Se indlæg
HJÆLP uskyldig dansker ladt i stikken i Thaifængsel i 10 år
|
|
danskthai |
Lagt på d. 07/09-2006 10:58
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Ja sjovt er det. Altså overkriften: "HJÆLP uskyldig dansker......." Spørger man de indsatte i et et fængsel, så de stort set alle sammen uskyldige Minder mig om filmen "The Shawshank Redemption" Redigeret af danskthai d. 07/09-2006 11:04 |
|
|
Stampe |
Lagt på d. 07/09-2006 11:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 305 |
Kan kun sige at hvis det Eva siger / skriver med hensyn til BEVISER imod James Christensen er sandt, hvilke jeg jeg tror at det er. Så Vil jeg sku nødigt komme i samme suppedas som James ulykkeligt er havnet i. Jeg håber at den nye Advokat er noget dygtiger en den foregående, for der er helt klart noget der halter. Håber det bedste for James. Måtte han snart komme ud i friheden igen. Hilsen Stampe |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 07/09-2006 12:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
danskthai skrev: Ja sjovt er det. Altså overkriften: "HJÆLP uskyldig dansker......." Spørger man de indsatte i et et fængsel, så de stort set alle sammen uskyldige Minder mig om filmen "The Shawshank Redemption" Ham jeg besøgte, sagde aldrig han var skyldig, tværtimod, skyldig som og vidste hvad han gjorde... dog ville han bare ha' nogen menneskelige forhold i fængslet, ikke at det skulle ligne et dansk fængsel, men dog med bedre mad, læs vitaminer osv., end det der forefandtes, alt foregik på handel og korruption, også indenfor murene.... omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
rolan |
Lagt på d. 07/09-2006 19:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
er indsamlingen så stoppet eller jeg ville da gerne høre lidt mere hvis det er mugligt så ikke selv indslaget |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 07/09-2006 19:40
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Rolan, Indslaget kan se her: http://www.dr.dk/...&trace=off Du kan spole 14 min og 40 hen i programmet før indslaget starter, for at undgå den ækle stodder der er i indslaget før. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
rolan |
Lagt på d. 07/09-2006 19:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
tak så det på forsiden lige efter jeg havde skrevet |
|
|
swaddii |
Lagt på d. 07/09-2006 20:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 258 |
hej web ville Eva ikke skrive igen?jeg ville også gerne vide om indsamlingen så er stoppet eller hvad?
en gang Isaan altid Isaan
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 07/09-2006 20:52
|
Jo, det går jeg da ud fra hun vil. Har ikke noget indtryk af at indsamlingen er stoppet. Redigeret af Webmaster d. 07/09-2006 20:55 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 07/09-2006 21:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
hun skriver igen, men tror også man må forstå at hun har rimeligt meget at se til lige pt, mange bolde i luften, og samtidig også et par børn så der er nok at ta- sig til
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
swaddii |
Lagt på d. 07/09-2006 21:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 258 |
okey lindegard det har du nok ret i sorry
en gang Isaan altid Isaan
|
|
|
Eva |
Lagt på d. 07/09-2006 22:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 36 |
Hej igen alle Dejligt at være savnet "Falang" Jep jeg kommer altid igen. Og Ja det er fuldstændig rigtigt at jeg er meget meget hængt op. Jeg har en anden vigtig sag som omhandler et meget belastet barn og så har jeg mine egne og....en masse andet også der skal passes foruden fuldtidsjob som oveni tager 1,5 times transporttid. Nok om det - I am back right now :-) Jeg forstå godt hvis nogen stiller spørgsmålstegn ved om han nu også er uskyldig - det er jeg fuldstændig tryg ved for jeg ved at når sandheden kommer frem - så står det sort på hvidt. - læs bare lidt af det der nu er kommet frem i lyset: Og jeg har nu en splinter ny nyhed, som jeg har fået refereret fra Gregers Møller, der har været med den nye advokat nede og besøge James. Jeg kopiere noget af hans referat her: Kamthorn vil bygge på, at James alene er dømt på indicier. Det er f.eks. ret sikkert hans gasflasker. Men der er kun EET egentligt "bevis" for at det er James, der har påsat branden. Det er sandalaftrykket. Alene det faktum, at de ikke passer ham, er nok til at rejse rimelig tvivl om, hvorvidt det er James' fodaftryk. Og i en så alvorlig sag vil en appelret også i Thailand lade tvivlen komme den anklagede til gode. Husk også at denne retssag ikke skal gennemføres i lokalområdet. Nu er det yderligere så heldigt, at det af sagens akter fremgår, at anklagemyndigheden og politiet på flere måder har kludret med dette bevis. Det er akter, som dommeren i den første (meget velskrevne) dom ikke omtaler. Den beskikkede advokat, som poliet(!) selv indkaldte den 18 februar ved arrestationen, har afgivet en anden skriftlig forklaring på, hvordan og hvornår sandalerne bliver introduktion i sagen end det, der står i poliets rapporten. Hvordan kan du oversættes til dansk? Jamen, du kan simpelthen sige på TV at: Vi har nu vidneudsag, der klart beviser, at det simpelthen ikke passer når politiet siger, at de sandaler, der passer med aftrykket, sad på James fødder den dag, de arresterede ham. Det er allerede eskisterende rapporter, som v ores nye advokat har fundet i sagens akter, der ikke kom frem under retssagen og som dommeren synes at have overset. Inde på [url]www.scandasia.com[/url] vil Gregers komme med et spændende detaljeret indlæg på hans webside, når det er klar....om hans og advokatens tur til Lang Suan. Indsamlingen kører stadigvæk - så hvis du har fået lyst til at deltage i opbakningen af James er der gode muligheder endnu Jeg var jo i DR Dagens Danmark i onsdags. Jeg brød sammen bag efter fordi jeg ikke havde fået nået at nævnt [url]www.scandasia.com[/url] Hvordan kan de så finde mig f.eks. for at betale, når jeg har skjult navn og adresse... hmm..mm... ikke godt. Så i dag har jeg været på kirkesognet og søgt om at få mit kunstner navn "Behring" (se evt. [url]www.behring.dk[/url]) som et rigtigt efternavn. Det var nemlig det journalisterne synes skulle bruges... og så har jeg forsøgt at få åbnet for en synlighed i søgemaskinerne. Men det tager lidt tid siger de. Her har Mette fra Telmore været SÅ SEJ!! Tak til hende. Hun har kæmpet for at de gule sider skulle sætte mig manuelt ind NU!. Der skulle det være oppe at køre i morgen eftermiddag. Flot Mette. Inde på min kunstnerhjemmeside har jeg nu også fået puttet James ind. Så håber jeg nogle kan finde på at søge her for at finde ud af hvor indsamlingen foregår, hvis de ikke lige læser inde på dr.dk/dr1/dagensdanmark. Jeg har også købt et webdomæne [url]www.jamesellermann.dk[/url] . Nu roder jeg så med hvordan jeg får uploaded noget...jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde sidst.... [url]www.jamesellermann.dk[/url] [url]www.scandasia.com[/url] [url]www.behring.dk[/url] Davs Eva Jeg har været herinde og lave lidt links for dig Bamsen Redigeret af d. 07/09-2006 23:23 |
|
|
roald |
Lagt på d. 08/09-2006 19:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
jeg så der var indsamlet 32.500 dkr hvor mange penge er der brug for ? |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 08/09-2006 20:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
hej eva ved du om james har fået vores pakke som vi har sendt til ham.......... |
|
|
Eva |
Lagt på d. 09/09-2006 13:27
|
roald skrev: jeg så der var indsamlet 32.500 dkr hvor mange penge er der brug for ? Hej Roald Der er brug for omkring 100.000 dk. kr. Den lokale advokat i Lang Suan skal have noget med ca. 10.000 dk.kr Den ny advokat og hans assistent vil arbejde gratis i James sag, dog ønsker de deres udgifter dækket - såsom transport og ophold nogle gange i Lang Suan m.m. Det bliver ca. 10.000 dk.kr. Kautionen er anslået til at må blive noget med 400-500.000 bath (ca.80.000 dk.kr) hvis det betales kontant. Dette beløb får man først efter ansøgningen er indgivet. Det er den ikke endnu, fordi der ikke er penge nok.... Gregers kører regnskabet osv. efter de gældende regler for det. Han sætter alles navne på betalingen på websiden, hvis de ønsker det. Nogle ønsker det ikke og her skriver han så anonym. Men i sit regnskab stå alle med identitet. Bliver der penge til overs kontakter han indbetalerne. Han indsamler på flere konti. Den konti fra BG bank tager længere tid om opdatering af indbetalinger og der er længere forsinkelse på inden man her kan se sit indbetalte beløb. Men det kommer helt sikkert. Skulle der være noget som helst at spørge Gregers om er man MEGET velkommen til at kontakte ham. Han er et usædvanligt empatisk og engageret menneske - Jeg vil aldrig kunne takke ham nok for alt det han har gjort for James og mig! Har du andre spørgsmål så bare skyd løs :-) Kh Eva |
|
|
Eva |
Lagt på d. 09/09-2006 13:36
|
dutling68 skrev: hej eva ved du om james har fået vores pakke som vi har sendt til ham.......... Hej Dutliing68 I skal regne med det tager nok 10 dage om at komme frem. Send mig en email: om hvad I har puttet i pakken, så skal jeg følge op på det. Måske kommer jeg igennem til James på tlf (10-15 min max) om 2 uger og kan spørge ham. Jeg har også en thai kontakt i byen som jeg kan få til at besøge James og spørge til det. De sidste mange gange er pakker nået frem. Der er kommet en ny vagt der som James siger god for. Og der er så meget spotlight på omkring James dernede siger Gregers, at de passer vist meget på med ikke at "fejle". Så jeg tror du kan være tryg. Jeg sidder og smiler. Kan se James ansigt for mig når han sådan ser at andre sender pakker til ham. Det er bare ikke det samme som når jeg gør det. Han vil blive SÅ glad Også bare for en lille pakke og et brev... måske med nogle foto af dem der sender. Det vil varme væggene op i cellen. Sidstnævnte var lige et budskab ud til andre læsere også. Tusind tak Kh Eva Jeg plejer at bede James om at skrive til mig hvad han har modtaget og jeg skriver til ham hvad jeg har puttet i pakken. |
|
|
Lagt på d. 09/09-2006 13:52
|
|
Begynder Antal indlæg: |
davs Eva mht. dit/jeres valg af advokat, så tror jeg at I begår en fejl. Jeg kan selvfølgelig forstå, at du modtager al hjælp med kyshånd. Men khun Kamthorn Ounhirunskul er en erhvervs advokat, og de ved ik en skid om kriminal ret. Det james har brug for er en advokat med erfaring inde for dette område. Så mit råd til dig ville være, vælg en advokat med erfaring inden for dette område, her er lidt at kigge på http://bangkok.us...lawyer.htm mvh dsd |
|
|
Lagt på d. 09/09-2006 13:58
|
|
Glemte lige hvis I sender ting til James. Så skriv James navn på de ting i sender til ham, gerne med vandfast pen dsd |
|
|
Eva |
Lagt på d. 10/09-2006 00:24
|
deepseadivers skrev: davs Eva ....Men khun Kamthorn Ounhirunskul er en erhvervs advokat, og de ved ik en skid om kriminal ret. Det james har brug for er en advokat med erfaring inde for dette område. Så mit råd til dig ville være, vælg en advokat med erfaring inden for dette område.... mvh dsd Hej Deepseadivers Flot tænkt/undersøgt omkring Kamthorn. Det lyder til at han er ret dygtig. Han har allerede fundet ud af flere ting som frikender James endnu mere. Jeg arbejder på at lave en webside om James på [url]www.jamesellermann.dk[/url]. Hvor jeg vil fortælle så meget som muligt om James og sagen. Den er ikke færdig eller oploaded endnu - det er noget jeg selv roder med som amatør og nybegynder..... Dykker du forresten? Da jeg var i Thailand var jeg ude at snorkle på en lille ø ved siden af Ko Tao! Fed fed oplevelse. Det vil jeg ALDRIG glemme. Og det bliver ikke sidste gang selvom jeg blev nappet af fiskene Kh Eva Redigeret af Webmaster d. 15/09-2006 14:31 |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 15/09-2006 15:05
|
Hejsa, Jeg fandt en Survival guide for prisoners in Thailand, som jeg har lagt til download her på siden. Overlevelsesguiden er for fanger i Thailand. Guiden er på engelsk og oprindeligt beregnet til englændere men der er mange gode tips i guiden som kan bruges af alle. Blandt andet hvordan man får de nødvendige vitaminer med mere. Filen er et PDF-dokument. Guiden kan hentes her: http://www.dansk-...p?cat_id=5 Jeg vil lige prøve om jeg ikke hurtigt kan bakse et banner sammen som jeg kan lægge på forsiden, med et link til den indsamling der er i gang for at få James ud på kaution. Med venlig hilsen
|
|
Lagt på d. 15/09-2006 15:45
|
|
Behov hjälp? Denne side forklarer, hvordan Fair Trials Abroad/ Justice à l'étranger (FTA) (Retfærdig Rettergang i Udlandet) kan være fanger og deres familier behjælpelig i en nødsituation. Hvis du er en europæisk statsborger, der står for at blive idømt en straf i udlandet, og du er af den opfattelse, at anklagerne imod dig er ubegrundede, vil vi gerne høre mere om din sag. Udskriv Online Klient-spørgeskemaet, udfyld det og send det med post eller fax det til adressen på spørgeskemaet. Vi kan ikke acceptere kopier sendt med e-post, medmindre de er forsynet med din elektroniske underskrift. Vi vil derefter vurdere om, og i givet fald hvordan, vi kan hjælpe dig. Hvis du er EU-borger og er blevet arresteret eller anklaget for en forbrydelse i et hvilket som helst land andet end dit eget, og hvis dine juridiske rettigheder er blevet krænket eller er i fare for at blive det, kan FTA: · Hjælpe dig med at finde en effektiv forsvarsadvokat · Samarbejde med advokaten på dine vegne · Yde general rådgivning fsva. international ret og procedurer · Følge procedurerne og udviklingerne i din sag FTA kan ikke: · Rejse penge til fanger · Betale for deres tjenesteydelser · Takle velfærdsproblemer på den tilfangetagendes vegne.* *For dette skal du kontakte din lokale konsul. Du kan også kontakte organisationer rettet specielt mod fangers velfærd, såsom Prisoners Abroad (Storbritannien) eller Españoles en el Mundo (Spanien). Dit Udenrigsministerium kan også være dig behjælpelig med oplysninger. Hvad vi gør Fair Trials Abroad/Justice à l’étranger (FTA) arbejder for at sikre, at EU-borgere beskyldt for en forbrydelse i et land, der ikke er deres eget, får en retfærdig rettergang. FTA forfølger sit mål gennem individual sagsbehandling og ved at studere sager på strategisk niveau for derigennem at se, om der danner sig mønstre af diskrimination og uretfærdighed. FTA bliver jævnligt indbudt til at rådgive den Europæiske Union indenfor spørgsmål om international retfærdighed og diskriminering af EU-borgere i fremmede lande. Vi går aktivt ind for: · At der indføres basale retfærdighedsstandarder for hele den Europæiske Union i henhold til den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 5 og 6 · Introduktion og indførelse på verdensplan af basale retfærdighedsbestemmelser i henhold til artikel 2 og 14 i FNs ”International Covenant on Civil and Political Rights” · At der stilles statsmidler til rådighed til effektiv juridisk bistand og en højere oversættelsesstandard eller oversættelseshjælp til brug for alle EU-borgere, der underkastes en retssag. Vi går også ind for: · Et europæisk kautionssystem, som tilbyder statsborgere og ikke-statsborgere midlertidig frihed på samme vilkår, for derigennem at slå ned på diskrimination mellem statsborgere og ikke-statsborgere. · Kompetent indsamling af bevismateriale i alle sager. Rejsende dømmes fortsat trods mangel på håndfaste og inkriminerende beviser. Vi forsøger at hjælpe dig: · Hvis du har problemer med at få kontakt med en effektiv advokat eller med at skabe forbindelse til din konsulære repræsentant · Hvis du ikke er blevet bragt for retten inden for et rimeligt tidsrum · Hvis du ikke forstår, hvad myndighederne fortæller dig, eller hvis du ikke modtager oversættelse af alle vigtige dokumenter. FTAs mål er at: · Rådgive og assistere borgere med at hævde deres rettigheder under international ret på alle stadier; fra arrestationen og efterforskningen til domstolsprøvelsen tilendebringes. · Værne om EU-borgeres rettigheder, når de indblandes i lovovertrædelser i et fremmed land, ved at alarmere nationale og EU myndigheder, så tilfælde af justitsmord kan forfølges. · Rådgive demokratisk valgte repræsentanter (såsom parlamentsmedlemmer og medlemmer af Europa-Parlamentet) fsva. spørgsmål af politisk art såvel som sager, der vedrører individer fra repræsentantens valgkreds. · Assistere og rådgive om amnesti og andre måder, der kan sikre, at en tilfangentagen sættes på fri fod i tilfælde, hvor der er sket en overtrædelse af deres rettigheder. FTA blev startet i 1994 af den britiske advokat, Stephen Jakobi, modtager af ordenen ”Order of the British Empire” (OBE). Fair Trials Abroad er en registreret velgørenhedsorganisation, nr. 1079079. http://www.fairtr...p&langId=4 God Weekend til alle |
|
Spring til debat: |