Se indlæg
Købt fri til kærlighed
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 21/11-2013 22:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
KIKSET må da være - At være gift med feks en thaier og medlem af DF samtidig.....Det er vel ikke lige som FOD i HOSE ?????
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
HongNam |
Lagt på d. 21/11-2013 22:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
Amagerdreng skrev: KIKSET må da være - At være gift med feks en thaier og medlem af DF samtidig.....Det er vel ikke lige som FOD i HOSE ????? De fleste vil nok kalde det dobbeltmoralsk hykleri |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 21/11-2013 23:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
HongNam skrev: Amagerdreng skrev: KIKSET må da være - At være gift med feks en thaier og medlem af DF samtidig.....Det er vel ikke lige som FOD i HOSE ????? De fleste vil nok kalde det dobbeltmoralsk hykleri Moral er godt, men dobbeltmoral er.... dobbelt så godt? eller... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 22/11-2013 02:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Bjarke85 skrev: hugoboerge skrev: Bjarke85 skrev: Når jeg skriver kikset, er på den måde han ser ud, på den måde han opføre sig i programmet. Han bor stadig i hus med sin mor ? De eneste kvinder i hans liv før Tuc, er de billeder af skibe der hænger på væggen ? Togklubben ??? Men om han er et ærligt menneske, kærligt menneske og en fin fyr, det skal jeg ikke kunne svare på men kikset, det er han satme. PS. ved ikke hvor flink og rar han er, han er DF mand, og har en kone fra Thailand. Lidt af et paradoks. Han går ind for stramninger der skal gøre det endnu sværere for folk som ham selv, der gerne vil have en udenlandsk kone. Men skide være med det, nu har han jo sin oppe, så kan vi godt stramme for de andre ;-) Hvad er definitionen paa "kikset" ? Der er ikke nogen defination af kikset. At være kikset i nogens øjne, er udelukkende et spørgsmål om mening og holdning. Der er nogen der syntes at hippier er kikset, med deres dreadlocks, deres mærkelige tøj osv. Nogen syntes at "prettyboys" med nedringede trøjer, alt for meget solariebrun hud, og makeup er kikset. Og andre syntes at en mand på 39, der ligner en på 50, som stadig bor hjemme, aldrig har været sammen med en kvinde før, er medlem af en togklub og siger sjove lyder efter hver sætning er ret kikset. Sådan er vi jo så forskellige i vores mening om ting :-) Der er ikke nogen defination af kikset. Det er ikke helt korrekt. Ifoelge Den Danske Ordbog: http://ordnet.dk/...ery=kikset umoderne, klodset SPROGBRUG især unge [han] spiller den lidt tumpede, kiksede Edgar, der tror han lider af en forfærdelig sygdom, da han forelsker sig i den vidunderlige Virginia Chili91 http://ordnet.dk/...ery=kikset mislykkes; gå skævt grammatik NOGET kikser HJÆLPEVERBUM være Line skal holde fest. Jeg er nervøs for at det kikser. Men glæder mig også lidt ARPoul88 1.a ikke have held eller evner til at udnytte en bestemt chance optimalt især inden for sport Synonym misse grammatik NOGEN kikser (NOGET) Det var begyndt at tynge mig, at jeg hvert år kiksede netop i VM BT91 Kim Zmeskal fra USA .. har kikset sit spring på hest – 9,7 må hun nøjes med DRTV-akt91 Mvh |
|
|
buick |
Lagt på d. 22/11-2013 08:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Den har du sku misforstået godt og grundigt, der er mange i DF med udlandsk ægtefælle de har intet imod velintegrerede udlændinge Df er da det eneste parti der tør sige fra over for de horder af arabiske muslimer som vælter ind over grænserne og ødelægge alt for danskerne Sæt dig ned og læs parti programmet inden du gør dig klog Amagerdreng skrev: KIKSET må da være - At være gift med feks en thaier og medlem af DF samtidig.....Det er vel ikke lige som FOD i HOSE ????? |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 22/11-2013 09:12
|
buick skrev: Den har du sku misforstået godt og grundigt, der er mange i DF med udlandsk ægtefælle de har intet imod velintegrerede udlændinge Df er da det eneste parti der tør sige fra over for de horder af arabiske muslimer som vælter ind over grænserne og ødelægge alt for danskerne Sæt dig ned og læs parti programmet inden du gør dig klog Amagerdreng skrev: KIKSET må da være - At være gift med feks en thaier og medlem af DF samtidig.....Det er vel ikke lige som FOD i HOSE ????? Det er nemlig forkert, de tør ikke adskille tingene, og kun sige arabiske/muslimske, derfor gælder reglerne også for os andre og vores thai koner. Desværre.. Turde de bare adskille tingene, så havde de fået min stemme, men kan ikke stemme på et parti som ikke ønsker min kone til landet, og gør alt for det skal være så besværligt som muligt. Så der tager du altså fejl, og det ses jo også tydeligt med alle de udvisnings sager af Thailændere og andre asiater generelt. Der er aldrig ballade med asiater, de finder næsten altid arbejde og lære sproget. Så hvordan du kommer til den konklusion angående DF, er mig helt uforståelig. Hugobørge, hvis du selv fandt en defination på det, hvorfor så spørge mig ? Men det er nu stadig en smagssag hvad folk syntes er kikset, kig evt. eksemplerne jeg gav dig. |
|
|
buick |
Lagt på d. 22/11-2013 11:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Igen sæt dig ind i DF politik før du spiller klog, de er faktisk meget mere fornuftige end det skræmme billed de røde ynder at sætte dem i. Jeg er thai gift og stemmer DF Bjarke85 skrev: buick skrev: Den har du sku misforstået godt og grundigt, der er mange i DF med udlandsk ægtefælle de har intet imod velintegrerede udlændinge Df er da det eneste parti der tør sige fra over for de horder af arabiske muslimer som vælter ind over grænserne og ødelægge alt for danskerne Sæt dig ned og læs parti programmet inden du gør dig klog Amagerdreng skrev: KIKSET må da være - At være gift med feks en thaier og medlem af DF samtidig.....Det er vel ikke lige som FOD i HOSE ????? Det er nemlig forkert, de tør ikke adskille tingene, og kun sige arabiske/muslimske, derfor gælder reglerne også for os andre og vores thai koner. Desværre.. Turde de bare adskille tingene, så havde de fået min stemme, men kan ikke stemme på et parti som ikke ønsker min kone til landet, og gør alt for det skal være så besværligt som muligt. Så der tager du altså fejl, og det ses jo også tydeligt med alle de udvisnings sager af Thailændere og andre asiater generelt. Der er aldrig ballade med asiater, de finder næsten altid arbejde og lære sproget. Så hvordan du kommer til den konklusion angående DF, er mig helt uforståelig. Hugobørge, hvis du selv fandt en defination på det, hvorfor så spørge mig ? Men det er nu stadig en smagssag hvad folk syntes er kikset, kig evt. eksemplerne jeg gav dig. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 22/11-2013 11:57
|
buick skrev: Igen sæt dig ind i DF politik før du spiller klog, de er faktisk meget mere fornuftige end det skræmme billed de røde ynder at sætte dem i. Jeg er thai gift og stemmer DF Bjarke85 skrev: buick skrev: Den har du sku misforstået godt og grundigt, der er mange i DF med udlandsk ægtefælle de har intet imod velintegrerede udlændinge Df er da det eneste parti der tør sige fra over for de horder af arabiske muslimer som vælter ind over grænserne og ødelægge alt for danskerne Sæt dig ned og læs parti programmet inden du gør dig klog Amagerdreng skrev: KIKSET må da være - At være gift med feks en thaier og medlem af DF samtidig.....Det er vel ikke lige som FOD i HOSE ????? Det er nemlig forkert, de tør ikke adskille tingene, og kun sige arabiske/muslimske, derfor gælder reglerne også for os andre og vores thai koner. Desværre.. Turde de bare adskille tingene, så havde de fået min stemme, men kan ikke stemme på et parti som ikke ønsker min kone til landet, og gør alt for det skal være så besværligt som muligt. Så der tager du altså fejl, og det ses jo også tydeligt med alle de udvisnings sager af Thailændere og andre asiater generelt. Der er aldrig ballade med asiater, de finder næsten altid arbejde og lære sproget. Så hvordan du kommer til den konklusion angående DF, er mig helt uforståelig. Hugobørge, hvis du selv fandt en defination på det, hvorfor så spørge mig ? Men det er nu stadig en smagssag hvad folk syntes er kikset, kig evt. eksemplerne jeg gav dig. Jeg spiller bestemt ikke klog, men DF adskiller jo ikke udlændingeloven, den rammer ALLE. Familiesammenføring, ophold osv. Er ens for alle. Så de tilgodeser altså ikke nogen grupper som du prøver at påstå. Og der er jo ingen der er velintegrerede før de er kommet til landet, det er jo der hele problemet ligger. Vi ser også massere af velintegrerede asiater, der bliver udvist af landet, f.eks. Im og hendes mor, eller Bennys kone fra Taiwan og mange mange andre. Og det er alt sammen regler der er blevet indført i de 10 år DF var ved magten. Den nuværende regering tør ikke ændre på den for meget, i frygt for DF får endnu flere vælgere, men de har dog mildnet en smule på nogle ting. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 22/11-2013 12:25
|
Dansk Folkeparti har da gjort en god indsats her: »Flæskesteg er et stykke med dansk kultur« AF Hanne Fall Nielsen Dansk Folkeparti støtter S-borgmesteren i Hvidovre. Mod at få dansk mad i børnehaven og juletræ på torvet. »Vi kan godt gøre en undtagelse og give børnene pizza en gang imellem,« siger Mikkel Dencker (DF). En god handel. Med masser af indflydelse og et par synlige mærkesager til at toppe kransekagen. Sådan betragter Dansk Folkeparti i Hvidovre selv den politiske aftale, hvor partiet sammen med SF lægger stemmer til genvalg af kommunens socialdemokratiske borgmester, Helle Adelborg. For sine fem mandater – en fremgang på to – kan partiets gruppeformand i Hvidovre, Mikkel Dencker, også kalde sig 1. viceborgmester, og samtidig har DF fået formandsposterne i tre udvalg: arbejdsmarkedsudvalget, udvalget for teknik og miljø og endelig børn- og ungeudvalget, som tager sig af anbringelser af omsorgssvigtede børn. De politiske poster har dog fortonet sig i forhold til de mærkesager, som DF har fået igennem. Efter juletræs-løse år er det gamle træ genindført på Hvidovre Torv, og desuden er det nedskrevet i den politiske aftale, at børn i de lokale institutioner skal have traditionel dansk mad. Afsnittet om juletræet og madplanen står SF dog uden for. Hvad har flæskesteg og frikadeller at gøre i en politisk aftale, der omhandler Hvidovre Kommune de næste fire år? »Maden er en vigtig del af kulturen. Det har vi tydeligt mærket i valgkampen, hvor der ikke har været et eneste møde, hvor vi ikke har diskuteret maden i daginstitutionerne. Derfor har vi fundet det rigtigt at få maden med i planerne for det fremtidige politiske samarbejde i Hvidovre,« siger Mikkel Dencker. Hvad er traditionel dansk mad? »Det kan selvfølgelig være svært at definere, men for mig er det f.eks. flæskesteg, hakkebøf, smørrebrød, tarteletter og frikadeller. Jeg mener, at flæskesteg er et stykke med dansk kultur, og det skal vores børn smage.« Børn elsker pizza og spaghetti, men det er vel ikke traditionel dansk mad. Kommer det så ikke på menuen? »Jo, man kan sagtens gøre undtagelser og supplere med noget, som er udenlandsk inspireret.« Normalt er det forældrebestyrelserne, som bestemmer maden i en institution. Hvorfor kobler I forældrene af – de er vel tættest på børnene? »Vi vil ikke holde forældrene udenfor, men i Hvidovre laves det meste mad, der leveres til plejehjem og daginstitutioner, i et stort centralt køkken, og det er i forhold til madlavningen der, vores aftale skal ses. Vi har en centralt besluttet kostpolitik, og det er her, den danske mad skal i højsædet.« Hvorfor skal politikere bruges til at blande sig i en madplan. Har I ikke dygtige folk med forstand på det? »Jo, men mad er altså en vigtig kulturpolitisk markør. Det er ikke kun et spørgsmål om, at børnene bliver mætte og ikke spiser vingummibamser til frokost. Gode danske retter er da en vigtig del af vores fælles identitet, og når børn spiser på det offentliges regning, er det kun rimeligt, at vi sørger for et kulturelt fingeraftryk på menuen.« Betyder aftalen samtidig, at der ikke kan serveres halalslagtet kød i Hvidovres institutioner? »Der står ikke noget om halalkød i aftalen, så i princippet kan børnene stadig få halalslagtet kød. I hvert fald foreløbig. Vi er imod det og så det gerne fjernet, men ikke af hensyn til børnenes kost. Vores modstand er af hensyn til dyrenes velfærd.« Hvad er din egen livret? »Det er flæskesteg. Det var der ikke til frokost i dag, men heldigvis var der smørrebrød.« |
|
|
vandango |
Lagt på d. 22/11-2013 14:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
buick skrev: Den har du sku misforstået godt og grundigt, der er mange i DF med udlandsk ægtefælle de har intet imod velintegrerede udlændinge Df er da det eneste parti der tør sige fra over for de horder af arabiske muslimer som vælter ind over grænserne og ødelægge alt for danskerne Sæt dig ned og læs parti programmet inden du gør dig klog Amagerdreng skrev: KIKSET må da være - At være gift med feks en thaier og medlem af DF samtidig.....Det er vel ikke lige som FOD i HOSE ????? Nemlig: [img]http://www.nyidanmark.dk/resources.ashx/Resources/Media/nyheder/Images/2010/29012010_thai1.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 22/11-2013 17:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Jeg gider ikke spilde mere spalte plads på dette - blot sige at en DFer der er gift med en fra et ikke EU land modsiger sig selv og sit partis valgløfter....Man visse af disse har sikkert deres på det tørre og tja hvis ikke så trækker man da bare i de rigtige tråde...så går alt glat.....Man kender jo en der kender en der kender kong Hans.. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 22/11-2013 20:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Skal man have særregler for thaier og andre asiater når det gælder om at komme til DK? Skal der så også være særregler for danskere i forhold til russere når det gælder indrejse til Thailand ? Min hustru kan ikke komme til DK på en let måde så derfor kan jeg ikke stemme på et parti der vil have stramninger ....Vor Herre til hest ! Tudekiks .... det modsatte af dobbelt moral er det hykleri ? Redigeret af taxidriver990 d. 22/11-2013 20:21 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Mykland |
Lagt på d. 22/11-2013 22:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 72 |
Jeg har lidt svært ved at tro på, at nogle helt alvorligt og ved deres fulde fem, kan mene at man kan gøre forskel på folk når man strammer udlændingeloven. Alle ved jo at man lavede stramninger pga. folk fra Mellemøsten og Afrika og at det så desværre rammer nogle uskyldige danskere der rejser ud i verden og bliver forelskede og finder en pige/kone, det er jo så bare beklageligt. Men at tro at man kan lave regler for, ja lad os bare sige det som der er, muslimer, og så andre regler for folk fra Asien f.eks, den går sgu ikke desværre, så brænder det internationale samfund da helt sammen. MEN hvis man kunne, så ville DF da helt sikkert hilse det velkomment, det er der da vist ingen tvivl om. Så jeg tror altså den gode Ole Wedel er temmelig uskyldig i denne sag. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 22/11-2013 22:29
|
Tænk jer nu lige om. Der ER allerede forskel på folk. Nordmænd skal ikke bruge visum, men de er ikke en del af EU.. EU borgere skal ikke bruge Visum, Sweitzere skal ikke bruge visum selvom de ikke er i EU, der er særregler for tyrkere. Man kan sagtens lave forskel på folk, der handler udelukkende om diplomati landende imellem. Dog er vi i EU, så det kræver at EU godkender det, fordi når de kommer til Danmark kan de tage uhindret til andre lande fra Danmark af, så i det tilfælde ville det skulle igennem EU. Men man kan sagtens hvis vi ser bort fra EU, sige at eksempelvis Australiere hverken har visum pligt eller skal søge familiesammenføring eller noget, men bare må flytte hertil, det bestemmer vi da som land suverænt! Og så forstår jeg bare ikke at asiater er i samme stramme "gruppe" som arabere, afrikanere osv. Når de faktisk er de indvandre der klare sig bedst i Danmark. Ja faktisk klare de sig bedre end mange vestlige indvandre i Danmark. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/11-2013 05:46
|
Bjarke85 skrev: Tænk jer nu lige om. Der ER allerede forskel på folk. Nordmænd skal ikke bruge visum, men de er ikke en del af EU.. EU borgere skal ikke bruge Visum, Sweitzere skal ikke bruge visum selvom de ikke er i EU, der er særregler for tyrkere. Man kan sagtens lave forskel på folk, der handler udelukkende om diplomati landende imellem. Dog er vi i EU, så det kræver at EU godkender det, fordi når de kommer til Danmark kan de tage uhindret til andre lande fra Danmark af, så i det tilfælde ville det skulle igennem EU. Men man kan sagtens hvis vi ser bort fra EU, sige at eksempelvis Australiere hverken har visum pligt eller skal søge familiesammenføring eller noget, men bare må flytte hertil, det bestemmer vi da som land suverænt! Og så forstår jeg bare ikke at asiater er i samme stramme "gruppe" som arabere, afrikanere osv. Når de faktisk er de indvandre der klare sig bedst i Danmark. Ja faktisk klare de sig bedre end mange vestlige indvandre i Danmark. Hvert land har sine regler mht indrejse og hvor mange dage/faa dage de giver ved indrejse. Eks. Singapore giver 15 dage til en Thai og 30 dage til en dansker. Det samme gaelder ved indrejse til Hong Kong. I tilfaelde hvor immigrationen kan se at det er en familie der rejser sammen vil Thai faa samme antal dage, dvs 30 dage. Det samme goer sig gaeldene mht visa. Hvis jeg skal til Vietnam skal jeg have et visa, det skal min kone ikke. Der er forskelle og det vil der altid vaere. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/11-2013 06:14
|
http://qz.com/149...ne-dating/ http://qzprod.fil...024&h=1162 Og nu vi taler om forskelle saa er det helt klart hvad alle maend foretraekker - asiatiske kvinder. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 23/11-2013 10:54
|
Ja lige præcis, så er det også noget ævl, at de siger man ikke kan lave regler for nogen lande men ikke for andre. Det kan man jo sagtens, og det har vi allerede :-) |
|
|
Mykland |
Lagt på d. 23/11-2013 12:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 72 |
Nu snakker jeg ikke om 15 eller 30 dages visum, men om permanent opholdstilladelse. Jeg gad godt se den regering/land der afviste alle fra Mellemøsten men gav folk fra Asien lov til at komme ind. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 23/11-2013 13:07
|
Mykland skrev: Nu snakker jeg ikke om 15 eller 30 dages visum, men om permanent opholdstilladelse. Jeg gad godt se den regering/land der afviste alle fra Mellemøsten men gav folk fra Asien lov til at komme ind. Du manipulere jo også mine ord Jeg snakker ikke om man skal afvise alle fra Mellemøsten. Men at man skal løsne op for bestemte befolkningsgrupper. Tyskere, Franskmænd osv. Skal jo ikke have Opholdstilladelse, det skal de ikke pga. der er et samarbejde kaldet EU.. Nordmænd skal ej heller, fordi vi har et Skandinavisk samarbejde, og det samme gælder for Sweitz, som hverken er Skandinavisk eller med i EU. Ergo kan det altså godt lade sig gøre at adskille befolkningsgrupper ud fra hvor de kommer. Der ville intet (på nær EU) være til hindre for, at man gjorde Thailand, Vietnam og Kina til visumfrie og at de bare kunne få ophold her uden de strenge regler der er i dag. Det er udelukkende noget en nation bestemmer selv, og er baseret på diplomati landende imellem. Vi er dog med i EU, så dette skulle godkendes den vej. Men nu snakker vi om det var muligt, og det er det da bestemt. Der er massere af andre eksempler rundt om i verden også. Så det er noget ævl at sige at det kan man ikke. Selvfølgelig kan man da det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/11-2013 16:30
|
Bjarke85 skrev: Mykland skrev: Nu snakker jeg ikke om 15 eller 30 dages visum, men om permanent opholdstilladelse. Jeg gad godt se den regering/land der afviste alle fra Mellemøsten men gav folk fra Asien lov til at komme ind. Du manipulere jo også mine ord Jeg snakker ikke om man skal afvise alle fra Mellemøsten. Men at man skal løsne op for bestemte befolkningsgrupper. Tyskere, Franskmænd osv. Skal jo ikke have Opholdstilladelse, det skal de ikke pga. der er et samarbejde kaldet EU.. Nordmænd skal ej heller, fordi vi har et Skandinavisk samarbejde, og det samme gælder for Sweitz, som hverken er Skandinavisk eller med i EU. Ergo kan det altså godt lade sig gøre at adskille befolkningsgrupper ud fra hvor de kommer. Der ville intet (på nær EU) være til hindre for, at man gjorde Thailand, Vietnam og Kina til visumfrie og at de bare kunne få ophold her uden de strenge regler der er i dag. Det er udelukkende noget en nation bestemmer selv, og er baseret på diplomati landende imellem. Vi er dog med i EU, så dette skulle godkendes den vej. Men nu snakker vi om det var muligt, og det er det da bestemt. Der er massere af andre eksempler rundt om i verden også. Så det er noget ævl at sige at det kan man ikke. Selvfølgelig kan man da det. Den der med befolkningsgrupper gaar ikke. Hvor mange befolkningsgrupper er der i Tyrkiet? Og hvilke tyrkere er det som kommer til Danmark ? Jeg er ked af at sige det, men det er de befolkningsgrupper i Tyrkiet som regeringen eller overklassen helst ser forlader landet. Saadan er det bare. Danmark tager bare imod. De tyrkere som bor i Istanbul har absolut ingen interesse i at forlade landet for at tage et eksempel. |
|
Spring til debat: |