Se indlæg
Ugly Thais
|
|
Djan |
Lagt på d. 17/12-2010 19:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
Gokinok skrev: Djan: De "store smil og grin" var hysterisk hånlatter, for du var til grin! Sjovt som i amatører endnu ikke har fattet hvad et smil (eller alle varianterne) betyder i Thailand... Rinpoche, kan du ikke give en lektion, for jeg tør knap nok ytre mig mere, eller sætte et link ind, så pøbelen kan blive oplyst! Doc Gonzo Ja, for du kender alt til situationen. Jeg kan skam godt skelne. Hvor mange thai-venner har du oppe på 11. sal? Derudover var det mig, der smilte og grinte hysterisk. Men du giver vel hverken tips til det ene eller andet, og din foragt for thai'erne har de allerede lugtet. Redigeret af Djan d. 17/12-2010 19:36 |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 17/12-2010 19:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Og lige et PS til DR2eren. Netop du skriver "Ikke forventer det" Yeps men tænk sig lige at DU ikke ville få en dags løn fordi du blir hjemme pga sygdom så ville du sikkert være glad hvis der kom en og gav dig den dagsløn som du ikke havde forventet at have. (og samtidig råd til flere flasker på bordet) Magen til KOLDT hjerte skal man lede længe efter. SKYD BARE IGEN. Jeg forventer det. |
|
|
Djan |
Lagt på d. 17/12-2010 19:43
|
Skyder ikke på det. Fint nok. Men ikke i 7/11 eller family-mart. Giver som sagt drikkepenge uanset land - hvor det forventes. Men jeg er heller ikke dreven Mallorca-turist ala gokkinok, som kun spiser dansk mad og fandme ikke vil give de skide indfødte drikkepenge. Redigeret af Djan d. 17/12-2010 19:47 |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 17/12-2010 19:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Utroligt jeg gider diskutere med sådan en mageløs samling amatører, det er simpelthen utroligt! "Cold Heart" - den nupper jeg som en kompliment, Boy! "One of the most important behaviours in Thailand is to keep a Jai Yen, a cold heart. So keep cool Baby ! Jai jen, translated as cold heart means self-controlled, cool or even-tempered." http://www.thaize...ur-temper/ Doc Gonzo |
|
|
Djan |
Lagt på d. 17/12-2010 19:52
|
Hvad har det med noget at gøre? Cold heart betyder ikke at være en nærrigrøv. Be cool in America betyder jo ikke at man ikke skal give drikkepenge i USA. |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 17/12-2010 19:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Djan skrev: Skyder ikke på det. Fint nok. Men ikke i 7/11 eller family-mart. Giver som sagt drikkepenge uanset land - hvor det forventes. Men jeg er heller ikke dreven Mallorca-turist ala gokkinok, som kun spiser dansk mad og fandme ikke vil give de skide indfødte drikkepenge. Harzen, du uvidende ignoramus, Harzen! Drikkepenge? Gu´ska´de sgu´ da ej ha´ drikkepenge, har i spist søm eller hva´? Vi bliver plyndret i hoved og r*v af de abekatte, og så skal de osse ha´ drikkepenge? Til hvad? Sprut? Lao Khao + Yabaa? Nul do´ ! Doc Gonzo |
|
|
Djan |
Lagt på d. 17/12-2010 19:57
|
Ja, rengøringakonen så sgu ud til at være en yaba-whore sidst jeg var i Thailand. Der var også noget med den bell-boy, der var suspekt. Satans horer og narkomaner - hele bundtet!!! |
|
|
Djan |
Lagt på d. 17/12-2010 20:00
|
Ps. Der er i øvrigt forskel på, om man bor dernede fast eller er turist. Turister skal flås - det skal de over hele verden (også perfekte Danmark). Sådan er det bare. Har du ikke råd til at give 20 Baht i drikkepenge efter en middag (billig i øvrigt), så bliv hjemme. Eller gør som tyskerne - tag din egen mad med. Redigeret af Djan d. 17/12-2010 20:03 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/12-2010 20:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Djan skrev: Men du giver vel hverken tips til det ene eller andet, og din foragt for thai'erne har de allerede lugtet. Det tror jeg ikke. På trods af at Doc. Gok. kan ytre sig særdeles bramfrit omkring nogle nogle thailænderes opførsel, så er jeg ikke spor i tvivl om at han kan spille deres eget spil, så de aldrig vil vide hvad han virkelig mener. Gokinok skrev: Utroligt jeg gider diskutere med sådan en mageløs samling amatører, det er simpelthen utroligt! "Cold Heart" - den nupper jeg som en kompliment, Boy! "One of the most important behaviours in Thailand is to keep a Jai Yen, a cold heart. Jai Yen betyder køligt (ikke koldt) hjerte. Og det er cool Jai Kaeng er ordret hårdt hjerte same same kold hjertet. Og det er ikke spor cool. Redigeret af rinpoche d. 17/12-2010 20:09 |
|
|
Djan |
Lagt på d. 17/12-2010 20:13
|
rinpoche skrev: Djan skrev: Men du giver vel hverken tips til det ene eller andet, og din foragt for thai'erne har de allerede lugtet. Det tror jeg ikke. På trods af at Doc. Gok. kan ytre sig særdeles bramfrit omkring nogle nogle thailænderes opførsel, så er jeg ikke spor i tvivl om at han kan spille deres eget spil, så de aldrig vil vide hvad han virkelig mener. Gokinok skrev: Utroligt jeg gider diskutere med sådan en mageløs samling amatører, det er simpelthen utroligt! "Cold Heart" - den nupper jeg som en kompliment, Boy! "One of the most important behaviours in Thailand is to keep a Jai Yen, a cold heart. Jai Yen betyder køligt (ikke koldt) hjerte. Og det er cool Jai Kaeng er ordret hårdt hjerte same same kold hjertet. Og det er ikke spor cool. Jep, er ikke fastboende - men når jeg er på ferie gider jeg ikke hidse mig op over fx. 50 Baht, Der er jeg nok mere "cha cha" (ja, er meget langsom når jeg er på ferie!) eller "Jai Yen" om du vil. Redigeret af Djan d. 17/12-2010 20:28 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/12-2010 20:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
dutling68 skrev: thaier som arbejder i butikker for trukket det beløb som mangler i kassen i løn.. så det er derfor de tæller dem 2 gange, da de jo ikke for for meget i løn.. Yes, dutling, det fik jeg også vidnesbyrd om engang i Nong Khai. Jeg har fortalt historien før, men til dem som ikke har hørt den før: Jeg indfandt mig i en bank i Nong Khai i midten af 90`erne og skulle veksle 1.000 dkk i form af 10 hundrede krone sedler. Den flinke dame talte dem 2 gange og kom frem til 1.000 kroner. Så langt så godt. Imidlertid fik hun vekselkursen galt i halsen i form af en gevaldig tanketorsk og i stedet for faktor 4 som kursen var den gang kom hun frem til faktor 40. Hun talte knap 40.000 baht op og gav mig beløbet sammen med en kvittering som også lød på 40.000 baht. Nu er jeg ikke ligefrem hellig, men kunne ikke drømme om at lade den fejl gå upåagtet hen. Og da slet ikke i Thailand. Da jeg påpegede fejlen for damen blev hun helt bleg, rystede på hænderne og sagde tak, idet hun korrigerede fejlen. Jeg fik netop som du siger efterfølgende at vide, at hun måtte have ædt differencen ud af sin løn. Der var nogle i landsbyen der efterfølgende anså mig som værende debil for ikke at have holdt kæft og beholdt beløbet. Det kunne jeg sagtens leve med. Det sagde mere om dem end om undertegnede. Og selvfølgelig var jeg også i en anden og mere fordelagtig økonomisk situation. PS. Nu skal det ikke lyde som om jeg er Mother Theresa, men jeg tvivler alvorligt på at nogle herinde kunne have fundet på at skrabe beløbet vel vidende de efterfølgende omstændigheder for bankdamen. |
|
|
Trutidutten |
Lagt på d. 17/12-2010 22:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 102 |
Jeg havde givet den søde bankdame 4000 baht i drikkepenge og et "ægte" thai smil, og så havde jeg inviteret på byens bedste restaurant, og derefter tilbragt natten med hende. Trutidutten den barmhjertige. Redigeret af Trutidutten d. 17/12-2010 22:47 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue ! |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 17/12-2010 22:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Gokinok skrev: Jeg har lige vrælet mig igennem en pakke Kleenex efter at ha´ læst "Den Barmhjertiges" indlæg ovenfor... Nu var det så ikke lige hjertets ømme tårer det flød med, men istedet kaskader af lattertårer der væltede ned ad mine bajer-ophovnede og blodsprængte gamle kindposer! Amagerboy: Tager du tykt p*s på os? Jeg håber det, for du er en af de selvfede og selvgode turistamatører der ødelægger Thailand som billig turist-destination, ved at vænne folk til alt for mange drikkepenge, og især drikkepenge og nu også socialhjælp til dem der ikke har krav på det, ej heller forventer det! Har du et indre kald om at være barmhjertig samaritan, så gå ind i en organisation og hjælp hvor det virkelig rykker, Afrika, Haiti m.v., og hold dig langt væk fra LOS. Tak for det... Doc Gonzo Der kom jeg sgu godt nok til at grine. Tror sgu den går i bukserne på den gode "goggernok" hver gang han fyrer den slags bræk af. |
|
|
natty |
Lagt på d. 18/12-2010 04:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
For lige at vende tilbage til emnet, ja jeg giver drikkepenge til rengøringsdamen og tjeneren, hvis jeg har fået en god service. Har selv hjulpet en thai med 40 i feber, fint nok. Men man skal da ikke være idiot og give drikkepenge i den lokale Netto. Mht til smil, lær først de 10-20-100 forskellige slags smil som findes i Thailand, inden du ligger noget i det. Mange smil er simple og lette at tyde, men jeg har altså også set smil som var fyldte med tårer uden at det skal lyde patetisk. Så et smil kan lige så godt betyde at de synes du er en tumpe. Stupid farang. PS der komme en håndværker om lidt og ordner rækværket på min bungalow, her på Koh Samet, som er ved at falde ned, giver jeg ham drikkepenge?, nej sgu da ikke. Der står ikke idiot i panden på mig. Drikkepenge skal ikke gives hvor det ikke forventes. Redigeret af natty d. 18/12-2010 04:24 |
|
Spring til debat: |