Se indlæg
 Udskriv debat
fem permanente opholdstilladelser
thaikurt1
Har du husket at søge om Thailandsk statsborgerskab og tilegne dig Thailandsk kultur og sprog (i skrift og tale) ????

Nej hvorfor skulle jeg dog det.

Har du husket at tilmelde dig Thailandsk sprogskole og gå der i 3 år. (nej vel)

Det er ikke krav for at bo her

Har du en højere uddannelse, der kan give dig point?? (nej vel)

Det kommer ikke sagen ved

Har du husket at bosætte dig udenfor ghettoen? (tvivler)

JA

Har du i øvrigt haft 2,5 års beskæftigelse de seneste 3 år?? - (nej vel)

Desværre er det som udlændinge svært at få et arbejder

ville ikke selv kunne honorere de krav, du er så
Dem der er villige til at påtage sig det sure opstød det er, bl.a. at forsørge dig på din overførselsindkomst, mens du selv drukner dig i billig sprut i Thailand og sviner dit hjemland og de mennesker, der gør en forskel!

Hvor må det dog være kedelig at være så bitte og misundelig på andre.

Jeg drikke ikke sprut så ved du det til en anden gang.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
b_j3ns3n
thaikurt1 skrev:
Har du husket at søge om Thailandsk statsborgerskab og tilegne dig Thailandsk kultur og sprog (i skrift og tale) ????
thaikurt1 skrev:

thaikurt1 skrev:

thaikurt1 skrev:
Det kommer ikke sagen ved [

thaikurt1 skrev:
JA

thaikurt1 skrev:

du sidder i thailand og vil være med til at styrer et land du aldrig vender tilbage til, og så er din egen indstilling til tingene bestemt ikke bedre noget at prale af.. du burde være et godt eksempel for os andre sådan som du snakker.. Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

b_j3ns3n
hvorfor var teksten røde da jeg citerede dig og nu er den sort..? + der er kommet mere på dit indlæg Big eyes
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Surmule
Fido skrev:
Surmule, du forekommer mig en anelse naiv.
Har du nogensinde spurgt dig selv hvorfor man har fundet det noedvendigt at ansaette faengsels imamer i Danmark ?

Er det fordi at danskerne er racister, eller hva' ?

Frown

Fido ... jeg er ikke forsvarer for de kriminelle og jeg kan ikke se, hvad dit spørgsmål har med debatten i dette forum at gøre????

Men når nu du stiller mig et retorisk spørgsmål Smile
En dansk præst med lutheransk baggrund og dansk teologisk kandidat-eksamen, vil nok ikke have de rigtige forudsætninger for at kunne påtage sig rollen som imam overfor troende muslimer.

Og da islam er den næststørste religion i danmark, og når der nu sidder rigtig mange pædagogisk uopnåelige unge bandemedlemmer med muslimsk baggrund i de danske fængsler - så synes jeg også det er på plads, de har deres egne "præster" (læs: imamer).

Jeg kan stille dig modspørgsmålet. Når nu kun mellem 70% og 80% af danskerne er betalende medlemmer af folkekirken, men under 3% er aktive troende - hvorfor skal der overhovedet være ansat præster ved fængselsvæsnet? Og når der nu er, skal man så forskelsbehandle de aktivt udøvende muslimer, der antalsmæssigt langt overstiger de aktivt udøvende kristne.

På dit sidste spørgsmål, kan jeg kun sige hvad jeg selv tror (jeg har ikke noget videnskabligt belæg): JA - danskerne er generelt nogle selvfede racister, der ikke ser længere end til deres egen kolonihave låge. Den store indflydelse udlængedebatten har på stemmetallene og de politiske partiers berørringangst for emnet, viser efter min mening tydeligt, hvad flertallet af de etniske danskere mener - og jeg skammer mig på nationens vegne.

Og ja - det at mange af de unge muslimer føler sig marginaliserede og uønskede er vores skyld. Dansk Folke Parti og vennerne i Greve og omegn og medierne bærer et meget stort ansvar for dette.

Eksempel:
Hvis en ung mand fra Somalia, eller Pakistan, eller Palæstina, eller Iran, eller Irak eller et hvilket som helst andet muslimsk land, begår en kriminel handling eller på anden måde forårsager at komme i medierne ... så har det i mange år været ganske almindeligt at omtale ham som muslim og ikke nævne ham ved hans nationalitet. Dette er en praksis som DF viderefører med stolhed.

Hvis en ung mand fra et vestligt eller øst-europæisk land begår samme kriminalitet, så benævnes han af omtale som tysker eller svensker eller rumæner eller what ever. Men han omtales ikke som katolik, som lutheraner eller som ortodoks.

Dette forhold, gør at man som tilhører/læser forbinder personen i førstnævnte eksempel med en religion og ikke en nationaltet. DF har været bannerfører for denne metode gennem mange år, i deres angst og manglede accept af en anden kultur og andre skikke.

Når man på denne måde sætter folk i bås efter religion, så har man efter min mening en hetz mod et mindretal.
Naturligvis kryber muslimerne sammen i Ghettoer, i et forsøg på at beskytte sig som en anonym lille del af flokken. Når man udefra bliver hetzet af højre radikale, medier og medløbere, så føler de sig marginaliserede og mange tror det er flertallet af danskerne, der har disse ekstreme holdninger.

Når alt dette er sagt, så er det ikke et forsvar for den kriminalitet, der udgår fra ghettoerne. Men man høster som man sår.
Redigeret af Surmule d. 06/12-2010 00:22

Surmule
thaikurt1 skrev:

Det kommer ikke sagen ved

JA

ville ikke selv kunne honorere de krav, du er så
Dem der er villige til at påtage sig det sure opstød det er, bl.a. at forsørge dig på din overførselsindkomst, mens du selv drukner dig i billig sprut i Thailand og sviner dit hjemland og de mennesker, der gør en forskel!

Hvor må det dog være kedelig at være så bitte og misundelig på andre.

Jeg drikke ikke sprut så ved du det til en anden gang.

Thaikurt, jeg beklager hvis jeg har fået det til at fremstå som at du drikker, jeg tager gerne dine ord til indtægt for, at du lever et sobert liv.

Jeg forstår ikke hvorfor du mener jeg er misunderlig og bitter - jeg er nemlig ingen af delene. Men jeg er træt af at uvidende og dobbelt moralske gamle mænd med et begrænset tilhørsforhold til DK, fører generel fremmedfjendsk propaganda ud fra nogle spilleregler, som de tydeligvis ikke aner en pjort om.

Men jeg et spørgsmål til dig, ud fra dine svar på mine tidligere spørgsmål, fremgår det jo med al tydelighed, at hvis Thailand indførte samme udlændinge regler som Danmark, så ville du ikke kunne blive FS, eller få permanent opholdstilladelse.

Hvis det utænkelige skulle ske, at Thailand rent faktisk strammede udlændingereglerne på niveau med Danmark. Synes du det ville være en rimeligt behandlig mod din person, at du ikke kunne få FS, at du evt. ville få en enkelt billet hjem til dit fædreland? (du skal selv betale).

Synes du det er i orden at du evt. ville blive tvunget i sprogskole i 3 år, for at lære Thai i skrift og tale?? og derefter ud på arbejdmarkedet i 2½ år??

Desværre er det som udlændinge svært at få et arbejder.

Er du godt klar over at dette også gælder for udlændinge i Danmark?

thaikurt1
Surmule

Jeg har stadig antipat for dig og det bliver ikke mindre
af når jeg læse dit indlæg.

Da det er tidsspild at svare en person som mener at person der ikke dele ens synspunkter er politisk ukorrekt.
Redigeret af thaikurt1 d. 06/12-2010 06:09
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

sank
Kick you Ja Keniko man finder hurtigt Salongtonen frem ? Men ok jeg er sikkert lidt overvægtig og bæller da gerne en formiddags Singha ? Lao Khao tror jeg det er 50 år siden jeg har smagt Bvdrrrrrr Og jeg sagde kun at JEG syntes og de Thaier jeg kender i Dk ? men du har ret jeg er gammel men dog ikke helt idiot endnu Hello....

pee chang
thaikurt1 skrev:
Surmule

Jeg har stadig antipat for dig og det bliver ikke mindre
af når jeg læse dit indlæg.

Da det er tidsspild at svare en person som mener at person der ikke dele ens synspunkter er politisk ukorrekt.

Antipat ?

antipati, negativ følelsesmæssig indstilling til personer, ting eller begreber

§2 - Forstå andre medlemmers indlæg i bedste mening.

Smile

Gokinok
Surmule skrev:
Fido skrev:
Surmule, du forekommer mig en anelse naiv.
Har du nogensinde spurgt dig selv hvorfor man har fundet det noedvendigt at ansaette faengsels imamer i Danmark ?

Er det fordi at danskerne er racister, eller hva' ?

Frown

Fido ... jeg er ikke forsvarer for de kriminelle og jeg kan ikke se, hvad dit spørgsmål har med debatten i dette forum at gøre????

Men når nu du stiller mig et retorisk spørgsmål Smile
En dansk præst med lutheransk baggrund og dansk teologisk kandidat-eksamen, vil nok ikke have de rigtige forudsætninger for at kunne påtage sig rollen som imam overfor troende muslimer.

Og da islam er den næststørste religion i danmark, og når der nu sidder rigtig mange pædagogisk uopnåelige unge bandemedlemmer med muslimsk baggrund i de danske fængsler - så synes jeg også det er på plads, de har deres egne "præster" (læs: imamer).

Jeg kan stille dig modspørgsmålet. Når nu kun mellem 70% og 80% af danskerne er betalende medlemmer af folkekirken, men under 3% er aktive troende - hvorfor skal der overhovedet være ansat præster ved fængselsvæsnet? Og når der nu er, skal man så forskelsbehandle de aktivt udøvende muslimer, der antalsmæssigt langt overstiger de aktivt udøvende kristne.

På dit sidste spørgsmål, kan jeg kun sige hvad jeg selv tror (jeg har ikke noget videnskabligt belæg): JA - danskerne er generelt nogle selvfede racister, der ikke ser længere end til deres egen kolonihave låge. Den store indflydelse udlængedebatten har på stemmetallene og de politiske partiers berørringangst for emnet, viser efter min mening tydeligt, hvad flertallet af de etniske danskere mener - og jeg skammer mig på nationens vegne.

Og ja - det at mange af de unge muslimer føler sig marginaliserede og uønskede er vores skyld. Dansk Folke Parti og vennerne i Greve og omegn og medierne bærer et meget stort ansvar for dette.

Eksempel:
Hvis en ung mand fra Somalia, eller Pakistan, eller Palæstina, eller Iran, eller Irak eller et hvilket som helst andet muslimsk land, begår en kriminel handling eller på anden måde forårsager at komme i medierne ... så har det i mange år været ganske almindeligt at omtale ham som muslim og ikke nævne ham ved hans nationalitet. Dette er en praksis som DF viderefører med stolhed.

Hvis en ung mand fra et vestligt eller øst-europæisk land begår samme kriminalitet, så benævnes han af omtale som tysker eller svensker eller rumæner eller what ever. Men han omtales ikke som katolik, som lutheraner eller som ortodoks.

Dette forhold, gør at man som tilhører/læser forbinder personen i førstnævnte eksempel med en religion og ikke en nationaltet. DF har været bannerfører for denne metode gennem mange år, i deres angst og manglede accept af en anden kultur og andre skikke.

Når man på denne måde sætter folk i bås efter religion, så har man efter min mening en hetz mod et mindretal.
Naturligvis kryber muslimerne sammen i Ghettoer, i et forsøg på at beskytte sig som en anonym lille del af flokken. Når man udefra bliver hetzet af højre radikale, medier og medløbere, så føler de sig marginaliserede og mange tror det er flertallet af danskerne, der har disse ekstreme holdninger.

Når alt dette er sagt, så er det ikke et forsvar for den kriminalitet, der udgår fra ghettoerne. Men man høster som man sår.

Holy phuck!

Mener Surmule virkelig det her, eller er han bare en provocateur?

Det tegner absolut ikke godt for Danmarks fremtid hvis det er den gængse opfattelse blandt de yngre borgere.

De har nemlig lagt sig på ryggen som en anden køter, med halen logrende og tungen ude af kæften i benovelse over de spændende fremmede i landet!

Så du mener altså at det er danskernes skyld at de primitive, analfabetiske indavlede abekatte fra udlandet ikke kan holde næverne i lommen, og brækjernet på hylden, hva´ ?

Hvilken spidsborgerlig ghetto kommer du fra?

Doc Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 06/12-2010 08:08

Robert Kronberg
bruno skrev:
Siden regeringen strammede udlændingeloven 1. juni i år, er der kun givet fem permanente opholdstilladelser til udlændinge i Danmark, viser nye tal.

http://www.berlin...-effektivt

Selvom denne tråd er ved at være ude i hampen, så vil jeg prøve at kigge på trådens kerne igen.

Det største problem med dette pointsystem er, at samfundet derved dikterer, at man kun bidrager til samfundet, hvis man arbejder, og at en hjemmegående ægtefælle, der ikke modtager sociale ydelser, eller denne kun arbejder på deltid, ikke bidrager med noget.

Som jeg læser reglerne, så tæller det heller ikke, hvis den hjemmegående ægtefælle, der ønsker permanent ophold, har en så stor formue, at denne ikke behøver at arbejde, ,ligesom det ikke tæller med, hvis man tjener penge på fx aktier eller aktiehandel (såfremt dette ikke er lavet under en virksomhed).

Det tyder på, at det danske samfund nærmer sig en politik, hvor man skal uddanne sig og skal arbejde, og det synes jeg er uhyggeligt. Man har altså ikke blot ret til at arbejde, men pligt til at arbejde... Dette er i al fald ikke normal konservativ eller liberal tænkemåde...

Når det er sagt, så kender jeg til thaiere, som har fået permanent ophold (efter den gamle 3-års ordning), derpå har forladt manden og nu får en form for social ydelse...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
pee chang
Ezal skrev:
antipati, negativ følelsesmæssig indstilling til personer, ting eller begreber

§2 - Forstå andre medlemmers indlæg i bedste mening.

Smile

Jeg var ved at tro at antipat betød at han ikke kunne lide brysterGrin

Fido
Der er jo reelt kun en fornuftig loesning paa dette problem:
Point systemer, kvoter, green card ordninger og hvad man ellers kan finde paa skal naturligvis kun gaelde ikke etnisk danskere. Som etnisk dansker har man naturligvis krav paa at faa sin aegtefaelle til landet hvis man er i stand til at forsoerge ham/hende .... og saa boer kravet om sprogundervisning fjernes fra de som ikke oensker at optjene ret til sociale ydelser eller statsborgerskab.

Og saa maa i gerne kalde mig racist og hvad i ellers kan finde paa af fraekke ord Pfft
One man's ceiling is another man's floor

Gokinok
Robert Kronberg skrev:
bruno skrev:
Siden regeringen strammede udlændingeloven 1. juni i år, er der kun givet fem permanente opholdstilladelser til udlændinge i Danmark, viser nye tal.

http://www.berlin...-effektivt

Selvom denne tråd er ved at være ude i hampen, så vil jeg prøve at kigge på trådens kerne igen.

Det største problem med dette pointsystem er, at samfundet derved dikterer, at man kun bidrager til samfundet, hvis man arbejder, og at en hjemmegående ægtefælle, der ikke modtager sociale ydelser, eller denne kun arbejder på deltid, ikke bidrager med noget.

Som jeg læser reglerne, så tæller det heller ikke, hvis den hjemmegående ægtefælle, der ønsker permanent ophold, har en så stor formue, at denne ikke behøver at arbejde, ,ligesom det ikke tæller med, hvis man tjener penge på fx aktier eller aktiehandel (såfremt dette ikke er lavet under en virksomhed).

Det tyder på, at det danske samfund nærmer sig en politik, hvor man skal uddanne sig og skal arbejde, og det synes jeg er uhyggeligt. Man har altså ikke blot ret til at arbejde, men pligt til at arbejde... Dette er i al fald ikke normal konservativ eller liberal tænkemåde...

Når det er sagt, så kender jeg til thaiere, som har fået permanent ophold (efter den gamle 3-års ordning), derpå har forladt manden og nu får en form for social ydelse...

Hilsen, Robert

Øhhh, hvordan kan det da være en så stor overraskelse?

Danmark, et af de mest sekulariserede og materialistiske lande i verden, der er arbejdet da det eneste hellige!

2-3% er såkaldt praktiserende kristne, ja, og så den næststørste religion; Muhammedanismen med ca. 3-400.000 rigtigt praktiserende, men de slapper jo herligt af, ikke?

Arbejde? Så er man nemlig noget!

Doc Gonzo

thaikurt1
Fido

Det vil så kræver at DK ophæver en masse international traktater og at DK ud af EU.

Fordi det vil være i strid med FN's menneskerettighedserklæring og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention.

Derfor er der ingen parti der i dag tør lægge sådan er forslag frem.

Jeg synes at det er en udmærke ide.

thaikurt1
Fra at diskutere emne til at enkel medlem menig om et andre medlem.

[ Vi lever nu til dags i et moderne og politisk korrekt
demokrati.
Hvilket betyder at, vi kan tænke og tale frit ... Blot vi ikke fornærmer nogen

Redigeret af thaikurt1 d. 06/12-2010 14:06

HJB
thaikurt1 skrev:
Fra at diskutere emne til at enkel medlem menig om et andre medlem.

[ Vi lever nu til dags i et moderne og politisk korrekt
demokrati.
Hvilket betyder at, vi kan tænke og tale frit ... Blot vi ikke fornærmer nogen

Tja!.... men under ansvar!!... og fatter stadigvæk ikke at du som som dansk statsborger, men som Thaigift (dog med bopæl i Thailand) og på offentlig overførselsindkomst TØR og endnu mere "tilbeder" Dansk Folkeparti, hvad hvis nu en dag du bliver "tvunget" til at forlade Thailand af uforudsete årsager, og gerne vil have din kone med, og det ikke lader sig gøre pga. de nye stramninger på udlændingeområdet.... så er det vel surt, at skulle rende panden imod den mur man selv har lovprist ikke ??.....

Surmule
At debatere i dette forum er nogen gange omsonst.

Nogen gange er det som på et værtshus, hvor selv den dummeste, mest fordrukne ikke holder sig tilbage for at have patent på al verdens visdom.

Jo højere man råber, des mindre hører man ... og der er et par stykker i denne tråd, der er totalt døve. Man lytter ikke, man debatterer ikke, man kommer bare med racistiske og platte og udokumenterede one-liners.

Statistik er en sjov ting:
Fordi ca. 0,1% af alle muslimerne i danmark har været på kant med loven, så lastes en verdensomspændende religion.

Fordi mindst 4% af alle på fast overførselsindkomst har begået mindre eller sværere form for socialt bedrageri, er der ingen der laster samtlige førtidspensionister eller efterlønnere!
Fordi 12% af alle etnisk danske mænd i dk, har begået en eller anden for for seksuelt overgreb på kvinder, er der ingen der laster samtlige mænd.
Fordi 30% af alle Thai gifte danske mænd, har fundet sig afdanket luder fra Red Light District, så stempler de selvsamme alle Thai kvinder.

Gokinok
Hvor har du de komplet sindssyge tal fra?

Udmærket navn du har - Surmule - du er da ligeså p*ssesur og tvær og besværlig som alle os andre "båtnakker" - bare med helt modsat fortegn!

Hvad skulle vi dog gøre uden alle de projektioner og fjendebilleder, hva´?

Det ville blive temmelig kedeligt tror jeg godtinok.

Tuttelu Tralla

Doc Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 06/12-2010 19:34

thongsala
Ja,Surmule,de tal kræver vist lidt kildeangivelse!

Spring til debat: