Se indlæg
Bubber i Pattaya
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/12-2011 09:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Man kan desværre ikke længere bruge stranden og vandet som undskyldning for at bo her! Stranden er nedslidt og vandet er beskidt. Det må være andre ting som "trækker". Redigeret af Anonym Bruger d. 26/12-2011 09:34 |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 26/12-2011 10:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Jamen igen. Jeg mangler stadig at høre fra visse personer om hvorfor de udtaler sig sådan om Pattaya.. Feks Natty kom dog frem med hvorfor du omtaler Pattaya som du gør. Fortæl om dine oplevelser der (De dårlige altså) og lad os alle læse (dem der gider). Så lige denne.. Jeg fik dette spørgsmål tidligere "Hvem er Pattaya-haderne? Tja KIM læs NATTYs 2 sidste indlæg de paser da vist meget godt til en såkaldt pattaya hader..... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/12-2011 12:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Amagerdreng skrev: Så lige denne.. Jeg fik dette spørgsmål tidligere "Hvem er Pattaya-haderne? Tja KIM læs NATTYs 2 sidste indlæg de paser da vist meget godt til en såkaldt pattaya hader..... Jeg må indrømme, at jeg sådan set er enig i det, han skriver - dog med nogle forbehold: Jeg bryder mig absolut ikke om brugen af ordet "luder" - hverken fra ham eller andre. Det kan godt være, at det er et korrekt ord at bruge rent sprogligt, men jeg opfatter det som et skældsord, når det bruges på den måde. Det, synes jeg, er respektløst. Og man skal ikke skære alle over én kam. Der findes ganske givet også nogle som kommer til byen, uden at det er for nattelivet. Du kommer i byen uden, og jeg har selv været der uden at deltage i løjerne. Men jeg tror, vi hører til et lille mindretal. |
|
|
sank |
Lagt på d. 26/12-2011 12:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja Kim vi har nu kommet i Pattaya i snart 12 år og bestemt aldrig forsøgt os i nattelivet. Og vi har utroligt mange Venner bekendte som kommer hvert år ? mellem 1 md. og op til 5 md. og imellem dem findes også Thair. og de er glade for at komme i en god og billig by. og render ikke rundt om natten. Men vi har sandelig også været næsten overalt i Thailand og der er skam mange dejlige steder ? men afgjort ikke et sted jeg vil opholde mig i 5 md. og natty og hans thai venner høre åbenbart til i nattelivet og der kan man skam opleve lidt af hvert ? som i mine yngre dage Nyhavn - Reberbanen - Kattendrik osv så der vil alle fjolser få det hårdt også på Puket. |
|
|
hsn |
Lagt på d. 26/12-2011 17:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
DK skrev: moerk5002 skrev: sony skrev: Ja mr tirak kan du ikke fortælle hvor i pattaya den gade ligger, du ved jo aaaaaaaaalt om byen kan man se. For jeg aner ikke hvor den gade ligger. Den gade ligger ikke i Pattaya, men Jomtien....! Jeg kender den, jeg kender Pattaya, jeg bor i Pattaya og jeg elsker det! Og giver Mr. Tirak ret, hvorfor ikke kalde tingene ved rette ord. Og god jul og godt nytår til alle. Det er nemlig helt rigtigt. Den ligger i Jomtien og kaldes Soi White House. Eller idag dødens gade, fordi der ikke længere kommer ret mange pga. det høje pris niveau på drinksene. Kom tilfældigt forbi Roskilde Bar, den dag de optog interviewet. Og så den danske indehaver sidde og sole sig i projektør lyset, samtidig med at han klogede sig for åben mikrofon. Bare vent og se. Nu vi er ved geografien, må vi hellere slå fast at "Dødens gade" ikke ligger i Jomtien, men derimod i Pattaya. |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 26/12-2011 19:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
fckguld skrev: mr tirak skrev: Endelig en ærlig mand , i stedet for alt det kællinge snak fra dem der bor der . Det er sgu da intet galt i at ville leve sit liv med barer og ludere- men for fanden - stå da ved det .Lad være med alt det kultur pis , pat er en druk bule og et horerhus- fedt for dem der vil have det.Hvad er der dog galt i at kalde en skovl for en skovl. Pattaya er og bliver verdens største horehus, en stor del af turismen der er baceret på dette. Og ja selv en hore karl spiller vel lidt golf og skal have noget at spise, så der er både golf baner og spise steder i Pattaya. Mr Tirak Gaden med barene som er omtalt er gannske rigtigt skrevet før : quote Det er nemlig helt rigtigt. Den ligger i Jomtien og kaldes Soi White House. Eller idag dødens gade, fordi der ikke længere kommer ret mange pga. det høje pris niveau på drinksene. Hvorfor skal det være så svært at forstå at man kan bo i Pattaya og omegn, uden det er walking street eller div. Bar soi's som gør udslaget. Selv kommer jeg der med jævne mellemrum 6-8 gange om året. Og der dyrker man sine bekendskaber/ familie mv. Hvis det var øl,f.... og hornmusik vi/jeg kom for, hvad fanden skulle vi så være aktive herinde for ? ( det behøver man ingen guide til !) Ikke mærkeligt hvis folk hjemme i dannevang tror at det eneste der er i pattaya. Det bliver jo bekræftiget utallige gange herinde også ,af selv erfarne (fordomsfulde) thailandsfarer. Nb. kender nogle folk herinde på sitet, vi mødes flere gange om året (golf) dernede. og vi går ikke walkingstreet eller bar soi's i nattelivet. Men helt ok, hvis en eller anden sur tudse sidder i Nakon Nowhere og vedholdende fastholder at det er nattelivet som gør udslaget. Jeg kunne vel ligeså forkert påstå de opholder sig der fordi man kan spille konge i sit eget paridis for små penge. Fordommene længe leve. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
bareMig |
Lagt på d. 26/12-2011 19:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 151 |
Lung Per skrev: Jamen kære venner! Ved i ikke hvordan de laver TV programmer her? De danner sig en forudfattet mening eller holdning, og skærer så programmet til så det passer til deres holdning. Tro mig, dette program vil være fuld af væmmelse og afsky over Pattaya i særdeleshed, og Thailand generelt. +1 Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist
|
|
|
natty |
Lagt på d. 26/12-2011 19:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Da flere har spurgt om mine evt. dårlige oplevelser af Pattaya, svarer jeg da gerne. Jeg har iogforsig ikke noget imod Pattaya som såden. Jeg har mødt mange søde mennesker der (men undgår for det meste vesterlændinge, da jeg ikke rejser til den anden side af kloden for at være sammen med folk fra Dannevang og spise dansk mad). Jeg har også oplevet mindre rare ting, såsom et røveri med ret store guns i hotelreceptionen hvor jeg boede. Hvis i Pattayafarere læser de lokale aviser og ser de lokale nyheder, er det jo også svært ikke at se de mange forbrydelser som sker i byen. Strandvaskere, mystiske flyvende faranger og meget mere. Det er vel ikke så mærkeligt at i en by med så meget prostitution følger der ofte side kriminalitet med. Jeg har iøvrigt svært ved at se hvor man i Pattaya, som flere siger, ikke oplever prostitution, men det er måske pga hvor jeg bor når jeg er der. Jeg kom til Pattaya i 2 dage for 16-17 år siden og var faktisk lettere betaget af byen. Og jeg kan faktisk stadig finde på at tage til byen, men aldrig mere end et par dage, så løber jeg nærmest skrigende væk. Byen er sgu ikke charmerende, minder meget lidt om det øvrige Thaiand og "tropestrandene" er for at sige det pænt ret skod agtige. Ja Pattaya er en god by til at få taghet "trykket" og fred vær med det. Et par dage er for mig nok, og hvorfor må man ikke kalde en spade for en spade.? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
bareMig |
Lagt på d. 26/12-2011 19:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 151 |
sony skrev: filihankat skrev: Bubber er jo bare totalt forudsigelig. Når han siger som han gør om pigerne i Pattaya, så er det udelukkende fordi han ved at Hr. og Fru Danmark sidder hjemme ved kakkelbordene og kigger med. Manden er så politisk korrekt at det er kvalmende. Hvem ved hvad han har lavet efter at kameraerne blev slukket? Ja mon ikke han har fået et lille put, hva fanden han er jo kun en mand og hvem kan modstå sådan en fristelse Meget kan man sige om ham, men "mand" er sku ikke det rette ord. Er han i øvrigt ikke mere til at tage små børn med i badekaret? Måske han har en skjult agenda med turen til Thailand Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist
|
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 26/12-2011 20:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
bareMig skrev: sony skrev: filihankat skrev: Bubber er jo bare totalt forudsigelig. Når han siger som han gør om pigerne i Pattaya, så er det udelukkende fordi han ved at Hr. og Fru Danmark sidder hjemme ved kakkelbordene og kigger med. Manden er så politisk korrekt at det er kvalmende. Hvem ved hvad han har lavet efter at kameraerne blev slukket? Ja mon ikke han har fået et lille put, hva fanden han er jo kun en mand og hvem kan modstå sådan en fristelse Meget kan man sige om ham, men "mand" er sku ikke det rette ord. Er han i øvrigt ikke mere til at tage små børn med i badekaret? Måske han har en skjult agenda med turen til Thailand BareMig---> Det var ikke særlig pænt sagt! Men Du ved måske bedre???? Personligt bevæger Jeg mig ikke i disse kredse!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 26/12-2011 20:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
hsn skrev: DK skrev: moerk5002 skrev: sony skrev: Ja mr tirak kan du ikke fortælle hvor i pattaya den gade ligger, du ved jo aaaaaaaaalt om byen kan man se. For jeg aner ikke hvor den gade ligger. Den gade ligger ikke i Pattaya, men Jomtien....! Jeg kender den, jeg kender Pattaya, jeg bor i Pattaya og jeg elsker det! Og giver Mr. Tirak ret, hvorfor ikke kalde tingene ved rette ord. Og god jul og godt nytår til alle. Det er nemlig helt rigtigt. Den ligger i Jomtien og kaldes Soi White House. Eller idag dødens gade, fordi der ikke længere kommer ret mange pga. det høje pris niveau på drinksene. Kom tilfældigt forbi Roskilde Bar, den dag de optog interviewet. Og så den danske indehaver sidde og sole sig i projektør lyset, samtidig med at han klogede sig for åben mikrofon. Bare vent og se. Nu vi er ved geografien, må vi hellere slå fast at "Dødens gade" ikke ligger i Jomtien, men derimod i Pattaya. Ja, "Dødens gade" er en sidegade til Soi Buakao, det er i øvrigt der hvor "Kongens Bar" lå og flere andre danskersteder ligger.... Den "kaldes" Soi Chayapoon, men det rigtige navn er vist "Soi Chaloem Phrakiat 25" __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 26/12-2011 20:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Nogen kommer altid med de samme fordomme når det man skriver om Pattaya.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 26/12-2011 20:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
1 + 1 = 2 er der flere steder som kaldes 'Roskilde' ? så kan der være 2 facit ellers Citat: Det er nemlig helt rigtigt. Den ligger i Jomtien og kaldes Soi White House. Eller idag dødens gade, fordi der ikke længere kommer ret mange pga. det høje pris niveau på drinksene. Kom tilfældigt forbi Roskilde Bar, den dag de optog interviewet. Og så den danske indehaver sidde og sole sig Slut. At nogle benævner flere gader som dødens gade, ændre vel ikke i hvor 'Roskilde' ligger. Altså der hvor interviewet forgik. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
sank |
Lagt på d. 27/12-2011 02:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja natty at en Spade har tosset rundt i en by nogle få timer giver ham ikke ret til at nedgøre en by ? prøv du at læse de Danske aviser og se hvad som sker der ( så du må forvente at få svar fra nogen der kender Byen ) men lad høre hvor du har det så viunderligt i Thailand ? så kommer vi gerne og ser på det |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 27/12-2011 18:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
De værste er dem som aldrig har være i Pattaya kun har læste eller høre om Pattaya via Danske aviser osv der kommer med fordømme ord om Pattaya. Hvis der er så vidunderligt andre steder i thailand for så ikke bliver der og lad os som kan lide at være i Pattaya på ferie eller bo der. Nu er det ikke kun i Pattaya der er prostituerede det finde også i Bangkok og andre byer i thailand men det skriver man aldrig om. Jeg vil igen gøre opmærksom på at det er en website Pattaya-Portalen.dk hvor man kan diskuter om Pattaya. Redigeret af thaikurt1 d. 27/12-2011 18:38 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
ban |
Lagt på d. 28/12-2011 02:53
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Jeg er maget forrundret over at Vi ikke tager fat i hvad det drejer sig om ( Har det danske film hold haft tiladelse til at arbejde i Thailand Det tviller jeg at at De har haft jeg mener at vide at for at lave en udsendelse som den BUBBER har lavet Kræver en spicik Arbejels tiladelse ) Jeg har søgt om arbejdes tiladelse som er blevet afslådet pga manglene dukomation af mine hendsigter med mig andsøgning Sådan så mon ikke Vi her kan få stopprt denne tilsvingning af THAILAND Det kan ikke være sådan at jeg eller ander skal boje os for hvad ander tro at De ved efter af hve læst eller set på en en ferie Jeg har fuldt got med i næsten alle tråde og Vi kæmper alle sammen med vore for at leve I DETTE DEJLIGT LAND Husk at Vi har selv valgt flytte her til SÅ lad os så bruge Thai lov og Stoppe sådan angrab LAD OS ALLE VÆRTE FRIE
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 28/12-2011 03:08
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
@Ban: Hvad drejer det sig om da? At dem der bor i Pattaya ikke kan lide der bliver vist en ikke helt pæn side af Pattaya, eller dem der elsker at svine Pattaya til? Det de viser er jo bare en lille del af sandheden, at så nogle lader sig skræmme, så fred være med det! Jeg har da set både det ene og det andet i Pattaya, haft familie og venner med uden det er et problem! Bare se hvad de ellers skriver i danske aviser: Juleaften mand og datter udsat for bilbombe! Idag siger de så at det var måske fætteren der gjorde det, vis mig den dansker der ikke antager at de er indvandre! Pattaya lever og lad byen leve, både i synden og i skønheden! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/12-2011 09:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
jesperfrb skrev: Bare se hvad de ellers skriver i danske aviser: Juleaften mand og datter udsat for bilbombe! Idag siger de så at det var måske fætteren der gjorde det, vis mig den dansker der ikke antager at de er indvandre! Mig - den tanke var ikke faldet mig ind, før jeg læste dit indlæg. jesperfrb skrev: Pattaya lever og lad byen leve, både i synden og i skønheden! Enig. Jeg kan ikke forstå, at der er så meget den modstand mod den slags omtale af Pattaya. Ja, der er også andet i Pattaya, men det er nu lige netop nattelivet der tiltrækker langt de fleste turister til byen, og så er det da også naturligt, at udsendelser/artikler fokuserer på nattelivet. Nattelivet bliver selvfølgelig kun mere omtalemæssigt spændende af, at det er så anderledes end, hvad familien Hansen er vant til hjemme i Danmark. Og hvad de normale sociale normer i Danmark dikterer. Og endnu mere, når danskere har slået sig ned i byen for at leve af nattelivet og tjene penge på prostitution. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 28/12-2011 13:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Kim Ludvigsen skrev: ......................................................................... ................................................................... Enig. Jeg kan ikke forstå, at der er så meget den modstand mod den slags omtale af Pattaya. Ja, der er også andet i Pattaya, men det er nu lige netop nattelivet der tiltrækker langt de fleste turister til byen, og så er det da også naturligt, at udsendelser/artikler fokuserer på nattelivet. .................................................................. Og det er netop der, at hele problematikken ligger. Jamen, ville nogle sige, det her er IKKE et Natur dokumentar film fra Thailand, den viser bare "sandheden" om den grimme side af byen. Men det er jo træls og især for dem der bor der at der gang på gang ikke bare bliver lidt nuanceret med andre scener flettet ind, end KUN billeder fra Walking Street og lignende. Samme følelser som hos dem der boede på Vesterbro: fx. på Istegade eller især på Halmtorvet for 15-20 år siden. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
ban |
Lagt på d. 29/12-2011 02:55
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Jeg lidt i tvil ?? Skal Vi finde os I at man tilsvinder os der bor og kommer Her i Pattaya,ISAN,THAILAND I den tid jeg har været i Thailand har jeg kun set DÅLIG OMTALE i danske mediere Nu må det være NOK .. Jeg kom til thailand da jeg var 16 år og har kommet her tit lige siden Har rejst rundt og har både haft gode og meget få dårlige oplevelser og kan kun tilskrive det til min egeb opførlsel De oplevelser jeg har haft Nu er jeg blevt 55 så jeg har set lidt af hvad der sker her i landet, ja der er ting jeg ikke kan lig men huske alt hvad sker pga årsag Jeg snakker det jeg kalder overlevelse THAI/ISAN kan ikke læse thai /lao men jeg prøver at tilpase mig JA jeg ved at jeg ikke har samme retigheder som Thai sådan er det. I DANMARK Har Vi pladder Humanisme å det er så ondt sådan som vi behandler De FREMMEDE her i thailand kalder de en skovl for en skovl og OS der rejser ud i verden vi nogle der kun udnytter der hvor vi bosætter os ,Kunne Jeg bytte mit pas med et thai pas så var jeg smuttet FOR godt Hvorfor SKAL TV kun vise skygge sider af verden ?? MEN OK LÆNGE LEVE UTRINGSFRIHEDEN DEN MÅ VI ALDRIG GLEMME også når den går vores egen mening imod Jeg håber af TV2 ser med og at de viltage dette inlæg som en ny vinkel på fremtidige udsendelser (Jeg Drømmer) Fan |
|
Spring til debat: |