Se indlæg
"Fra Thailand til Thy" 2'eren på DR1, 28.dec.kl.20.00
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 15/12-2008 15:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
om den ene får dækket evt udgifter der må være til benzin eller hvad det nu kan være, når en pige skal fra A til B er vel ikke mere end rimligt. Om der de tjener penge på det tja hvem ved, kun dem selv. Når ikke man ved noget som er hold i, burde man holde sin mund lukket istadet for alt det gætteri. Nu er der nogle som ikke har så let ved at finde en pige det ved alle, så hvorfor ikke finde en på den måde??? Det koster da også penge hvis man skal have en pige over et dating firma, der er hvis heller ikke andre end dem som har det firma der ved hvad der bliver betalt for, det går man da ikke og skilter med vel. sorte/hvide penge kun dem som har med det at gøre ved det. Ubon.
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/12-2008 19:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Latour, udover jeg erhelt enig med dig udfra en personlig betragtning, så kender jeg også et antal thai/danske forhold, der har haft denne start. Dem jeg taler om er fortrinsvis ældre mænd og ældre thai damer, der finder sammen. Damerne har haft et 3 mdr. visum, hvilket er deres deadline for et ægteskab... De starter ud med nada sprogfællesskab, forstå det hvem der kan. Efter et årti eller så har de et rudimentært kendskab til dansk, og langt de fleste er stadig sammen med deres mænd. Begge parter har som oftest heller ikke særlig mange muligheder for at "sadle om". I den omtalte film hører vi om en thai dame med fortid i Patty, der nu har set det som sit mål i tilværelsen at lave en industri med import af thaikvinder til dk. Baggrunden taget i betragtning og ikke mindst hendes sprogbrug, er jeg ikke imponeret af. Om der er penge på bordet - som hubby aldrig vil finde ud af alligevel - eller som sudsakon så rigtigt siger, livsvarig gældssættelse i form af forpligtelse/taknemmelighed whatever er vel et eller andet sted ligegyldigt. Bottomline, det sutter R**. Hvor kan jeg dog ikke klare sådanne geskæftige personer. |
|
|
pulverkok |
Lagt på d. 16/12-2008 19:19
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Penge eller ikke penge !!!! Ja jeg har også hørt om at der er mange penge thaier imellem, når en "søster" hjælper en anden "søster", og om det passer eller ej skal jeg ikke kunne sige, jeg ved hvad jeg tror, men retfærdigheden skal ske fyldest, for hvis jeg kender thaierne rigtig, så vil de i den kommende udsendelse vise deres meget flotte huse frem, og fortælle om hvor flotte og dyre de er, har været, for sådan er thaier. De glemmer bare lige at SKATTEFAR måske også ser med, og så lige tjekker om de har opført deres udenlanske ejendom på deres selvangivelse, for det skal man jo, og man skal også betale skat af husende i thailand, men hvis de omtalte personer er så venlige og hjælpsomme som de giver udtryk for, så er de sikkert og så ærlige at de har påført deres huse på selvangivelsen, og så er der ingen problemer, MEN hvis de nu ikke er så venlige og hjælpsomme så kan det jo også være at de heller ikke har været ærlige at skrive deres selvangivelse rigtig, og så kommer SKATTEFAR og vil snakke med dem, det kunne man måske lave en ny udsendelse om som hedder "fra thailand til thy til toskegilde" den vil jeg meget gerne se. |
|
|
Philo |
Lagt på d. 17/12-2008 09:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Hejsa Jeg må indrømme, at jeg smilede lidt i skægget, da jeg læste Pulverkokkens indslag om skatteefterbetalinger. Jeg tvivler på om mange - læs nogen overhovedet - har meddelt noget som helst til skattevæsnet om deres ejendomme i Thailand. Men så kom jeg til at tænke på, at ejendomspriserne i Thailand generelt og vel Isaan særligt, er meget lave efter danske forhold. Man kommer langt med 1 mill. Baht. D.v.s vi snakker boligskat af ca. 160.000 kr. Det kan altså ikke blive til mange skattekroner. Jeg tvivler ærligt talt på, at Skat overhovedet gider rode med den slags sager. De er også langt bagefter i mange andre skattesager efter deres strukturreform. Men ellers en sjov tanke, at vise en udsendelse om div. torskegilder. I øvrigt, en hel anden ting jeg kom til at tænke på er, at hvis nu ens hustru/mand fra Thailand skifter sit thailandske statsborgerskab ud med et ditto dansk, hvordan så med muligheden for at købe/eje land i Thailand. Umiddelbart burde de jo ikke kunne det, men i Thailand kan det meste jo lade sig gøre, hvis man gør det på den rigtige måde. Hvem har erfaringer med det ??? Mvh Philo |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 17/12-2008 10:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hvor det tidligere har været meget alm med 100 / 200.000 for den slags hjælpsomhed.. Vil rygterne nu vide. At pga manglende efterspørgsel på giftelystne faranger, snakker de nu om 50 / 100.000 Jeg ved ikke om der er hold i det, eller gældende for hele Thailand, kan bare høre hvad de snakker om her.. Og hun har familie / bekendte i bla. DK - Tyskland - Australien. He he hun er i øvrigt sur på en ja nu tidligere veninde, fordi hun havde hjulpet hende på nettet og veninden fandt en farang, men har ikke honoreret det med cool cash. Planen er så, når dumme farang betaler en mega sinsot, skal en del tilfalde hjælperen.. Lige for god ordens skyld det var noget de lavede inden hun flyttede ind her. Jeg har tidligere nævnt jeg kendte et par stykker som gerne ville have en farang.. Det gør jeg så stadig, men hjælper dem ik, da de har samme kedelige adfærd, snyd uvidende farang og hjælperen får en bid af kagen. Joe nemme penge, men det vil jo være det samme som at akseptere de snyder os. |
|
|
manse |
Lagt på d. 17/12-2008 12:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Hvad pokker rager det dig, hvad folk eventuelt betaler i Sin-sot. Hvis de mennesker er lykkelige med hvad de har gjort. Det skulle vel ikke rage din baglomme. Jeg synes efterhånden, at gammelkloge indklemte mennesker er ved at glemme livets værdier. Lad dog os der endnu er lykkelige blive fri for sådant noget gylde, og det uanset om man har betalt sin-sot eller ikke, for det kan vel ikke rage din pengepung, eller hvad |
|
|
kbh |
Lagt på d. 17/12-2008 12:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 46 |
Thyboen skrev : Så hvis i vil undgå en injuriesag vil jeg anbefale at i ophører med at komme med løgnagtige påstande. HaHaHaHaHaHaHa !!! --------------------------------------------------------------- Noget andet er, lad dog de Thaipiger der har lyst og de danske mand der ønsker et ægteskab med en Thaipige gøre som de vil. Bland jer uden om og pas jeres eget liv. Phun lak Thailand
|
|
|
Berg |
Lagt på d. 17/12-2008 13:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 347 |
manse skrev: Hvad pokker rager det dig, hvad folk eventuelt betaler i Sin-sot. Hvis de mennesker er lykkelige med hvad de har gjort. Det skulle vel ikke rage din baglomme. Jeg synes efterhånden, at gammelkloge indklemte mennesker er ved at glemme livets værdier. Lad dog os der endnu er lykkelige blive fri for sådant noget gylde, og det uanset om man har betalt sin-sot eller ikke, for det kan vel ikke rage din pengepung, eller hvad Nu tror jeg ikke at Le-si mente sin-sot generelt men hentydede til dem som betaler mega sin-sot's på 100.000 dk kroner og op efter som er totalt urealistisk at en gennemsnits thaier ville betale. Anyway, velkommen tilbage, glæder mig til flere af dine indlæg som ellers normalt har været en fornøjelse at læse. Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
manse |
Lagt på d. 17/12-2008 13:22
|
Kære Berg Tak for din venlige hilsen, og jeg undskylder min frembusen, men engang imellem bliver jeg lidt sur over, at andre skal judge i hvad folk gør med deres kærlighed. Uanset om det er jeg eller dig eller for den sags skyld Le-si der kommer med de meninger, ja så har vi vel ikke ret til at dømme andre uanset om de har betalt 1 bath eller 1 mill. i sin-sot, bare de er tilfredse. Det er lidt trættende altid at læse, at alle andre individer er komplet hjernedøde, hvis de indlader sig på noget sådant, hvilket jeg mener er uretfærdigt, og det være sig uanset om det er dig eller mig. Størrelsen af et beløb skal ikke kunne justificere et udtryk som tangere idiot |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 17/12-2008 13:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
manse skrev bla...: ........... Jeg synes efterhånden, at gammelkloge indklemte mennesker er ved at glemme livets værdier. Lad dog os der endnu er lykkelige blive fri for sådant noget gylde........( Nå så er Manse ude med rivejernet igen..og blevet smagsdommer hvad der er godt og skidt at læse...Vi er alle forskellige her på siden og har forskellige ballast fra vores liv før Thailand og osse mens vi har boet hernede.......Det der måske er gylle for den ene kan være guldkorn for en anden og omvendt......... Hvis det hele er så rosenrødt hernede i Thailand,hvorfor er det med at thaipiger snyder/prøver at snyde farang og diskussionen om hvor stor Sin sot man bør betale så noget der går igen på alle debat sider der omhandler Thailand......Hvis man ikke kan tåle at høre om eller få øje på de dårlige ting som osse foregår hernede ja så er man sku skidt stillet...... Selvfølgelig er en del Farang selv ude om at de bliver snydt så vandet driver af dem måske pga. af at de behandler deres piger dårligt........ Selvfølgelig er det ikke alle hernede i Thailand der vil snyde os udlændinge,men de findes og det er i rimeligt stort tal........ Synes nu stadig der skal være plads til at høre om de "dårlige" historie osse,dem kan man jo især lære noget af.........om ikke andet så hvilke signaler og ting man selv skal prøve at holde øjnene åbne overfor....... Det kunne jo osse være selv den man synes er det dummeste svin har det guldkorn man lige pludselig en dag selv har brug for...... Som nyankommen hernede i Thailand,kan der være mange fælder og ting man måske ikke helt kan overskue alene og derfor bør man netværke og dele af både sine gode og dårlige erfaringer......på den måde kan både en selv og andre høste lidt frugt af de erfaringer som der sidder nogen med derude....... At der så mange gange går ged i trådene herinde,tjae sådan har det været ihvertfald den tid jeg har været med her på DTW,det er lidt op og ned,men på det sidste synes jeg så det har været mere slemt end nogensinde før..... Jeg går da ud fra at alle er medlem herinde på siden for enten ar dele eller finde nogen oplysninger fra andre...... Nogle tråde har man jo selvfølgelig mere interesse i at læse end andre,og man er jo ikke forpligtet til at læse trådene herinde,endsige svare på dem....... Nå det var lidt udenfor tråden........ Angående det med de TV udsendelser der.....det er vel ikke værre at blive gift med sådan en end en eller anden man møder feks på en bar under 14 dages ferie hernede,eller for den sags skyld på et eller andet internet sted..... Alle skriver om at de kvinder der i filmen ikke elskede deres mand fra starten af,hvordan skulle de kunne det,de havde jo lige lært hinanden at kende.....mænnerne elskede jo sikkert heller ikke pigerne fra dag et , men mon ikke man har været lidt klar over det inden man gik ind i et ægteskab med en pige/mand man ikke kender.......Det kan jo være kærligheden kommer hen af vejen,tjae og hvis ikke så må man jo sadle om...... Om man møder sin tilkommende på den ene eller anden måde kan vel være ligegyldigt bare man har det godt sammen,og hvis ikke er der jo ikke nogen lov der forbyder en at blive akilt igen.......... Nå det blev et lidt længere indlæg en planlagt Claus |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 17/12-2008 14:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Manse Prøv nu lige at læse indlæget en gang til.. For du misforstod et eller andet. Det har intet med dig, eller sin-sot eller min baglomme at gøre......... Det jeg beskrev var måden de planlægger at dele rovet på, allerede inden manden er fundet. Ok jeg skrev dumme farang. vi laver det om til uvidende farang.. det lyder pænere. Om det så er fordi jeg er ligeså nærtagende som dig Manse, ved jeg ikke. Men når en pige uden at blinke med øjnene siger en ½ million, velvidende en Thai mand næppe betaler noget.... Så kunne hun for min skyld ligeså godt sige jeg er dum. Og for god ordens skyld, det er ikke relateret til de omtalte personer i denne tråd, men måden det foregår på i mange tilfælde.. Og en rettelse til sidste indlæg.. der skulle have stået efterspørgsel fra farang... ikke på farang |
|
|
Lagt på d. 17/12-2008 17:38
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej Lidt info. om SIN-SOT for dem som ikke har løbet ind i det endnu. http://weblog.kro...t-fra.html lindy ps, og stop med jeres personfnidder det er jo nede på børnehavestadiet lindy Redigeret af d. 17/12-2008 17:47 |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 18/12-2008 11:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Det var lidt trist at Manse ikke forstod hvad Leif (Le-Si) skrev, og fik det til at handle om Sin sot i stedet for, hvilket tråden jo ikke drejer sig om. Syntes at det var en god ide at nærlæse hvad der bliver skrevet om istedet for bare at true med bål og brand, eller trussel om at ville forlade Dtw med det samme. Jeg må tilstå at jeg har jo mødt min hjertenskær i Bangkok for snart en evighed siden og for mig er den rigtige vej, at møde pigen ude i sit eget miljø. Da vores forhold er af ret gammel dato er der sket mangt og meget siden, netdating, chat, osv. er blevet en stor spiller når det drejer sig om at møde den rigtige. Med forlov mener jeg stadig at den fremgangsmåde med at finde sin partner via en mellemmand/kvinde her i landet stadigvæk ikke appelerer til mig. Der var en som skrev om han havde kenskab til nogle ældre som mødtes på denne vis, nu vil jeg ikke kalde "helen" fra udsendelsen "ældre". Jeg er så pissestolt af min kone, hun er velintigreret ,, har ikke kostet vores samfund en rød reje, stolt over måden hun er på med at varetage fast job, og i en periode hvor hun valgte at være singelmor, der klarede hun sig også uden hjælp. Lur mig at når denne fra Thy til Thailand 2 har været vist, så kommer de fordomme op igen, "nå er det foregår?, er det så let at få en Thaikvinde?, "nå du kunne ikke få en anden, så kunne du da få dig en Thai" ect. For helvede hvor jeg hader det. Niels |
|
|
Lagt på d. 18/12-2008 12:30
|
|
Davs Latour Jamen det er jo realitet, hvis du ikke kan finde dig en kæreste i danmark, Jamen så tag til thailand, der kan du få dem i spande vis. o g ja det er sgutte altid kærlighed men mest for pengenes skyld, så er det lige gyldigt hvordan du ser ud, hvor gammel du er. De ting folk siger,er vi selv med til at fortælle videre, med de piger vi tager med herop. Selv jeg kunne finde en kæretse i thailand. Men man skal da ikke lade det genere en af folk de kigger når man går med en thai pige. nogle er bare misundelige fordi de ikke selv tør tage chancen. bamsen Redigeret af d. 18/12-2008 12:31 |
|
|
dk_bob |
Lagt på d. 23/12-2008 11:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
1. afsnit af programmet var efter min mening direkte pinligt, og tegnede et stereotypt billede af thaikvinder og vesterlændinge som er gift med disse. Indrømmet, en del dansk-thai par lever op til fordommene, men de som ikke gør - og de som måske endda forsøger at slippe af med fordommene - lider desværre under de signaler som udsendelsen "Fra Thailand til Thy" sender.
Redigeret af dk_bob d. 23/12-2008 11:05 |
|
|
Lagt på d. 23/12-2008 16:40
|
|
Det er en ganske forkert antagelse at Budda er Gud i Thailand....penge er Gud i Thailand ! Med denne lille læresætning i baglommen/bag hovedet kan man undgå MANGE problemer som farang i Thailand Kan i alle have en god dag |
|
|
manse |
Lagt på d. 23/12-2008 17:28
|
Det er egentligt sjovt, at interessen for folks baglommer, kan få en sådan masse plads på DTW, men det er jo et fakta. Penge betyder meget for thailænderne, og de er også gode til at bruge dem, men den erfaring havde jeg også med mine tidligere koner i Danmark, så med hensyn til dette, mener jeg ikke, der er den store forskel. Forskellen ligger nok i måden de danske og thailandske kvinder bruger pengene på????? Nå skidt nu med det. Jeg har betalt mine lærepenge herude, og jeg mener selv, at jeg har lært noget af det, så det ikke vil ske igen, men den har jeg brugt før i Danmark og det kostede haha. Her den sidste dag før jul, ja der skal der da også være lidt positivt og sødt. Jeg havde for et stykke tid siden fortalt min dejlige kone, om mine minder fra den danske jul, med lys i træerne uden for, Jule Gløg og flæskesteg m.v.. Jeg sagde, at det savnede jeg hvert af de mere end 20 år, jeg ikke har været i Danmark. Vi har så ikke været nærmere inde på denne sag siden, så jeg havde glemt alt om dette, men da jeg kom hjem om aftenen for et par dagen siden og kørte ned af min soi konstaterede jeg, at der hvor mit hus skulle ligge, var træerne et stort lyshav, med udendørs julekæder, så jeg fortsatte bare i befippelse over dette så smukke syn. Da jeg kom ned for enden af vejen, måtte jeg lige se på skiltet endnu engang, for at bliver overbevist om, at det var den rigtige vej. Jeg kørte så tilbage og åbnede porten, og konen, naboerne og vennerne brød ud med et HAPPY CHRISTMAS farang. Det kalder jeg kærlighed, og det endda uden at bruge baglommen. Hun havde endvidere arrangeret med en af mine venner, som nu ikke havde Gløg men Glüewine ekstrater, at det skulle være klar til os alle når jeg kom hjem. Sammen med alt dette og de danske buttercookies, fik sgu den gamle manse til at tudbrøle, så kom ikke her og sige, at alt skal hæftes til den så tit nævnte baglomme. Håber i derhjemme får en rigtig god jul med et naturligt grantræ. Jeg må jo nøjes med mit i plastik, men det er også okay |
|
|
Anders And |
Lagt på d. 24/12-2008 05:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Jeg synes den første udsendelse var en god dokumentar. Den var seriøs, og uden ledende spørgsmål. Og til gutterne der fik sig en kone, kan jeg kun glæde mig på deres vegne, bare de vil respektere, at pigerne kommer fra den anden side af jorden, og vi alle er forskellige. Så slår man to fluer med et smæk, og to mennesker kan leve sammen i det der med tiden vil blive til kærlighedog respekt for hinanden. |
|
|
Anders And |
Lagt på d. 24/12-2008 05:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Manse jeg håber da også du må få en hyggelig jul. Så kan du jo også glæde dig over, at dit træ ikke fælder :-D |
|
|
Mitchell |
Lagt på d. 24/12-2008 11:01
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Diskutionen om Thailandske kvinders evige trang til penge, og deres syn på enlige farangmænd, som omvandrende ATM kort,som det gælder om at blive gift med, for pengenens skyld, bliver mere og mere nuanceret, det virker som om at det er blevet det store hit for ensomme farang mænd at finde sig en thaikvinde, men mange er åbenbart ikke klar over hvad konsekvenserne kan blive rent økonomisk at gifte sig med en Thaikvinde. jeg fortalte om mit tilfælde på ambassaden i Hellerup, det var sandeligt ingen overraskelse for ambassaden ,de kender til utalige historier om kvinder der har bedraget faranger, specielt kvinder fra Essarn |
|
Spring til debat: |