Se indlæg
 Udskriv debat
Svindel med pensionen
JackH
Volando, der er altså noget du totalt har misforstået....

Alle der er sygemeldte, under revalidering, eller nemmere:

ALLE der ikke får førtidspension, skal til samtale hver 3. måned, ja...

Jeg er førtidspensionist - NY!

Så jeg har ingen "jobkonsulent" og indkaldes ikke til nogen samtaler.

Jeg har en "økonomisk sagsbehandler" - men det er udelukkende økonomi og det klares sædvanligvis pr. tlf. eller brev.

Du må ha' styr på dine fakta, inden du spreder forvirring overaltGrin

Volando
JH:

Blander det bestemt ikke sammen.
Disse "møder" bliver tit, klaret over telefonen, eller mail, men kun fordi der ikke er overskudet til at indkalde til personlig samtale.

Og selvfølgelig har du en jobkunsulent, der har erklæret dig uegnet til arbejde, alle skal igennem en arbejdsevne vudering, før de overhoved kan få førtidspension eller revalidering, men jeg taler ikke revalidering i denne tråd, da tråden ikke handler om revalidering, men pension!
(der er helt andre og meget lettere regler vedr. revalidering)

Og som jeg har skrevet, selv om der er nogle regler på dette område, betyder det ikke at de bliver overholdt, men det er jo ikke noget man kan vejlede folk i, hvornår og hvornår ikke, vil de blive overholdt, det er jo helt op til sin konsulent, om de bliver overholdt.

Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.

JackH
Jamen, hvorfor tale om pension hvis du er revalident???

Ingen, og jeg gentager, INGEN førtidspensionist skal indkaldes til samtale, eller tlf. samtale hver 3. måned.

Du er simpelthen forkert informeret...

Hvad er du?

Førtidspensionist eller sygemeldt????

PS: NEJ, JEG HAR SGU IKKE NOGEN JOBKONSULENT LÆNGERE, DET HAVDE JEG FØR TILDELING AF FP, VI SAGDE GRÅDKVALT FARVEL TIL HINANDEN, OG SKULLE ALDRIG MERE SES....!
Redigeret af JackH d. 29/05-2008 18:46

Volando
Og der er intet der hedder "økonimisk sagsbehandler", sagsbehandler begrebet er blevet afskaffet.

Du har som førtidspensionist, en konsulent, det godkender og taler med dig, og en konsulent i ydelses kontoret, som udbetaler dine penge.

Volando
Hmm, som jeg har skrevet, hvis du læser, er jeg i gang, (næsten færdig), med min uddannelse som konsulent (Social rådgiver) på CVU CPH.

Volando
Og jeg er ikke førtidspensionist, jeg får revalidering, fordi jeg går til behandling med min kræft, lige så snart jeg er færdig med det, så er jeg tilbage på skole bænken.

JackH
Hold k... hvor imponerende at en 20' årig er fuldstændig inde i socialolovgivningen...

Du bringer kun forvirring, kære ven, stik piben ind, eller læs loven og giv korrekte informationer her... tak!

Volando
Prøv at hør her, jeg har både HF, 9 og 10 kasse (som 18 årig) og som skrevet er jeg ikke færdig uddannet endnu, mangler 1 år ud af de 3. (som 20 årig), det er da rimelig flot klaret af en på 20.

Og ved ikke hvad der får dig til at blive så negativ, jeg har en viden (fordi jeg sjovt nok går i skole og arbejder), og når jeg kan dele ud af den viden gør jeg selvfølgelig det. =)

Hvad du oplever i din kommune, kan jeg ikke diskutere med da, da jeg ikke har arbejdet på en kommune endnu, jeg kan som sagt kun dele ud af den viden, som jeg har læse og studeret mig til.

Volando
JH:

Ved ikke hvorfor du bliver ved med at spørge mig om jeg er førtidspensionist eller revalidant? jeg har svaret dig.
Jeg er revalidant, fordi jeg ikke kan gå i skole, da jeg går til mine behandlinger. Min viden har jeg ikke fordi jeg er sygemeldt pt, men fordi jeg er i gang med at tage en uddannelse .

Andet du skal have skåret ud i pap?

JackH
Volando skrev:
Prøv at hør her, jeg har både HF, 9 og 10 kasse (som 18 årig) og som skrevet er jeg ikke færdig uddannet endnu, mangler 1 år ud af de 3. (som 20 årig), det er da rimelig flot klaret af en på 20.

Og ved ikke hvad der får dig til at blive så negativ, jeg har en viden (fordi jeg sjovt nok går i skole og arbejder), og når jeg kan dele ud af den viden gør jeg selvfølgelig det. =)

Hvad du oplever i din kommune, kan jeg ikke diskutere med da, da jeg ikke har arbejdet på en kommune endnu, jeg kan som sagt kun dele ud af den viden, som jeg har læse og studeret mig til.

Godt hr. teoretiker, så lad mig skære det ud i pap for dig, med erfaringer fra det virkelige liv:

Som førtidspensionist INGEN samtaler, hverken hver 3. 6. ell. 12. måned, whatsoever, nogensinde!

Skal DU ha' mere skåret ud i pap?????

Volando
Helt seriøst JH, som jeg skriver i mine indlæg, fordi reglerne siger noget, betyder det ikke at de bliver overholdt.

Du er så bare én af de "heldige" der har en doven konsulent.

Og nej tak, tror faktisk ikke jeg gider diskutere det med dig, at du har en anden viden end mig, det er fint, men jeg forhoder mig nu til hvad jeg har lært.

Mvh
Paco

Klovn
JH skrev:
Volando skrev:

Godt hr. teoretiker, så lad mig skære det ud i pap for dig, med erfaringer fra det virkelige liv:

Som førtidspensionist INGEN samtaler, hverken hver 3. 6. ell. 12. måned, whatsoever, nogensinde!

Skal DU ha' mere skåret ud i pap?????

Kære JH. du har fuldstændig ret ingen samtaler! det er jo laterligt at
få førtids og så skulle møde op ved en jobkosulent Grin

Frankie goes to Pattaya

JackH
Er jeg den eneste FTP der gider prøve skrive lidt fornuft ind i hovedet på unge Paco???

Er der nogle andre der har lyst til at hjælpe?

Jeg bryder mig simpelthen ikke om at der bliver spredt forvirring og postet misvisende information om dette emne...

Volando
§ 17. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 1 og 2, skal den individuelle samtale efter § 16 afholdes, senest hver gang personen i sammenlagt 3 måneder har modtaget offentlige forsørgelsesydelser eller har deltaget i tilbud efter kapitlerne 10-12. Har personen kvalifikationer inden for erhvervsområder, hvor der er mangel på arbejdskraft, er der tvivl om personens rådighed, eller er der risiko for, at personen ikke selv kan finde beskæftigelse, skal kontakten være hyppigere.

Stk. 2. Samtalen kan ske telefonisk, digitalt eller på anden måde, hvis personen deltager i tilbud efter kapitel 10-12.

JH

Jeg har været på FTP i 2½ år det eneste jeg hører fra dem er når det nye år begynder.
Har aldrig hørt noget om jobkonsulent

20 år og teoriSadSadSadSad

lindy

Volando
Dette er fra lovgivningen vedr. aktiv bekræftigelse og Afsnit III Individuelt kontaktforløb for førtidspensionister og revalidanter.

Volando
Og til jer der har så travlt med at nedgøre min indsats, så syntes jeg lige i skulle læse de § 'er som jeg lige har lagt ind på siden og hvis ikke tror på dem, så har i lidt et personligt problem.

Danmark er dejlig, pension / penge i lommen, også leve livet i thailand.... Sådan... Okay nogle er uheldige og får en sygdom, og kan ikke fungere på arbejdsmarket, men ligefrem. suge på den danske økonomi, mens man lever livet i et andet land , hmmm....

JackH
"Individuelt kontakforløb for førtidspensionister".....????

Har aldrig hørt om det, og har ingen kontakt.

Helt ærligt Volando, hvem er de personer?

Individuel kontakt kan vel være pga. helt, helt ude på kanten pensionister, stofmisbrugere, sindssyge og hvad ved jeg.

Altså et tilbud rent ud sagt....

JackH
"Suge på den danske økonomi"????

Farvel og tak d'herrer...

Spring til debat: