Se indlæg
Bag Facaden - netsvindlernes paradis
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/01-2012 02:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
phom skrev: Du skriver som om du stadigvæk er ny i thailand, ud fra dine indlæg er Pattaya stadigvæk den lille fiskerlandsby som de amerikanske Vietnam soldater tog på ferie i for 40-50 år siden. Men ok hvis dit kendskab til Pattaya kun er fra beach road, så må vi andre vel bære over med dig, Pattaya er meget mere end beach road og soi'erne op til 2 road, om du så levede 99 liv samtidige Olsen, så ville din taktik værre meget langsommelig og hvem ved om den overhovedet ville bære frugt, blot fordi man lever i Pattaya egnen behøver man vel ikke købe en ny luder hver dag, uge eller måned. Og en stor tyg falang, hvem ville ikke have set sådan en, for 5 minutter siden. Hvis du virkelig gerne vil finde en i thailand og du kender provinsen, så er immigrationskontoret det bedste bud, en 1000 Baht kommer du dog ingen vejene med, men hvis du har tid, så kan du jo sætte dig udenfor og vente, og på et eller andet tidspunkt dukker han sikkert op for en 90dages rapport eller ligefrem sit årlige visum. Men hvis du får løst til at opsøge samtlige hel eller halv kriminelle danskere eller andre nationaliteter du møder eller hører om i Pattaya eller andre steder i thailand, så tror jeg altså at det ender galt med dig en dag, men det jo dig der er eksperten, og du har jo tydeligvis fingeren på pulsen, for vi andre har jo aldrig været i thailand. Jeg tror at det han siger er det de fleste tænker nemlig at det ikke kan være så svært for politiet at fine ham hvis de ville. Som jeg skriver tidligere så har sådan et stort brød som ham garanteret en stam bar han går på og udfra beskrivelsen af ham så er han med garanti en som folk lægger mærke til. Jeg tror derfor heller ikke at han er umuligt at finde hvis man virkeligt ville. Jeg siger ikke det vil være nemt men tror ikke det er umuligt. Men det er os privatpersoner politiet derimod kan jo gå ind og få de oplysninger hos imigrationen som vi ikke kan. Men det bringer mig tilbage til sagens kerne, når vi taler svindel på nettet er politiet ikke rustet til at håndtere det. Jeg driver et website hvor der også er handel melem private og desværre er der jo nogen gange der bliver snydt. Jeg har mange gange lovet at udlever tekniske oplysninger til politiet hvis de henvendte sig. I løbet af 12 år er det blevet til en henvendelse på trods af at jeg kan hjælpe med IP adresser der kan hjælpe til at identificere folk. det er min opfattelse at svindel på nettet henlægges i 95 ud af 100 gange uden at der er sket efterforskning. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 08/01-2012 02:39
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Mon ikke forklaringen på den manglende indblanding og opklaring fra myndighedernes side skal findes cirka 15 minutter inde i udsendelsen, hvor Keld Olesen fra Nordsjællands Politi direkte siger at det er et valg om at prioritere med orderne citat: "Jeg er ansat her til blandt også til at prioritere ". Politiet kæmper til dagligt med stigende problemer blandt andet med papirarbejde, afspadsering og ikke mindst med at der er nogle budgetter og ressourcer som skal overholdes. Programmet udstiller en høj grad hvad almindelig mennesker oplever når de er i kontakt med politiet og skal have have en anden service end udlevering af en ren straffeattest og hvordan retsbevidstheden langsomt men sikkert skrider i hele samfundet over tid. Men Keld Olesen er ærlig, og han ved godt at politiet må foretage et valg og han ikke kan begynde at bruge måske 5% af politikredsens budget på at knalde en person hvor det er tvivlsomt om personen overhovedet vil få andet end en betinget dom. Selvfølgelig hjælper det altid at mediernes øjne falder på en sag. Så kan pengene normalt pludselig godt findes og derfor skal personen nok ikke føle sig for sikker nu. Men de penge der skal bruges til at få skovlen under denne person for at opretteholde et glansbillede af at myndighederne gør noget og er berettet til deres hyre og lulle befolkningen hen i et tilstand af falsk tryghed gør at pengene forsvinder fra opklaringen af andre sager. Det er simpelthen et spørgsmål om at prioritere. Nøjagtigt det samme vi ser ved topmøder i byen, ballade på Nørrebro, ballade på Christiania, bandekrig, optøjer ved fodboldkampe og så videre. Mandskabet skal simpelthen afspadsere bagefter og det betyder mindre politi til de resterende opgaver. Opgaver som f.eks. denne med en platteslager. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 08/01-2012 02:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 246 |
Det jeg mener er at traekker man i de rigtige traade, jeg vil kalde det " loebeild " saa er der hurtigt bingo. Jeg har kun 10 aar paa bagen som fastboende, saa ja jeg er stadig groen. Tak for oplysningen om at PTY er en tidligere fiskerby, du er meget klog.... Kunne ikke vaere mere enig med webmaster om at det er et spoergsmaal om sagen ligger oeverst eller nederst i bunken. |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 08/01-2012 07:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Selvfølgelig er det et prioritets spørgsmål og det jeg hele tiden har påpeget er, at HVIS politiet sætter sig på den opgave at finde manden-så vil de med deres midler til rådighed-inklusive det thailandske politi,selvfølgelig være bedre rustet og egnet til det end HR.Olsen. Tror du hr. Olsen,i ramme alvor,at det thailandske politi, ikke aner hvordan og hvor de skal opspore en lille fed dansker, eller anden farang.? De har nok LIDT flere kontakter,end du-uanset din 1000 baht seddel. |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 08/01-2012 09:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 246 |
Nu har jeg ikke udtalt mig om hvad politiet har eller ikke har, jeg udtaler blot at jeg er sikker paa at man som menig mand ville kunne opsnuse hvor loemlen befinder sig. At du NoiNarak ikke tror at du ville kunne finde ham, tjaa. Denne debat er nu udtoemt fra min side, da jeg er lidt traet af at skulle gentage mig selv overfor dig NN. |
|
|
svendborg |
Lagt på d. 08/01-2012 10:55
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Olsen99 giver dig ret i, at den mand der her tales om. Han er ikke svær at finde, men at få personen hentet her i Thailand, vil nok blive et problem for det danske system. Det er vel også et stort spørgsmål om det thailandske politi overhovedet har lyst til at finde manden. Hvis du vil vide noget om priser i Chaam eller HH, så prøv at sende en PB til Madsen69. Jeg tror han ved en masse. Jeg har lige for sjov skyld beskæftiget mig lidt med personen Noinarak alias Brian Marinus som jagter dig lige nu, og set nogle af hans indlæg den sidste tid. Det er da en underligt form for humor, at han altid skal finde sig et offer, som han så skal chikanere groft. Jeg mener da også at have læst, at Noinarak frivilligt sagde farvel til DTW efter sin offentliggørelse af sin samleverskes eskapader ud i sin retmæssige tilranelse. |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 08/01-2012 11:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Svendborg. For det første jagter jeg ikke nogen-dette er et debat forum,hvor folk kommer med indlæg og andre så kan svare eller lade være. Jeg har svaret på Olsens indlæg,hvilket jeg vel har lige så meget ret til,som alle andre-at jeg så ikke har været enig i hans synspunkter er en anden sag-det er vel derfor det hedder et debat forum. Ja, jeg skrev at jeg ikke ønskede at komme med flere indlæg-det har jeg så ændret igen-mener du at jeg skulle have spurgt dig om lov først.? I så fald skulle jeg nok have haft brug for dit gamle alias, eftersom dette jo er ret nyt. Den tråd ang. min dame osv. kan du jo så tage op igen,hvis du mener den er så interresant,at du gider spilde din tid på det og har nogle kommentarer til den-det står dig jo frit for. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 08/01-2012 11:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Svendborg: Havde det ikke været lidt smartere med en P.B. ?? Nu har du lige selv lagt op til ballade,- godt gået. |
|
|
svendborg |
Lagt på d. 08/01-2012 11:23
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
AL Jeg giver dig ret, for dette siger jeg undskyld, men jeg kunne ikke lade være med poste mit positive indlæg. Jeg fik den respons. som jeg, og sikkert også mange andre havde regnet med, så en PB vil ikke blive nødvendig. Resten vil jeg holde for mig selv efter denne svada. |
|
|
Lagt på d. 08/01-2012 12:44
|
|
Begynder Antal indlæg: |
På mobil-entusiasternes debatforum 'Mobilforum' har der igennem længere til kørt en tråd med svindleren ML (knap 2 år) Tråden på dette site har pludseligt taget en overraskende vending efter TV udsendelsen. Kig: www.mobilforum.dk Off Topic > 'tlfhandel med thailand/singapore' ( første tråd i 'Off Topic' ) Indlæg #218 & 221 er uhyre interessante. Jeg er i vildrede med hvad jeg skal tro og mene , men hvad med jer ? På sitet arbejdes der også på at få uploadet et par fotos af ML - Det ene skulle være helt 'frisk' |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 08/01-2012 13:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Tror ikke en skid på den psykopat. Hvorfor kom han ikke med de oplysninger til Landsdækkende TV, da han havde muligheden? - Nej, dette er bare de sidste "krampetrækninger" fordi han ved at nettet strammes. - Nu forsøger han at spille på medlidenhed |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/01-2012 14:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Labri skrev: På mobil-entusiasternes debatforum 'Mobilforum' har der igennem længere til kørt en tråd med svindleren ML (knap 2 år) Tråden på dette site har pludseligt taget en overraskende vending efter TV udsendelsen. Kig: www.mobilforum.dk Off Topic > 'tlfhandel med thailand/singapore' ( første tråd i 'Off Topic' ) Indlæg #218 & 221 er uhyre interessante. Jeg er i vildrede med hvad jeg skal tro og mene , men hvad med jer ? På sitet arbejdes der også på at få uploadet et par fotos af ML - Det ene skulle være helt 'frisk' Jeg indsætter her uddrag af tråden fra mobilforum skrevet med rødt. Hej Christian Nedenstaaende e-mail som du har sendt til mig er i overenstemmelse med virkeligheden. Jeg undskylder overfor for ALLE som maatte foele sig snydt paa den ene eller anden maade, jeg er alvorligt syg, og har igennem 2 aar ville komme hjem, ta min straaf hvis jeg har begaaet nogen form for ulovligheder, men har vaeret bange da jeg IKKE, og stadigvaek ved omfanget af de handlinger som er forgaaet i Dk , da min identitet blev stjaalet i Thailand for ca. 18 maaneder siden. Mvh. Michael Larsen Og for at vise sin gode vilje har han taget et frisk billede på sin computer og sendt det også. billede tilgår Og her er det tidligere som jeg har liggende som er et 3-4 år gammelt efter Michael Larsens eget udsagn. billede tilgår Min holdning til denne ko-vendning fra for 3 uger siden at ind telefonere trusler til fyns politi mod undertegnet til nu at undskylde og være klar til at tage til danmark og tage en evt straf som en mand, syntes at være stor. Men jeg håber et eller andet sted Michael Larsen mener det, og dermed at svindel og trusler i alle retninger stopper. Ydermere har jeg lovet, hvilket jeg står ved, at opretter han en profil i sit eget navn her på siden, er han velkommen til selv at beklage og sige undskyld. Det er naturligvis ikke en opfordring til at benytte lejligheden til at fylde os med løgn, trusler eller andre ting, men det tror jeg nu også et eller andet sted at Michael Larsen har fattet. Kommer han hjem, går til politiet, og får ryddet og i alle de sager hvor han har snydt folk, så har vi ingen grund til at holde denne tråd aktiv mere, og så bliver den slette - men vi vil gerne lige set det ført ud i livet først !!! Ha' Ha' Tror redaktøren af mobilforum virkelig på, at Michael Larsen sender et frisk foto af ham selv? Mit bud er at han sender dem et foto af en anden...! Redigeret af Anonym Bruger d. 08/01-2012 14:50 |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 08/01-2012 14:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
DK skrev: Labri skrev:.................................................................................................................................. På sitet arbejdes der også på at få uploadet et par fotos af ML - Det ene skulle være helt 'frisk' Ha' Ha' Tror redaktøren af mobilforum virkelig på, at Michael Larsen sender dem et frisk foto af ham selv? Mit bud er at han sender dem et foto af en anden...! Hvem siger at ML selv sender billeder der ville blive oploadede på MobilF. eller DTW ? . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/01-2012 15:01
|
Lung! Forstår ikke dit spørgsmål. Som du kan se, skriver redaktøren af mobilsiden, at han har modtaget et frisk billede af Michael Larsen. Som tidl. skrevet har jeg ikke fantasi til at tro på, at svindleren har sendt et foto af sig selv |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 08/01-2012 15:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
DK skrev: Lung! Forstår ikke dit spørgsmål. Som du kan se, skriver redaktøren af mobilsiden, at han har modtaget et frisk billede af Michael Larsen. Som tidl. skrevet har jeg ikke fantasi til at tro på, at svindleren har sendt et foto af sig selv Jep, og mit svar skulle forståes at HAN behøvede ikke selv at sende et "frisk billede", (som sikkert, som du insinuerede, ville være Fup), men at der fandes sikkert nogle "Frilance fotografer" som ville hjælpe Redaktøren af MF med et "ægte frisk billede" af manden. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 08/01-2012 19:49
|
|
DK skrev: Lung! Forstår ikke dit spørgsmål. Som du kan se, skriver redaktøren af mobilsiden, at han har modtaget et frisk billede af Michael Larsen. Som tidl. skrevet har jeg ikke fantasi til at tro på, at svindleren har sendt et foto af sig selv Undskyld jeg ikke fik sagt go'dag til jer alle i mit første indlæg på DTW - Det var uhøfligt. Og så vil jeg gerne gøre 'DK' opmærksom på at redaktøren af Mobilforum er normalt begavet (han er faktisk skarp). Han kunne ikke kunne drømme om at uploade info & fotos, uden at han har dobbeltchecket om materialet er korrekt. Jeg er spændt på hvad redaktøren har af foto goodies Mvh. Labri (tidl. professor) Redigeret af d. 08/01-2012 19:56 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/01-2012 20:08
|
Antal indlæg: 3779 |
Labri skrev: DK skrev: Lung! Forstår ikke dit spørgsmål. Som du kan se, skriver redaktøren af mobilsiden, at han har modtaget et frisk billede af Michael Larsen. Som tidl. skrevet har jeg ikke fantasi til at tro på, at svindleren har sendt et foto af sig selv Undskyld jeg ikke fik sagt go'dag til jer alle i mit første indlæg på DTW - Det var uhøfligt. Og så vil jeg gerne gøre 'DK' opmærksom på at redaktøren af Mobilforum er normalt begavet (han er faktisk skarp). Han kunne ikke kunne drømme om at uploade info & fotos, uden at han har dobbeltchecket om materialet er korrekt. Jeg er spændt på hvad redaktøren har af foto goodies Mvh. Labri (tidl. professor) Hej Labri, Hvad betyder "tidl. professor". Det er da et nyt akademisk begreb? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 08/01-2012 20:42
|
|
Robert Kronberg skrev: Labri skrev: DK skrev: Lung! Forstår ikke dit spørgsmål. Som du kan se, skriver redaktøren af mobilsiden, at han har modtaget et frisk billede af Michael Larsen. Som tidl. skrevet har jeg ikke fantasi til at tro på, at svindleren har sendt et foto af sig selv Undskyld jeg ikke fik sagt go'dag til jer alle i mit første indlæg på DTW - Det var uhøfligt. Og så vil jeg gerne gøre 'DK' opmærksom på at redaktøren af Mobilforum er normalt begavet (han er faktisk skarp). Han kunne ikke kunne drømme om at uploade info & fotos, uden at han har dobbeltchecket om materialet er korrekt. Jeg er spændt på hvad redaktøren har af foto goodies Mvh. Labri (tidl. professor) Hej Labri, Hvad betyder "tidl. professor". Det er da et nyt akademisk begreb? Hilsen, Robert Hej Robert - He he - Jeg skulle nok ha' skrevet 'fhv. professor' Jeg vil forsøge at lave min avatar om til: Professor Labri, så der ikke opstår misforståelser i fremtiden Undskylder for OT - og med mvh. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/01-2012 05:35
|
Labri skrev: Mvh. Labri (tidl. professor) Robert skrev: Hej Labri, Hvad betyder "tidl. professor". Det er da et nyt akademisk begreb? Hilsen, Robert Labri skrev: Hej Robert - He he - Jeg skulle nok ha' skrevet 'fhv. professor' Jeg vil forsøge at lave min avatar om til: Professor Labri, så der ikke opstår misforståelser i fremtiden Undskylder for OT - og med mvh. ----------------------------------------- FRA DK TIL ROBERT! Se her: http://www.densto...or_Tribini Det må være forklaringen. |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 09/01-2012 07:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
http://da.wikiped...ssor_Labri @ Robert & DK: Professor Labri |
|
Spring til debat: |