Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
hugoboerge
Bjarne skrev:

Jeg kender heller ikke Kronberg, men vil da gerne vide lidt mere, efter at have fulgt med på sidelinjen - som helt åbenlyst rigtig mange andre.

Løb over en tidligere sag med langt længere behandlingstid, hvor Kronberg blandt andet skriver:

"...ja, vi har haft noget gennemtræk af personale, og derfor kan det være vanskeligt at komme igennem på telefonerne i visse perioder".

Det gjorde mig nysgerrig efter at vide mere om Piro Consulting. Gennemtræk af personale antyder jo noget om en større stab, hvor jeg ellers har fået indtrykket i denne tråd, at det daglige varetages af Kronberg og frue.

Handelskammeret har en udmærket hjemmeside, hvor man kan se oplysninger om medlemsvirksomhederne. Blandt andet antallet af medarbejdere. Så der forsøgte jeg mig naturligvis. Men på trods af, at Kronberg i en årrække har været bestyrelsesformand for The Danish-Thai Chamber of Commerce, er søgninger både på Piro og Kronberg resultatløse. Piro og Kronberg er tilsyneladende ikke længere medlem.

Kan Robert Kronberg ikke bringe lidt konkret info om Piro Consulting Group? Det kan måske bidrage til forståelse for firmaets ageren og virke. Jeg efterlyser ikke et link til hjemmesiden, som naturligvis har som formål at "sælge" virksomheden bedst muligt. Men lidt konkret info, som kan give et reelt indtryk af virksomhedens størrelse, formåen m.v. og muligvis bidrage til at forstå lidt mere af denne aktuelle tråd.

For god ordens skyld lige et link til den tidligere tråd - den med "gennemtræk af personale":

http://www.dansk-...ost_187558

Her et link til LinkedIn hvor RK fortaeller lidt om hans faerdigheder plus endorsements fra andre.

RK har aldrig vaeret formand i Handelskammeret, han har vaeret med i bestyrelsen i en aarraekke.

Herudover har han vaeret formand for SSS i et par aar, men det er han ikke mere.

Her et link til LinkedIn hvor RK fortaeller lidt om hans faerdigheder plus endorsements fra andre.

https://www.linke...dx%3A1-1-1

UDDRAG:

Summary

Sparring, corporate formation, business management, human resources, crises management, SME board memberships, accounting, taxation, negotiating, quality inspection, travel product development, destination management, traveling security & safety, sourcing and offshore outsourcing as well as cross-cultural, political and religious influences on business.

Specialties:Representative Office™ is our service to bigger and minor companies wanting a local representative, agent, sparring partner, project manager, purchasing agent (purchaser), quality controller, fixer, and/or fieldworker in Thailand or Lao PDR (Laos).

Ser jo ret imponerende ud.

Jeg kender som tidligere naevnt ikke RK.

hugoboerge
lung skrev:

Syntes efterhånden der tegner sig et tydeligt billede af tråd starter ...

Det ville vaere interessant at vide hvori det tydelige billede bestaar ?

Vi taler om en saerdeles utilfreds kunde som ikke kan faa eet eneste fornuftigt svar ud af RK.

Det fortaeller mere om RK end om kunden.

forstår godt Robert ikke gider svare. det er jo heldigvis også frivilligt, også selvom han bliver svinet nok så meget.

Hvori ligger forstaaelsen i at RK ikke gider svare ?

Snarere tegner der sig et billede af RK som er fuldstaendig kold overfor sine kunder saa snart han har faaet sit honorar. Billedet fortaeller os ogsaa at han er ligeglad med sit renomme og omdoemme og det for THB 17,200.-. !!

Han skulle have lagt laag paa for lang tid siden.

lung

Bjarne
Hej hugoboerge

Jeg var faktisk omkring LinkedIn og har set det imponerende cv. Blandt andet

Director of the Board
The Danish-Thai Chamber of Commerce

March 2005 – March 2011 (6 years 1 month)

Jeg gik vel ud fra, at "Director of the Board" var lidt mere end "Member of the Board", som jeg normalt vil forbinde med en menig bestyrelsespost.

Beklager eventuel mis-info. Jeg følte mig i god tro.

waree
hvis jeg nogen sinde faar brug for en raadgiver her i thailand vil jeg i saerdeleshed bruge AP Moellers
slogan
RETTIDDIG OMHU
Friends
ps. jeg har vaeret selvstaendig i 35 aar KUNDEPLEJE kender jeg

hugoboerge
waree skrev:

hvis jeg nogen sinde faar brug for en raadgiver her i thailand vil jeg i saerdeleshed bruge AP Moellers
slogan
RETTIDDIG OMHU
Friends

AP Moeller har 5 vaerdier og Piro Consulting kunne maaske tage ved laere af disse:
:
1. Vort navn. Det vigtigste er vort navn
2. Retskaffenhed. Man skal – som jeg har sagt – kunne stole på vort ord – altid – our word is our bond and deed. Vi skal aldrig være smarte i ordets negative betydning.
3. Rettidig omhu – skal være en grundregel. ’Intet Tab bør ramme os, som kan undgaas ved rettidig Omhu’.
4. Ydmyghed– skal altid være en af vore vigtigste værdier. Sig vi – ikke jeg – medmindre det er for at tage ansvar for fejl. Vi skal aldrig være hovne eller storsnudede.
5. Medarbejderne – er vort store aktiv.

Her er saa et citat fra H.N. Andersen, stifter af EAC eller OEK om man vil:
"Viljen til at ville - skaber evnen til at kunne"

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

waree skrev:

slogan
RETTIDDIG OMHU
Friends

AP Moeller har 5 vaerdier og Piro Consulting kunne maaske tage ved laere af disse:
:
2. Retskaffenhed. Man skal – som jeg har sagt – kunne stole på vort ord – altid – our word is our bond and deed. Vi skal aldrig være smarte i ordets negative betydning.
3. Rettidig omhu – skal være en grundregel. ’Intet Tab bør ramme os, som kan undgaas ved rettidig Omhu’.
4. Ydmyghed– skal altid være en af vore vigtigste værdier. Sig vi – ikke jeg – medmindre det er for at tage ansvar for fejl. Vi skal aldrig være hovne eller storsnudede.

Hej HB, jeg kan forstå at du gammel EAC mand...

Må jeg drille dig lidt ifbm. reaktions tiden på vigtige beslutninger i dit gamle firma.?

hugoboerge
DK skrev:

hugoboerge skrev:

waree skrev:

slogan
RETTIDDIG OMHU
Friends

:

Må jeg drille dig lidt ifbm. reaktions tiden på vigtige beslutninger i dit gamle firma.?

@DK - Selvfoelgelig maa du det. Kom med nogle eksempler.

"Rettidig omhu" kan ogsaa spille ind i beslutningsprocessen.

Men nu er vi uden for traadens egentlige emne saa tilbage til Piro Consulting og RK.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

DK skrev:

hugoboerge skrev:

waree skrev:

slogan
RETTIDDIG OMHU
Friends

:

Men nu er vi uden for traadens egentlige emne saa tilbage til Piro Consulting og RK.

Ok, jeg "gemmer" sagen som du sikkert kender (vedr. køb af en grund i Bkk) til en anden gang.

ho14
Et svar og forklaring på hvorfor Piro Consulting skulle bruge i alt 33 dage på ingen ting får vi nok aldrig.
Modsat Robert så har jeg forsøgt at være sandfærdig i min udlægning af vores mellemværende.
Jeg har ikke fremstillet mig selv som værende hvid som sneen eller uden fejl.
Men jegvar blid som et lam i 29 dage indtil jeg opdagede at der intet var sket med mine papirer.
Vi taler altså om meget vigtige papirer uden dem ingen ægteskab.
Når ens ægteskab tages som gidsel af en anden af ufostålige grunde
Så helt ærligt, så synes jeg faktisk det er ok at blive vred.
Er der ting jeg burde have afholdt mig fra. Helt sikkert.
At sende en mail og true med lokale metoder var nok ikke så smart gjort. Lidt barnligt af mig.
Var det ok at true med at poste i et forum?
så afgjort efter min egen mening.
Hvad andre muligheder havde jeg ellers når H.K.H Kronberg ikke ville svare overhovedet.
Men jeg har da opnået en debat om hvad der er ret og rimsligt i det mindste.
Om ikke andet så håber jeg at have fået dem som skal have vigtige papirer legaliseret.
Til at forstå at det mindste man må have krav på er rettidig omhu i omgangen med deres papirer.
At udvise den form for skødesløshed som Robert Kronberg ofte gør er utilgivelig.
Ægteskab, familiesammenføring eller hvad den end er tale om.
Så er der tale virkelige vigtige begivenheder i mennesker liv.
Tag dig sammen Robert Kronberg og udsæt ikke flere for ubegribelig sjusk.

Husk har stadig en masse ubesvarede spørgsmal til dig H.K.H kronberg.
og der der er 141 dage tilbage i dette år. Så ja ja

M and M
Tak for advarslen Bjarne
Når katten er ude - leger musene på bordet

Mukke
Hej DK

Ok, jeg "gemmer" sagen som du sikkert kender (vedr. køb af en grund i Bkk) til en anden gang.

Det kunne da være yderst interessant DK, hvis du kunne uddybe ovenstående, for det ser ud til for mig, at HugoBoerge er af samme skuffe som hr. Kronberg, hvilket da er yderst interessant i denne tråd, både for Bjarne og os andre..

Fortsat god søndag.

hugoboerge
Mukke skrev:

Hej DK

Det kunne da være yderst interessant DK, hvis du kunne uddybe ovenstående, for det ser ud til for mig, at HugoBoerge er af samme skuffe som hr. Kronberg, hvilket da er yderst interessant i denne tråd, både for Bjarne og os andre..

Fortsat god søndag.

Her maa jeg absolut protestere.

Jeg oensker paa ingen maade at blive sat i samme baas eller skuffe som Piro Consulting. Jeg vil gentage jeg kender ikke hr. Kronberg.

Mvh.
Redigeret af hugoboerge d. 03/08-2014 09:43

Bjarne
Mukke skrev:

Hej DK

Fortsat god søndag.

Ved at læse tråden igennem finder jeg det ekstremt vanskeligt at se nogen som helst sammenlignelighed mellem de to. En uddybning fra Mukke må være på sin plads.

Bjarne (som ikke er den involverede part - vi er flere med det udmærkede navn)

hugoboerge
Bjarne skrev:

Mukke skrev:

Hej DK

Fortsat god søndag.

Ved at læse tråden igennem finder jeg det ekstremt vanskeligt at se nogen som helst sammenlignelighed mellem de to. En uddybning fra Mukke må være på sin plads.

Bjarne (som ikke er den involverede part - vi er flere med det udmærkede navn)

@Mukke - nedenstaaende er hvad DK skrev:

Laeg maerke til at det drejer sig om reaktionstiden paa vigtige beslutninger.

Hertil svarede jeg:

Mukke jeg synes faktisk du skulle give mig en undskyldning. Paa forhaand tak. Mvh.

Undskyld Web, det er uden for traad men jeg synes der er tale om et personligt angreb.

Webmaster
hugoboerge skrev:
Mukke jeg synes faktisk du skulle give mig en undskyldning. Paa forhaand tak. Mvh.

Undskyld Web, det er uden for traad men jeg synes der er tale om et personligt angreb.

Du har ret i at fokus er ved at blive bragt væk. Jeg tror nu nok Mukke har lavet sammenligningen med et glimt i øjet med tanke på din tid i ØK.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Kim Ludvigsen
Webmaster skrev:

hugoboerge skrev:

Du har ret i at fokus er ved at blive bragt væk. Jeg tror nu nok Mukke har lavet sammenligningen med et glimt i øjet med tanke på din tid i ØK.

Web, for en gangs skyld tror jeg, du misforstår. DK skrev med et glimt i øjet, det gjorde Mukke vist ikke.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Webmaster skrev:

hugoboerge skrev:

Det tvivler jeg paa den med glimt i oejet. Mukke aner vel ikke hvad EAC staar for.

Som Bjarne skrev det ville vaere rart med en uddybning fra Mukke. Og for en gangs skyld er jeg enig med Kim LudvigsenSmile

Lung skylder os ogsaa en forklaring/uddybning omkring "det billede der tegner sig af traadstarter".

Og naar Lung har forklaret det er vi tilbage i traaden igen.

Webmaster
Ja ok, havde håbet at kunne dreje tråden tilbage på sporet med mit forrige indlæg om glimtet i øjet - men det lykkes vist ikke helt.

Men lad os nu se at komme tilbage til udgangspunktet i trådens første indlæg og undlade at fokus skrider.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Mukke
HB hermed en uforbeholden undskyldning for mit dumme forsøg på at spille
Smart

Bjarne
Sådan!!! Det er sgu' format. Respekt, Mukke.

Spring til debat: