du starter med at skrive. ” så er priserne rimelige og den morgenmad er bare en super morgen mad, den fildes ikke magen i bangkok.” Hvortil jeg svare. ” Vedr. morgenmaden så er den mega dyr. Prøv morgenmad på Grand President Soi 11, så kan du snakke om morgenmad. Nok den bedste jeg har fået i de knap 25 år jeg er kommet i Thailand.” Hvor ser du noget om hvad prisen er på en hakkebøf??
Også skriver du” Mht vaerelses priserne saa er ABS helt forkert paa den.” Hvor har jeg ytret mig priserne på div. værelser?? Men det kan jeg gøre nu. Værelserne på Stalden er i mine øjne ikke mere værd end THB 500,00 og ligner ikke andet end et lusket shorttime værelse. Så det eneste en her har skrevet vedr. priser er at morgenmaden på Stalden er mega dyr. Så forsæt bare med at rode rundt på det dybe. Håber du kan svømme. Igen så er det smag & behag hvor div. folk vil spise og overnatte. Bare jeg ikke skal lægge i en af Stalden´s senge.Sleeping good

Jeg roder ikke rundt i noget som helst. Jeg har aldrig skrevet eet ord omkring morgenmad, jeg har aldrig nogen sinde boet paa Stalden, jeg har aldrig spist morgenmad der, saa hvem roder rundt ?

Jeg har set vaerelserne paa Stalden og de ser rimelige ud, i hvert fald betydeligt bedre end et 3* upcountry hotel som skal have THB 1,150.- per nat, saa 500 er en fuldstaendig aandssvag udtalelse.

For oevrigt saa kan jeg ikke svoemme, men det har ikke noget med denne her traad at goere.

Som du selv skriver smag og behag og det har jeg ogsaa givet udtryk for.

Nu er det lige foer jeg vil paabegynde et hakkeboef review. Mere om det senere.

. Prøv morgenmad på Grand President Soi 11, så kan du snakke om morgenmad. Nok den bedste jeg har fået i de knap 25 år jeg er kommet i Thailand.”

ABS- hvad var prisen så for ovennævnte morgenmad?

Utroligt at nogen kan hidse sig sådan op, alle har da lov til at bor og spise,hvor de har lyst.

Når vi er på en længere ferietur i Thailand, tager vi også på Stalden en enkelt gang for at få en god frokost. Prisen er fuldstændig underordnet.

Frokosten var perfekt!

Lung Yao
hugoboerge skrev:
....................................
Lung Yao husk lige at laegge +10% + 7 % til saa bliver det til 470 hvis prisen er 400 og hvis den "kun" var 375 bliver det saa 440 saa lad os sige 10% dyrere. Men der er stadigvaek et langt stykke vej ned til "turiststederne" som et andet medlem siger kun koster 150 - 200. Det er rigtigt smag og behag.

Rode rundt i dag , gører du lidt , med mindre at du ikke kan læse hvad DU selv skriver:

Dit eget svar #70,
Men du har belæg for at skrive :
Lung Yao husk lige at laegge +10% + 7 %
men måske ville du påstå at Robert lyver eller skal vi ikke sige det "pænt" : ikke ved hvad han taler om Tuttelu Tralla .
Det ville være fint hvis Frits kom ind på banen og be/afkræftede vores gætterier. Han må da kunne vide noget mere end os andre om priserne er med eller uden Tax+VAT.

.

bannok
Jeg roser Stable Lodge for deres service, for deres mad, priser, venligt personale, hyggelig atmosfœre, fri internet(meget hurtigt), og vœrelserner er ikke store, men de er rene og fjersynet virker og der er lys i alle pœrer og stikkontakterne virker, og der er ro og god orden, og så ligger det perfekt i bangkok.

Den mad du får på Stable Lodge, den får du ikke på et billigt hotel i bangkok. På et fire stjernet hotel i bangkok får du europœske/amerikanske/Australske menuer, kald det hvad du vil, men de retter koster mindst det dobbelte af havd du betaler på Stalden.

Så hvis man vil bo,og spise på hotellet man bor på, ja så er Stalden ikke et dårligt valg.

Og når Mermaid er de samme ejere som Stalden, så tror jeg nok jeg vil booke et vœrelse der en gang i fremtiden, jeg skal lige tilføje at jeg ikke kender dem der ejer hotellet.

hugoboerge
Lung Yao skrev:

hugoboerge skrev:
....................................
Lung Yao husk lige at laegge +10% + 7 % til saa bliver det til 470 hvis prisen er 400 og hvis den "kun" var 375 bliver det saa 440 saa lad os sige 10% dyrere. Men der er stadigvaek et langt stykke vej ned til "turiststederne" som et andet medlem siger kun koster 150 - 200. Det er rigtigt smag og behag.

Rode rundt i dag , gører du lidt , med mindre at du ikke kan læse hvad DU selv skriver:

Dit eget svar #70,
Men du har belæg for at skrive :
Lung Yao husk lige at laegge +10% + 7 %
men måske ville du påstå at Robert lyver eller skal vi ikke sige det "pænt" : ikke ved hvad han taler om Tuttelu Tralla .
Det ville være fint hvis Frits kom ind på banen og be/afkræftede vores gætterier. Han må da kunne vide noget mere end os andre om priserne er med eller uden Tax+VAT.

.

Jeg paastaar ikke at Robert lyver, han kan bare ikke huske aabenbart. Jeg har en regning her ved siden af mig, hvor der er en sub-total og saa kommer der 10% paa og saa kommer der 7% paa toppen. Saa der er ikke noget med gaetterier her. Robert kan bare ikke huske om det var 375 eller 400 eller om de 10+7 var med i prisen.

Nu her ca. 2 måneder efter at H.K.H. Prins Henrik indviede "Hotel Mermaid, Bangkok", er det endeligt lykkedes for hotellet at få en hjemmeside op at stå ...

http://www.hotelm...ngkok.com/

Edit: "Op at stå" er nu så meget sagt - Vil nøjes med at sige, at de nu har en hjemmeside ... - Men det går da trods alt fremad ... TIT Grin
Redigeret af d. 09/05-2012 07:16

hugoboerge
[quote]PR52 skrev:

Nu her ca. 2 måneder efter at H.K.H. Prins Henrik indviede "Hotel Mermaid, Bangkok", er det endeligt lykkedes for hotellet at få en hjemmeside op at stå ...

http://www.hotelm...ngkok.com/

Edit: "Op at stå" er nu så meget sagt - Vil nøjes med at sige, at de nu har en hjemmeside ... - Men det går da trods alt fremad ... TIT Grin[/quote

Naar man klikker paa f.eks. "Bars & Restaurants" kommer denne besked op:

404 Error File Not Found
The page you are looking for might have been removed,
had its name changed, or is temporarily unavailable.

Men det er maaske kun hos mig ?

Spring til debat: