Se indlæg
 Udskriv debat
Kvindelig ansat på dansk ambassade i Bangkok
kimkingo
For at det hele ikke skal være negativt, så vil jeg gerne give min oplevelse af ambassadens folk. Den har været til UG. Jeg sendte en mail til ambassaden den 13/8-2008. Fik svar fra Tove Wihlborg Andersen 15/8. Senere havde jeg andre spørgsmål ang. ægteskab/familiesammenføring o.s.v Sendte mail 26/8 til ambassaden og fik svar fra Jacob Thoft Korslund dagen efter. Spurgte så min kone, om hun havde problemer med de Thai ansatte, men nej de var altid høflige, sagde hun.(Det skal lige siges hun er 39 år, ved ikke om det har noget at sige.)
Noget andet er Us. Har sendt dem 2 mails. Og har efter 5 måneder stadigvæk ikke fået svar.
Det kan nu også være lige meget nu. Konen har ringet idag, Hun har fået visa. Søgte familiesammenføring 1o nov. 2008. Og har fået det idag 03-02-2009. Yes yes jubiiiiiSmileSmileWink. Og der skal ikke stilles nogen garanti.Smile
Men det korte af det lange er. Min kone og jeg har fået en fin behandling.
Held og lykke til jer alle.

jens
Der er kun en Thailandsk visaofficer på ambassaden.

http://www.ambban...mbassaden/

Prøv at søge hendes navn på google, her dukker det også op

http://ekstrablad...e70633.ece

Vi har iøvrigt også selv haft fornøjelsen af at rende ind i hende på ambassaden, og måtte også have fat i Lisbeth for at få ordnet det vi skulle på en fornuftig måde.

Rygterne siger jo også at dengang ambassaden selv kunne udstede Visa,uden at de skulle hjem til udlændingeservice, der kunne man få et uden besvær og stort set med det samme mod lidt penge under bordet, men som sagt det er et vedholdende rygte.
Læs også denne artikel.
[url]politiken.dk/indland/article323446.ece[/url]

Jens

Fido
jens skrev:
Der er kun en Thailandsk visaofficer på ambassaden.

http://www.ambban...mbassaden/

Prøv at søge hendes navn på google, her dukker det også op

http://ekstrablad...e70633.ece

Vi har iøvrigt også selv haft fornøjelsen af at rende ind i hende på ambassaden, og måtte også have fat i Lisbeth for at få ordnet det vi skulle på en fornuftig måde.

Rygterne siger jo også at dengang ambassaden selv kunne udstede Visa,uden at de skulle hjem til udlændingeservice, der kunne man få et uden besvær og stort set med det samme mod lidt penge under bordet, men som sagt det er et vedholdende rygte.
Læs også denne artikel.
[url]politiken.dk/indland/article323446.ece[/url]

Meget interessante oplysninger, Jens!
Måske man skulle henvende sig til de journalister der har skrevet de historier. Kunne være de var interesseret i hvad der foregår på ambassaden.

Smile

Jens

One man's ceiling is another man's floor

jens
Jeg præciserer lige det er kun et rygte jeg har hørt fra bekendte som har opholdt sig meget i Thailand ifbm med arbejde.
Men jeg ville ikke blive chokeret hvis det er sandt, taget den generelle Thailandske holdning til korruption i betragtningSmile
Mvh
Jens

Jeg vil sige at min erfaring er en lang behandlingstid i Dk.

Min kone var i BKK og afleverede de korrekte papirer og ingen "interviev" som nogle andre piger kommer til DK, de skal stilles mange åndsvgage personlige og nærgående spøggsmål..mm ..og ...jeg arbejder hver dag i DK - så alt er fint, men udlst i DK var "lidt"MEGET langsomme, og når jeg ringede til dem skulle jeg vente 30 min i tlf for at komme igennem...og det var svært for mig pga altid travlt på mit job i disse timer på dagen.!!!!!..og det ødelagde rigtig - rigtig- rigtig- rigtig.....meget for mit forhold til min kone ....og jeg kan ikke tilgive dem for det,,,,det var meget diskriminerende......
min kone kunne ikke forstå hun ikke kunne få opholdstilladelse og sygesigringsbevis...........de skulle skamme sig,,,, hvordan kan det være de skal bestemme så meget, og arbejde så langsomt når andre skal knokle...........de skulle fandme skamme sig ................
Ingen skal have ret til at ydmyge folk på denne måde.

mr tirak
Undskyld soi7 jeg forstår ikke sammenhængen i dit indlæg

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Det var egentlig et indlæg omkring klagemulighed,over sagsbehandlingerne,, hvor en bruger netop har lavet sådan et oplæg...så det skal flyttes når der er tid........

kvindemin
send dog mokkken en mail, svin hende til. som hun har svinet andre til.

manden
kvindemin skrev:

og hvad skulle man så opnå ved det

pigalle
kvindemin skrev:

Det får man ikke noget ud af, tvært imod, så er du jo ikke bedre end hende.

bejohansen
Så ser det endelig ud til at det er lykkedes. Efter tredje gang på ambassaden, fik hun at vide at om tre uger vil hun få svar på om hun har fået visum, så nu er der kun at at vente, selv om den ventetid er lidt af en tålmodigheds test. Men denne gang var hende den sure madam vist rimelig fornuftig at snakke.

bejohansen

John
Håber det lykkedes for jer Wink
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
bejohansen
Jeg takker. Og jeg håber det har været ventetiden værd. Så nu kommer der en masse planlægning med stortset alt. Jeg ser det som en opgave der bare skal løses. Men igen tak.

Spring til debat: