Se indlæg
 Udskriv debat
køb af hus i thailand
Frankie-boy
bangkok impact skrev:
hej alle. jeg går med tanken om at købe et hus i thailand. og være der halvdelen af året. men hvordan er reglerne. kan man godt købe et hus selv. eller hvordan forgår det.. eller er det bedere at leje.. og hvad med visa i længere tid er det besværligt. og hvad koster det..

på forhånd tak

Hej "impact" imens de andre "slås" kan jeg anbefale dig leje evt. med forkøbsret, så du finder ud af "om det er noget".

Med hensyn til leje og pris drejer det sig kun om beliggenhed, du kan få "town house" for en god pris fra 3000+ , huse med pool/spa fra ca. 20000+ hvis du lejer høre/ser du også alt om de "skavanker" der evt. er i det området du nu har lejet inden du køber.

Hvad angår visa, ændres reglerne jo tit i Thailand, men er du over 50 år kan du få "gammel mands visa" for 1 år af gangen, til 800-100 kr pr. år.
Er du under 50 kan du få 3 md visa, men der nogle krav om hvad du lever af ( tror det er min ca. 65000 bath pr. md eller 800000 bath på bankbogen)

Så det vigtigste er nok at finde et sted du kan holde ud at være de ca. 6 md du vil være i Thailand om året, folk er jo forskellige men på lang sigt er det vigtig at der er en masse udfordringer f.eks. strand/golf/sejle muligheder / mange forskellige restauranter/fitness muligheder, o.s.v. et sted man kan tage hen på kort tid for at slappe af Winkf.eks. nogle øer eller lign. det bliver jo også hverdag når du skal være der i længere tid.

om du så skal leje i et par år eller det bliver 10-20-30-60-70-80-90 år kan jo være lige meget Grin

Held og lykke med det.
Hilsen Frankie-boy.

"Do it my way"

sank
Smile Ja hej Jesse James ellers kommer jeg snart forbi Helge og så skal jeg nok stænke lidt velduftene væske på ham Grin

hvilke muligheder har man for at leje sit hus ud i den tid man ikke selv bor i det, hvis man f.eks skal hjem og arbejde et halvt år af gangen. er der nogle firmaer som tager sig af det hele, kontakt til lejere ect ect?

lidt uden for topic, sorry Smile

vandango
Ezal skrev:
hvilke muligheder har man for at leje sit hus ud i den tid man ikke selv bor i det, hvis man f.eks skal hjem og arbejde et halvt år af gangen. er der nogle firmaer som tager sig af det hele, kontakt til lejere ect ect?

Du skal bare sige til, så skal jeg nok gøre det hele for dig. LOL Pfft Grin Cool Wink Smile

vandango skrev:
Ezal skrev:

Du skal bare sige til, så skal jeg nok gøre det hele for dig. LOL Pfft Grin Cool Wink Smile

og det er sjovt hvorfor?

sorry, jeg kan ikke se det sjove i mit spørgsmål så du er lige nød til at forklare

sank
Før i tiden lejede vi hos Ejendomsmægler og de klare det hele ? find en der ser reguler ud.

vandango
Ezal skrev:
vandango skrev:
Ezal skrev:

og det er sjovt hvorfor?

sorry, jeg kan ikke se det sjove i mit spørgsmål så du er lige nød til at forklare

Du må ikke tage det alvorligt, men jeg refererer lidt til din bærbare pc.
F.eks. er der nogle købs/garantibestemmelser omkring din pc, som jeg syntes at du, for at gøre en meget lang historie kort, bare burde have benyttet dig af.

Omvendt er der rigtig mange firmaer i Thailand der gerne vil hjælpe dig med at leje dit hus ud.
Hvis du har mod på selv at Google, er der tusindvis af firmaer, der også gerne vil hjælpe dig med at udleje dit hus.

Derfor driller jeg dig lidt, fordi du tilsyneladende ikke vil gøre noget af dig selv.

Men nu holder jeg op, så ikke mere drilleri fra mig. Hvis jeg har forårsaget at dit galdebarometer er steget pga. dette, undskylder jeg selvfølgelig.

Og hvis vi mødes i Thailand en dag, gir jeg naturligvis en øl.
Redigeret af vandango d. 12/10-2009 20:57

Spring til debat: