Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
buick
Ikke at jeg kan se hvad der ikke er med fokus på tråden i mit indlæg men du vipper bare hvis det er det du vil

Webmaster skrev:

buick skrev:

Ja det er jo bekvemt nu du åbenbart har løjet om trusler fra Roberts side???

Det er jo ikke første gang i tråden dit sande ansigt er kommet frem, men bevis nu det du påstår så kunne det jo være vi var nogen som startede med at tro på dig
en afgang som denne viser jo bare hvem der har haft fat i den lange ende af sandheden

Og nej kender stadig ikke Robert men har netop fundet ud af jeg kender til dig via venner

Bjarne t Jensen skrev:

Tråden er lukket fra min side af.
Mine venner skal ikke ringes op trues der stopper legen.
Så råb du bare op Buick det er du jo godt til.
Er du på Roberts lønnings liste.

Henrik, hold dig nu til emnet.
Allerede i indlæg 61 var John ude med en løftet pegefinger til dig.

Hold fokus eller du bliver vippet ud igen.

- Admin -

savarden
@Buick
Robert har allerede i tråden forsøgt at forklare hvorfor han beholder pengene og henviste til at det kostede 10000 bath pr person at tale med ham !!
Mange har i denne tråd spurgt til sagens kerne netop hvad er der blevet udført af arbejde ... uden Robert på noget tidspunkt har haft lyst til at fortælle dette.
Hvis Robert ville være troværdig kunne han jo nemt fortælle hvad han allerede udført af arbejde eller ?
Du selv kunne jo prøve at se sagen objektivt men du har jo dine grunde til at tage Robert i forsvar ikke ?

kro90
Lidt andet sjovt omkring Robert
www.amino.dk/memb...

Hvad ville du ønske du havde vidst da du startede din virksomhed?
At det, som jeg ikke vidste, men især besværet ved en administration

Hvad er dit yndlingsmotto?
Æren er i kampen

Hvad er det dummeste du har gjort?
Starte selskaber

Og fra http://www.kriste...bruger/493
Så burde han jo vide at man ikke må lyve!

Født i København i 1967 og opvokset i Ishøj. Bachelor i teologi og har deltaget i diverse fag/kurser, herunder i økonomi og kommunikation.Tidligere henholdsvis næstformand og generalsekretær for Dialogcentret Danmark samt menighedsrådsformand for Hans Egedes Kirke på Østerbro.
Kim

Webmaster
kro90 skrev:

www.amino.dk/memb...

Æren er i kampen

Starte selskaber

Født i København i 1967 og opvokset i Ishøj. Bachelor i teologi og har deltaget i diverse fag/kurser, herunder i økonomi og kommunikation.Tidligere henholdsvis næstformand og generalsekretær for Dialogcentret Danmark samt menighedsrådsformand for Hans Egedes Kirke på Østerbro.

Skal vi ikke passe på at det ikke ender i en personhetz mod enten den ene eller anden part i denne sag. Fair nok at én person som ikke føler at have fået det forventede som kunde i et firma som har relevans for os her på siden tager dette op. Men hvad den ene eller anden part tidligere har sagt af "sjove" ting i helt andre forbindelser er vist at gå skridtet videre.

Beklager min lidt kedelige tilgang til situationen.

Husk nu siden er til for vi kan hjælpe hinanden og ikke jorde hinanden.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Frank
Webmaster skrev:

kro90 skrev:

www.amino.dk/memb...

Æren er i kampen

Starte selskaber

Skal vi ikke passe på at det ikke ender i en personhetz mod enten den ene eller anden part i denne sag. Fair nok at én person som ikke føler at have fået det forventede som kunde i et firma som har relevans for os her på siden tager dette op. Men hvad den ene eller anden part tidligere har sagt af "sjove" ting i helt andre forbindelser er vist at gå skridtet videre.

Beklager min lidt kedelige tilgang til situationen.

Husk nu siden er til for vi kan hjælpe hinanden og ikke jorde hinanden.

Hvorfor passe på med personhetz? Allerede i fx. post# 4, 6, 8 (og mange flere) kører det da lystigt. Og med jeres billigelse i post#80 med John i spidsen.

John skrev:

GAMBIT & JS
Ret morsomme indlæg ;-)
Men skal vi ikke lige give Robert en chance for at forsvare sig og sit firma mod anklagerne, det skylder vi både ham og de andre medlemmer på siden, inden den alvorlige anklage fortaber sig i pjat.

Admin.

Webmaster
Frank skrev:
Hvorfor passe på med personhetz? Allerede i fx. post# 4, 6, 8 (og mange flere) kører det da lystigt. Og med jeres billigelse i post#80 med John i spidsen.

John skrev:

GAMBIT & JS
Ret morsomme indlæg ;-)
Men skal vi ikke lige give Robert en chance for at forsvare sig og sit firma mod anklagerne, det skylder vi både ham og de andre medlemmer på siden, inden den alvorlige anklage fortaber sig i pjat.

Admin.

Ja de indlæg med narrehat og Kronhjort mv. (herunder også udtrykket svindler mod trådstarter i indlæg 10) var jeg ude med riven mod i indlæg 36 for snart 2 uger siden, og at betegne en sarkastisk udtrykt besked fra John i indlæg 80 om en ordentlig debat og så tolke den som en billigelse er vist i overkanten.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Frank
Webmaster skrev:

Frank skrev:

John skrev:

GAMBIT & JS
Ret morsomme indlæg ;-)

Admin.

Ja de indlæg med narrehat og Kronhjort mv. (herunder også udtrykket svindler mod trådstarter i indlæg 10) var jeg ude med riven mod i indlæg 36 for snart 2 uger siden, og at betegne en sarkastisk udtrykt besked fra John i indlæg 80 om en ordentlig debat og så tolke den som en billigelse er vist i overkanten.

OK - vi tolker Ret morsomme indlæg ;-) forskelligt.

Webmaster
Frank skrev:

Ja og det er derfor at §2 og §3 er lagt ind i reglementet:
§2 - Forstå andre medlemmers indlæg i bedste mening.
Forsøg at forstå hvad andre medlemmer mener og fortolk det i bedste mening. Virker et indlæg meningsløst, provokerende eller idiotisk ? Så læs det venligst et par gange mere, gerne med pauser mellem. Skriv så et indlæg, hvor du forsøger at finde ud af hvad det andet medlem egentlig mener. Forsøg at se helheden i tråden. Finder du en sætning som du kan hænge dig op i og kraftigt modsige - så gør ikke det!!! Du skal ikke altid regne med at alt bliver læst gennem mange gange før det bliver postet og der er mulighed for at andre medlemmer skriver forkert eller udtrykker sig uklart.

§3 - Brug ikke sarkasme og ironi i seriøse debatter.
Det du selv opfatter som en uskyldig spøg, kan og vil ofte blive misforstået af folk du ikke kender. Hvis en anden person reagerer negativt på dine forsøg på humor, er det sandsynligt at du slet ikke er morsom men irriterende.

Så uheldigt at det sarkastiske indlæg lige er skrevet af en admin, men med lidt velvilje til at prøve at forstå indlægget jvf. §2 i bedste mening så burde forseelsen ikke være så alvorlig at den kan trækkes frem 13 dage efter for at retfærdiggøre personangreb.

Vi skal hellere ikke glemme at ingen af de to sider i denne tråd har holdt sig for gode til at komme med stikpiller mv., så ingen har ret meget at lade den anden side høre.

Jeg prøver derfor igen, lad os nu holde fokus på udgangspunktet og ikke lade det ende i personhetz og lignende.

Tak
Med venlig hilsen

Webmaster

ho14
Mindre fejle smed indlæg op to gange.
Redigeret af ho14 d. 04/08-2014 20:30

ho14
Hej med jer alle herinde.

Der er ikke det motiv jeg snart ikke er blevet tillagt eller beskyldt for herinde fordi jeg ikke
affinder mig med den behandling jeg fik af Robert kronberg i forbindelse med legalisering.

Men jeg trods alt bevist at jeg ikke er alene i min sag, men at mange har oplevet samme sløseri fra Robert Kronbergs side af i flere forskellige sammenhænge. Alligevel udlægges jeg gang på gang til at være fyldt med løgn. Og dem der har oplevet ligende sættes i samme bås. Vi er løgnere som brokker os grundløs over sløseriet.
Jeg ville egentligt have ønsket denne tråd havde ophørt for længe siden, men sådan skulle det ikke lige være.
Robert Kronberg har haft rige muligheder for at komme ud og forklare sig i dette sammenhæng.
Det har jeg opfordret ham til adskillige gange.
Men jeg ved da godt hvorfor han ikke kommer ud af busken. det er fordi han ved jeg ligger inde med dokumentationen for hans sløseri men vores papirer, som nær havde været skyld jeg ikke kunne blive gift.
Men nu var vi jo to mand, så det havde nær kostet to ægteskaber.
Det er ret svært at forsvare den slags fra Robert side. At han ikke havde lavet det mindste efter 29 dage er ikke ok.
Så rettidig omhu ville have været på sin plads.
Robert har også haft mere end rigelig af mulighed for at holde dette ude af forumet. det er ikke sådan han ikke blev tilbudt at finde en løsning på vores mellemværende. Men heller ikke dette ville Hans Kongelige Højhed Robert svare på over mailen.
NU kan vi jo ikke hæmningsløst bare poste alt i et åbent forum, Men igen hvis Robert kan dokumenter han fx havde udført en oversættelse eller andet så kan han jo sende beviser for dette til Admin.
Så skal han naturligvis have hans betaling for dette arbejde. Det skal der ikke herske tvivl om.
Men bare at stoppe 3000 kr i lommen for ingen ting er groft gjort i min verden.
Jeg vil da gerne have mine penge retur igen ingen tvivl om det.
Men jeg har tilbudt at Robert kan indbetale pengene til et godt formål som The Pattaya Orphanage.
Det er stadig bedre end det jeg kalder for tyveri min verden.
Jeg er på ingen måder rig. Og det var ret træls at skulle trække yderligere 16800 Bath op af lommen for at få udført et arbejde jeg engang havde betalt Robert Kronberg for at udføre.
Jeg er også meget skuffet over den seneste udvikling.
Robert og hans kone har både mit og min kærestes tlf nummer så de kan jo bare ringe til os.
Men at ringe til vores bekendte i Bangkok og udstede trusler til hende er under lavmål.

Så lige til dig buick. Du agere som Robert stik i rend dreng forsæt endeligt.

Til dig Robert glæder mig til snart at høre noget konkret

Frank
Webmaster skrev:

Frank skrev:

Ja og det er derfor at §2 og §3 er lagt ind i reglementet:
§2 - Forstå andre medlemmers indlæg i bedste mening.
Forsøg at forstå hvad andre medlemmer mener og fortolk det i bedste mening. Virker et indlæg meningsløst, provokerende eller idiotisk ? Så læs det venligst et par gange mere, gerne med pauser mellem. Skriv så et indlæg, hvor du forsøger at finde ud af hvad det andet medlem egentlig mener. Forsøg at se helheden i tråden. Finder du en sætning som du kan hænge dig op i og kraftigt modsige - så gør ikke det!!! Du skal ikke altid regne med at alt bliver læst gennem mange gange før det bliver postet og der er mulighed for at andre medlemmer skriver forkert eller udtrykker sig uklart.

§3 - Brug ikke sarkasme og ironi i seriøse debatter.
Det du selv opfatter som en uskyldig spøg, kan og vil ofte blive misforstået af folk du ikke kender. Hvis en anden person reagerer negativt på dine forsøg på humor, er det sandsynligt at du slet ikke er morsom men irriterende.

Så uheldigt at det sarkastiske indlæg lige er skrevet af en admin, men med lidt velvilje til at prøve at forstå indlægget jvf. §2 i bedste mening så burde forseelsen ikke være så alvorlig at den kan trækkes frem 13 dage efter for at retfærdiggøre personangreb.

Vi skal hellere ikke glemme at ingen af de to sider i denne tråd har holdt sig for gode til at komme med stikpiller mv., så ingen har ret meget at lade den anden side høre.

Jeg prøver derfor igen, lad os nu holde fokus på udgangspunktet og ikke lade det ende i personhetz og lignende.

Tak

Helt enig med hensyn til stikpiller. Så meget desto mindre forstod jeg din alvorlige advarsel til buick!? Og derfor min reaktion. Debaterer vi alle på et lige grundlag!?

Webmaster
Frank skrev:
Helt enig med hensyn til stikpiller. Så meget desto mindre forstod jeg din alvorlige advarsel til buick!? Og derfor min reaktion. Debaterer vi alle på et lige grundlag!?

Buick har været ude med riven lige siden indlæg 10, både berettet og direkte uberettet med usandheder. Desuden har Buick allerede fået én henstilling fra John om at holde fokus her i tråden. Derfor var min advarsel mere alvorlig end bare en generel henstilling.
Med venlig hilsen

Webmaster

Frank
Webmaster skrev:

Frank skrev:

Buick har været ude med riven lige siden indlæg 10, både berettet og direkte uberettet med usandheder. Desuden har Buick allerede fået én henstilling fra John om at holde fokus her i tråden. Derfor var min advarsel mere alvorlig end bare en generel henstilling.

Svar i PB.

Asian Farmer
Webmaster skrev:

Frank skrev:

John skrev:

GAMBIT & JS
Ret morsomme indlæg ;-)

Admin.

Copy/Paste fra Svindlere.dk:
"En svindler er en person der ved retten er dømt for bedrageri. Det er ulovligt at kalde en person for en svindler medmindre personen har en dom for underslæb eller bedrageri!"

Kalder du en person for en svindler uden at kunne dokumentere din påstand med en dom, kan personen uden problemer vinde en injuriesag imod dig, og du vil typisk skulle betale en erstatning på 20.000 kroner + advokatomkostninger… så pas på hvordan du beskriver dem du oplever som svindlere.

Det der derimod er ganske lovligt, er at fortælle om dine egne oplevelser. Det er ikke i orden hvis du skriver “X er en svindler”, men det er derimod helt ok at skrive “Jeg føler mig svindlet af X”. I første eksempel postulerer du et faktum, og i andet eksempel skriver du hvordan du har oplevet en begivenhed.

savarden
@Asian Farmer.
Jeg tager gerne en injuriesag og tillader mig at kalde Robert en svindler hvis han beholder penge for et arbejde han ikke har udført.

Kan ikke lade være med at tænke på hvor nemt det egentligt havde været for Robert at tilbagevise denne sag.
Dette kunne være sket ved at Robert kort og godt havde informeret om følgende:

Jeg har udført følgende arbejde på opgaven og det har haft disse omkostninger for mit firma.

At Robert efter over 450 indlæg og lige så mange opfordringer ikke har ønsket at fortælle dette taler vist for sig selv.

Det nærmeste vi er kommet en forklaring fra Robert hvorfor han beholder pengene var en henvisning til at det kostede 10000 bath pr person at tale med ham og hvor han efterfølgende indrømmede at dette ikke stod nogen steder i hans forretningsbetingelser ej heller var oplyst til Bjarne.

At Robert´s firma så efterfølgende nu også såfremt det er sandt begynder at "true" folk til tavshed ved opringninger til implicerede parter i Thailand er mig komplet uforståeligt især når man tænker på hans reaktion herinde da han selv mente at blive udsat for det samme.

Uden nogenside at kunne få svar på hvad der er korrekt i denne sag er der stadig et stort spørgsmål som vist alle herinde kan se vi mangler :

HVAD ARBEJDE ER DER BLEVET UDFØRT PÅ OPGAVEN ?

Der må være en god grund til Robert ikke har ønsket at svare på dette og det taler ihvertfald ikke for at skulle anbefale andre her fra dansk-thai til at skulle benytte hans firma.
Redigeret af savarden d. 05/08-2014 07:26

ho14
Ja så er endnu er dag gået uden noget reelt svar fra Robert Kronberg.

Men spørgsmålene alle venter svar flyder stadig rundt i luften .Alle venter spændt på at se Robert komme ud af sit flyverskjul og besvare dem.

Hvad arbejde har du udført i denne sag Robert?
Hvorfor brugte du 29 dage på ingen ting?
Hvoror tager du ikke din egen telefon?
Hvorfor svar du ikke på kunders mail?
Hvorfor er trusler nødvendige før du vil svare på mails?
Hvorfor tager du betaling når du ikke vil udføre opgaven?
Er det ok at opkræve betaling når man ikke vil udføre opgaven?
Hvorfor skulle der gå hele 33 dage på ingenting?

Nu lige tilbage til det som jungletrommerne siger i Bangkok. Ja de siger nemlig at Robert Kronberg er i store økonomiske problemer.
Det var også en del af undskyldningen som Roberts kone PLoy brugte overfor min kæreste
Robert var under stort pres og de ledte efter nye og billigere lokaler pg bla.bla. bla.
Men det kan jeg som kunde ikke bruge til så meget. Jeg skulle ligesom bruge de papirer
Jeg har en grim smag i munden om at min betaling skulle bruges til at lukke akutte huller i mandens økonomi, uden jeg kan sige det er forholder sig sådan. Det kunne i hvert tilfælde forklare hvorfor vores papirer blev lagt i sylte krukken. De havde nok ikke penge til at betale omkostningerne med selve udførelen. Ja jungle trommerne taler måske nok ikke helt usandt.

Nu må vi jo se om Robert snart kommer på banen

milex
Troede du have lukket tråden !?

For 3., 4., 5. gang.

Ja man kan ikke stole på nogen mere.

ho14
Jeg blev opfordret til ikke at lade mig true til tavshed.
Det giver jeg sådan set manden ret i ret.
Nu er jeg faktisk blevet truet adskillige gange til at lukke tråden og har ladet mig påvirke af det.
Jeg har jo også andre at tænke på?

Når man begynder at ringe og udstede trusler overfor venner i Bangkok, så går man over stregen.
Og det har Roberts kone gjort.

Så tråden kan meget let lukkes Robert kan jo bare komme på banen og forklare sig.
Det er ikke svært. Han er jo ekspert i ellers at udtale sig.

zapper
Bjarne t Jensen skrev:

Ja så er endnu er dag gået uden noget reelt svar fra Robert Kronberg.

Men spørgsmålene alle venter svar flyder stadig rundt i luften .Alle venter spændt på at se Robert komme ud af sit flyverskjul og besvare dem.

Hvad arbejde har du udført i denne sag Robert?
Hvorfor brugte du 29 dage på ingen ting?
Hvoror tager du ikke din egen telefon?
Hvorfor svar du ikke på kunders mail?
Hvorfor er trusler nødvendige før du vil svare på mails?
Hvorfor tager du betaling når du ikke vil udføre opgaven?
Er det ok at opkræve betaling når man ikke vil udføre opgaven?
Hvorfor skulle der gå hele 33 dage på ingenting?

Nu lige tilbage til det som jungletrommerne siger i Bangkok. Ja de siger nemlig at Robert Kronberg er i store økonomiske problemer.
Det var også en del af undskyldningen som Roberts kone PLoy brugte overfor min kæreste
Robert var under stort pres og de ledte efter nye og billigere lokaler pg bla.bla. bla.
Men det kan jeg som kunde ikke bruge til så meget. Jeg skulle ligesom bruge de papirer
Jeg har en grim smag i munden om at min betaling skulle bruges til at lukke akutte huller i mandens økonomi, uden jeg kan sige det er forholder sig sådan. Det kunne i hvert tilfælde forklare hvorfor vores papirer blev lagt i sylte krukken. De havde nok ikke penge til at betale omkostningerne med selve udførelen. Ja jungle trommerne taler måske nok ikke helt usandt.

Nu må vi jo se om Robert snart kommer på banen

Jeg er på vej til at tabe sympatien for dig Bjarne T Jensen. Din bevidstløse kopiering og nu tilsat udokumenterede rygter/påstande bringer dig på grænsen af det tilladte.
Jeg håber, webmester stopper dig nu, for dette sted skulle nødig ende med ,at det er tilladt at komme med udokumenterede påstande i dit niveau.

Webmaster
zapper skrev:

Bjarne t Jensen skrev:

Jeg er på vej til at tabe sympatien for dig Bjarne T Jensen. Din bevidstløse kopiering og nu tilsat udokumenterede rygter/påstande bringer dig på grænsen af det tilladte.
Jeg håber, webmester stopper dig nu, for dette sted skulle nødig ende med ,at det er tilladt at komme med udokumenterede påstande i dit niveau.

Jeg må her give Zapper ret. Rygter hører sig ikke til herinde.
Helt fint at bringe et emne og reelt problem op, men hold nu fokus alene på sagen og undlad at begynde at gå efter manden ved at drage rygter ind i sagen.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

Spring til debat: