Se indlæg
Så er det slut
|
|
lols |
Lagt på d. 07/11-2009 22:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Ja. I like farang og samtidig We speak english. har du prøvet at snakke engelsk til chaufføren så? Syntes det går over gevind. Det rammer jo ikke nogen af dem der bor lovligt i Thailand og smider alle deres penge til de thailandske familier og samfund. Det rammer blot dem, der oplyser falsk bopæl. Det vil heller ikke ramme Hr. Jensen, der tager på 4 mdrs ferie i Thailand. De to måneder er noget som indgår i overvejelserne af om der er tale om bopæl i DK. Der nævnes ikke at pensionen inddrages. Reglerne om ophold i udlandet som pensionist er så vidt jeg kan se ikke ændret? Men alle er enige om at der skal gøres noget mod f.eks. de Irakiske snydere. Der er meget kritik af modellen her. Er der nogle der har bedre forslag til hvordan det gøres? Seriøst. |
|
|
kanikke |
Lagt på d. 07/11-2009 22:59
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
I Bangkok Post har man et stykke tid haft og har et forum, som omhandler skønsmæssigt 100.000 udenlandske pensionister i Nordthailand, som naturligvis bidrager med store summer pr. år. - antagelig i størrelsesorden 308 mio $, som igen skaber arbejde til omkring 578.000 mennesker, så det har nok en natinal interesse for Thailand, skulle jeg mene, men altsaa nu totalt lukket land for danske pensionister......... for andet end " kontrolleret ferie " |
|
|
kanikke |
Lagt på d. 07/11-2009 23:02
|
husk: Danmark er vist et af de få lande i verden, som kræver bopælspligt af ders statsborgere..... så glem alt om emigration udenfor EU eller pakistan |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 07/11-2009 23:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Jeg er ikke i tvivl om, at der kan findes mange seriøse forslag til, hvordan det kan gøres bedre. Men det er utopi, at almindelige mennesker uden for Christiansborg skal ryste alternativer ud af ærmet. Dem på Borgen, der laver makværket, får 586.525 kr. om året for deres arbejde. Plus som standard omkostningstillæg 55.466 kr. - i alt 641.991 kr. Og så måske "det løse". Det er en hyre, der fordrer, at man leverer et ordentligt stykke arbejde. Det gør man ikke, når man chikanerer de mange for at ramme de få. Men det er jo ikke en ukendt foreteelse. 24-års regel for at forhindre tvangsægteskaber er blot et andet eksempel. I ethvert privat firma ville tilsvarende øjeblikkelig udløse en fyreseddel. Bjarne |
|
|
kanikke |
Lagt på d. 07/11-2009 23:08
|
nogle gange kan man være stolt over at være dansk, men lige i denne henseende - umådelig pinligt - vil jeg mene.... |
|
|
lols |
Lagt på d. 07/11-2009 23:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
De kære politikere er jo ansat af danskerne selv udfra de "ansøgninger" som de enkelte kandidater udsendte inden valget. Og danskerne kan jo selv fyre dem ved næste valg (der bor masser af danske pensionister i Thailand fuldt lovligt og de regler er ikke ændret) Mht nye ideer. Det er altid nemt at være negativ, men svært at være konstruktiv kritisk. Melde pligten kan være OK (der er også regler for udlandsrejser for kontanthjælpsmodtagere m.m.), men er det i stedet en diskussion om retten til at tage pensionen med til udlandet, hvor længe man må være i udlandet osv det i virkeligheden drejer sig om? |
|
|
Lagt på d. 07/11-2009 23:31
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Som aftalen er udformet, vil det ikke berøre de pensionister der tager 2 x 3 måneder udenfor EU om året, denne lov ændres ikke. Det er en MELDEPLIGT men du kan stadig tage afsted 2 x 3 måneder om året. |
|
|
Lagt på d. 08/11-2009 00:00
|
|
de skulle hellere lave en lov der forbyder uduelige danske politikere , ud med dem der laver fadæser bruger skatteydernes penge på ferieture , ud uden nogen form for pension |
|
|
Fido |
Lagt på d. 08/11-2009 00:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
kanikke skrev: husk: Danmark er vist et af de få lande i verden, som kræver bopælspligt af ders statsborgere..... så glem alt om emigration udenfor EU eller pakistan Jeg tror du har misforstået noget. Det er ved at være længe siden at jeg boede i Danmark, men sjovt nok er jeg stadig dansk statsborger med dansk pas .... men jeg modtager selvfølgelig heller ikke en skatteyder betalt check hver måned. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Lagt på d. 08/11-2009 01:46
|
|
tror du har misforstået noget. Det er ved at være længe siden at jeg boede i Danmark, men sjovt nok er jeg stadig dansk statsborger med dansk pas .... men jeg modtager selvfølgelig heller ikke en skatteyder betalt check hver måned. -------------------------------------------------------------------------------- er der ikke noget du har misforstået , jeg betaler stadig skat i danmark også , og pensionen er noget der er sparet op til igennem et helt arbejdsliv. tror at hvis den lov blive til noget vil den koste samfundet mere end den ville få ind , men ok det er jo ikke noget nyt i dette , næsten alt hvad de foretager sig i ft koster ,der kunne spares flere penge på at sende alt militær hjem fra diverse steder rundt om i verden , samt al ulandsbistand der som regel altid havner i de forkerte hænder og hvis man nu endelig skal være racist hvad skal dog alle de muslimer her i landet hvis de er trætte af deres eget system så forstår jeg ikke at de ikke fravælger at være muslimer eller flytter til et andet muslimsk land , jeg ved godt hvorfor , de har ikke den cociale velfærd som vi har , tror sgu koranen handler om hvordan man bedst kan snyde andre |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 08/11-2009 02:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Hvis nu nationalbanken trykker de nye sedler med muhammed tegninger, vil muslimer så nægte at modtage penge fra det offentlige????
Redigeret af jesperfrb d. 08/11-2009 02:04 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Lagt på d. 08/11-2009 03:57
|
|
Hvis man ændrede loven om ophold udenfor Eøs-landene, der pt gælder for førtidspensionister efter 2003, nemlig reglen om at man skal have haft bopæl i Danmark i mindst 40 år, efter det fyldte 18 år for at opnå pension udenfor Eøs-landene, til også at gælde alle andre pensionistgrupper, ville det være fint med den foreslåede meldepligt. Det ville på een gang gøre indfødte danskeres ophold udenfor Eøs-landene lovligt, og meldepligten vil kun ramme dem den egentlig var tænkt at ramme. |
|
|
Dream |
Lagt på d. 08/11-2009 04:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 465 |
Jeg tror at det med at man skal melde ud osv. vil bevirke mere svindel......... Ang. Pension foer eller efter 2003, der kan jeg stadig ikke fatte at denne form for diskrimination kan vaere lovlig... |
|
|
waree |
Lagt på d. 08/11-2009 04:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 304 |
til abekatten send dit forslag til birthe rønn hornbeck her har vi sagens hovedkerne |
|
|
Lagt på d. 08/11-2009 04:31
|
|
Kært barn har mange navne. Som Bjarne så rigtigt skriver i sit indlæg nummer #40: Hvornår er der nogen der gør noget? For et år siden kørte en tråd her på sitet, der hed Pensionister. Vi var flere der var i gang med at få noget op at køre som modtryk mod regering og folketing. Men tråden blev ødelagt af en flok båtnakker der ikke forstod en skid af det hele, og som bl,a. beskyldte mig for at lyve. Nu er vi der så igen, en ny tråd, med stor forargelse over at man skal registrere sig! Hvad er der galt i det? Jeg er stadig dansk statsborger betaler min skat (med stor utilfredshed) efter et langt arbejdsliv i Danmark. For det får jeg usle 5.207, danske kroner udbetalt hver måned når skatten er trukket. Som skrevet dengang og nu igen, så kan jeg skyde en hvid pind efter nogen som helst hjælp fra det offentlige ud over min Folkepension. Når der så er en flok (og den er åbentbart stor) af danske borgere, af den ene eller anden herkomst, der snyder og bedrager, er det så ikke på sin plads at de bliver stoppet? Og jeg skal fandeme stadig een gang om året sende en LEVEATTEST! Behørigt underskrevet at to vitterlighedsvidner på at jeg stadig er i live. Så hvorfor skal alle andre ikke også bevidne der bopæl og tilhørsforhold? Det ville da være glædeligt hvis nogen er Jer her på sitet tog pensionisttråden op igen. Men endnu engang: Der skelnes altså mellem Folkepensionister, Førtidspensionister fra før og efter 2003 og så alle de andre på overførselsindkomst. Så venligst hold alle de grupper adskilt for de har hver sine love og forordninger. Som ikke engang politikerne selv kan tyde og fortolke, hvordan fanden skal så den almindelige borger kunne finde ud af det, for ikke at tale om sagsbehandlerne ude i de små byer? Hvis ikke jeg var så fandens afhængig af den Folkepension (som jeg har betalt til gennem 57 års arbejdsliv), så havde jeg kvittet al tilhørsforhold til det danske samfund. Det er sateme pinligt en gang imellem at være vidne til den danske udvikling, især rent politisk og socialt. Jeg kan dog bryste mig med, at da jeg ikke har ret til at stemme til noget valg i DK så er det ikke min stemme der har været med til at placere de nuværende levebrødspolitikere på deres taburetter. For det er jo det der er det største problem i verden i dag. I alle lande er det levebrødspolitikere der styrer og regerer og ikke idealister med visioner. En dybt forarget Skeptiker |
|
|
Lagt på d. 08/11-2009 05:14
|
|
Skeptiker, leveattesten blev indført for at stoppe de fremmede der oppebar dansk overførselsindkomst og levede i deres fødeland. Det var vistnok en pakistaner, hvor familien 5 år efter pensionisten var død, stadig oppebar pension, så jeg afleverer med glæde den årlige leveattest. |
|
|
kanikke |
Lagt på d. 08/11-2009 07:08
|
jeg synes det er ejendommeligt, at ingen journalister har interesse for pensionister,og disses eventuelle ophold udenfor EØS. Alt andet lige berører det en stor del dansk statsborgere både nuværende og kommende, men det er måske for indviklet et stofområde eller kan der være andre årsager til pressens lave profil ?????? - jeg spørger unægtelig mig selv, hvem styrer medierne ? og dermed journalisterne ? |
|
|
JD |
Lagt på d. 08/11-2009 07:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 591 |
Pensionister er ikke interessant stof. Kun i de tilælde hvor det drejer om FTP'ere der SNYDER "de andre" så kommer der s*teme gang i smøreriet! Mistilliden er stigende i DK, og hvis er skylden? Irakere m.fl. - eller Johnny og Brian på førtidspension? Fakta er at der er ca. 240.000 danskere på førtidspension, og det er da fantastisk at et land har råd til det. Men det har landet måske alligevel ikke, og det er vel det alle nye tiltag egentlig drejer sig om. JD Redigeret af JD d. 08/11-2009 07:28 |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 08/11-2009 08:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
jesperfrb skrev: Hvis nu nationalbanken trykker de nye sedler med muhammed tegninger, vil muslimer så nægte at modtage penge fra det offentlige???? måske man kunne have et billede af en dansk grisebasse, eller lidt bacon på den anden side...... |
|
|
Lagt på d. 08/11-2009 12:37
|
|
Claus det virker jo i malmø hvor de flytter fra svinets kvarter og hvad de ellers kan finde på at grise navne. har jeg ihvertfald ført |
|
Spring til debat: |