Se indlæg
Pigen jeg mødt på gaden....
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 01/11-2008 03:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Undskylder meget lols! Men jeg tror du læser indlæget fra jesper1965 forkert! Jeg læser det som at hun alt i alt har fået 40000 bath, også har han afholdt alle udgifter mens han er det! Til jesper1965! Er selv på vej udaf et ægteskab med en Thai, efter 10 år sammen! Har haft lige så langt et forhold med en dansk pige! Vi voksede fra hinanden i beggeforhold! En Thaiskønhed på 24 år kan virkelig virke som det rigtige at gøre! Men der kommer en hverdag, så jeg er på ingenmåde uenig med "rinpoche"! Men der er mange gode råd i dennne tråd, bla: skal du finde ud af hvem der er rigtige venner, så prøv at se hvormange der er tilbage af dine nuværende venner, efter du har en på 24! Hvad har de og deres koner at snakke med hende om? Jeg forstår så udemærket dit problem! Tyg på de råd du får og tag den derfra Med ønske om en god fremtid, og du selv bliver tilfreds med dit valg IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Lagt på d. 01/11-2008 06:01
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ak ak og ve godt det ikke er mig der skal soege om raad til hjaelp herpaa den her side. Det er da godt nok utroiligt hvergang der kommer en ny og spoerger til raads saa skal de straks nedgoeres. Satme soergeligt, men Jesper held og lykke herfra thailand skal der lyde og som rin og jesperfb skrev kan du vel ikke faa bedre raad. Glem de andre tosser, der kun er misundelige paa dig og laes de gode raad du har her og andre steder du kommer. Atter engang held og lykke |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/11-2008 06:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Det er ikke billigt at blive skilt naar sagfoerer salaerer etc er betalt og huset og formue/gaeld er blevet splittet ad. Efterfoelgende er der hustrubidrag, boernebidrag osv. En ny start med en ny dame som er 19 aar yngre og samtidigt udlaending er lidt af en udfordring. Jeg synes Jesper1965 skulle saette sig ned og analysere sin situation, pro og cons. Hvis han og konen gaar og skaendes dag ind og dag ud er der nok ikke mange chancer for at det aegteskab kan reddes. Jeg synes han skulle saette sig ned og snakke med konen om deres situation og maaske undlade at naevne den 19 aar yngre model paa nuvaerende tidspunkt for det kunne maaske faa taget til at loefte sig i det lille hjem. Hvem ved maaske konen ogsaa er utro ? |
|
|
prasat |
Lagt på d. 01/11-2008 06:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
hvis jeg var dig jesper, ville jeg tage 2 uger til pattaya og fyre den for vildt af. hvis du stadig ikke kan slippe din nye veninde ud af dine tanker mens du er i pattaya så ville jeg nok blive skildt fra konen og finde ud af en løsning med hende. men vær nu sikker på det ikke er bare fordi du for noget ungt kød at du er blevet forelsket for hvis det er det bliver du forelsket 10 gange på en tur til pattaya. så ville det være langt billigere i det lange løb at blive hjemme hos konen og så bare holde dig en elskerinde du kan hygge dig med når det passer dig. der er også 20 år mellem mig og konen hun 20 jeg 40. og jo folk kigger og taler, men hvor det rager mig, vi har nu kendt hinanden i 3½ år, et af de længeste forhold hvis ikke det længeste jeg har været i og vi har det stadig fantastisk sammen. jeg har en datter på 17 som bor hos mig og det kan jeg så sige ikke er nemt. men find nu ud af om du virkelig er forelsket eller det bare er fordi du for noget opmærksomhed, inden du tager skridet og bliver skildt. prasat |
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 01/11-2008 08:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
hej jesper du spøger citat: Mit dilema nu er om jeg skal lade mig skille og få min yngere Thai kærste herop citat slut til det vil jeg barer sige du er 43 år gammel alså gammel nok til selv til at tage stilling til dette citat vil hun så trives her til dette ja hvis du hjælpel hende ,, Redigeret af xxxxxx d. 01/11-2008 08:04 |
|
|
kiml |
Lagt på d. 01/11-2008 08:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Hej Jesper Du har nu fået nogle råd nogle gode, dårlige, nogen har svinet dig til, fordi de ikke har læst dit indlæg ordenligt, men skal svarer på alt, og har en mening om alting. Mit råd til dig er at du skal tænke dig godt, og hvis du lader dig skille forvente et storm vejer af dimensioner fra dine venner og bagland i dk. Der er kun en der kan hjælpe dig og det er dig selv, ønsker dig held og lykke. ps. var selv gift i 20 år de sidst 5 men gik og ventede til ungerne var store nok, men tiden var lang tro mig. MVH. Kim [img][/img]
|
|
|
Lagt på d. 01/11-2008 09:15
|
|
Den er svær Jesper... Jeg ville nok dele det op i 2 tempi... Skilsmisse: Hvor meget guldstøv er der tilbage,når boet er delt og hvor meget koster det at starte op på ny. Tag til thailand 2-3 mrd. for at se hvordan hverdagen kører,og hvis du tager pigen med til dk. vil hun være meget alene.hvis du fortsætter med det arb. du har nu.. Det er ikke noget der kan klares på 14 dage snare 2-3 år før der falder ro på hjemmefronter. Men held og lykke med det. Man kan ikke ride på 2 heste samtidig,man bliver altid smidt af 1 af dem lindy |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 01/11-2008 09:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
jesper 1965 skrev: Hej, jeg er 43 år og rejser meget ifm mit arbejde. Jeg kommer herigennem også til Bangkok flere gange årligt men altid kun 1-2 dage hver gang. Jeg har holdt mig ude af hele bar miljøet da jeg er gift og har 3 børn. Men så skete det september 2007 mødte jeg tilfældigt en flot og rigtig sød pige som er 19 år yngere end jeg selv. Det var overhovedet ikke planlagt, jeg var på Sukumit for at købe lidt til mine børn da jeg pludselig støte ind i hende. Siden har vi mødtes 8 gange i Bangkok den sidste gang tog jeg derned på bonus point kun for at møde hende i 5 dage. Vi skriver sammen på mail hver dag og taler i telefon ca 2 gange pr uge, jeg føler at vores forhold er meget varmt og hun fortæller mig at jeg er den eneste for hende. Mit dilema nu er om jeg skal lade mig skille og få min yngere Thai kærste herop og hvis jeg går dette vil hun så trives her ?. Jeg har flere gange foreslået hende at vi skulle bryde forbindelsen men det er ikke rigtig lykkedes helt, jeg tror at mine føleser for hende er for store til at gøre dette. Kan nogle give gode råd her ???? jeg kan ikke fortelle dig hvad du skal gore og det er der ingen der kan nu bliver jeg sikker angrabet af 100 thai piger naar jeg siger dette men det skulle ikke tage mig mere en MAX 24 timer at faa mig en ny kereste i Thailand og de vil goere alt for mig og sige jeg er den floeste og soedest person i verden og nu taler jeg ik om bar piger... for der kan 700 bat vare nok lol du skal huske paa at det hun saa foest i dag var ATM !!!!! = pengemaskine det neste hun saa i dag var ATM og det 3 hun saa i dag var ATM og dette geller for alle og jeg mender alle thai piger der vil gaa med en farling der er saa gammel = til dem selv alsaa ATM om hun saa er begoent at elske dig i dag kan kun du sige men husk !!! du er stati en store % ATM i hins oejne naar hun kiger paa dig om du saa vil sparke dine kone og dine 3 boern vaek for en person som ser dig som en ATM er saa op til dig selv !! selv min kone siger det samme !!! og hun er thai !! Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 01/11-2008 14:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Nu er det jo ikke alle thaidame som kun tænke på at man er en pengemaskinen. Jeg valgte selv at opløse en ægteskab efter 26 år og jeg har også tre børn men jeg valgte kærlighed til en thaidame og har så fået to børn med hende og det var ikke pga at mine penge da jeg er førtidspension med adresse i Thailand. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 01/11-2008 15:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
thaikurt 1 skrev: Nu er det jo ikke alle thaidame som kun tænke på at man er en pengemaskinen. Jeg valgte selv at opløse en ægteskab efter 26 år og jeg har også tre børn men jeg valgte kærlighed til en thaidame og har så fået to børn med hende og det var ikke pga at mine penge da jeg er førtidspension med adresse i Thailand. Det er jo ikke fair, når du skriver at du kun har din FØP. Selv den ligger mange gange over havd en Thai tjener om måneden. Ja du må undskylde, men jeg læste ordet pengemaskine. Men jeg er glad når jeg læser, at i har fået børn sammen, det betyder at du er i stand til at føre nogle børn igennem til en god uddannelse, og det er nok det Thailand (vores andet land) har mest brug for. Jeg ønsker dig og din hustru og børn, mange gange held og lykke på vejen. |
|
|
golfer |
Lagt på d. 01/11-2008 17:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Jesper 1965, Jeg tror du som mange er kommet i overgangsalderen *S*. Flere af mine bekendskaber har oplevet det samme. Det daglige trummerum er blevet lidt kedeligt og man ønsker lidt "spænding" i livet. Thailand er "livsfarligt" for den slags tanker, for thaipigerne giver lige præcis det vestlige mænd ønsker - 100 % opmærksomhed, lydighed og sex samt den spænding det er at være sammen med en anden kvinde fra en fremmed kultur. Du har kun været sammen med kvinden ganske lidt og skriver intet om hvad i har sammen samt om hendes uddannelse (og sprogkundskaber). Thaikvinder taler og forstår ofte kun ganske lidt engelsk - men det romantiske i forholdet gør at man accepterer begrænset seriøs samtale. Mit spørgsmål er: Hvor godt kender du hende - tænk på at vi danskere normalt lever sammen i flere år inden vi gifter os - og her taler vi om to mennesker fra samme land (sprog) og kultur. Består dine daglige telefonsamtaler i meget andet end "I love you" og "I miss you so much" - for det er det jeg normalt hører mellem en falang og en thaipige. Du skriver også at du rejser meget i forbindelse med arbejdet - er det særligt hensigtmæssigt at du hiver hende til Dk og du derefter ikke er tilstede til at hjælpe hende? Du skal tænke på at hun har nul bekendskaber og nul dansk den første lange tid - det vil næppe gøre hende særlig glad for DK. At du giver hende penge viser måske også at hun ikke er specielt godt kørende økonomisk - hvad laver hun i Bangkok? Uden meget kendskab til din situation (for du skriver meget lidt) så synes jeg at du er lidt egoistisk og kun tænker på kort sigt - men på den anden side du er dig selv nærmest og livet er kort, så gør hvad du selv finder bedst, jeg er dog lidt ked af det på dine børns vegne, som næppe vil vise megen forståelse for din ny veninde - i hvert fald ikke i starten. |
|
|
Mitchell |
Lagt på d. 01/11-2008 20:09
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Pigen som Jesper mødte på gaden... Nu fortæller jesper at han ønsker at give hende et liv i rigdom , samtidigt fortæller han om de penge han giver hende, og så må jeg nok sige, at lols indlæg har det bedste svar. Prasat har faktisk også et godt råd, " tag og fyr den af i " Pattaya og brug tiden til en tænkepause". Jesper ved jo i virkeligheden ikke hvem denne 24 årige skønhed er , og det er ikke normalt at man lige bare rander ind i en pige på Sukhumvit på den måde som Jesper beskriver , almenlige godt uddannede Thaikvinder rander men ikke ind i på den måde , noget siger mig at "der er ugler i mosen", vær på vagt Jesper. |
|
|
jesper 1965 |
Lagt på d. 01/11-2008 23:25
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Hej til alle jer som skriver for at give mig gode råd.... Jeg tager alle råd til mig og tænker meget over de ting i skriver.. de negative ryger ud i mit filter for den slags... Der er mange svære beslutninger at tage og jeg tror nu at jeg ikke er den eneste som skal tage dem. En ting er at alle som skriver her er danske og ikke så mange kvinder... Sonni08- jeg er lidt ked af dit indlæg, du skriver om at alve børn børn på en ung thai kvinde som om det er et dyr - det er ikke mit syn på piger/kvinder i thailand. Hormoner og overgangsalder ja men spar mig for dette.... det er ikke tilfældet. Med hensyn til de børn jeg har nu kan jeg fortælle dig at dem svigter jeg aldrig..... hvordan kan du overhovedet skrive sådan???? og hvordan kan du skrive om thai pige som avle maskiner - ser du sådan på dem??? sørgeligt hvis det er sådan for jeg ser et billede med dig og et barn på din profil. Jeg tager ansvar som mand, har boet med min kone i 20 år - jeg tænker over gennemsnit i DK- hvordan er dit liv ???????? Ja jeg er anstændig og derfor har jeg her anonymt spurgt til råds, jeg har fået flere henvendelser pr mail som jeg har tænk at følge op på - tusinde tak for det - Al det omkring Pattaya det er jeg ikke helt klar på og mener ikke jeg på noget tidspunkt har skrevet pattaya. Måske jeg kommer dertil senere men indtil nu er det kun Bangkok hvilket sikkert er det samme... OK Goldwing du er sikkert en ener her - men du er ikke seriøs nok for mig.... Håber på gode kommentaer Jesper |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 02/11-2008 01:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
jesper 1965 skrev: Hej til alle jer som skriver for at give mig gode råd.... Jeg tager alle råd til mig og tænker meget over de ting i skriver.. de negative ryger ud i mit filter for den slags... Det er meget simpelt. Hvorfor skulle du lytte til folk på et internet forum, som hverken kender dig eller dine? At the end of the day, vil du alligevel kun lytte til dem der bekræfter dig i din beslutning og giver dig absolution, det har jeg set så mange gange. Alt andet er "negativt". |
|
|
Lagt på d. 02/11-2008 04:13
|
|
Rin - fantastisk, kan ikke siges bedre! Stor respekt fra Skeptikeren |
|
|
JackD |
Lagt på d. 02/11-2008 08:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 150 |
Fuldstændig og helt præcist korrekt, Rinpoche! Jesper 1965: Læs Rinpoche's sidste indlæg, og skrot alle de andre, du behøver ikke flere gode råd, for du har allerede besluttet dig Du er nu smittet med den bedste "sygdom" i verden: Totalt og aldeles besat af de feminine og sødmefyldte (- Tak Klaus P.) thaikvinder. Jeg ønsker dig alt det bedste, for nu forandres dit liv for altid, måske ikke mere roligt, trygt og behageligt, men derimod udfordrende, spændende og uforudsigeligt (- Hmm.., og noget dyrere tror jeg). Det er sgu' da lige noget en mand i midtvejskrise har brug for, ikke? Så tør øjnene alle i andre moralske og hykleriske pivskidder, og la' Jesper ta' chancen "My understanding of women goes only as far as the pleasures." "In wine there is wisdom, in beer there is freedom, in water there is bacteria." Redigeret af JackD d. 02/11-2008 08:10 |
|
|
jpo |
Lagt på d. 02/11-2008 11:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
ja maaske det bliver en dyr oplevelse. det er der mange der har provet. men haaber da det gaar godt. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 02/11-2008 11:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 221 |
pattaya og bangkok er bestemt ikke det samme uanset hvad du gør så held og lykke med det hele jesper http://www.yeha.dk/
|
|
|
sank |
Lagt på d. 02/11-2008 13:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Næ der er mere bilos i Bangkok |
|
|
Berg |
Lagt på d. 02/11-2008 14:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 347 |
og færre ølbøvsende faranger alt afhængig af hvor i bangkok man opholder sig
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
Spring til debat: |