Se indlæg
Larm, støj, højttalervogne m.m.
|
|
Dream |
Lagt på d. 15/12-2009 14:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
Pattayagoegl
Redigeret af Dream d. 15/12-2009 14:58 |
|
|
JD |
Lagt på d. 15/12-2009 14:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 591 |
blume skrev: JD Jeg holder meget af dine indlæg. Med en herlig støjfri julehilsen fra Fyn blume Tak Blume, og i lige måde! Snup en julepils på min regning. JD Redigeret af JD d. 15/12-2009 15:00 |
|
|
blume |
Lagt på d. 15/12-2009 16:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Tak JD Kan jeg få den i Bangkok? Vh blume Redigeret af blume d. 15/12-2009 16:03 |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 15/12-2009 22:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Hvad er det lige der er galt. Og hvad laver i på et forum, må man ikke komme med indlæg, der lægger op til debat, skal det bare være lyserødt det hele. Undskyld man hvad laver i så her, vil i bare sidde og skrive til hinanden om hvor meget i elsker elsker konen og hvor meget i ved om Thailand. Nej vel frem i skoene og til tasterene. Jeppe har du glemt at stille grød på loftet til nissen. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
Lagt på d. 16/12-2009 02:57
|
|
Begynder Antal indlæg: |
JD! Du stiller et meget fornuftigt spørgsmål: Er Thai'er totalt immune overfor støj? Mit svar er JA!!!! Med store rungende bogstaver. Jeg har nu ikke dine oplevelser af larmende salgsvogne fra tidlig morgen. Her i Pattaya er det først op ad dagen de kommer. Og så er det mest frugtsælgere og mest enerverende (somme tider 4 i røven på hinanden) markisesælgere. Men Bangkok er jo så helt, helt anderledes end resten af landet (også i den henseende). Men generelt så hører thaier ikke det vi (Faranger)betragter som støj. En aften på f.eks. Walking Street kan være ulidelig med den blandede musik fra diverse barer. Når den første skruer op for styrken følger den næste automatisk efter - ingen af barerene forstår at det irriterer faranger ikke at kunne sortere melodistumperne fra hinanden på grund af støjen fra naboen og visa versa. Kongen udsendte jo for nogle år siden et dekret der påbød hele Thailand at skrue ned for støjen, han så fremtidens ungdom med høreproblemer. Straks efterkom samtlige policer her i byen ordren og for rundt og slukkede for larmen (i godt og vel en måned var der idel fred og ro) så var man tilbage til hvor man slap. Byrådet lavede dekret der pålagde Zoner hvor der måtte være musik, alt skulle lukke senest kl. 24, så kl. 01, så kl 02, og nu er der vist ingen der ikke har åbent (eller rettere lukker) før kl. 06 om morgenen. Har lige læst en artikel i Thailands Posten, der skriver man om klubber som nu laver en ny trend, der betyder at dem som går hjem kl. 03 f.eks. kan komme til nye natklubber som så åbner på den tid og holder åbent til hen på eftermiddagen. Jeg tror fanden at de unge menensker ikke kan komme op om morgenen og gå i skole og på arbejde. (For man lukker jo rask væk mindreårige ind). Politiet har jo travlt med at finde og lukke spille klubber hvor indsatsen er 20 Bath og puljen måske 80 Baht. Men societiet skal da have lov til at støje - IKKE? Fik for nogle år siden tilbudt et meget spændende projekt her i byen hvor jeg skulle komme op med nye ideer til renovation af et bestående barkompleks. Jeg lavde et grundigt stykke research og kom op med en færdiglavet plan. Den skulle præsenteres på et møde hvor alle barejerne i komplekset var til stede. Min hovedpointe var at der skulle være fælles musik med ansat DJ, på den måde kunne man reducere omkostningerne til diverse lydanlæg og bands som spillede i hver sin toneart. Kort fortalt, projektet faldt til jorden med et brag. Ingen overhovedet, kunne se meningen med det. jeg burde da vide bedre at havde man sin egen musik kunne man bedre lokke faranger ind (med eller uden høreskade). Det morsomme er, at i dag er komplekset nyrenoveret med fælles musik. Men generelt så holder jeg meget af den varierede støj/larm/vellyd/lugt og meget andet som omgiver mig i min dagligdag. Min dagligdag i Danmark husker jeg tilbage på som en periode i mit liv med konformitet og kedsomhed. Apropos den lille lydvideo, fik mig til at tænke på Kho Samet her i November måned. En fredelig resort i Ao Chao hvor vi nu er kommet i flere år. I år var der kommet en ny hane på nabogrunden. Den sad højt oppe i et træ, den havde bare ikke gået i skole og lært klokken. Den startede konsekvent når solen gik ned med sit KYYYKKELIKYYYYYY og fortsatte ufortrødent til langt efter midnat somme tider til solen stod op. Hvade jeg haft et skydevåben så....... Og Thailand du skønne!! Skeptikeren som lever i fred og harmoni med de fleste, også straydogs. |
|
Spring til debat: |