Se indlæg
Thai Ærgeligt-ways
|
|
milex |
Lagt på d. 08/08-2015 16:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
bannok skrev: Jeg har lige fløjet CPH-BKK med Thai air og der var ikke noget at klage over, hverken udseende, attributter eller service. Om man flyver SAS eller Thai air på ruten BKK CPH er næsten et fedt, de kører samme koncept. Jeg flyver lang distance ca. 8-10 gange årligt og så en del korte ruter, så jeg har en vis erfaring. Thai airways har aldrig skuffet mig. SAS flyver da overhovedet ikke på cph-bkk-cph |
|
|
bannok |
Lagt på d. 08/08-2015 17:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Nej, SAS flyver ikke mere CPH-BKK, men det har de gjort i rigtig mange år. |
|
|
natty |
Lagt på d. 09/08-2015 21:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Der er flere udgaver af dette fly. På cph-bkk bruges 777-300ER, som er et af de nyeste fly i deres flåde. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/08-2015 13:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
bannok skrev: Neden for kan du se alder på Thai Airways fly flåde og der er altså nogle der ikke er helt nye og dem der flyver til København er Boing 777 og 747 , så det er de ældste flyvere der flyver til københavn. Når de får en ny flyver ryger den til Japan og andre store destinationer for Thai Airways og så bliver de gamle flyvere sat ind på nogle andre ruter, i.e. BKK-CPH. Jeg har lige været turen CPH-BKK og det var med TG 951 son er en Boeing 777-300. Airbus A320 5 2.9 years On 242 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 27 Airbus A330 22 9.3 years On 109 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 72 Airbus A340 5 9.9 years On 41 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 8 Airbus A380 6 2.8 years On 15 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 5 Boeing 737 3 21 years On 239 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 69 Boeing 747 13 17.5 years On 84 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 30 Boeing 777 33 9.5 years On 69 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 41 Boeing 787 5 0.8 years On 35 airlines operating this type of aircraft Thai Airways ranks 11 TOTAL 92 9.7 years Du skriver godtnok at du ved noget om det men i dette tilfælde tager du så meget fejl. Thai har i mange år opereret med Boeing 747 fast i københavn og selvom indretningen af dem lignede noget fra 90'erne var de faktisk ikke så gamle som mange troede. Det var faktisk ofte de nyeste 747-400 der fløj på på CPH - BKK ruten. Jeg er lidt nørdet med en slags og tjekker ofte flyet inden afgang og husker en gang hvor jeg var med et af de nyeste fra 2003. Der snakkede jeg med en anden passager (vi havde begge små børn) og han gættede på at flyet var 10+ år gammelt og i realiteten var det kun 4. Således var det ofte HS-TGF og HS-TGG som besøgte københavn. De nye 777-300ER fly fik thai det første af 2 August 2012 og allerede i April 2013 fik vi dem på CPH-BKK ruten, de skulle trods alt lige have leveret nok fly til at dække ruten først. Hvad angår valg af fly til bkk-cph så er det ofte rækkeviden der afgør om vi kan få dem. Der er 5374 miles mellem cph og bkk og thai's ældre Boeing 777-200 har en rækkevide på 6027 miles og det betyder at en tur til Danmark er omtrent det maksimale den kan klare og der er ikke meget brændstof til uforudset ting. Derfor var det ikke et oplagt fly og vælge. 77-300ER har en range på 6910 miles og nok til at man sikkert kan flyve. Så før de nye fly havde Thai faktisk kun Boeing 747-400, Airbus A330 og A340. A330 havde for lille kapacitet og A340'erne blev først indkøbt i 2005 og var tiltængt andre ruter. Så vi havde faktisk det bedste fly til ruten. Ja det blev lidt nørdet i know :-) Thais komplette flåde kan man se her http://www.airfle...irways.htm |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/08-2015 15:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Det goer de da, men i samarbejde med Thai. Min datter koebte billet hos SAS og floej med Thai og der var ikke noget at klage over der. God service og billetprisen var billiigere end hvis hun havde booket hos Thai. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/08-2015 15:01
|
hugoboerge skrev: Det goer de da, men i samarbejde med Thai. Min datter koebte billet hos SAS og floej med Thai og der var ikke noget at klage over der. God service og billetprisen var billiigere end hvis hun havde booket hos Thai. Det er jo bare en codeshare hvor Thai sælger biletter på Thai's maskine. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/08-2015 15:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
TomDK skrev: hugoboerge skrev: Det goer de da, men i samarbejde med Thai. Min datter koebte billet hos SAS og floej med Thai og der var ikke noget at klage over der. God service og billetprisen var billiigere end hvis hun havde booket hos Thai. Det er jo bare en codeshare hvor Thai sælger biletter på Thai's maskine. ??????????????????????????????? Du bidrager vældig meget til den almindelige forvirring her, TomDK... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/08-2015 15:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
JohnBKK skrev: TomDK skrev: hugoboerge skrev: Det goer de da, men i samarbejde med Thai. Min datter koebte billet hos SAS og floej med Thai og der var ikke noget at klage over der. God service og billetprisen var billiigere end hvis hun havde booket hos Thai. Det er jo bare en codeshare hvor Thai sælger biletter på Thai's maskine. ??????????????????????????????? Du bidrager vældig meget til den almindelige forvirring her, TomDK... Ingen forviiring herfra. Billet koebt og udstedt af SAS. Billigere end hos Thai. Fantastisk service osv osv. Jeg kan kun gengive hvad min datter har fortalt mig. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/08-2015 17:06
|
JohnBKK skrev: ??????????????????????????????? Du bidrager vældig meget til den almindelige forvirring her, TomDK... Beklager det er naturligvis SAS der sælger en Codeshare billet. Det gik lige lidt for hurtigt. https://en.wikipe..._agreement Kort sagt så er det en aftale om at sælge biletter på hinandens fly, men i det her tilfælde er det altså stadig 100% Thai der flyver på ruten. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/08-2015 17:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Ok, TomDK, så er mit OCD mht. detaljen nede på standby igen, tøhø! |
|
Spring til debat: |