Se indlæg
 Udskriv debat
Pension - goddag, mand Økseskaft
pigalle
Suk Rak Ning skrev:
JA.................

Du kan ikke bare sige JA for har du adresse i Danmark skal du være hjemme 6 mdr. om året.

The Missing Link
BJ skrev:
Vil det sige at man godt kan få hele sin førtidspension udbetalt i Thailand ( ikke EU) hvis man har fået tilkendt sin førtids pension efter 2003.
og at man så ikke skal til DK og vende hver 6 måned for ikke at miste halvdelen af udbetalingen.

MVH.BJ

Ja, du forstår det rigtigt og du kan få alle 15.400 kr/md bare sige du er enlig.

Erik

.
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

goldwing
The Missing Link skrev:
BJ skrev:
Vil det sige at man godt kan få hele sin førtidspension udbetalt i Thailand ( ikke EU) hvis man har fået tilkendt sin førtids pension efter 2003.
og at man så ikke skal til DK og vende hver 6 måned for ikke at miste halvdelen af udbetalingen.

MVH.BJ

Ja, du forstår det rigtigt og du kan få alle 15.400 kr/md bare sige du er enlig.

Erik

.

HUSK DER SKAL BETALES SKAT AF BELØBET HER I DK.
rest ca. 10.000 ddk. udbetalt, og kan bruges i Thailand ..... JA

HUSK .... I den nye ordning efter (2003) er der ingen tilskud til
varme
briller
medicin og. lign.

jeg spørger igen , hvorfor er der forskel på førtidspension og folkepension , det fatter jeg simpelthen ikke , man føler sig som en andenrangs person
grundbeløbet er 5254 og et tilskud på 4082 ialt 9336 - skat

forbindelse med den netop offentliggjorde skattereform, kom det her frem
Højere pensionstillæg i 2010
For at forbedre vilkårene for pensionisterne, sker der en forhøjelse af pensionstillægget på 2.000 kr. i 2010. Modtagere af supplerende pensionsydelse, får den fulde forhøjelse på 2.000 kr., svarende til omkring 1.255 kr. efter skat. De nuværendebortfaldsgrænser for pensionstillægget fastholdes. Efter gældende regler udgør pensionstillægget 63.468 kr. i 2009 for enlige og 29.640kr. for par. Pensionstillægget udbetales til folkepensionister og til førtidspensionisterefter den gamle ordning.
Førtidspensionister er den ”nye ordning” som nu er over 6 år gammel, får dog ikke forhøjet deres førtidspension.
Pensionstillægget aftrappes på baggrund af den personligeindkomst, ud over social pension, tillagt positiv nettokapitalindkomst samt skattepligtigaktieindkomst udover et fradrag. Det skønnes, at knap 90 pct. af pensionisterne, modtager helt eller delvist pensionstillæg.

pensionstillægget kan som i ved, ikke udbetales i Thailand

Der vil nok være nogle i thailand der vil få deres pension beskåret hvis i var ærlige,herhjemme bliver vi tjekket i hoved og røvGrinGrinGrinGrin

Fido
Jeppe skrev:
jeg spørger igen , hvorfor er der forskel på førtidspension og folkepension , det fatter jeg simpelthen ikke , man føler sig som en andenrangs person
grundbeløbet er 5254 og et tilskud på 4082 ialt 9336 - skat

Ja, men man kunne også spørge sig selv om der burde være noget der hed førtidspension. Pension før tid ??
Egentlig et underligt begreb. Enhver der har råd er da velkommen til at trække sig tilbage fra arbejdsmarkedet når som helst - jeg kan bare ikke se hvorfor det skal financieres af det offentlige.
Jeg synes det er glimrende med en invalidepension til dem der ikke er arbejdsdygtige, og en alderspension til dem der når så langt, men en pension før tid betalt af skattekroner har jeg det lidt svært med.
Jeg kan så bare trøste mig med, at jeg ikke er med til at financiere dette ta´ selv bord.

Smile
One man's ceiling is another man's floor

mon ikke det er efterløn FIDO snakker om,

Man kalder det ikke invalidepension mere, men førtidspension.
førtidspension får man netop, hvis man er for syg til at arbejde, det er noget alle dansker som er for syge til at arbejde kan få.
Efterløn, er for dem, OG KUN DEM, som har sparet op igennem deres A-kasse,

Det er en rigtig god opsparing og staten betaler det meste, det er over 20 mia. der ryger på den konto hvert år. og lader man hver med at gå på efterløn, få man en stor bonus oveni.
der er ingen politiker som tør at fjerne den ordning, fagbevægelsen vil jorde dem for det, og et regeringsgenvalg, vil værre utænkeligt.

The Missing Link
goldwing skrev:
The Missing Link skrev:
BJ skrev:

MVH.BJ

Erik

.

HUSK DER SKAL BETALES SKAT AF BELØBET HER I DK.
rest ca. 10.000 ddk. udbetalt, og kan bruges i Thailand ..... JA

HUSK .... I den nye ordning efter (2003) er der ingen tilskud til
varme
briller
medicin og. lign.

Jeg mener ikke diskotionen omhandler skat, men kun førtidspension

Bor du i Thailand på førtidspension før 2003 får du kun grundbeløbet, (ca 5.100 kr/md) og ingen tilskud.

Bor du i Thailand på førtidspension efter 2003 er der indbygget tilskud til varme, medisin og lignende. der er derfor den er mere end 10.000 kr højere pr måned.

Erik
The Missing Link

JackH
Ævl, kævl og bævlAngry

Her endnu en grund til at holde sin store kæft lukket om det behagelige liv i Thailand. Pension eller ej, før 2003 eller ej, varmehjælp eller ej, skat eller ej, - kan i blive ved i stakkels mennesker??????

http://jp.dk/indl...626348.ece

JackH

Ævl, kævl og bævl

Her endnu en grund til at holde sin store kæft lukket om det behagelige liv i Thailand. Pension eller ej, før 2003 eller ej, varmehjælp eller ej, skat eller ej, - kan i blive ved i stakkels mennesker??????

http://jp.dk/indl...

JackH

ved ikke om du betaler skat derhjemme men jeg gør , det har ikke noget med hykleri at gøre , jeg spurgte bare hvorfor der er forskel på pensioner uanset hvad man er

pigalle
JackH skrev:
Ævl, kævl og bævlAngry

JackH

Tag nu lige en pause JackH og træk vejret, det har jo ikke en skid at gøre med det vi taler om, det er jo ikke skattely vi søger.

The Missing Link
JackH skrev:
Ævl, kævl og bævlAngry

JackH

Ja vi kan blive ved til vi udsultede førtidspensionister efter gammel ordning kan få tillæg til enlige, varmehjælp tilskud til midisin mm., på samme vilkår som førtidspensionister på den nye ordning kan få det ved bopæl i Thailand.

kan du formatere din harddisk ???

.
Redigeret af The Missing Link d. 19/03-2009 06:39
The Missing Link

VIP
Det korte af det lange er, at det ikke er rimeligt der er så stor økonomisk forskel på om man er på førtidspension, før eller efter 2003.

Om det så er de som er på før 2003 ordningen, som skal have et større beløb, eller dem efter, som skal have mindre.......se det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Men retfærdigt? Det er det ikke
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

JackH
Citat "Det manglende link"

Ja vi kan blive ved til vi udsultede førtidspensionister efter gammel ordning kan få tillæg til enlige, varmehjælp tilskud til midisin mm., på samme vilkår som førtidspensionister på den nye ordning kan få det ved bopæl i Thailand.

. Redigeret og forsøgt skrevet af The Missing Link d. 19-03-2009 05:39 The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem

Citat slut

Ja, ska' det være C: eller D: drevet???

Kan du stave???!Pfft

JackH

PS: Om nogle år er der sgu' ikke flere penge til en luksus som førtidspension, så vær glad for hvad du får...
Redigeret af JackH d. 19/03-2009 10:40

pigalle
JackH skrev:
Citat "Det manglende link"

. Redigeret og forsøgt skrevet af The Missing Link d. 19-03-2009 05:39 The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem

Citat slut

Ja, ska' det være C: eller D: drevet???

Kan du stave???!Pfft

JackH

PS: Om nogle år er der sgu' ikke flere penge til en luksus som førtidspension, så vær glad for hvad du får...

Pladder, vi får sku ikke noget, vi har selv betalt til det ved en høj skat hele livet.

Spring til debat: