Se indlæg
Juntaen kræver erstatning af eksleder
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 07/11-2016 15:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Kim Ludvigsen... det er noget sludder at jeg/vi går efter personen.! Hvad du oplever som person angreb, er når du igen og igen udstiller din uvidenhed. Og folk så svarer at du skal læse artikler og hvad der er skrevet en gang mere. Da du åbenlyst ikke har fattet en skid af hvad du forsøger at udtale dig om. Du fatter jo f.ex. ikke at Yinglucks rispenge aldrig nåede ud til farmerne. Men landede hos hendes familie. Derfor hun skal betale tilbage. Juntaen måtte låne i 2014 for at betale farmerne hvad hun havde lovet. Dobbelt udgiften hun skal tilbage betale. Hvad du skal lære at glemme, er dine synspunkter! Hvad du synes og hvad der er virkelighed er sgu ikke det samme! |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 07/11-2016 15:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
OleH.... godt at se dig tilbage. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/11-2016 16:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Asian Farmer skrev: Kim Ludvigsen... det er noget sludder at jeg/vi går efter personen.! Hvad du oplever som person angreb, er når du igen og igen udstiller din uvidenhed. Og folk så svarer at du skal læse artikler og hvad der er skrevet en gang mere. Da du åbenlyst ikke har fattet en skid af hvad du forsøger at udtale dig om. Dette er hvad jeg kalder personangreb (ud over ovenstående): Du blir ved med at tromle rundt i blinde? Du er da mere naiv end gennemsnittet! Det er fra to indlæg uden andet indhold. Ingen argumenter, ingen påpegning af, hvorfor du mener, jeg tromler rundt i blinde eller er naiv (der har været flere indlæg i samme stil). Men det er selvfølgelig nemmere at skrive den slags, end at undersøge tingene og så prøve at argumentere for sine meninger og opfattelser. Jo, de gjorde. Der var problemer i 2013/14, fordi demokraterne blokerede for udbetaling. Det er ganske enkelt noget vrøvl. Selv ikke generalen har påstået, at Yingluck stak penge i egen eller familiens lomme. Der har været mistanke om, at andre i regeringen i forbindelse med rishandler med udlandet (især Kina) har lavet noget i den stil. De efterforskes særskilt, og det har intet med Yingluck at gøre. Kravet mod Yingluck er udelukkende fordi, risstøtten gav underskud, og man mener, hun skulle have lukket "hullet" i statskassen hurtigere. Asian Farmer skrev: Hvad du skal lære at glemme, er dine synspunkter! Hvad du synes og hvad der er virkelighed er sgu ikke det samme! Det er et ganske godt råd, så det lader vi lige stå et øjeblik, så du har mulighed for selv at læse det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/11-2016 16:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Som jeg husker det (det er muligt jeg tager fejl) saa var der ikke noget "benspaend" fra Suthep hvad angaar udbetaling af penge til risboenderne. Risboenderne fik ikke deres penge fra og med september og "benspaendet" begyndte som jeg husker det i november. Men ifoelge Kim Ludvigsen er det sikkert "underordnet". |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/11-2016 17:09
|
Det har ikke noget med erstatningskravet mod Yingluck at gøre, så i den forbindelse er det underordnet. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 07/11-2016 18:21
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
JohnBKK skrev: Hvem er bedst orienteret om de faktiske forhold i Thailand, turisten eller folk der har boet og arbejdet i landet i flere år? Kim´s argumentation i alle debatter her kommer fra medierne og hans egen opfattelse, selvfølgelig, men det er langt fra sandheden om hvad der egentlig foregår i landet.. Du kan påstå både det ene og det andet om Sutthep, Yinluck, Prayut o.a. - men hvad gør dig til næsten ene- og altvidende ekspert vedr. deres beslutninger og bevæggrunde i de sager du udtaler dig om? Gu' ved hvad konsekvenserne er i Thailand hvis man bliver snuppet med en ikke-politisk korrekt holdning??? Vi har jo allerede set andre ryge ind 15 år for at skrive eller blot like ting på nettet. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/11-2016 18:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
OleH skrev: JohnBKK skrev: Hvem er bedst orienteret om de faktiske forhold i Thailand, turisten eller folk der har boet og arbejdet i landet i flere år? Kim´s argumentation i alle debatter her kommer fra medierne og hans egen opfattelse, selvfølgelig, men det er langt fra sandheden om hvad der egentlig foregår i landet.. Du kan påstå både det ene og det andet om Sutthep, Yinluck, Prayut o.a. - men hvad gør dig til næsten ene- og altvidende ekspert vedr. deres beslutninger og bevæggrunde i de sager du udtaler dig om? Hvornår har Kim Ludvigsen påstået, at han er "næsten ene- og altvidende ekspert" ? Og om han bor fast i landet eller ej har ikke den store betydning, når man sætter sig ind i sagerne, og det synes jeg, at han gør. Det lyder som om, at du kender "sandheden om hvad der egentlig foregår i landet.." Så lad os da høre "sandheden" ! Ja, jeg kender sandheden om hvilken dagsorden magtapparatet har for at holde godt halvdelen af landets indbyggere i konstant fattigdom og med ringe mulighed for nogensinde at kunne ændre på den situation. Folk ævler - især Kim og hb - stolper op og ned om et risprogram der har kostet kassen, og et nyt risprogram der også vil koste kassen, og det er overfladesniksnak, det handler jo slet ikke om det. Sandheden er at nogen har interesse i at den befolkningsgruppe holdes nede, for evigt, og aldrig nogensinde igen vover at nærme sig en fornemmelse af lighed med resten af befolkningen. Situationen er konkurs, fallit, selvmord, skilsmisse, ingen penge til børnenes skolegang, så smadrer man lige nogle flere generationer der osv. osv.. Det har juntaen ansvaret for. At de så muligvis har tænkt sig at hjælpe dem nu, altså iflg. medierne, har kun et eneste formål, at holde dem passive og væk fra en bondeopstand og evtl. revolution, for det ved de godt er en muligfhed på længere sigt. Derfor er det totalt latterligt at høre på alle "eksperterne" her på stedet udtale sig, og sådan set kun på papegøjevis videregive hvad andre har skrevet, Dawson, BP, The Nation, whatever... Det er kun verbal showoff akrobatik, flytter intet, betyder intet, kun EGO blær.. Redigeret af JohnBKK d. 07/11-2016 18:35 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/11-2016 19:17
|
Kim Ludvigsen skrev: JohnBKK skrev: Hvem er bedst orienteret om de faktiske forhold i Thailand, turisten eller folk der har boet og arbejdet i landet i flere år? Man bliver ikke nødvendigvis mere vidende af at opholde sig længere tid i landet, hvilket man jo kun behøver at se på argumenterne i denne tråd for at kunne forstå. JohnBKK skrev: Du kan påstå både det ene og det andet om Sutthep, Yinluck, Prayut o.a. - men hvad gør dig til næsten ene- og altvidende ekspert vedr. deres beslutninger og bevæggrunde i de sager du udtaler dig om? Jeg påstår ikke, at jeg er altvidende, men jeg argumenterer for mine synspunkter, og hvis andre argumenterer overbevisende for, at jeg tager fejl, så undersøger jeg gerne tingene og erkender det så, hvis jeg tager fejl. Problemet er, at det er lidt svært at få de andre til at argumentere i stedet for at komme med intetsigende personangreb. For øvrigt så er jeg i denne debat helt på linje med Alan Dawson, hvis klumme, jeg tidligere linkede til. Han har vist været i Thailand i længere tid end hugoboerge og Asian Farmer, og jeg vil vove at påstå, at han har bedre begreb om tingene. Lad mig citere lidt fra hans artikel i går: Like the problem with rubber growers, the premier really has no choice but a populist programme with two so-familiar aims: bail out the farmers in the short term and try to control the market in the long. The female ex-premier was confident that paying farmers large amounts for their rice would eventually raise world prices. Wishing doesn't make it so. Gen Prayut now is equally confident that if he locks up rice stocks -- new rice, at that -- the artificial shortage will raise prices. His contradiction, arguably even bigger than the Pheu Thai dichotomy, is that consumer prices are already high and aren't going lower. Ever. Der er ikke nogen betydelig forskel på, hvad Yingluck gjorde, og hvad generalen gør nu. Der er en forskel i beløbets størrelse (indtil videre), men i begge tilfælde støtter man risbønderne. I begge tilfælde oplagrer man ris i håb om at påvirke priserne på verdensmarkedet. Og i begge tilfælde skal pengene tages af statskassen. Yingluck havde så den "fordel", at hun kunne bilde sig selv ind, at hun vitterligt kunne styre priserne. Generalen burde vide bedre efter Yinglucks fiasko. Hvor undersøger du og hvor befinder du dig? Jeg betvivler ikke dine evner i at argumentere og søge viden, ekstrem nørd, fornemmer jeg, men der er pokkers til forskel på at opholde sig i DK det meste af året og opdatere ens hjemmeside med al mulig info. - fint nok, og til at udtale sig om stort set alt der foregår i Thailand, for det gør du jo hele tiden, ikke? Jeg gør det samme, korrekt... men jeg har snuden nede i sporet du, jeg kan lugte og fornemme hvad der foregår her, og det hjælper også at fruens familie oppe i "riskammeret" i Nakhon Sawan fortæller stort og småt om livets genvordigheder som bønder, og det er sgu ikke for sarte sjæle, og de har sådan set kun latter og hån tilovers for dette regime, og dets forsøg på at hjælpe dem, især når de oplever at de rismarker der var klar til høst, blev oversvømmet af vand der blev lukket ud af reservoirerne for at skåne Bangkok. Du ville være en god journalist på. f.eks. Berlingeren, i din ret naive tro på - min påstand - om objektivitet, analyse, logik osv., men sådan er tilværelsen ikke skruet sammen, den er ulogisk, irrationel, totalt subjektiv og kaotisk, heldigvis da... Redigeret af JohnBKK d. 07/11-2016 19:28 |
|
|
OleH |
Lagt på d. 07/11-2016 19:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
JohnBKK skrev: OleH skrev: JohnBKK skrev: Hvem er bedst orienteret om de faktiske forhold i Thailand, turisten eller folk der har boet og arbejdet i landet i flere år? Kim´s argumentation i alle debatter her kommer fra medierne og hans egen opfattelse, selvfølgelig, men det er langt fra sandheden om hvad der egentlig foregår i landet.. Du kan påstå både det ene og det andet om Sutthep, Yinluck, Prayut o.a. - men hvad gør dig til næsten ene- og altvidende ekspert vedr. deres beslutninger og bevæggrunde i de sager du udtaler dig om? Hvornår har Kim Ludvigsen påstået, at han er "næsten ene- og altvidende ekspert" ? Og om han bor fast i landet eller ej har ikke den store betydning, når man sætter sig ind i sagerne, og det synes jeg, at han gør. Det lyder som om, at du kender "sandheden om hvad der egentlig foregår i landet.." Så lad os da høre "sandheden" ! Ja, jeg kender sandheden om hvilken dagsorden magtapparatet har for at holde godt halvdelen af landets indbyggere i konstant fattigdom og med ringe mulighed for nogensinde at kunne ændre på den situation. Folk ævler - især Kim og hb - stolper op og ned om et risprogram der har kostet kassen, og et nyt risprogram der også vil koste kassen, og det er overfladesniksnak, det handler jo slet ikke om det. Sandheden er at nogen har interesse i at den befolkningsgruppe holdes nede, for evigt, og aldrig nogensinde igen vover at nærme sig en fornemmelse af lighed med resten af befolkningen. Situationen er konkurs, fallit, selvmord, skilsmisse, ingen penge til børnenes skolegang, så smadrer man lige nogle flere generationer der osv. osv.. Det har juntaen ansvaret for. At de så muligvis har tænkt sig at hjælpe dem nu, altså iflg. medierne, har kun et eneste formål, at holde dem passive og væk fra en bondeopstand og evtl. revolution, for det ved de godt er en muligfhed på længere sigt. Derfor er det totalt latterligt at høre på alle "eksperterne" her på stedet udtale sig, og sådan set kun på papegøjevis videregive hvad andre har skrevet, Dawson, BP, The Nation, whatever... Det er kun verbal showoff akrobatik, flytter intet, betyder intet, kun EGO blær.. Og hvad gør du selv ? Vil det ikke være fair at sige, at du " på papagøjevis videregiver, hvad andre har fortalt dig" ? Og er dine informatører så bedre underrettede, end de personer/aviser, der skriver på nettet ? Og i øvrigt så handler tråden her mere om risprogrammer end om den generelle situation i Thailand og elitens ønske om at beholde magten. Men det er da et interessant emne, du kan da oprette en ny tråd om det. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/11-2016 20:18
|
"Det man siger er man selv".. objektivitet er en illusion. Du har da helt ret sure Ole, men der er fanden til forskel på at få præcis info fra bønderne om hvad de oplever og mener om situationen - før, under og efter Yingluck - istedet for tørt, bedrevidende sniksnak fra Kloge Kim i DK. Man kan så sige at jeg afsporer debatten mellem de to originaler, Kim og hb, og det vil være fint synes jeg, de er da gabende kedsommelige begge to.. Redigeret af JohnBKK d. 07/11-2016 20:24 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/11-2016 20:57
|
OleH skrev: Og i øvrigt så handler tråden her mere om risprogrammer end om den generelle situation i Thailand og elitens ønske om at beholde magten. Lige netop! Det er en fortsættelse af flere tidligere diskussioner med hugoboerge om, at juntaen gør noget helt, helt anderledes end det, som slemme Thaksin og hans støtter gjorde. Og at det er helt i orden, at generalen kræver penge af Yingluck. Jeg prøver blot at belyse, at forskellen på generalens risstøtte (og gummi-støtte) ikke adskiller sig væsentlig fra det, som Yingluck gjorde. Hvis den ene skal betale erstatning, så skal den anden også. JohnBKK, det har ikke den store betydning, hvor man opholder sig. Det har derimod betydning, hvordan man holder sig orienteret. At jeg sidder i Chaing Mai, eller om jeg sad i Nakhon Nowhere eller i Viby er underordnet. Desuden, så har jeg ikke min holdning efter Alan Dawson, jeg skrev sådan set det samme som ham, før hans klumme i søndags - måske han læser med her :-) Men hensyn til den overordnede situation, så er det også en spændende diskussion, men dette er nok ikke det rette sted til den slags, og slet ikke, når man benytter sit eget navn som brugernavn. |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/11-2016 22:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Hold da kæft som der kan argumenteres frem og tilbage, men lad mig komme med min flossede hukommelse, og skære det ind til benet: Dem som tjente de store penge var ikke bønderne, men ejerne af markerne og grossisterne. Samtidig blev der udbetalt lån, bla via mærkelige kreditkort, som blev givet til folk som ikke har en chance for at betale gælden tilbage. Korrekt mig gerne hvis jeg tager fejl. Dette er ikke et forsvar for det nuværende regime og hvad de gør, men alene et spørgsmål om den forrige, som på grund af deres økonomiske politik, ikke kun skaffede økonomisk fremgang. Tag lån tag lån var mantraet. Lidt som i DK, alle har ret til en bil (som i Thailand også fik et økonomisk sprøjt bagi) eller nyt køkken. Redigeret af natty d. 07/11-2016 22:20 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/11-2016 00:34
|
Kim Ludvigsen skrev: Det har ikke noget med erstatningskravet mod Yingluck at gøre, så i den forbindelse er det underordnet. Kim Ludvigsen - beklager men du naevner at demokraterne "blokerede" for udbetalingerne. Hvem har dog fortalt dig det ? og hvordan blokerede de for udbetalingerne ? Risboenderne modtog ikke de penge de havde tilgode fra og med september 2013 og fremefter og hvad "benspaend" angaar nemlig at Suthep og hans tropper begyndte at marchere i november 2013 var af en helt anden aarsag som Kim Ludvigsen bekvemt undlader at huske. Bankverdenen i Thailand lukkede ikke ned pga Suthep og hans demonstration. Risboenderne modtog ikke deres penge af den simple aarsag at der ikke var penge til raadighed fra den bank som skulle foretage udbetalingerne. Saa hvad "benspaend" angaar saa har det intet at goere med udbetaling af penge til risboenderne. Hvad var "benspaendet" saa ? det var at befolkningen ikke ville acceptere den amnesti lovgivning der bl.a. ville medfoere at en vis forbryder ville blive renset for alle sine ugerninger. Mvh |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/11-2016 01:23
|
hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen - beklager men du naevner at demokraterne "blokerede" for udbetalingerne. Hvem har dog fortalt dig det ? og hvordan blokerede de for udbetalingerne ? Som jeg husker det, forhindrede de regeringen i at optage lån til at betale med (min netforbindelse her er dræbende langsom, så jeg vil ikke undersøge det nærmere lige nu). hugoboerge skrev:Risboenderne modtog ikke de penge de havde tilgode fra og med september 2013 Som jeg husker det, har du ret i, at der også var problemer inden benspændet. Men som skrevet tidligere har dette altså intet at gøre med, at de to ristilskud er temmelig ens, og at hvis den ene skal betale, så skal den anden også. hugoboerge skrev: og fremefter og hvad "benspaend" angaar nemlig at Suthep og hans tropper begyndte at marchere i november 2013 var af en helt anden aarsag som Kim Ludvigsen bekvemt undlader at huske. Jeg undlader ikke at huske det. Det har intet med risstøtten at gøre, det er blot din forklaring på, hvorfor du er så begejstret for generalen. hugoboerge skrev: Risboenderne modtog ikke deres penge af den simple aarsag at der ikke var penge til raadighed fra den bank som skulle foretage udbetalingerne. Jep, og demokraterne forhindrede, at der blev penge til rådighed. hugoboerge skrev: Hvad var "benspaendet" saa ? det var at befolkningen ikke ville acceptere den amnesti lovgivning der bl.a. ville medfoere at en vis forbryder ville blive renset for alle sine ugerninger. Igen, dette havde intet med risstøtten at gøre. Hvis vi skal debattere amnestier, herunder en meget mere vidtgående amnesti, så synes jeg, du skal oprette en ny tråd til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/11-2016 02:11
|
Kim Ludvigsen skrev: Jep, og demokraterne forhindrede, at der blev penge til rådighed. Det lyder underligt, hvordan kunne det lade sig goere ? Hvem sad ved magten ? Det var ikke demokraterne. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/11-2016 02:45
|
hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen skrev: Jep, og demokraterne forhindrede, at der blev penge til rådighed. Det lyder underligt, hvordan kunne det lade sig goere ? Hvem sad ved magten ? Det var ikke demokraterne. Se, det er jo en af de store forskelle på et demokrati, og så det vi har nu. I et demokrati stemmer man om beslutninger og oppositionen har visse muligheder for at blokere beslutninger. I et diktatur kan diktatoren diktere sin vilje, og ingen kan modsige ham. Det var også derfor, generalen var i stand til at sørge for penge til risbønderne. Igen, dette har intet at gøre med kravet om tilbagebetaling og ligheden i støtteordningerne, det er blot støj i debatten og en undskyldning for visse til ikke at beskæftige sig med det tråden egentlig handler om. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/11-2016 04:37
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen skrev: Jep, og demokraterne forhindrede, at der blev penge til rådighed. Det lyder underligt, hvordan kunne det lade sig goere ? Hvem sad ved magten ? Det var ikke demokraterne. Se, det er jo en af de store forskelle på et demokrati, og så det vi har nu. I et demokrati stemmer man om beslutninger og oppositionen har visse muligheder for at blokere beslutninger. I et diktatur kan diktatoren diktere sin vilje, og ingen kan modsige ham. Det var også derfor, generalen var i stand til at sørge for penge til risbønderne. Igen, dette har intet at gøre med kravet om tilbagebetaling og ligheden i støtteordningerne, det er blot støj i debatten og en undskyldning for visse til ikke at beskæftige sig med det tråden egentlig handler om. Jeg er ked af det Kim Ludvigsen - du forstaar det aabenbart ikke - saa spoergsmaalet stilles igen - hvordan forhindrede demokraterne at der blev penge til raadighed ? Risboenderne fik ikke deres penge fordi den saakaldte demokratiske valgte regering simpelt hen ikke kunne skaffe pengene i al sin simpelhed. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/11-2016 04:52
|
hugoboerge skrev: Risboenderne fik ikke deres penge fordi den saakaldte demokratiske valgte regering simpelt hen ikke kunne skaffe pengene i al sin simpelhed. Det var jo sådan set det, jeg skrev. Der var ingen politiske modstandere, der kunne forhindre juntaen i at skaffe pengene. It's good to be the junta. Og igen: Dette har INTET at gøre med kravet om, at Yingluck skal betale. Og det har heller INTET at gøre med lighederne i de forskellige støtteordninger. Det er udelukkende en dårlig undskyldning for dig, så du ikke behøver at forholde dig til det, som tråden handler om. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/11-2016 05:31
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Risboenderne fik ikke deres penge fordi den saakaldte demokratiske valgte regering simpelt hen ikke kunne skaffe pengene i al sin simpelhed. Det var jo sådan set det, jeg skrev. Der var ingen politiske modstandere, der kunne forhindre juntaen i at skaffe pengene. It's good to be the junta. Og igen: Dette har INTET at gøre med kravet om, at Yingluck skal betale. Og det har heller INTET at gøre med lighederne i de forskellige støtteordninger. Det er udelukkende en dårlig undskyldning for dig, så du ikke behøver at forholde dig til det, som tråden handler om. Kim Ludvigsen - nu var det ikke mig der bragte emnet op om at risboenderne ikke fik deres penge fra september 2013 og fremefter. I stedet for begynder du at aevle op om politiske modstandere osv osv som absolut intet har med sagen at goere hvorfor risboenderne ikke fik deres penge. Du faar det ogsaa til at lyde negativt at det var juntaen som soergede for at risboenderne endelig fik deres penge, penge som havde vaeret udestaaende i 6 - 7 maaneder foer de endelig fik dem udbetalt. For oevrigt bragte jeg heller ikke emnet op om "benspaend". Men her er en frisk artikel om de faktorer som spiller ind ifm de lave ris priser. http://www.bangko...ice-prices Forleden dag blev der i en af aviserne skrevet lidt omking HM's "Philosophy of Sufficiency Economy" heriblandt 30-30-30-10 reglen som man kan laese om her: http://www.chaipa...Itemid=293 Her et lille uddrag omkring risici: The Risks and Impacts of Farming Price fluctuation of agricultural produce and commodities as a result of modern economic development Unproductive conditions such as dry spells and droughts Natural disasters such as flooding and epidemics The patterns of production such as plant diseases and pest problems, lack of manpower, debts, and loss of land His Majesty believed that if the farmers acted with due consideration based on knowledge of past price fluctuations of agricultural commodities they would see how risky it is to concentrate all one’s resources in such commodities expecting large profits. And if they adopted the principle of self-immunity, they would prepare for price changes in the market by producing enough to eat as a priority and only then think of selling any surplus. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/11-2016 06:50
|
Rispriserne har reelt heller ikke så meget at gøre med lighederne i støtteordningerne. Priserne (m. m.) er grunden til, at det er nødvendigt med støtteordninger, men de ændrer ikke på, at juntaen vil have Yingluck til at betale for noget, som de selv gør. Og alt andet lige, så var hun mere uskyldig/uvidende/dum/godtroende end juntaen er. Juntaen kan se, hvordan det gik med prisudviklingen, da Yingluck lagrede ris i håb om stigende priser, så den burde vide, at det ikke er så nemt at manipulere priserne på verdensmarkedet. Juntaen kan så risikere at være heldig med prisudviklingen, hvor Yingluck var uheldig, men man bør ikke basere en støtteordning på held, ligesom held heller ikke bør afgøre, hvem der skal betale erstatning for en politisk beslutning. OK, stryg det sidste, juntaen kommer ikke til at betale erstatning, selvom priserne skulle falde yderligere. Igen, denne tråd startede med at handle om, at juntaen kræver erstatning af Yingluck. Dette er helt uhørt i demokratier, og det gøres udelukkende, fordi man ikke kan lide hende og hendes familie. Dette bliver så endnu mere tydeligt, når juntaen går hen og gør stort set det samme som Yingluck. Og det er sådan set blot det, jeg påpeger. Juntaen har magten, og den har krudtet til at kunne gøre som den lyster. Men det bør ikke forhindre andre i at se, hvor forkert, dobbeltmoralsk eller hyklerisk det er. |
|
Spring til debat: |