Se indlæg
S advarer mod royalt besøg
|
|
lols |
Lagt på d. 30/10-2008 09:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Hej Prasat. 1. Undskyld det var en skrivefejl. Jeg referede til forrige valg, som var det du omtalte som den regering, der blev afsat. Det var regeringen valgt uden opposition der blev afsat. 2. Demokrati kan jo defineres på mange måder og derfor selvfølgelig også hvornår det startede. Om vi taler 10 eller 20 år skal ikke skille os. Jeg tager udgangspunkt i forfatningen fra 1997, som er den første hvor alle medlemmer af parlamentet, eller rettere de to kamre, er valgte og hvor pressefrihed i princippet blev indført. Thaksin blev i 2001, som den første valgt under denne forfatning. Forfatningen inden var blevet til med militær indflydelse under millitær diktaruret i 1991-92. I denne periode havde militæret via forfatningen stadig væsentligt indflydelse. 3. Der har du ret. Du kan muligvis skifte til f.eks. Bangkok ad lidt omveje, som det ser ud til de har brugt, dem jeg kender. At få garanti brev fra en Bangkok borger, der ejer sin bolig i Bangkok. Og det er nok de færreste, der i virkeligheden kan gøre det. 4. Jeg skrev også jeg ikke var sikker på det med brevstemmer. Men folk der arbejder i Thailand vil ofte have fri om søndagen og er mandag også helligdag, så koster det ikke i tab af løn for den gruppe. Undtagen herfra er restaurantions, underholdninsindustrien og detailhandelen. Nogle af dem vil da kunne tage et par betalte fridage af den pulje de har, som ikke er alm. feriedage (registrerede ansatte kan gøre det). Det bringer, så dit forslag om at stemme, hvor man arbejder op. Det tror jeg vil være svært at administrere. Der vil da stadig være mange, der ikke kan stemme hvor de bor. Af den grund, at de ikke officielt har noget arbejde. Mange fra landprovinserne kommer til de større byer og turistområderne og bliver f.eks. selvstændige gadehandlere, går rundt med deres lille butik, sælger blomster ved vejene, stuepiger, for ikke at tale hele underholdningsindustrien. Ingen eller få af disse er registrerede som selvstændige eller lønmodtagere på den måde at de også er medlem af social security fonden og skattepligtige (det vil give arbejdsgiverne ekstra omkostninger og mindre fleksibilitet mht arbejdsforholdm.m.) For ikke at nævne de mange tusinder i Pattaya, der "arbejder", men ikke har nogen egentlig ansættelseskontrakt. Jeg tror, bopælen vil være en nemmere løsning. Mht til det udvalget, referede jeg til en artikel i ”The Nation” og her er et link http://www.nation...086484.php |
|
|
Frank |
Lagt på d. 30/10-2008 11:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Hej Skeptiker Det eneste, som du har ret i er, at det ville være billigere at blive hjemme. Men det er indlysende sandhed, som gælder for langt de fleste, som rejser på ferie. Dit indlæg er i øvrigt sludder fra start til slut, og fordomsfuldt så det synger. Du har ingen anelse om hvorvidt jeg var ædru, da jeg skrev indlægget. Du kender heller intet til mit normale forbrug af alkohol. Her har vi nok af din type på gaderne, skriver du. Du har aldrig mødt mig, så du kan umuligt kende min type. Du ved ikke, om jeg tilbringer mine fire uger om året i Thailand med at nedsvælge bajere. Jeg synes, at dit indlæg har karakter af et ubehageligt personangreb og dårlig opførsel. At du anvender stedordet vi om dig selv, peger i retning af, at du nok ved hvad andre mener. Ordet her viser, at du mener, at det er dig, som sætter standarden for, hvem som må besøge området, som du bor i. Hmmm... Hvis det er på samme måde du i øvrigt skriver om forhold i Thailand, så illustrerer dit indlæg på glimrende vis, at man sagtens kan bo i Thailand og udtale sig bedrevidende om thailandske forhold uden at ane hvad man taler om. Og på den måde bekræfter du pointen i mit indlæg bedre end jeg kunne selv. Tak. Og punktum. |
|
|
Lagt på d. 19/11-2008 22:08
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Så er den lille børnelokker på banen igen. http://www.bornho...?Id=21397. lindy |
|
|
Lagt på d. 24/11-2008 06:14
|
|
Så starter besøget. http://www.busine...711230018/ lindy Redigeret af d. 24/11-2008 06:40 |
|
|
Lagt på d. 24/11-2008 18:02
|
|
Lidt mere om Thailand og Danmark http://nyhederne....15783.html lindy |
|
Spring til debat: |