Se indlæg
Windows 10
|
|
handy |
Lagt på d. 12/01-2016 04:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
jc skrev: W10 kører fint på ASUS pc, men havde problemer med opkobling til wi-fi. Dette løste ASUS ved at maile mig en ny driver. Jeg er derfor en glad W10 bruger. også her... |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 16/01-2016 16:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Har igen prøvet Windows 10 opdatering fra Windows 8 incl. opdateringer. Virkede ok. Men alle mine favoritter i Explorer var væk. Min søde frue fortalte, det kunne hun da godt have fortalt mig. Hvis jeg havde spurgt. Skulle Microsoft ikke have sørget for de var blevet overført til den nye browser.? Flyver PE med THAI altid
|
|
|
maik |
Lagt på d. 16/01-2016 16:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
birkedhoj skrev: Har igen prøvet Windows 10 opdatering fra Windows 8 incl. opdateringer. Virkede ok. Men alle mine favoritter i Explorer var væk. Min søde frue fortalte, det kunne hun da godt have fortalt mig. Hvis jeg havde spurgt. Skulle Microsoft ikke have sørget for de var blevet overført til den nye browser.? Jeg opdaterede fra Windows 7 til Windows 10. Og alle mine favoritter er overført til Edge. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 16/01-2016 17:38
|
måske der er forskel på 7, og 8 .Men er nu tilbage og mine indstillinger er OK.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 16/01-2016 17:43
|
Var lige tilbage i tråden, da jeg har haft et problem med min pc. som vision måtte hjælpe mig med. Det viste sig det var det trådløse netværkskort der var problemet. det er blevet udskiftet, men opdateringen til 10 og egde dur ikke på min pc
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 16/01-2016 18:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Forstår sgu ikke hvorfor folk partout vil ha´ nallerne i det lort. Vent dog i det mindste 1 års tid til de har en SP1 klar, de har jo som sædvanligt været for hurtigt ude og alle båtnakkerne der har købt det fungerer som beta testere, hahaha! De er snu hos M$.. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 16/01-2016 19:52
|
Det koster jo gratis. JohnBKK
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 17/01-2016 04:22
|
Ja, det er da billigt.. https://ukpirate....orderby=99 |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/09-2016 01:31
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Har i dag prøvet et styresystem som jeg ikke kendte på forhånd. Det hedder ReactOS og er ikke baseret på Linux som så meget andet i denne tid. Styresystemet som er både open-source og gratis at hente og benytte ligner mest af alt en ældre Windows-version. Og man kan også afvikle Windows-programmer i styresystemet. Jeg har indtil nu installeret følgende programmer: Browser: Opera (link) Firefox (link) Email-program: Thunderbird (link) Kontorbehandling: LibreOffice (link) Andet: VLC (link) Total Commander (link) Jeg prøvede også at lægge en shareware version af Diablo II ind. Spillet virkede sådan fint nok, men grafikken var ikke så pæn. Men jeg havde hellere ikke hverken lagt DirectX ind, eller sat grafikkortet ordentlig op og det var tilmed et lorte grafikkort jeg havde i. Google Chrome prøvede jeg at lægge ind, men den ville umiddelbart ikke da den begyndte at kæfte op om at ældre Windows-versioner som Windows XP osv ikke længere supporteres. Så gad ikke rode med den. Havde allerede på det tidspunkt lagt Opera og Firefox ind, så havde sådan set rigeligt med browsers installeret. Styresystemet hedder ReactOS og man kan læse nærmere om det HER og det kan hentes gratis HER Måske nogle kan bruge ReactOS på en gammel PC i stedet for bare at kyle maskinen ud, og hvis man gerne vil slippe for Windows 10 og endnu ikke er helt frisk på at kaste sig ind i Linux-verden. ReactOS er ikke en perfekt Windows, men et åbnet og gratis alternativ som er ganske lovende. Et alternativ for ældre hardware og for dem som måske bare bruger sin maskine til internet, emails, tekstbehandling/regneark og aldrig spiller. Der findes masser af Linux-alternativer, men det her er nok det jeg har set som jeg kan sammenligne allermest med en rigtig Windows. God fornøjelse :-) Her er lidt info-videoer så man kan se og høre lidt nærmere: Han får godt nok nosset noget rundt i det undervejs...... Så faktisk ikke den bedste reklame. Han benytter version 0.4.0 kan jeg se, og nuværende version er oppe i version 0.4.2 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/09-2016 08:11
|
Tak for info. - måske udmærket til min støvede og sløve Asus Eee PC, som med den elendige Atom CPU har nok at se til med Win7, dvs. langsom ad h...... til! |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/09-2016 11:16
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
JohnBKK skrev: Tak for info. - måske udmærket til min støvede og sløve Asus Eee PC, som med den elendige Atom CPU har nok at se til med Win7, dvs. langsom ad h...... til! Ja det kan måske være en mulighed med ReactOS på lidt ældre hardware. Styresystemet kræver ikke ligeså mange ressourcer som et nyere styresystem gør. Det er i hvert fald et forsøg værd, man kan jo bare slettet det igen hvis man ikke bryder sig om det. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 20/09-2016 18:41
|
Fik støvet den lille Asus Eee af og startet op, og så var der lige en hoben Win7 updates der ville downloades... Nå WTF, lad os se hvad der sker, vente, vente en evighed, det var da utroligt. Over på et Flightsim forum for at se om "Guru Nick" kunne hjælpe med det, yes Sir, det ku' han! "From the grapevine I have been hearing MS is screwing with older versions of Windows with respect to WU. I don't know what their game is but I suspect it has something to do with Windows10 and trying to get people frustrated enough to just move to it. One of the things being complained about is WU running for hours on end before it finds any updates, if it finds any at all which sucks the life out of the CPU and makes systems run slower. Then you get frustrated with your slow computer and update to Windows10 where it finds updates in under 1 minute and your computer runs like a rocket again." http://www.simfor...tml#351659 Jeg slutter med at update Win7 på hele maskinparken - og Win10 kommer aldrig ind i betonbunkeren, fåårk dem! |
|
|
click |
Lagt på d. 21/09-2016 03:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Ha ha Jeg har da også en lille Asus Eee (købt i Lithel engang) den kører da fint på Windows XP jeg skal sku heller ikke skifte styreprogram til den. Men borset fra det kører min Medion Akoya (Købt i Aldi) meget fint med Windows 10 jeg havde tondvis af problemer med den dengang den kørte Windows 8,0-8,1 men efter opdateringen til W 10 går det som en leg
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 21/09-2016 20:18
|
Joda, den er OK den bette Asus, købt i BigC i 2009, sat ned i pris, syntes jeg var vældig smart og med på moden, men kort tid efter væltede det frem med Ipads og andre mere billige pads, så var man sgu pludselig bagefter igen, igen, ha! Nå, kan vel sælges som retro om 10-15 år.. |
|
|
juj |
Lagt på d. 21/09-2016 23:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
JohnBKK skrev: Fik støvet den lille Asus Eee af og startet op, og så var der lige en hoben Win7 updates der ville downloades... Nå WTF, lad os se hvad der sker, vente, vente en evighed, det var da utroligt. Over på et Flightsim forum for at se om "Guru Nick" kunne hjælpe med det, yes Sir, det ku' han! "From the grapevine I have been hearing MS is screwing with older versions of Windows with respect to WU. I don't know what their game is but I suspect it has something to do with Windows10 and trying to get people frustrated enough to just move to it. One of the things being complained about is WU running for hours on end before it finds any updates, if it finds any at all which sucks the life out of the CPU and makes systems run slower. Then you get frustrated with your slow computer and update to Windows10 where it finds updates in under 1 minute and your computer runs like a rocket again." http://www.simfor...tml#351659 Jeg slutter med at update Win7 på hele maskinparken - og Win10 kommer aldrig ind i betonbunkeren, fåårk dem! Det er jo ikke uden grund de har fået navnet Winslow blandt os brugere. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 22/09-2016 18:26
|
Hmmmm.... måske Winslow blev programmeret af Onslow??? |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 24/09-2016 09:41
|
Efter download af Windows 10, er mine favoritter begyndt at formere sig i form af dubletter. Kan nogen sige hvordan jeg kommer det problem til livs. Ikke at det virker som andet end irriterende. Flyver PE med THAI altid
|
|
Spring til debat: |