Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
Anonym Bruger
Denne tråd er død. Der kan ikke koges mere suppe på den.

Bjarne har ytret sin utilfredshed som kunde hos Piro. Robert afviser at have gjort noget galt.

Nu er det så op til den enkelte hvad man tænker og mener om sagen og hvor sympatien ligger henne og hvor mange kræfter man vil bruge på det.

hugoboerge
JS skrev:

Bjarne har ytret sin utilfredshed som kunde hos Piro. Robert afviser at have gjort noget galt.

Nu er det så op til den enkelte hvad man tænker og mener om sagen og hvor sympatien ligger henne og hvor mange kræfter man vil bruge på det.

JS tilboejelig til at give dig ret. Robert har desvaerre for ham ikke kommet op med nogle konkrete svar og har stort set vaeret tavs det meste af forloebet.

I hele denne lad os kalde det "ulykkelige" sag er det min mening at RK er ved at koere Piro Consulting fuldstaendig i saenk, hvis ikke det allerede er sket. De thai personer som ejer 52% af firmaet er sikkert ikke overvaeldende begejstret for det. Det er et thailandsk selskab, uden nogle Thai personer i ledelsen ?

BTJ maa se i oejnene at pengene er tabt, men det er ikke et nederlag, snarere tvaertimod. Piro Consulting har ikke haandteret denne sag professionelt nok og det kommer til at koste i fremtiden, hvis der er en fremtid for Piro Consulting.

Jeg har gjort mig mine tanker og dem holder jeg for mig selv.

GAMBIT
Det er fandme uhyggeligt du!

Denne sag håbede man vel på en opklaring og et forlig mellem de 2 hovedpersoner - Det havde været en god slutning!

Det andet bliver i overkanten med trusler og opkrævninger.

patirak
hugoboerge skrev:

JS skrev:

JS tilboejelig til at give dig ret. Robert har desvaerre for ham ikke kommet op med nogle konkrete svar og har stort set vaeret tavs det meste af forloebet.

I hele denne lad os kalde det "ulykkelige" sag er det min mening at RK er ved at koere Piro Consulting fuldstaendig i saenk, hvis ikke det allerede er sket. De thai personer som ejer 52% af firmaet er sikkert ikke overvaeldende begejstret for det. Det er et thailandsk selskab, uden nogle Thai personer i ledelsen ?

BTJ maa se i oejnene at pengene er tabt, men det er ikke et nederlag, snarere tvaertimod. Piro Consulting har ikke haandteret denne sag professionelt nok og det kommer til at koste i fremtiden, hvis der er en fremtid for Piro Consulting.

Udlændinge må ikke eje mere end 49% af et selskab, så der er ikke noget mærkeligt i at 52% står i Thai-navne. Pga. reglerne er der heller ikke noget mærkeligt i, at der kun sidder udlændinge i bestyrelsen. Jeg er derfor også ret sikker på, at Thai-ejerne er komplet ligeglade med denne sag. Thai-ejerne behøver altså ikke at have noget med driften at gøre.

Derudover så synes jeg det er mærkeligt, hvorfor denne sag ikke er lukket forlængst. Især fra firmaets side, så forstår jeg ikke, at man ikke blot tilbagebetaler en del af de THB 17.200 (eller dem alle) og så bare lukker sagen der. Forretningsbetingelser eller ej, så er det nogle gange bedre bare at komme videre i livet og signalere, at man ikke gider dårlige kunder og deres penge.

Omvendt, så synes jeg trådstarter skal stoppe med at komme med flere indlæg. Det bringer ikke sympati, at blive ved og ved med at skrive det samme eller komme med nye anklager. Og det bringer slet ikke sympati, når der kommer personlige og udokumenterede anklager.

hugoboerge
patirak skrev:

hugoboerge skrev:

JS skrev:

Udlændinge må ikke eje mere end 49% af et selskab, så der er ikke noget mærkeligt i at 52% står i Thai-navne. Pga. reglerne er der heller ikke noget mærkeligt i, at der kun sidder udlændinge i bestyrelsen. Jeg er derfor også ret sikker på, at Thai-ejerne er komplet ligeglade med denne sag. Thai-ejerne behøver altså ikke at have noget med driften at gøre.

Sleeping partnersSmile

Asian Farmer
Konklusionen må vel være at Webmoster fjerner reklame delen fra Hr. Kronbergs profil ?
Kan umuligt være i portalens interesse at reklamere for firmaer i Piro's lyssky klasse !

farao54
Som tidligere skrevet, så kan jeg (som mange andre) ikke se at der er noget vundet for Roberts firma ved ikke at vise økonomisk imødekommenhed.
Nogle har i denne tråd ytret sig om at der ikke er nogen her som alligevel ville have benyttet Roberts firma, men det kan jeg godt skyde en pil igennem.
Jeg har personligt overvejet det indtil for nyligt. Jeg valgte ikke at benytte mig af hans hjælp, idet jeg tror på at jeg selv kan klare det, og altså ikke pga denne tråd. Omvendt er det helt sikkert, at jeg ikke vil overveje det igen, og dermed heller ikke anbefale det til andre. Ikke fordi jeg synes at Bjarne har ret eller uret, men fordi jeg under ingen omstændigheder kan forlige mig med det moralske i at beholde det beløb, som oprindeligt skulle være betalt til tredjepart. Som andre allerede har skrevet, så er det dermed en bedre (kortsigtet) økonomisk forretning for firmaet at få en utilfreds kunde til at trække sig ud, end rent faktisk at udføre det stykke arbejde man er sat til.
Der er ingen tvivl om at alle firmaer får uheldige sager før eller siden, og egentlig ville dette nok aldrig have vundet gehør i tråden her, hvis f.eks. Robert havde betalt den del af pengene tilbage, som aldrig skulle have været i hans lomme i første omgang.
Og det er altså netop dette, der gør, at jeg med sikkerhed kan sige, at jeg personligt aldrig vil overveje hans firma i fremtiden, og endda nok vil fraråde andre at benytte sig af det. Og dermed kan man da vist roligt sige at det har været en skidt forretning for firmaet.
Og igen... Jeg tager her ikke stilling til umulig kunde eller ej, men udelukkende til det faktum at firmaet beholder penge der egentlig ikke er deres.. Disclaimer eller ej... Det er i min bog dybt umoralsk.

ho14
Ja lad få lukke denne tråd nu.
Der kommer aldrig et nogenlunde ærligt svar fra hr Robert Kronberg. Han er dukket godt og grundigt i flyver skjul.
Men til hr Kronberg siger jeg en ting klart. Jeg bliver hængende herinde.
Kommer der andre som beretter om dårlige behandling Robert så er jeg over dig som en høg der angriber duen.
Ja alle tråde dør på et tidspunkt det ved alle. Men din dybt umoralske måde dør næppe.
Nej med dårlige moral og uetisk optræden har du gang på gang vist hvem du er.
Det er ikke et kønt syn at se på Robert kronberg.
Alle de mennesker du har behandlet dårligt fortjener en undskyldning af dig. så du skylder temmelig mange en undskyldning.

Svar på mine spørgsmål for jeg nok aldrig.
Du er i mine øjne en tyv og bedrage hr Robert kronbergr
Men vi ses nok i Bangkok Robert lige pludseligt.

Hvad der ikke er jungle trommer er at Robert kone Ploy har brugt undskyldningen
om økonomiske vanskeligheder og leden efter nye lokaler som undskyldning for deres sløseri
med vores papirer.
Jo kan godt være de har problemer, men det skal deres kunder vel ikke lide under, og være ofre for.
Det er hellere ikke rygter, eller tomme påstande, at særdeles gode venner er blevet ringet op, og udsat for trusler rettet imod mig, min kæreste og dem selv , hvis ikke jeg stoppede tråden herinde.

Det er ok at have mange meninger om mig. Det er helt i orden.
Men jeg har ikke løjet eller skjult mig.
Jeg har ikke leget engel eller udgivet mig for andet end det jeg er.
Jeg er bare en af Roberts utallige utilfredse kunder.
Manden har Stjålet 17200 Bath efter min mening.
Han har endnu engang opført sig dybt umoralsk som i mange tilfælde.

Men jeg håber jeg har stoppet ham. selv om jeg næppe har gjort det.

Anonym Bruger
farao54 skrev:

Og det er altså netop dette, der gør, at jeg med sikkerhed kan sige, at jeg personligt aldrig vil overveje hans firma i fremtiden, og endda nok vil fraråde andre at benytte sig af det. Og dermed kan man da vist roligt sige at det har været en skidt forretning for firmaet.
Og igen... Jeg tager her ikke stilling til umulig kunde eller ej, men udelukkende til det faktum at firmaet beholder penge der egentlig ikke er deres.. Disclaimer eller ej... Det er i min bog dybt umoralsk.

Så den økonomiske konklusion må være at Piro sandsynligvis har sagt farvel til en masse fremtidige kunder, pga. stædighed. En nægtet tilbagebetaling af (var det 17.000 bht.?) kan vise sig at blive en
dyr erfaring for firmaet.

Faneme' dårlig business.!

Og alt sammen pga. af een utilfreds kunde!!!

amano
Robert Kronberg skrev:

Ja, det var en dum sag, som jeg beklager meget; og jeg kan stort set stadig huske det navn, som ampør lavede forkert, hvilket medførte en del problemer. Der var en del problemer med det ampør, hvilket ikke er helt usædvanligt.

Men du kunne jo intet gøre, for det er stadig thaierne, som skal få styr på deres dokumenter.

Vi brugte megen tid på denne sag, som du fik per kulance, herunder per kulance i den nye sag. Men igen, denne sag var dum og uheldig, hvilket jeg kun kan beklage igen og igen.

Det her en en sund og fornuftig klage over vort arbejde, som jeg undskylder meget.

Men jeg mener da, at du i sidste ende fik det hele herfra?

Hilsen, Robert

amano skrev:

Jeg har også fået særdeles kritisabel behandling af Robert Piro Cunsulting.

Det tog mig ca. 6 md at få oversat og legaliseret et af to dokumenter, til brug for familliesammenføring med min kones søn.
Vi søgte FM fra DK. Fordi vi mente at havde ca. 12000 tbh tilgode, efter vi tidlige havde betalt for legalisering som vi aldrig fik brug for.
Robert ville ikke, ifølge hans forretningsbestemmelser, refundere beløbet selvom han intet havde fortaget.
Rober indvilligede dog i at hjælpe os da vi fik brug for det i hendes søns sag ca. 1 år efter.

Det er sagsbehandlingen af sønnen der er under al kritik.

Der gik meget langt tid med at identificere de af min kones families indsendte dokumenter.
Robert læser vist ikke Thai, og taler det kun meget lidt. Det var min opfattelse at han gjorde, og det var også derfor at jeg valgte lige netop, ham som en Dansker, der også taler thai.
Der gik måske over en måned med at finde ud af at de havde modtaget det rigtige dokument.
Dette arbejde er tilsyneladende overladt til hans medarbejder, som ikke taler Engelsk, og som jeg derfor ikke kunne kommunikere med fra dk. Det var således kun denne medarbejder, der viste hvilke papirer der var modtaget, og det blev derfor min kones opgave at styre processen. Det er var selvfølgelig meget fustrerende at sidde på sidelinien, uden at kunne hjælpe, når jeg nu havde henvendt mig til et dansk kontor. Jeg skrev flere fustrerede mails til Robert, som henviste til at jeg ikke havde betalt for konsulent bistand fra hans side, og at ydelsen gik på at min kone kunne ordene det på Thai, med hans medarbejder. Hans medarbejder viste sig dog at være særdeles ukompetent.
Og min kone, er heller ikke dygtig til at kommunikere officielt, og forstå dokumenter.

De næste måneder gik med ugentlige opringninger fra min kone, og hver gang fik hun forskellige uklare beskeder, som jeg skulle være med til at tolke på sidelinien.
Det var meldinger, om at medarbejderen ikke forstod opgaven, ikke kunne finde papirerene, og at arbejdet var sat igang. Osv, osv, der var hele tiden noget i vejen.

Der gik således ca. 6 måneder tovtrækkeri, til vi mod tog oversættelse og og legaslisering af det ene af de to dokumenter vi havde bestildt. Hun vidste ikke vi havde bestilt to dokumenter, efter 6 md og ugentlige samtaler, var det åbenbart ikke forstået.
Da tiden forlængst var udløbet, opgav vi og fik dokumentel legaliseret på 4 dage af oversættergruppen i DK, for ca. 800kr, hvilket er billigere end Robert.

En helt igennem forkludret sag, og inkompetent behandling fra Piro Consulting

amano
Til Robert,

Nej jeg fik ikke det hele. Som sagt fik jeg kun overstat og legaliseret 1 udaf 2 dokumenter.
Det tog 6 md. for en halv opgave.

Jeg forstår godt at du ikke kan huske alle sager konkret.
Men jeg må korrigere din hukommelse.

Der var i min første sag med Piro et problem med Ampør, ikke i den her omtalte sag.

I den her omtalte sag er det min opfattelse at i havde alle nødvendig dokumenter til rådighed, og alligevel tog det 6 md at løse opgaven halvt.

Jeg skriver her fordi det selvfølgelig har været til stor fustration at der tilsyneladende ikke har været styr på prosessgangen i dokumentbehandlingen.

Jeg har tidligere fået god behandling af Robert, som afsatte en time konsultation i hans kontor i Bangkok, uden beregning, og det er min opfattelse at han har et solidt og bredt kendskab til Danske og Thai love, ang ægteskab, immigration, integration, visa, osv. Og som sådan er hans for forretning formålstjenelig, og forståelig.

Men når vi hører flere klager, og uaccepttabele sagsbehandlingstider, så er det klart at vi ikke kan anbefale firmaet til dokument håndtering og legale processer.

Det der lader til at være problemet, og det som undrer mig meget er, firmaets håndtering af dokumenter.

Det lader til at strukturen er bygget op om en nøglemedarbejder, som håndterer kundens vigtige dokumenter.

Denne nøgle medarbejder, ( Ploy, kone, who knows), taler ikke engelsk.
Eftersom robert ikke taler Thai, undrer jeg mig over hvilket sprog opgaverne bliver drøftet på.

Robert tager jo imod mig som kunde, som han har erhvervet sig igennem denne hjemmeside, http://www.thaila...rtalen.dk/ for derefter at vidergive opgaven til hans medarbejder, som han ikke kan tale Thai, eller engelsk med.
Denne medarbejder er nu holder af mine vigtige dokumenter, og hun kan ikke tale med mig, som Robert har skaffet som kunde. Det er her jeg føler mig lidt bondefanget:

Robert skaffer en dansk kunde, men overlader kunden til behandling hos en medarbejder, som danske kunder ikke kan kommunikere med. ( det var også svært for min Thai kone at kommunikere med hende, og min kone var ved at give op)

Dermed ville jeg være lige så godt, eller bedre stillet hvis jeg havde henvendt mig på et hvilket som helst gadehjørne-turist-visa kontor. Her havde jeg da i det mindste mulighed for at sikre mig at der var en engelsk talende, der processecerede mine dokumenter.

Problemet var at på Roberts kontor var mine vigtige dokumenter overladt til en der ikke talte Engelsk, og at det derfor var udenfor både min og Roberts kontrol. Måske læser medarbejderen ikke særlig godt Thai, da det var nævnt at hun er fra Laos.

Min Kone har dog talt med medarbejderen, og har i den forbindelse fået meget misinformation.
Medarbejderen (Ploy) sagde flere gange ifølge min kone at papirerene var afsendt, hvilket viste sig ikke at holde stik.

Det er generelt en meget mærkelig forretningsgang. Også jeg undrede mig over hvorfor jeg ikke kunne få refunderet den del af mit indbetalte beløb, som var indbetalt til , trediepart; taxi, gebyrer til visa kontoret osv.

Så min konklution er også helt klart, at jeg må fraråde at bruge Piro Consulting,
Jeg har tabt rigtig meget tid og penge på det foretagende.

Vh
Redigeret af amano d. 06/08-2014 00:13

Robert Kronberg
Næ, vi har næsten slet ingen tid brugt på din sag. Og du har åbenbart helt glemt problemet med ampør i anden sag.

amano skrev:

Til Robert,

Nej jeg fik ikke det hele. Som sagt fik jeg kun overstat og legaliseret 1 udaf 2 dokumenter.
Det tog 6 md. for en halv opgave.

Jeg forstår godt at du ikke kan huske alle sager konkret.
Men jeg må korrigere din hukommelse.

Der var i min første sag med Piro et problem med Ampør, ikke i den her omtalte sag.

I den her omtalte sag er det min opfattelse at i havde alle nødvendig dokumenter til rådighed, og alligevel tog det 6 md at løse opgaven halvt.

Jeg skriver her fordi det selvfølgelig har været til stor fustration at der tilsyneladende ikke har været styr på prosessgangen i dokumentbehandlingen.

Jeg har tidligere fået god behandling af Robert, som afsatte en time konsultation i hans kontor i Bangkok, uden beregning, og det er min opfattelse at han har et solidt og bredt kendskab til Danske og Thai love, ang ægteskab, immigration, integration, visa, osv. Og som sådan er hans for forretning formålstjenelig, og forståelig.

Men når vi hører flere klager, og uaccepttabele sagsbehandlingstider, så er det klart at vi ikke kan anbefale firmaet til dokument håndtering og legale processer.

Det der lader til at være problemet, og det som undrer mig meget er, firmaets håndtering af dokumenter.

Det lader til at strukturen er bygget op om en nøglemedarbejder, som håndterer kundens vigtige dokumenter.

Denne nøgle medarbejder, ( Ploy, kone, who knows), taler ikke engelsk.
Eftersom robert ikke taler Thai, undrer jeg mig over hvilket sprog opgaverne bliver drøftet på.

Robert tager jo imod mig som kunde, som han har erhvervet sig igennem denne hjemmeside, http://www.thaila...rtalen.dk/ for derefter at vidergive opgaven til hans medarbejder, som han ikke kan tale Thai, eller engelsk med.
Denne medarbejder er nu holder af mine vigtige dokumenter, og hun kan ikke tale med mig, som Robert har skaffet som kunde.

Dermed ville jeg være lige så godt, eller bedre stillet hvis jeg havde henvendt mig på et hvilket som helst gadehjørne-turist-visa kontor. Her havde jeg da i det mindste mulighed for at sikre mig at der var en engelsk talende, der processecerede mine dokumenter.

Problemet var at på Roberts kontor var mine vigtige dokumenter overladt til en der ikke talte Engelsk, og at det derfor var udenfor både min og Roberts kontrol. Måske læser medarbejderen ikke særlig godt Thai, da det var nævnt at hun er fra Laos.

Min Kone har dog talt med medarbejderen, og har i den forbindelse fået meget misinformation.
Medarbejderen (Ploy) sagde flere gange ifølge min kone at papirerene var afsendt, hvilket viste sig ikke at holde stik.

Det er generelt en meget mærkelig forretningsgang. Også jeg undrede mig over hvorfor jeg ikke kunne få refunderet den del af mit indbetalte beløb, som var indbetalt til , trediepart; taki, gebyrer til visakontoret osv.

Så min konklution er også helt klart, at jeg må fraråde at bruge Piro Consulting,
Jeg har tabt rigtig meget tid og penge på det foretagende.

Vh

Redigeret af Robert Kronberg d. 06/08-2014 00:15

http://www.danishschool.dk/thailand/
ho14
tråden er lukket fra min side af.
til amano strækt at du melder ud så andre kan se jeg ikke er alene.
Til jer andre skiv endelig og beret så vi kan stoppe ham engang for alle.
Redigeret af ho14 d. 06/08-2014 00:21

amano
Undskyld, men du siger i næsten ikke har brugt tid på vores sag?
Det forklarer vel en del af problemet! Så er det da klart at der ikke sker noget, hvis i "næsten ikke bruger tid " på sagen.
Hvad har i så brugt 6 md til?

Eller hvad mener du egentlig, når du siger i næsten ikke har brugt tid?

Jeg husker udemærket problet med Ampør i første sag, men det er jo ikke det jeg klager over!

Jeg klager over sagsbehandlingstiden på 6 md for en halv opgave, efter at du valgte at tage denne nye sag, med det allerede indbetalte honorar fra den første sag.

Men du indvilligede i at lade honoraret fra første sag overgå til denne sag.
Og dermed må vi formodes at have en aftale.
Og en aftale skal jo holdes. Så derfor undrer dit svar mig: "vi har næsten ikke brugt tid på din sag"
Hvis det er din holdning, at i ikke behøver at bruge tid, fordi i allerede har brugt tid, så tror jeg da pokker, at kommunikationen går galt,.
Redigeret af amano d. 06/08-2014 00:35

Robert Kronberg
Ironi forekommer.

amano skrev:

Undskyld, men du siger i næsten ikke har brugt tid på vores sag?
Det forklarer vel en del af problemet! Så er det da klart at der ikke sker noget, hvis i "næsten ikke bruger tid " på sagen.
Hvad har i så brugt 6 md til?

Eller hvad mener du egentlig, når du siger i næsten ikke har brugt tid?

ho14
hop i flyver skjul hurtigt Robert

Robert Kronberg
Hvorfor det Bjarne?

Du skriver:

"Du er i mine øjne en tyv og bedrage hr Robert kronbergr
Men vi ses nok i Bangkok Robert lige pludseligt."

Det opfatter jeg som en trussel.

Hilsen, Robert

Bjarne t Jensen skrev:

ho14
Robert Kronberg skrev:

Hvorfor det Bjarne?

Du skriver:

"Du er i mine øjne en tyv og bedrage hr Robert kronbergr
Men vi ses nok i Bangkok Robert lige pludseligt."

Det opfatter jeg som en trussel.

Hilsen, Robert

Bjarne t Jensen skrev:

Hop nu i flyverskjul Robert.
NÅ du giver vel en kop kaffe når jeg henter mine penge ikk?

amano
"Ironi forekommer"
Undskyld jeg forstår ikke ironien.
Mener du at i har brugt meget tid på vores sag?

Robert Kronberg
Faktisk ja, og det troede jeg i min kæmpe store naivitet på, at du forstod, samt i min endnu større naivitet, at du måske satte en bare lille smule pris på. Og jeg har sagt undskyld her på forummet, fordi det alligevel ikke var i orden, at der kom så megen virak. Uagtet ingen måske kunne gøre så meget ved det.

amano skrev:

"Ironi forekommer"
Undskyld jeg forstår ikke ironien.
Mener du at i har brugt meget tid på vores sag?

Spring til debat: