Se indlæg
Pensionsnyd
|
|
Lagt på d. 03/02-2010 08:08
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Der er nok de her abekatte de er ude efter,det er jo D.F.der står bag... Vi vil se på de mange hjemrejser. Folk kan simpelt hen ikke forstå at flygtninge rejser på ferie. Vi vil se, om vi, efter de socialbedragerisager, der har været, kan stramme på reglerne her, siger integrationsminister Birte Rønn Hornbeck til Radioavisen. Stramningen, som regeringen og Dansk folkeparti er blevet enige om, kommer efter de eksempler, der har været fremme i sommer, hvor bl.a. indvandrere med irakisk baggrund har hævet førtidspension i Danmark, samtidig med at de har hævet lønninger i Irak. For at hindre socialt bedrageri skal pensionister melde til kommunen, hvis de rejser uden for EU i mere end to måneder. Mistænkeliggør samtlige pensionister Socialdemokraternes integrationsordfører Henrik Dam Kristensen finder stramningen urimelig. Han er enig i al form for misbrug af ordninger skal bekæmpes. Men han synes det er lidt voldsomt at samtlige landets pensionister nu skal mistænkeliggøres. Aftalen er del af en justering af udlændingeaftalen fra i fjor, hvor Dansk Folkeparti fik indført en række stramninger af bl.a. familiesammenføringsreglerne efter sidste sommers debat om Metock-dommen. lindy |
|
|
hfb |
Lagt på d. 03/02-2010 08:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
lindyras skrev: Der .......... ..... lindy lindyras, er det dine egne ord eller noget du har læst? Hvis du har læst det, hvor har du så læst det? Alternativt det ville være dejligt med et link |
|
|
Lagt på d. 03/02-2010 08:35
|
|
Ja det var nok en fejl.. http://www.dr.dk/...093317.htm lindy |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 03/02-2010 08:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
lindyras skrev: Hvis man er pensonist skal man oplyse om man bor alene og det er lige meget om du bor i europa eller i junglen i Thailand..så mister du par tusind d.kr. om mdr. De behøver ikke rejse verden rundt de kan nøjes med at kikke på forskellige site hvor folk udleverer deres privatliv,bla.andet her. lindy Det er noget vrøvl du skriver, hvis du bor i Thailand får du ikke ene tillæg eller nogen tillæg i det heletaget (pensionister før 2003) de kan trods alt ikke tage noget fra dig du ikke får, de er dygtige, men så dygtige er de heller ikke. |
|
|
hfb |
Lagt på d. 03/02-2010 10:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
Takker |
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 03/02-2010 10:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Frank skrev: Jeg tror mange er enige i, at det er forkert at snyde. Men det er ikke det samme som at acceptere et big brother samfund. Men hvis du selv er så glad for overvågning, så kan du jo starte med at stikke en GPS-tracker op røven på dig selv, så myndighederne kan følge din færden. Ja og du kan stikke din egen vandflaske op i din egen numse!!!! Hello ....
|
|
|
Lagt på d. 03/02-2010 11:00
|
|
http://www.tracka... |
|
|
BJ |
Lagt på d. 03/02-2010 11:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
lindyras så tænker jeg på danskere på FP-FKP eller IP, og ikke de udlændinge der snyder og begrager, for selvfølgelig skal DE knaldes, men os der har fået sin FP ell.lign, EFTER 2003, har vores fulde retigheder til at få sin pension med, til både EU-EØS- eller tredje lande(=et hvilket som helst land) forhør din kommune eller sæt dig ind i de nye pensionsregler. Jeg har sgu været på kommunen og sikre mig det var rigtigt! MVH.BJ Redigeret af BJ d. 03/02-2010 11:54 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
BJ |
Lagt på d. 03/02-2010 12:06
|
pigalle og bangkoknielsen det er noget være vrøvl i skriver nu, ta lige at læse mit indlæg #24. Jeg kender skam mine rettigheder, hvad det angår! Der er da ingen der kan leve for 4000Dkr om måneden, JO hvis du er fra før 2003 så SKAL du nøjes med, grundbeløbet, selvom jeg nu mener grundbeløbet ligger på ca.5400. Ikke en gang da jeg boede hos min kammrat, og havde givet kommunen besked, mistede jeg mit enetillæg. Så kort sagt i vrøvler nu! MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Lagt på d. 03/02-2010 12:38
|
|
BJ. Som FP efter 2003 får du udbetalt følgende... Enlig....................16.285 kr. Gift/samlevende..13.842 kr. Som er skattepligtig. det der interesserer staten er om du bor alene eller ej og det gælder også i thailand og det er det folk glemmer. lindy |
|
|
BJ |
Lagt på d. 03/02-2010 12:46
|
Jamen det har du da helt ret i lindyras. Nu vil jeg ikke kommentere min FP -indkomst har på siden, men den er da en del højere, som de 4000Dkr bangkoknielsen skriver. Og jeg er single, men som jeg skrev ikke en gang da jeg boede hos en kammrat her i byen, tog de ikke så meget som EN krone fra mig, og det var andmeldt til myndighederne. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 03/02-2010 12:47 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 03/02-2010 12:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
lindyras skrev: BJ. Som FP efter 2003 får du udbetalt følgende... Enlig....................16.285 kr. Gift/samlevende..13.842 kr. Som er skattepligtig. det der interesserer staten er om du bor alene eller ej og det gælder også i thailand og det er det folk glemmer. lindy ja og nu er det at den danske stat vil sende "observatører" ud for at se om den gode pensionist har en kone eller om han kun har en til flere MIANOI.. Sgu for meget af det gode.. MANGLER EN BRÆKSPAND SMILEY... Redigeret af Big-Viking d. 03/02-2010 12:49 |
|
|
BJ |
Lagt på d. 03/02-2010 12:55
|
Slap af Big-Viking Det er ikke mig der laver lovende. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 03/02-2010 13:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
BJ skrev: Slap af Big-Viking Det er ikke mig der laver lovende. MVH.BJ Var nu ikke møntet til dig. Men til systemet og overvågning staten Danmark.. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 03/02-2010 13:16
|
Det må du undskyld Big-Viking MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 03/02-2010 13:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
BJ skrev: Jamen det har du da helt ret i lindyras. Nu vil jeg ikke kommentere min FP -indkomst har på siden, men den er da en del højere, som de 4000Dkr bangkoknielsen skriver. Og jeg er single, men som jeg skrev ikke en gang da jeg boede hos en kammrat her i byen, tog de ikke så meget som EN krone fra mig, og det var andmeldt til myndighederne. MVH.BJ Læs nu hvad bangkoknielsen skriver i indlæg #22. Han nævner beløbet for FOLKEPENSION. Det er vist ikke lige den pension du har i tankerne - tror jeg! men jeg kan selvfølgelig tage fejl................. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 03/02-2010 15:18
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
jylland55 skrev: Frank skrev: Jeg tror mange er enige i, at det er forkert at snyde. Men det er ikke det samme som at acceptere et big brother samfund. Men hvis du selv er så glad for overvågning, så kan du jo starte med at stikke en GPS-tracker op røven på dig selv, så myndighederne kan følge din færden. Ja og du kan stikke din egen vandflaske op i din egen numse!!!! Der er ikke plads. Det flyder med gamle Chang, Leo- og Singhaflasker. Redigeret af Frank d. 03/02-2010 15:18 |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 03/02-2010 15:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Fuldstændigt rigtigt - Brasmus! - Jeg har overhovedet intet imod, at BJ tager på en længere varende og måske blivende "ferie" i Thailand, betalt af den danske stat - for sådan er lovene givet! - MEN lovene for førtidspension indeholder også muligheden for, at kommuner eller sikringsstyrelsen indkalder pensionsmodtageren til ny kontrol, undersøgelser og samtaler, for at fastslå om berettigelsen til pensionen stadig er gældene... Jeg håber og tror, at dette snart bliver en realitet, så vi ÆGTE FOLKEPENSIONISTER kan få tilkendt pension, vi efter mange, mange stridsomme år mener at have krav på... |
|
|
Lagt på d. 03/02-2010 15:36
|
|
Folk er trætte af plattenslagere http://www.dr.dk/...130602.htm lindy |
|
|
juj |
Lagt på d. 03/02-2010 15:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Mmmm. Lige en stilling for mig. Rejse rundt under de varme himel stroeg med alt betalt. Og en fed hyre oven i, med div. ude tillaeg. Kunne meget hurtigt knalde de foerste 30stk. Redigeret af juj d. 03/02-2010 15:37 |
|
Spring til debat: |